- 1 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (96 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (66 opinii)
- 3 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (94 opinie)
- 4 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (28 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (209 opinii)
Oklejony tramwaj w prezencie od miasta
Tramwaje i autobusy powinny być wolne od wielkich reklam - taki warunek postawił Zarząd Transportu Miejskiego gdańskim przewoźnikom. Po jednym wyjątku, zrobionym dla gdańskiej Lechii, przyszedł czas na drugi - ale na niejasnych zasadach.
Chodzi o wielką reklamę "Dziennika Bałtyckiego". Zarząd Transportu Miejskiego nie kryje zdziwienia całą sytuacją.
- Zgodnie z umową, reklamy komercyjne można umieszczać jedynie w obrębie kremowego pasa po bokach i z tyłu pojazdu. Projekty większych powierzchniowo reklam powinny być nam przedstawiane do akceptacji. Reklamy "Dziennika Bałtyckiego" nikt z nami nie uzgadniał - mówi Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk.
W umowie pomiędzy ZTM a ZKM istnieje jednak klauzula, która zezwala na zamieszczenie reklamy zakrywającej okna, ale tylko na wyraźne zlecenie władz miasta. Tak było np. w przypadku tramwaju pomalowanego w barwy Lechii.
Na pytanie, kto zaakceptował i zlecił reklamę "Dziennika Bałtyckiego", rzecznik ZKM, Krzysztof Wojtkiewicz, odsyła do władz miasta.
- W przypadku "Dziennika Bałtyckiego" wyraziliśmy jednorazową zgodę, bo gazeta w tym roku obchodzi 65-lecie - przyznaje Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. - Ale tu nie chodzi o pieniądze. Raz na jakiś czas będziemy się zgadzać na tzw. reklamy okolicznościowe. W tym roku pojawi się też tramwaj z okazji obchodów 30. rocznicy Sierpnia '80
Rzeczywiście, nie chodzi o pieniądze, bo za reklamę na tramwaju gazeta nie musiała płacić. Z oświadczenia ZKM wynika, że w przypadku "reklam okolicznościowych" reklamodawca zobowiązany jest wyłącznie do pokrycia kosztów naklejenia nadruków na pojazd.
Aktualizacja, godz. 7.08 Stanowisko Dziennika Bałtyckiego, o które poprosiliśmy w czwartek, dotarło do nas dopiero w nocy z poniedziałku na wtorek. Dyrektor działu marketingu gazety, Gabriela Gusztyn-Popławska poinformowała, że oklejenie tramwaju to pierwszy etap promocji gazety i już niebawem w tym tramwaju będzie można przeczytać "Polskę Dziennik Bałtycki". Nie udało nam się jednak zdobyć informacji jak długo niebieski tramwaj będzie jeździł po Gdańsku.
Do tramwaju "Dziennika Bałtyckiego" wkrótce dołączy ponownie pojazd "Lechii Gdańsk", który wrócił na tory po wypadku, do jakiego doszło w połowie marca. Pasażerowie będą oglądać świat przez siatkę także z pojazdu promującego Gdańsk, jako Europejską Stolicę Kultury 2016.
Względy okolicznościowe, związane z obchodami 65-lecia dziennika, na które wskazują w treści swoich wypowiedzi przedstawiciele władz miasta, miały tylko i wyłącznie znaczenie dla wyrażenia zgody na niestandardową formę reklamy, obejmującą również powierzchnię szyb, jednakże nie skutkowało to zwolnieniem z obowiązku uiszczenia należnych opłat, jak błędnie wskazał autor publikacji.
Wydawca poniósł zarówno koszty naklejenia i montażu nadruków na pojazd, ale również koszty wynajmu całej powierzchni reklamowej pojazdu.
Jak wyjaśniono w treści artykułu z dnia 12 sierpnia 2010 roku "Reklama na tramwaju za reklamy w gazecie" należność za wynajem powierzchni reklamowej zostanie rozliczona w barterze. Połowa wartości kontraktu ma zostać sfinalizowana do końca 2010 roku natomiast druga jego część ma być przedmiotem osobnej umowy, zawartej już w roku 2011.
Mając powyższe na uwadze, wydawca portalu przeprasza wydawcę Polski Dziennika Bałtyckiego oraz pracowników redakcji za nieuprawnione sugestie, że:
1) reklama na tramwaju stanowi prezent od miasta
2) reklama, o której niesłusznie napisano, iż jest darmowa, może wywierać wpływ na obiektywizm, rzetelność i wiarygodność dziennikarzy Dziennika Bałtyckiego, szczególnie przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi.
Opinie (236) ponad 20 zablokowanych
-
2014-07-08 15:22
Dla mnie jest ok
Ja jeżdżę codziennie tramwajami i mi osobiście reklamy nie przeszkadzają a nawet czasem można trafić na całkiem fajne wykonanie. Tu kilka ciekawych pomysłów można znaleźć
- 0 0
-
2010-08-05 19:31
taaa
Lechia ma ładny tramwaj dlaczego Wybrzeże nie może mieć ?
Żużel gorszy od piłki nożnej ?- 0 0
-
2010-06-22 09:32
Bardzo mocno nie interesuje mnie tramwajem jakiego koloru pojadę za to nie lubię tych pozaklejanych siatka okien... Sa tragiczne! "Młodsi" też czasem nie moga się zorietowac gdzie sa nie tylko starsi... Po za tym nie zawsze święci słońce i po prostu w tramwajach jest ciemno i ponuro...
Akurat tramwajami jeżdze stosunkowo rzadko ale to samo i to coraz częsciej zajwisko widuje się w SKMkach!!! A tam jezdze już na codizeń regularnie i nie powiem, że sytuacja mi się bardzo nie podoba...
NIE oklejaniu tramwaji i SKMek reklamami!!!- 1 0
-
2010-06-17 14:11
oreklamowane zkm
CO TO MA BYĆ !!! W ryciu niewidzałem żeby tramwaje w gdańsku były tabrzytkie . Jak chcecie oreklamować tramwaj to powinniście najpierw powinniście go obmalować a pużniej oklejć
- 1 0
-
2010-06-16 19:56
:/
jeszcze nim nie jechałam, ale widziałam i współczułam ludziom, którzy nim jechali. po co w ogóle robić szyby w tramwajach, jeśli można je sobie w ten sposób zasłonić?
- 2 0
-
2010-06-16 19:25
Brzydko!!
Ladnie Lechia Gdansk :)
- 0 0
-
2010-06-16 18:47
Przykre skojarzenie
parabola..ale jednak - jak w wagonach bydlęcych 70 lat temu ?
- 1 0
-
2010-06-16 18:33
Niestety dla mnie to arogancja Władzy wobec Mieszkańców.
Ona bierze się stąd, że ci co o tym po cichu zdecydowali, w prywatnych rozmowach bez skrępowania mówią, że oni nigdy nie jeżdżą z nami - Gdańszczanami. Mają swoje limuzyny i nosa z nich nie wytykają. Podróż pojazdem z oklejonymi oknami to kompletna beznadzieja, szczególnie dla Osób starszych i dla turystów - na których podobno tak nam zależy. Nic nie widać przez okna, czytać się nie da, wygląda to koszmarnie. Dobrze, że przy wejściu do tramwaju nie wiążą nas i nie kneblują (jeszcze nie?), żebyśmy motorniczemu nie przeszkadzali :) A mówiąc poważnie - płacimy coraz więcej za niekoniecznie coraz lepszą jazdę. Welcome to Gdańsk :)
- 1 0
-
2010-06-16 09:56
Skandal (3)
Gazeta jest firmą prywatną i podatnicy fundują jej reklamę? Gdzie jest prokuratura?
Moja firma ma 10 lat też ładna rocznica i który tramwaj moim logiem oklei miasto?- 3 1
-
2010-06-16 13:40
Gazeta jest firmą prywatną (2)
Gazeta jest firmą prywatną i ta firma zapłaciła za reklamę na tramwaju. I to nie mało. Zbyt głęboka wiara w to, że autor tekstu na portalu napisał prawdę jest niestety złudna. A jeśli Twoja firma obchodzi tak wspaniały jubileusz nic nie stoi na przeszkodzie byś też wykupił powierzchnię reklamową na tramwaju
- 1 2
-
2010-06-16 13:55
Wedle autora gazeta zapłaciła za druk reklamy (1)
a gdzie wyklejenie i kaska za prezentacje (czyli za nośnik). Jak chcesz billboard wykupić to trzeba oprócz naklejki trzeba zapłacić za powierzchnie.
Ponadto na tramwaju jest reklama gratki.pl ona też ma jubileusz?
Gdyby wszystko było ok nikt z miasta i z gazety nie udzielałby wymijających odpowiedzi.- 0 1
-
2010-06-16 15:17
Gdyby wszystko było ok nikt z miasta
"Gdyby wszystko było ok nikt z miasta i z gazety nie udzielałby wymijających odpowiedzi" - a kto niby udziela wymijających odpowiedzi? Z tekstu wynika, że nikt z Urzędu Miesjkiego
- 1 0
-
2010-06-16 12:40
BZDURA ! (1)
Gdański Klub Sportowy "Wybrzeże" Gdańsk też w tym roku obchodzi 65urodziny ! I co ? Właśnie nic ! DRAMAT ! ADAMOWICZ ! CO ? OSTATNIA KADENCJA !
- 1 1
-
2010-06-16 13:36
Gdański Klub Sportowy "Wybrzeże
A czy GKS Wybrzeże zwrócił sie z taką prośbą? Nie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.