• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oferty na Tristar od 133 do 245 mln zł

Maciej Naskręt
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

System Tristar w Gdańsku.



Otwarto oferty w przetargu na budowę systemu Tristar. Inwestycję, która ma odkorkować Trójmiasto, chce budować siedem firm. Najtańsza oferta wynosi 133 mln zł



Trwa już przebudowa dawnej studenckiej stołówki przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu. Znajdzie się w niej centrum sterowania ruchem Tristar. Trwa już przebudowa dawnej studenckiej stołówki przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu. Znajdzie się w niej centrum sterowania ruchem Tristar.
Założenia projektowe systemu Tristar w Gdańsku. Założenia projektowe systemu Tristar w Gdańsku.
W Urzędzie Miasta Gdyni otwarto w poniedziałek oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu obejmującym budowę Tristaru, czyli systemu inteligentnego sterowania ruchem w Trójmieście.

Wykonaniem przedsięwzięcia jest zainteresowanych siedem firm i konsorcjów. Najniższą cenowo ofertę złożyła spółka Qumak-Sekom - 133 mln zł. Natomiast najdroższa propozycja wynosi 245,6 mln i została złożona przez spółkę Atrem.

- Metropolia przeznaczyła na to zadanie 180 mln zł. Jest zatem realna szansa, że inwestycja wygeneruje oszczędności - wyjaśnia Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.

Przypomnijmy: inwestycja realizowana jest wspólnie przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, ale to właśnie gdyńscy urzędnicy prowadzą procedurę przetargową w imieniu całej metropolii. Gdańsk odpowiada za przebudowę budynku dawnej stołówki studenckiej przy ul. Wyspiańskiego, w którym znajdzie się centrum sterowania systemem. O sprawie pisaliśmy pod koniec sierpnia.

Przetarg ogłoszony został w połowie lipca. Dokumentacja była ogromna. Wśród ewentualnych wykonawców pojawiały się wątpliwości. Wpłynęło prawie pół tysiąca zapytań od zainteresowanych. Firmy dopytywały się m.in. o moc tablic zmiennej treści, czy też sposób ich wykonania.

Kiedy zostanie rozstrzygnięty przetarg? - Na dokładne zbadanie wszystkich ofert mamy 90 dni. W razie potrzeby ten termin może ulec wydłużeniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.

O wyborze wykonawcy w całości decyduje cena.

System Tristar ma być zbawieniem dla kierowców i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. System ma być gotowy do końca 2014 r.

Oferty złożone w przetargu na budowę systemu Tristar w Trójmieście

1. Qumak-Sekom SA - 133 762 500 zł
2. Sprint SA - 138 929 753,37 zł
3. Grupa UTI Polska - 159 832 001,94 zł
4. Asseco Poland SA - 187 872 754,58 zł
5. WASKO SA - 239 071 668,30 zł
6. Alcatel - 225 268 063,61 zł
7. Atrem SA - 245 697 420 zł

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Tristar czyli zasilanie kasy miejskiej ! (8)

    No i teraz wiem o co biega ! O kasę i głównie o kasę ! To istna żyła złota dla budżetu miasta ! Tysiące fotoradarów i fotorejestratorów ! Cuda techniki zaprzęgnięte w dzieło gnębienia biednych kierowców którzy i tak jadą głównie na 1 lub w porywach na 3 biegu ! Już widzę to przerażenie w ich oczach rozbieganych w poszukiwaniu sprytnych zasadzek by ich wydoić z kasy ! To prosta droga do lawiny stłuczek,depresji kierujacych i globalnego bałaganu ! Toż to burdello na drogach i horror dla dojeżdżających do pracy ! A może po prostu od razu zakazać wyjeżdżania z domu samochodem od godź 0.01 do 23.59 i o ile to by było tańsze ! Idźcie się bujać z tym projektem stare dziadki z podagrą !!!

    • 22 6

    • hmm..? (1)

      Jak jedziesz na pierwszym biegu to chyba nie powinienneś mieć problemu z przekraczaniem 50km/h, co?

      • 2 3

      • na pierwszym biegu się nie jeździ. ten bieg z założenia służy wyłacznie do ruszania. ale u nas w godzinach szczytu to faktycznie się jeździ na 1... żaden system nie pomoże. powinien byc inny system nauczania jazdy i zdobywania prawka.

        • 4 0

    • (5)

      skończy się rumakowanie na czerwnonym, co nie?:)

      • 6 2

      • (4)

        wiesz baranku czasem lepiej już nie hamować niż rozbić auto lub wpaść na chodnik

        • 3 1

        • (3)

          Taaa oczywiście, standardowe tłumaczenie łosi lub w stylu, że było jeszcze żółte. Jeździj normalnie to nie będziesz rozbijał auta lub wpadał na chodnik

          • 4 1

          • (2)

            kiedyś w sylwestra jechałem taksówką w Gdyni i była miejscowa gołoledź na jednym skrzyżowaniu jechaliśmy nie więcej niż 70 na godzinę kiedy zmieniło się światło taksiarz próbował się zatrzymać ale prawie postawiło nas bokiem więc odpuścił hamowanie i przejechał to kierowca odpowiada za bezpieczeństwo a na drodze ważniejsze od sztywnego i głupiego trzymania się przepisów jest umiejętność myślenia i unikania niebezpiecznych manewrów

            • 2 1

            • sorry mistrzu ale 70 na gołoledzi to lekka przesada, nie trzeba mieć doktoratu z filozofii, że się nie zatrzyma.

              • 0 0

            • Jazda z taką prędkością na gołoledzi to właśnie jest niebezpieczny manewr. No ale czego się spodziewać po złotówce

              • 0 0

  • 90 dni?! (1)

    Skoro o wyborze wykonawcy decyduje w całości cena, to po co na zbadanie ofert potrzeba aż 90 dni? Co tutaj badać w takim razie?

    • 7 3

    • jak to po co?Trzeba sprawdzic czy oferta jest zgodna z wytycznymi.Samej dokumentacji rpzetargowej bylo kilka tysiecy stron...

      • 1 0

  • Dobrze, że obieto monitoringiem "dziki Gdańsk", (1)

    jak widać na schemacie natomiast w Sopocie i Gdyni jest zaledwie parę pkt.

    • 4 1

    • bo w Sopocie

      jest jednak droga.....

      • 2 0

  • fotoradar = korki

    masakra

    • 9 2

  • IBM

    Szkoda, że IBM nie startował w przetargu, mają spore doświadczenie w tworzeniu takich systemów.

    • 5 0

  • Dlaczego?

    pewnie to nieważne. Ale czemu oferta 5 wasco jako drozsza jest przed tansza Alcatela niby tanszej?? Skoro jedyna kategoria wyboru to cena?

    • 0 0

  • stołówka

    jak była studencka stołówka to na przebudowę nie mówiąc już o remoncie nie było mowy sądząc, że nie ma pieniędzy

    • 3 0

  • oczywiscie wezma najtansza a potem bedzie to samo co z chinska autostradka :)

    • 3 1

  • Ponieważ Pan Naskręt tego nie napisał (4)

    Tristar to przede wszystkim system zarządzania ruchem w oparciu o kamery i detektory ruchu. W dużym stopniu zarządzania automatycznie dostosowującego fazy zmiany świateł w zależności od bieżącego natężenia ruchu na głównych drogach, przy zachowaniu założeń dotyczących zielonej fali i priorytetu dla pojazdów transportu zbiorowego. Drugą istotną cechą jest informacja o ruchu, korkach i wypadkach oraz synchronizacja działań służb ratowniczych. Kontrola ruchu to jedna z funkcji systemu, wcale nie najbardziej istotna. Warto dodać,że płynność ruchu ma się poprawić w 15-25% w zależności od arterii.

    • 7 2

    • (3)

      a co z rowerzystami?Czerwień na każdym poprzecznym przejeździe i wciskanie guziczka?Apeluję do tych debili skończonych czyli do urzędasów zróbcie to dobrze albo wam gnoje nie przepuszczę

      • 3 1

      • brrr aż mie przeszedł dreszcz i nie był to dresz rozkoszy

        • 2 1

      • (1)

        Popuszczą czy nie :) PO i tak wygra następne wybory a p.Adamowicz nadal będzie do emerytury już siedział na stole prezydenta miasta :) ot co przyszłość gdańska resztę można sobie dopisać:))

        • 2 0

        • zawsze znajdzie się buc

          który swoje mądrości wciśnie bez względu na temat. Na ścianie w swoim pokoju sobie wypisuj te brednie

          • 1 1

  • Taaa znow po taniosci... (1)

    Znow wybiora jakies tanie guano co potem przez nastepny rok beda robic poprawki ... Raz by chociaz mozna bylo zrobic od poczatku do konca bez zadnych poprawek...

    • 3 0

    • Niestety jest PZP

      a tam wyraźnie napisano - wygrywa najtańszy. Pretensje zgłaszać do Warszawy na ul. Wiejską.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane