- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (58 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (150 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (145 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Rzecznik Praw Obywatelskich: Opłaty za śmieci są niesprawiedliwe
Opłaty za odpady komunalne powinny być bardziej sprawiedliwe - stwierdził Rzecznik Praw Obywatelskich i w związku z licznymi skargami, wystąpił do minister klimatu i środowiska o zmianę prawa. Jego zdaniem obecne przepisy nie zawsze są zgodne z unijną zasadą "zanieczyszczający płaci". Dlatego trzeba je zmienić.
- od liczby mieszkańców faktycznie zamieszkujących dany lokal,
- od powierzchni nieruchomości (tak jest w Gdańsku i Gdyni),
- od ilości zużytej wody (tak jest w Sopocie).
W Gdyni i Gdańsku obowiązuje metoda metrażowa, czyli zgodnie z zasadą: im masz większe mieszkanie, tym więcej płacisz za śmieci - niezależnie od tego, czy mieszkasz np. na 70 m kw. sam, czy z pięcioosobową rodziną.
W Sopocie opłaty naliczane są od zużycia wody, czyli analogicznie: im więcej wody zużyjesz, tym więcej zapłacisz za śmieci.
Czytaj:
Opłata za śmieci, naliczana od zużycia wody, nie może być wyższa niż 150 zł
Nic więc dziwnego, że obie metody od lat wywołują krytykę mieszkańców Trójmiasta, bo przecież "to nie metry, ani woda produkują śmieci", tylko ludzie.
Samorządy nie chcą liczyć opłat za śmieci od liczby mieszkańców
Mimo to samorządy niechętnie naliczają opłaty od liczby mieszkańców. Powód: daje ona duże pole do nadużyć. Mówiąc wprost: do oszukiwania. Można zgłosić urzędnikom, że w lokalu mieszka jedna osoba, choć faktycznie żyje tam cała rodzina.
Dlatego władze Gdyni, Gdańska i Sopotu nie zamierzają zmieniać obowiązujących obecnie metod.
Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje po licznych skargach
Temat sposobów naliczania opłat za śmieci, wziął natomiast pod lupę Rzecznik Praw Obywatelskich, prof. Marcin Wiącek. Jak podkreślił, "system gospodarowania odpadami jest tematem nieustających skarg do RPO."
RPO stwierdził, że:
- Zasady pobierania przez gminy opłat od obywateli za odpady komunalne nie zawsze są zgodne z unijną zasadą "zanieczyszczający płaci"
- Niezbędna jest zatem zmiana prawa, tak aby zagwarantować przestrzeganie tej reguły
- Niektórzy są bowiem obciążani opłatami nieproporcjonalnymi wobec rzeczywistej ilości wytwarzanych odpadów
- Problem rażąco zawyżonych opłat dotyka grup szczególnie wrażliwych, np. seniorów
- Od początku obowiązywania systemu opartego na zarządzaniu gospodarowaniem odpadami komunalnymi przez gminy nowelizacji było ponad 20. Nie wyeliminowały one jednego z głównych - w oczach obywateli - problemów, jakim są przypadki rażąco nieproporcjonalnego obciążania jednostek kosztami, w stosunku do rzeczywistej ilości wytwarzanych odpadów - wskazuje RPO.
Od metrażu i od wody najbardziej niesprawiedliwie
Zdaniem RPO najbardziej sprawiedliwą metodą jest ta uzależniona od liczby mieszkańców w lokalu. Ale jak zauważa, stosowana jest ona raczej w mniejszych gminach, o stałej liczbie mieszkańców.
- Gminy większe, a także sąsiadujące z wielkimi miastami lub gminy turystyczne, często odchodzą od tej metody na rzecz umożliwiających uzyskanie stałych i przewidywalnych wpływów, bez konieczności uciążliwych kontroli zgodności danych z deklaracji ze stanem faktycznym - zaznacza RPO.
Wywóz śmieci w Trójmieście. Kto się tym zajmuje?
Jako najbardziej niesprawiedliwe, RPO wskazał metody obowiązujące w Trójmieście, czyli od metrażu i od zużycia wody.
- Jeżeli chodzi o opłaty oparte na ilości zużywanej wody, to najczęściej powodują one skargi osób, które z różnych względów (od prozaicznych awarii, po względy zdrowotne) wykazują "ponadnormatywne" zużycie. Wprowadzenie metody opartej na powierzchni lokalu mieszkalnego rodzi zaś sprzeciw osób samotnych, którym trudno pogodzić się z obciążeniem takim jak rodzin wieloosobowych. Stan taki - w świetle orzecznictwa TS UE - należy uznać za sprzeczny z zasadą "zanieczyszczający płaci" - podkreśla RPO.
RPO: Przepisy o opłacie za odbiór śmieci do zmiany
Rzecznik wystąpił więc do minister klimatu i środowiska Anny Moskwy wskazując na konieczność poprawy przepisów.
- Ustawodawca powinien zapewnić odpowiednie mechanizmy wykluczające sprzecznej z zasadą "zanieczyszczający płaci" sytuacji, w której niektóre podmioty są obciążane oczywiście nieproporcjonalnymi opłatami. A problem rażąco zawyżonych opłat dotyka często grup szczególnie wrażliwych (np. seniorów) - argumentuje interwencję RPO.
Ministerstwo jeszcze nie ustosunkowało się do problemu.
Opinie (672) ponad 20 zablokowanych
-
2022-02-22 08:37
Opinia wyróżniona
Akurat z tym nie mam problemu (19)
Bardziej denerwujace jest jak naliczaja oplaty karne dla calej Wspolnoty jak wszyscy segreguja oprocz malej grupy ktorzy tego nie robia, najczesciej z lokali na najem krotkoterminowy
- 272 32
-
2022-02-22 23:25
Jak to "nie masz problemu"? Z taką niesprawiedliwością?? (1)
Jestem z Warszawy, rządzi ta sama partia, co w Gdańsku. Od początku tego roku wprowadzili (Trz@skowski) opłatę za śmieci od powierzchni mieszkania. Starsza pani mająca 85 lat i mieszkająca w mieszkaniu 47 m. kw. (bloki ok. 50-letnie) płaci dokładnie tyle samo, co 4 osoby wynajmujące obok mieszkanie mające 55 m. kw. Wszystkie w wieku 30-50 lat,
Jestem z Warszawy, rządzi ta sama partia, co w Gdańsku. Od początku tego roku wprowadzili (Trz@skowski) opłatę za śmieci od powierzchni mieszkania. Starsza pani mająca 85 lat i mieszkająca w mieszkaniu 47 m. kw. (bloki ok. 50-letnie) płaci dokładnie tyle samo, co 4 osoby wynajmujące obok mieszkanie mające 55 m. kw. Wszystkie w wieku 30-50 lat, pracują, zarabiają, zjeść muszą więcej, jak i wyprodukować więcej śmieci. A ile ta pani zje w porównaniu z nimi? Kiedyś pokój studentom wynajmowała, ale będąc młodsza, teraz bardziej jest jej spokój widać potrzebny. Oba mieszkania trzypokojowe, tylko w tym mniejszym najmniejszy pokój to taki większy schowek na miotły, 5,5 m. kw. Mało tego, mieliśmy w bloku rodzinę, że na tych 55 m. kw. mieszkało 8 ! osób: dziadkowie, ich syn z żoną oraz jego czterech synów. Wszystkich pięciu młodszych facetów chłopy na schwał, 185-195 cm ! Starszy pan też ze 182 cm w młodszych latach. No tylko 2 starsze osoby zmarły, dwóch synów wywędrowało. Gdyby byli w tym składzie do dziś i tak płaciliby tyle, co ta jedna starsza pani ! Też by taką mieli u siebie, ale co z zerową opłatą za śmieci za pozostałe 7 osób, w tym pięciu "żartych" chłopów?? Ile oni musieli jeść, produkować śmieci? Tylko kiedyś płacili za śmieci za faktyczną liczbę osób, na szczęście.
- 7 2
-
2022-02-23 01:45
I z tej wawy przypadkiem na Trójmiasto trafiasz
I przypadkiem akurat na artykuł, gdzie można po politykach opozycji pojechać? No popatrz, jak przypadki chodzą po forach!
- 1 2
-
2022-02-22 16:55
Odpowiedz
Najgorsze jak wrzucają z ulicy i nie wiadomo kto?
- 3 0
-
2022-02-22 12:01
Jezeli płacą za niesegregowane?!
- 3 1
-
2022-02-22 11:07
Czegos nie kumam . (4)
Firmy recyklingowe otrzymuja smici powiedzmy w 70 % posegregowane .
Skad sie wziely wiec podwyzki za wywoz smieci .?
Ktos tu kogos oszukuje .!!!- 34 5
-
2022-02-23 11:09
Koszty odbioru odpadow wzrosly gigantycznie, wielokrotnie, a nikt inny za ich odbior nie zaplaci.
To tak samo proste, jak wszystko inne. W Twoim interesie zrobimy tak, zebys wiecej placil, reszta sie w praktyce nie zmienia, o czym najlepiej swiadczy polityka ZUTu ze swoja archaiczna spalarnia, za mala kompostownia, rozgrzebywaniem starych kwater i truciem juz chyba calego Trojmiasta. Jaka wartosc dla mieszkancow przedstawia segregacja smieci w domach? Bardzo wymierna, kazdy dobrze wie, ile za to placi. A smieci tak samo laduja na stercie innych smieci i cuchna.
- 0 0
-
2022-02-22 12:02
Nie ma różnicy, czy są częściowo posegregowane, czy wcale.
Albo musisz stawiać pracownika który je sortuje i mu płacić, albo nie.
- 7 6
-
2022-02-22 11:48
(1)
Bo to model znów 1 do 1 przejęty z zza granicy na zasadzie jakoś to będzie.
- 7 3
-
2022-02-22 11:53
A nieudolne struktury i lekkomyślność w traktowaniu ludzkich finansów produkują dodatkowe koszty, których nawet w de nie ma.
- 6 1
-
2022-02-22 10:37
(2)
mam się bawić za friko w segregację za którą ktoś potem zgarnia hajs?Mam ze swojej kuchni zrobić wiatę śmietnikową?
- 37 14
-
2022-02-22 11:16
Cywilizowani ludzie dbają o środowisko i segregują śmieci. (1)
Ty jak widać do nich się nie zaliczasz.
- 17 27
-
2022-02-23 04:32
Ja na szczęście też się nie zaliczam do tej grupy. Wyłącz TV to zobaczysz prawdziwy świat.
- 0 0
-
2022-02-22 09:35
To co robią samorządy, to jest jawny kryminał!!! (2)
- 26 7
-
2022-02-22 10:25
"Samorządy niechętnie naliczają opłaty od liczby mieszkańców. (1)
Powód: daje ona duże pole do nadużyć. Mówiąc wprost: do oszukiwania. "
Rozwiązanie urzędników: Skoro mieszkaniec może oszukać, choć nie musi - my oszukamy go wcześniej.
Przecież tutaj robi się z nas wszystkich kryminalistów.- 47 9
-
2022-02-22 19:31
NIe ze wszystkich - masz kłopoty ze zrozumieniem
Przekaz jest taki, że trudno skontrolować liczbę mieszkańców w lokalu. Część może oszukiwać. Jeśli ty poczuwasz się do tej części. To cóż.
- 5 9
-
2022-02-22 09:29
Najczęściej to wyborcy PiS, bo przecież nie będą robić tego co chce Dulkiewicz. (3)
- 13 65
-
2022-02-22 10:12
Ruski trolu Donalda Czyli ty gdyby rzadziło PiS to bys smieci nie segregował :) (1)
- 21 15
-
2022-02-22 12:01
Ruski troll oskarża innych o bycie ruskim trollem? :D
Jak tam głosowanko w Europarlamencie w sprawie Nord Stream 2, gdzie wszyscy posłowie PiS byli za rurociągiem?
- 6 11
-
2022-02-22 09:36
Żartujesz, czy jesteś chory psychicznie?
- 45 12
-
2022-02-22 08:32
Opinia wyróżniona
Żadna z tych metod nie jest sprawiedliwa. (47)
- 238 31
-
2022-02-23 18:53
Ale może być sprawiedliwsza, żeby wszystkim opłacało się oszczędzanie. Obecna forma rozliczenia powoduje, że oszczędzanie się nie opłaca , bo przecież zapłacą najwiecej ci co mają większy lokal
- 1 0
-
2022-02-23 10:20
powinno byc od dochodu
nie wyprodukuje wiecej smieci ten co malo zarabia, proste i sprawiedliwe. Panstwop ma narzedzia by sprawdzic z PITu kto ile zarabia, ale to wtedy uderzyło w najbogatszych, no wtedy to by sie dopiero dzialo
- 1 3
-
2022-02-23 09:22
Jaka sprawiedliwość
Dlaczego za utylizację śmieci nie płacą producenci którzy pakują produkty podwójnie a czasami nawet potrójnie.Dlaczego nie jest tak jak na zachodzie że nie ma kontenerów na śmieci takie jak papier,plastiki i szkło pod supermarketami,tylko mieszkańcy muszą nabijać kabzę samorządom.Przecież za granulat po śmieciach stałych zarabiają sporą kasę.
- 0 0
-
2022-02-22 11:08
W sądach nie ma sprawiedliwości, a ty chcesz ją znaleźć w śmietniku???
- 15 1
-
2022-02-22 08:55
(9)
ja generuję śmieci czy metraż? Mam mieszkanie 50m i mieszkaja w nim 2 osoby. Piętro niżej , na takim samym metrażu 6 osób, które dziennie wyrzucaja duże(100 l) wory odpadów. Mama płacić tyle samo,co oni????Ja przez 2 tygodnie nie wygeneruje tyle śmieci,co oni. Żenada
- 65 4
-
2022-02-22 12:03
Podziękuj Januszom, którzy się wymeldowywali, żeby mniej płacić za śmieci.
Pomysł z metrażem nie wziął się z widzimisię, a z konieczności.
- 5 16
-
2022-02-22 10:40
mam tak samo
Mieszkam z żoną i synem pod nami 7 osób i płacimy tyle samo. Miasto ma to gdzieś.
- 25 1
-
2022-02-22 09:21
ja placę od zużytej wody, dlatego prysznic biorę tylko w niedzielę, a tak korzystam ze zbiorników retencyjncyh (5)
tudzież czasami wybiorę się nad motławę
- 40 3
-
2022-02-22 11:36
Źle robisz. Bierz kąpiel... (1)
.... w wodzie z kaloryfera!
- 18 0
-
2022-02-22 20:27
w fontannie latem....
- 0 0
-
2022-02-22 10:05
No i brawo za pomysłowość
Jesteśmy z Was dumni Kolego, jesteście przykładnym obywatelem
- 17 0
-
2022-02-22 10:01
No i brawo Kolego
- 7 0
-
2022-02-22 10:01
używasz mydła czy tylko piasek?Jak to pierwsze, to uważaj na eko-terrorystów
- 13 5
-
2022-02-22 09:09
ja mieszkam sama na 70m2... dwa pokoje...
- 38 1
-
2022-02-22 08:43
(32)
co proponujesz?
- 16 4
-
2022-02-22 13:19
Płatne worki. Potrzebujesz wiele - płacisz wiele. (1)
- 6 4
-
2022-02-22 19:26
niektórym wystarczy jeden na rok
a reszta śmieci do jeziora albo do lasu. Tak to będzie działać.
- 6 1
-
2022-02-22 09:37
Worki z kodem kreskowym, każdy płaci za siebie. (3)
- 17 11
-
2022-02-22 11:25
ewentualnie nadleśnictwo wtedy zapłaci
bo część śmieci wyląduje w lesie a nie w worku z kodem
- 4 2
-
2022-02-22 10:16
jeszcze wydziergaj sobie kod na czole by mogli cie skanowac jak idziesz :) (1)
- 15 15
-
2022-02-22 10:38
Narzędzie do inwigilacji nosisz w kieszeni, pewnie nawet na nim napisałeś ten komentarz.
A teraz najlepsze, zapłaciłeś za nie własnymi pieniędzmi i to z własnej woli.
- 20 4
-
2022-02-22 09:25
xxx
Segregowane smieci, które mozna sprzedać, odbiór za darmo.
- 17 2
-
2022-02-22 08:58
(24)
może opłata za śmieci uzależniona od ilości wyrzucanych śmieci?
- 39 10
-
2022-02-22 11:34
opłata śmieciowa za opakowania po krewetkach...
... powinna być wyższa niż za flak po pasztetowej!
- 7 6
-
2022-02-22 09:55
(1)
to już było - śmieci trafiały do lasów, do przydrożnych rowów... nie, czekaj - w obecnej sytuacji również mamy z tym do czynienia. nie zrozumiem Polaków chyba nigdy
- 13 1
-
2022-02-22 15:57
A co to ma do rzeczy?
- 0 4
-
2022-02-22 09:10
(20)
pomysł dobry ale przejdź do szczegółów jak to rozwiązać i jak policzyć
- 29 3
-
2022-02-23 18:57
Od ilości
wg ilości zapełnionych worków. Będzie od razu porządek
- 0 0
-
2022-02-22 09:30
Isrnieją miasta, które stosują tą metodę (11)
Śmieciarka ma wtedy wbudowaną wagę.
- 9 9
-
2022-02-22 09:50
To dawaj jakieś przykłady... (10)
I napisz nam jak to działa... śmieciarka stoi cały dzień i waży kto, ile śmieci wyniósł ?
Czy na czym polega jej cudowne działanie ?- 22 2
-
2022-02-22 11:23
śmieciarka by się sprawdziła przy domkach (9)
a w blokach każdy śmietnik z wagą i wejście na spersonalizowaną kartę, kod czy cokolwiek. Do zrobienia. Tyle że brak mechanizmu powstrzymującego przed wywaleniem śmieci do lasu.
- 7 9
-
2022-02-22 15:56
(2)
Jak to brak? Trzeba wyciąć lasy!
- 2 2
-
2022-02-22 19:25
(1)
takto brak. Taki mechanizm trzeba wprowadzić by ludzie nie wywalali śmieci do lasu. Sam zakaz to za mało. Finansowanie wywozu na etapie zakupu opakowania razem z produktem jest takim właśnie mechanizmem.
- 1 2
-
2022-02-23 11:24
Bzdura.
- 0 0
-
2022-02-22 14:11
Taki mechnaizm nie istnieje. (5)
I nie ma on też żadnego wpływu na wybór systemu.
- 3 1
-
2022-02-22 14:17
istnieje (4)
m.in. podatek od opakowań wliczony w ich cenę. Przerzucony byłby przez sprzedawcę na konsumenta i finalnie za śmiecia zapłaciłby ten kto kupił takie opakowanie. Można by było z tego finansować wywóz śmieci.
- 7 3
-
2022-02-22 15:42
A co z tymi, którzy wyrzucą bez tego opakowania? Przełożysz przez kolano i tyłek spierzesz? (1)
- 3 1
-
2022-02-22 19:23
a z nimi to wszystko jedno, jak nie chcą wyrzucać to mogą sobie te śmieci nawet zjeść
Ważne że do lasu tego nie wywalą bo nie będą mieli motywacji by wywozić tam śmieci skoro wywóz będzie już dawno sfinansowany
- 1 2
-
2022-02-22 15:16
Nie każde opakowanie to śmieć. (1)
Opłata może być tylko za usługę. Nie za potencjalną usługę.
- 4 1
-
2022-02-22 19:21
każde opakowanie to śmieć ale niektóre prościej można recyklingować
opłata byłaby stosowna do kosztów tego recyklingu
- 2 2
-
2022-02-22 09:21
Przed każdym śmietnikiem należy ustawić człowieka z wagą (6)
- 23 7
-
2022-02-22 11:33
(4)
I dwoje dużych ochroniarzy...........co jeszcze
- 10 2
-
2022-02-22 15:55
(3)
Biorąc pod uwagę obecne koszty wywozu śmieci, powinno wystarczyć nie tylko na człowieka z wagą i ochroniarzy, ale również na recepcję z recepcjonistką.
- 15 2
-
2022-02-22 21:21
Jednak jest metoda sprawiedliwsza. (2)
Od metrażu to do kitu. Tak samo od ilosci osób bo czesto mieszkania są wynajmowane a wtedy... wiadomo co. Żadna metoda nie jest dobra ale chyba najlepsza ta powiązana z zuzyciem wody. Starsza osoba nie łazi i nie musi sie kilka razy dziennie kapac bo nie spoci sie. Młody znowu bardziej aktywny wiecej zuzyje wody. No i młodzi więcej kupuja czyli smieci wiecej.
- 9 7
-
2022-02-22 23:52
Zgadzam się, to realny wskaźnik zużycia i obecności. (1)
Część mieszkań, zwłaszcza na wynajem, ma zadeklarowaną mniejszą ilość osób od rzeczywistej. Z kolei w części lokali mieszka na co dzień mniej osób niż wskazuje meldunek. Zużycie wody to chyba jedyny realny sposób rozliczenia. A i powód do bardziej ekonomicznego wykorzystania wody - w przypadku traktowania jako przelicznika.
- 6 1
-
2022-02-23 01:49
Byłoby dobrze, przy założeniu, że się myją
Niestety wśród naszego zacnego narodu mycie ciała w ogólności, a zębów w szczególności jest chyba uważane za karę, bo wielu tego unika. Wystarczy w ciepły dzień wsiąść do jakiegokolwiek środka komunikacji publicznej, by się o tym przekonać. Smutne, ale prawdziwe.
- 1 1
-
2022-02-22 11:26
albo dwóch ludzi z szafą
- 15 1
-
2022-02-22 08:14
Opinia wyróżniona
(70)
W Europie są bardziej sprawiedliwie systemy. Plastik, bio, szkło, papier, resztkowe. Pięć typów worków do kupienia. Każdy z kodem kreskowym. Wiadomo kto kupił i kto oddaje w danym worku odpady. Ceny worków uzależnione od ceny wywozu i utylizacji danych odpadów na danym terenie. Płacisz za worek i sam go zapełniasz. Jak nie segregujesz to kupujesz
W Europie są bardziej sprawiedliwie systemy. Plastik, bio, szkło, papier, resztkowe. Pięć typów worków do kupienia. Każdy z kodem kreskowym. Wiadomo kto kupił i kto oddaje w danym worku odpady. Ceny worków uzależnione od ceny wywozu i utylizacji danych odpadów na danym terenie. Płacisz za worek i sam go zapełniasz. Jak nie segregujesz to kupujesz worek na resztkowe, który jest odpowiednio droższy. Jak segregujesz i ładnie np. gnieciesz plastik do worków to Ci się więcej zmieści i płacisz mniej. Do tego punty zbiorcze na mieście (kontenery) na odpady segregowane. Tak jak teraz funkcjonują. Jak ktoś będzie chodził i wyrzucał do kontenerów to nic nie płaci. Proste, efektywne, uczciwe... i już dawno wymyślone! :)
- 396 51
-
2022-02-23 22:32
^^
No tak w Szwajcarii np tak jest, ale zastanawiam się jak sprawdzają zawartość worka? Czy faktycznie w worku na plastik jest sam plastik ? Każdy worek śmieci idzie do inspekcji ? I w jaki sposób kod kreskowy na worku wskazuje na właściciela ? Czy przy zakupie kasjerka spisuje dane z dowodu do rejestru worków śmieciowych ?:D
- 0 0
-
2022-02-23 11:44
To chyba w Szwajcarii.
U nas sa alternatywy, śmieci do lasu, pod sklep, do pieca. I co pan mi zrobi??
- 0 0
-
2022-02-23 10:00
Odp
Tak właśnie jest w Szwajcarii i to jest właściwe
- 0 0
-
2022-02-23 09:23
Ten głupi system jest w Szwajcarii i doprowadza do tego, że jak ktoś źle wyrzuci śmieć, robi się wielkie śledztwo, czyj to worek. Jeszcze za worki płaci się jak za zboże, jakby to była nasza wina, że producenci w tyłku mają ekologię i wszystkie produkty opakowują w nieprzetwarzalne śmieci, które idą do worka na zmieszane.
Sposób jest tylkoTen głupi system jest w Szwajcarii i doprowadza do tego, że jak ktoś źle wyrzuci śmieć, robi się wielkie śledztwo, czyj to worek. Jeszcze za worki płaci się jak za zboże, jakby to była nasza wina, że producenci w tyłku mają ekologię i wszystkie produkty opakowują w nieprzetwarzalne śmieci, które idą do worka na zmieszane.
Sposób jest tylko jeden: przycisnąć producentów, by tworzyli opakowania, które da się przetwarzać - nagle połowa problemów zniknie i śmieci będzie mniej. Ale jak wiadomo lepiej zrzucić na szarego obywatela, niech płaci.- 0 0
-
2022-02-23 07:47
A jak ktoś wyrzuci w swoim worku bez kodu to co wtedy?
- 0 0
-
2022-02-22 23:43
W UK (nie wiem czy w całym kraju)
odpady do odzysku (szkło, papier, plastik, metal) idzie od jednego kubła (bina), luzem, nie w foliówkach. Dokładnym recyklingiem zajmują się potem sortownie. Drugi pojemnik jest na odpady roślinne domowe i ogrodowe, trzeci na pozostałe. Tam gdzie mieszkałem (godzinka od Londynu) nie było pięciu czy iluś tam pojemników.
- 1 0
-
2022-02-22 22:34
...segregacja to rasism
- 1 0
-
2022-02-22 21:33
Czyli będę 2 miesiące trzymał odpady w domu, aby zapełnić worek do pełna? Chyba jesteś chory.
- 0 1
-
2022-02-22 21:16
U nas jak zwykle za trudne do wdrożenia
- 0 0
-
2022-02-22 19:33
I więcej energii i dodatkowych surowców idzie na te bzdety zamiast zatrudnić ludzi do segregacji.
Przerost formy nad treścią. Czytałem, że w Japonii próbują spalić wszystko co się da. Nie bawią się w żadne "recyclingi" bo to fikcja.
- 3 0
-
2022-02-22 17:06
Niestety
Cwaniaczków pełno, jeżeli przy obecnym systemie jest pełno śmieci wywożonych do lasu to co dopiero jakby mieli płacić za każdy worek....
- 3 0
-
2022-02-22 17:05
Czyli bardzo podobnie do tego, co było przed reformą w Polsce.
- 1 0
-
2022-02-22 16:06
i tak zycie ci się kręci wokół śmieci - trzymasz 5 worków w kuchni i segregujesz i jeszcze podajesz swpje dane
- 2 0
-
2022-02-22 15:34
Masz trochę racji (1)
Ale tylko trochę. Jak sobie wyobrażasz trzymać na 30 metrach cztery worki? A trzeba je wypełnić po brzegi, żeby to było opłacalne. I czekać że śmierdzącymi workami kilka dni aż się zapełnią? Sorry, ale mi to nie pasuje
- 1 1
-
2022-02-22 19:32
mogą być małe przecież i te byłyby tańsze
- 0 2
-
2022-02-22 12:33
u nas bedzie mozna kupic worki z lewym kodek kreskowym
- 4 1
-
2022-02-22 12:32
Ta Europa to chyba jakas alternatywna rzeczywistość III Rzeszy. Co ty wciagasz, kolego? Gdzie tak niby jest?
- 1 3
-
2022-02-22 11:17
jest jeszcze skuteczniejszy system
wystarczy podatkiem obłożyć producentów którzy stosują opakowania oraz importerów. Blister tyle, torba papierowa tyle, a butelka tyle. Wiadomo że podatki są przerzucalne zatem finalnie zapłacą ci którzy faktycznie kupują produkt pakowany. Następnie firma sprzątająca wykazywałaby ile danego rodzaju śmiecia pozyskała i w ten sposób byłaby rozliczana
wystarczy podatkiem obłożyć producentów którzy stosują opakowania oraz importerów. Blister tyle, torba papierowa tyle, a butelka tyle. Wiadomo że podatki są przerzucalne zatem finalnie zapłacą ci którzy faktycznie kupują produkt pakowany. Następnie firma sprzątająca wykazywałaby ile danego rodzaju śmiecia pozyskała i w ten sposób byłaby rozliczana z budżetu. A żeby wyeliminować ryzyko sprowadzania śmieci w celach zarobkowych warto byłoby wprowadzić właśnie te worki z kodami kreskowymi, tyle że rozdawane darmowo. Dzięki temu można by weryfikować czy nie ma tu jakiś przekrętów. Bo rozwiązanie które podajesz o płaceniu za worek jest dziurawe jeśli chodzi o jego egzekwowanie. Część śmieci trafi do lasu.
- 4 1
-
2022-02-22 11:07
Dokładnie i w sedno
- 2 0
-
2022-02-22 10:38
oczywiście id..to że super system pełna inwigilacja nawet śmieci
- 1 6
-
2022-02-22 10:07
Europe POKOeleming to ty widziałes na obrazku.Nigdzie niema takiego systemu tylko w Polsce sobie grupa ciołków wymysliła
ale niema szans by sie ludzie zgodzili bo to jest totalna inwigilacja!!Smieci to nie tylko odpadki ale i dokumenty rachunki itp. Moga o to bie po smieciach cie idealnie inwigilować .Ale tym zachwycac sie moze tylko TOtalny bezmógowiec jeszcze niech ci chipa pod skóre wszczepia by wiedzieli o tobie wiecej.
- 1 12
-
2022-02-22 09:52
taaak, trzeba dopełnić system inwigilacji (2)
Wtedy władze beda już wiedzieć prawie że wszystko, jak zarabiasz, ile zarabiasz, co kupujesz, jakie śmieci wyrzucasz itd.
Dwa lata tzw. pandemii nic Ciebie nie nauczyły do czego może się przydać taki szczelny system kontroli. Ostatnio cichaczem wprowadzono ograniczenia wysokości transakcji gotówkowcyh co jest kolejnym krokiem doWtedy władze beda już wiedzieć prawie że wszystko, jak zarabiasz, ile zarabiasz, co kupujesz, jakie śmieci wyrzucasz itd.
Dwa lata tzw. pandemii nic Ciebie nie nauczyły do czego może się przydać taki szczelny system kontroli. Ostatnio cichaczem wprowadzono ograniczenia wysokości transakcji gotówkowcyh co jest kolejnym krokiem do wyeliminowania gotówki z obiegu na rzecz transakcji elektronicznych.
Jak któregoś dnia przyjdzie ci do głowy być nie dość pokornym wobec systemu to jednym kliknięciem w myszkę wyłączą ci prawie wszystko. A bez ważnego kodu QR nie otworzysz żadnych drzwi nawet tych od śmietnika.- 7 17
-
2022-02-22 11:05
masz po części rację (1)
ale to ile zużywam wody to akurat najmniej przydatna informacja dla aparatu terroru. Pozostałe o których napisałeś są bardziej istotne. Skoro i tak wiedzą jaki mam metraż bo przecież składałem projekt budowy domu do urzędu to co za różnica jak jeszcze się dowiedzą ile pomyj produkuję co miesiąc.
- 5 2
-
2022-02-23 04:40
To bardzo przydatna informacja dla fanatyków eko, którzy chcą cię zgnębić.
- 0 0
-
2022-02-22 09:25
tylko od zuzycia wody! (8)
wiekszość (nawet w naszym kraju) juz sie myje. wiec sory - więcej niz 4m2 na osobe, płać. nie ma opcji, zeby mieszkało 6 osob na 45 m2 i zuzycie bylko jak za 2 osoby. Smieszy mnie, ze krytykuja to osoby, które "ze względów medycznych zużywają wiecej wody" - to są rybami czy jak? muszą w wannie leżeć codziennie pełnej? bo tak lekarz im nakazal?
- 22 13
-
2022-02-22 18:29
Nie i nie (1)
Bzdura, moje córy pluskają się na potęgę i mamy b. duze zużycie wody, a smieci nie produkujemy dużo.
- 6 3
-
2022-02-22 21:17
Czas nauczyć córki oszczędzać wodę.
- 5 2
-
2022-02-22 11:03
nieprawda
Tak było w Warszawie, sprawdź czym się to zakończyło. Sąd zakwestionował, i teraz jest 65zł od mieszkania
- 4 2
-
2022-02-22 09:40
rownież jestem zdania, że z dwojga złego opłata od (1)
zużycia wody jest lepszym rozwiązaniem niż od metrażu. Żaden system nie jest doskonały, zawsze będą przypadki skrajne, ale co do zasady więcej osób = większe zużycie wody. A z metrażem bywa różnie. Sam mieszkałem kilka lat w mieszkaniu 90m2, pode mną rodzina 5 osób i dosłownie 10x więcej śmieci (a opłata identyczna).
- 27 9
-
2022-02-22 12:26
też jestem za rozwiązaniem tematu od zużycia wody. Pytanie jak cały proces będzie ułożony i jaka opłata na końcu...bo diabeł tkwi w szczegółach.
Ale logicznym jest że metraż nie wytwarza odpadów.
Rozliczenie od osób w lokalu to proszenie się o wałki na każdym kroku, zacznie się kreatywna kombinatoryka.
Najprostsze z tych trzech to od zużycia wody.
Każdy korzysta z wody, im więcej osób tym większe zużycie i przełożenie na opłaty za śmieci.- 6 3
-
2022-02-22 09:34
wanna codziennie to pikuś (150- 200 litrów) (2)
znam człowieka który godzinę z hakiem spędza pod włączonym prysznicem :P
- 4 5
-
2022-02-22 10:01
Właśnie. (1)
Poza tym dlaczego firma od śmieci ma mieć wgląd w to ile wody zużywam?! Absurd.
- 9 13
-
2022-02-22 12:22
no bo to info na wagę złota, top secret. lol
- 6 6
-
2022-02-22 09:12
" Już dawno wymyślone ! ;) "
Ale w Polsce jeszcze pracuje się nad recepturą na produkcję prochu !!! Najprostsze problemy nad którymi pracują nasi politycy i to na wszystkich szczeblach są tak rozwiązywane że od razu nadają się do śmieci !!!
- 14 1
-
2022-02-22 09:06
(7)
Tak,tylko gdzie te worki na małym metrażu umieścić,a lokatora na balkon?
- 16 2
-
2022-02-22 09:23
(6)
Możesz mieć jeden tylko na resztkowe. Będziesz płacił więcej, ale nic nie musisz dostosowywać. Wszystko kwestia chęci lub kosztów. Lodówki też ludzie kupują ogromne, zajmujące dużo miejsca. Ich wybór.
- 11 8
-
2022-02-22 12:21
(1)
lodówkę to ludzie kupują bo chcą, a segregacja to przymus. A te pośrednie rozwiązanie w stylu "niesegregujesz" to płać więcej to ch nie rozwiązanie.
- 7 3
-
2022-02-22 19:30
jak zapłacisz więcej za niesegregowanie to też kupisz śmietnik z wyboru, kwestia motywacji
- 2 3
-
2022-02-22 10:41
(3)
powiedz id..to komu i czemu służy ta śmieszna segregacja skoro ws takiej ekodolnie w łężycach i tak to jest segregowane?Płacić kilkaset procent więcej dla zasady?Bo tak?Bo ktoś zbił świetny interes?
- 12 7
-
2022-02-22 14:19
(2)
to jest po to id*oto żeby ta segregacja była tańsza
- 4 4
-
2022-02-22 15:49
(1)
tak id..to ja płacę za coś co jest robione ponownie?Tak id..to za free robię ze swojej kuchni jakiś kompost i płacę kilkaet procent więcej niż 10 lat temu?
- 4 2
-
2022-02-22 16:19
Po co pre-segregować? Po to.
Makulatura zafajdana pampersami - a tak będzie, gdy się zmiesza w resztkowych - już się do niczego nie nada. Śmieci bio z odłamkami szkła - też nie itp.
- 3 2
-
2022-02-22 08:59
W teorii super (2)
Praktyka:
1. Będą wyrzucać w siatkach z lidla/ biedronki.
2. Nie zabronisz dalszej sprzedaży zwykłych worków
3. Nie ma opcji by stworzyć system kontroli kto się stosuje to tego a kto nie.- 20 2
-
2022-02-22 11:01
sposób rozwiązania
kosz otwierany na kod kreskowy, lub czytnik rfid. Tylko kosz musi być do tego przystosowany. Koszt jednorazowy, ale potem nigdy więcej problemów. A zasilanie może być z energii która jest tworzona przy otwieraniu klapy, albo zamykaniu ciężkiej klapy. Już teraz są dzwonki bezprzewodowe bez zasilania, energię biorą z naciśnięcia przycisku 0,7kg.
- 4 8
-
2022-02-22 09:27
doladnie
nabijanie kabzy producentom workow jeszcze. a bio, moge wyrzucac bez worka i co??? glupota... szok. gimbaza tylko takie cos potrafi wymyslic
- 7 7
-
2022-02-22 08:49
(9)
A ja np. śmieci resztkowe wyrzucam luzem (idę z wiadrem i wsypuję do kosza zbiorczego). Plastik, szkło, makulaturę wynoszę w wielorazowych workach. Nie chciałabym dodatkowo generować plastiku, bo "mamy system". To raz.
A dwa: ten, kto zechce oszukać, wrzuci luzem co drugie śmieci, a tylko od czasu do czasu zapełniony worek - "pro forma".
rozwiń...A ja np. śmieci resztkowe wyrzucam luzem (idę z wiadrem i wsypuję do kosza zbiorczego). Plastik, szkło, makulaturę wynoszę w wielorazowych workach. Nie chciałabym dodatkowo generować plastiku, bo "mamy system". To raz.
A dwa: ten, kto zechce oszukać, wrzuci luzem co drugie śmieci, a tylko od czasu do czasu zapełniony worek - "pro forma".
Trzy: żeby zapełnić wór na plastik, szkło czy makulaturę musiałabym te wszystkie śmieci z miesiąc w mieszkaniu trzymać, a na małym metrażu pudełko po jogurcie nieumyte śmierdzi po 3 dniach, a co dopiero - plastik po mięsie...- 27 3
-
2022-02-22 19:56
Hejże, pani pro eko! (2)
A czemu to nie myje pani plastików przed wyrzuceniem? No nieładnie
Swoją drogą jak kładzie się nacisk na ekologię na zwykłych obywateli to może należałoby powalczyć o normalne siatki plastikowe? Wiele sklepów ma już tylko papierowe, czyli jednorazowe. Takie to eko że ścinamy drzewa żeby płacić za dodatkowe śmieci do odbioru?- 4 2
-
2022-02-22 23:30
Myć śmieci? Pochlastało?
Po za tym to marnowanie drogocennej wody.
- 2 0
-
2022-02-22 23:21
czemu nie myje?
gdybyś trochę się zorientował w temacie to byś wiedział, że nie jest to zalecane. czytanie nie boli, wszystkie informacje znajdziesz bez problemu :)
- 2 0
-
2022-02-22 09:32
Wyrzucanie wiadrem jest najbardziej ekologiczne, ale mało higieniczne. Nie przekonasz ludzi do mycia wiadra po każdym wyrzuceniu śmieci.
Dwa- zawsze znajdą się tacy co będą chcieli oszukać. Jak idzie do restauracji też ktoś może Ci napluć do jedzenia. Nie masz na to wpływu.
Trzy: możesz kupić worki różnej wielkości. Możesz opłukać plastik jak Ci śmierdzi, jest wiele rozwiązań. Każdy coś wybierze dla siebie.- 6 2
-
2022-02-22 09:17
No tak, bo jeszcze za mało śmierdzi przy śmietniku.
- 4 4
-
2022-02-22 09:07
(3)
Czy masz mrówki faraonki?
- 5 7
-
2022-02-22 16:18
(1)
czemu?
- 0 1
-
2022-02-22 20:32
W NP w falowcu zsypy polikwidowane,ale śmieci mokre należy wrzucać do pomników bio ustawionych wewnątrz bloku w pomieszczeniu na odpady.Powinny takie pojemniki bio stać na zewnątrz klatki,tak jak na makulaturę,papier czy szkło.
- 0 0
-
2022-02-22 11:36
heh dokładnie, u nas w bloku były mimo że nie mieliśmy zsypu. Wyobrażam sobie co się musiało dziać w takich gdzie ten zsyp był.
- 3 0
-
2022-02-22 08:40
tylko u nas zamiast kupić worki wywiozą śmieci do lasu (14)
- 87 7
-
2022-02-22 09:59
No i?
Co to ma do rzeczy?
To jest zupełnie inny problem. i kto inny ma tym walczyć.- 2 3
-
2022-02-22 08:48
(12)
No to sorry, albo jesteśmy cywilizowanym krajem, albo dziczą i wtedy nic nie trzeba wprowadzać. Od ścigania przestępców mamy policję. Wprowadźmy zakaz sprzedaży noży w sklepach, bo ktoś kogoś zadźga.
- 56 10
-
2022-02-23 09:07
Cywilizowany kraj
Gdybyśmy nie byli dziczą, to w latach 2013-2014 nie byłaby wprowadzana nowa ustawa dotycząca wywozu odpadów, która miała w swoim założeniu zapobiec nielegalnemu wywozowi odpadów. Niestety, zapobiegła temu tylko w części, a tymczasem 95-98% społeczeństwa, które śmieci do lasu nie wywalało, musi od tamtego czasu płacić horrendalne opłaty za wywóz odpadów.
- 1 0
-
2022-02-22 09:27
tak samo jak piratów scigają na osiedlach
walną progi zwalniające.
- 10 3
-
2022-02-22 09:08
(1)
Sprawdza raz na jakiś casz worek dostaniesz po 10 tys kary i będzie jak powinno być. Za wywóz do lasu to samo 10 tys na start a później 2 tys za każdy m3
- 12 6
-
2022-02-22 10:17
ale co sprawdzą? Delikwent dla niepoznaki będzie tylko jeden worek na miesiąc oficjalnie kupował, a reszta pójdzie do lasu. By trzeba było w lasach postawić strażników.
- 11 2
-
2022-02-22 08:57
Niestety ale dziczą (7)
Jakich przestępców? Zaraz znajdzie się grypa broniących wywozu do lasu, że oni walczą z inwigilacją i śledzeniem. Że kto to słyszał, by worki, w praktyce, były podpisane imiennie?
- 41 8
-
2022-02-22 10:55
(3)
Nie podpisane imiennie tylko kodem kreskowym podpiętym pod nieruchomość
- 10 3
-
2022-02-22 15:30
(1)
kody kreskowe znowu znakowanie ludzi to najlepiej wychodzi lewakom
- 10 11
-
2022-02-23 09:52
Nam chociaż coś wychodzi.
- 0 0
-
2022-02-22 12:17
to znajdą się tacy co w wiacie będą przesypywać do worka sąsiada
- 17 4
-
2022-02-22 09:22
ale po co wywozic do lasu? jak sie ma kominek, to problem smieci rozwiązuje sie natychmiast. polecam ten styl zycia (2)
- 12 24
-
2022-02-22 10:16
ja również tym bardziej że palę w nim ekologicznymi oponami (1)
z samochodów elektrycznych
- 20 4
-
2022-02-23 08:39
Potwierdzam śmieci dają ciepło.
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2022-02-22 07:01
(16)
A więc drodzy włodarze,Wasz ruch!Mamy nadzieję choć raz na wsłuchanie się w głos mieszkańców,wszak wybory niedługo a opłaty horrendalne...nie każdy dał sobie w pracy prawie 70% podwyżki pensji.
- 100 16
-
2022-02-22 07:08
sumaryczna oplata za smieci dla miasta zalezy od kosztow narzuanych przez rzad (2)
czyli chodzi o sprawiedlwsza dystrybucje ociazen aby uwzgledniala faktyczne zasmiecanie-najlepiej gdyby byly czipy
- 10 5
-
2022-02-22 07:22
(1)
tylko nie mów nic o workach z kodami QR tak jak jest na zachodzie bo zaraz zleci się miejscowa szurownia
- 10 0
-
2022-02-22 07:57
zgadzam sie z toba, ze chociaz to sposob sprawiedliwy to narazie z wielu powodow nie do zrealizowania
wszystkie inne sa patogenne
- 2 4
-
2022-02-22 07:30
A przypomnij mnie proszę nowogrodzki trollu kto podniósł koszt składowania tony śmieci?
- 5 5
-
2022-02-22 07:43
I dlaczego kłamiesz? (10)
Podwyżka wyniosła 60% bo na tyle pozwoliła ustawa podpisana przez PiS który sobie dał 60-120% podwyżki i jeszcze 18tys zł/mc dla Kornhauser za noszenie obrączki.
- 13 5
-
2022-02-22 07:48
(8)
Ale dali sobie maksymalne widełki kochany a 3miasto tonie w długach...były gminy które nie dały sobie wcale,albo minimalnie żeby ludzi nie wkurzać.
- 4 9
-
2022-02-22 07:54
A dlaczego mieliby sobie nie dać, skoro przykład przyszedł z góry? (6)
Twoje kochane Prawo i ZPRawiedliwość też sobie dało maksa, 60-120% Mimo, że dług publiczny wzrósł o 1,5bln zł w dwa lata.
Widzisz drzazgę w oku brata swego, a w swoim belki nie dostrzegasz.- 10 4
-
2022-02-22 07:59
(5)
Jakie moje,z automatu przyjmujesz że jak ktoś nie jest za pokonanymi to jest za pis. Ja i na tych i na tych nigdy nie głosowałem,A co do podwyżek mogli sobie nie dawać.Ale to już wyborcy ocenią.
- 5 4
-
2022-02-22 08:01
Czytam twoje komentarze i widać na kogo głosujesz, więc się nie wypieraj. (4)
A jeśli się wstydzisz swojego Prawa i ZPRawiedliwości, to się przestań podpisywać kiedy klepiesz peany pochwalne, proste.
- 5 8
-
2022-02-22 08:09
(2)
Tia,bo Ty wiesz wszystko...drugi Kaszpirowski?)Głosuj na kogo chcesz,ja od lat nie chodzę,nie ma na kogo.Oj za dużo tvnienawisc widzę.
- 3 7
-
2022-02-22 08:15
I się trollu zdradziłeś tym "tvnienawisc", faktycznie jesteś głupszy niż zepsute radio. (1)
- 5 6
-
2022-02-23 00:57
Tvn zasługuje na uznanie?
- 1 0
-
2022-02-23 00:49
Masz kłopoty na trasie łącz?
- 0 0
-
2022-02-23 00:33
Właśnie tak było. Ale samorządy w 3-mieście najbardziej pazerne.
- 0 0
-
2022-02-23 00:26
Zalezy od gminy. Są takie, gdzie nie podrożało, a nawet staniało. 3miasto woli naciągnąć mieszkańców. O czymś to świadczy.
- 0 0
-
2022-02-22 08:38
Ty powinieneś płacić razy pięć. Za te śmieci na RODOS i zaśmiecanie sekcji komentarzy.
- 4 2
-
2022-02-22 07:05
Opinia wyróżniona
Opłata powiązana ze zużyciem wody! (41)
Proste, sprawdzone, do wprowadzenia z dnia na dzień. Nie ma na co czekać.
- 55 38
-
2022-02-22 07:07
jak ci padnie spłuczka (3)
to zapłacisz za wodę i za tonę śmieci.
- 9 30
-
2022-02-22 07:19
Ile czasu można mieszkać z zepsutą spłuczką, żeby nie zauważyć jej uszkodzenia?
- 20 3
-
2022-02-22 08:01
Dla bezpieczeństwa twoich finansów zdemontuj spłuczkę spłukuj wiaderkiem
- 3 0
-
2022-02-22 09:44
Jeśli naprawa spłuczki albo zakręcenie wody i wezwanie kogoś kto naprawi to taki problem to owszem. Ale za głupotę się płaci.
- 3 3
-
2022-02-22 07:14
(7)
To jest głupsze niż płacenie od metrażu. Totalny nonsens.
- 6 23
-
2022-02-22 07:25
(3)
Sam jesteś głupi. Zużycie wody najczęściej jest zależne od ilości osób zamieszkujących dany lokal. Jeżeli polacy są narodem kombinatorów i oszustów i w 90% przypadków deklarowaliby niewłaściwą liczbę mieszkańców, to akurat zużycie wody jest pomocne w oszacowaniu ile osób faktycznie zamieszkuje dany lokal. 4 osobowa rodzina w 30 metrowym mieszkaniu zużyje kilka razy więcej wody niż 1 osoba na 60 metrach. Dlatego metoda sopocka jest najbardziej przemyślana.
- 23 8
-
2022-02-22 07:30
Wolacy przestaną się myć, proste.
- 6 4
-
2022-02-22 23:59
Po pierwsze "Polacy". Po drugie Polacy nie są "narodem kombinatorów i ...". Wiesz to z porzekadeł czy sądzisz po sobie?
- 1 0
-
2022-02-23 00:01
A co jak mieszkają 1 lub 2 osoby, a wody zużywają 2 x więcej niż 4 osoby? Nie wolno im? Chcesz za to karać?
- 1 0
-
2022-02-22 07:40
Skończyłoby się waletowanie więc dlaczego piszesz że to głupi pomysł ?
- 3 3
-
2022-02-22 07:46
(1)
No to jest argument !Brawo!
A tak naprawde to bardzo dobre rozwiazanie , babcia mieszka sama , zuzywa malo wody i produkuje malo smieci, wprowadza sie do niej 4 osobowa rodzina rosnie pobor wody rosnie i oplata za smieci , nie mieszkasz nie zurzywasz nie placisz - proste i skuteczne :)- 4 3
-
2022-02-23 00:31
Dlaczego tylu komentatorów wyciera sobie buzie "babcią"?
- 0 0
-
2022-02-22 07:24
(6)
Nie jest to wcale proste. Bo niby na jakiej podstawie Saur miałby udostępniać te informacje?
Choć rzeczywiście, przynajmniej w przypadku mieszkań prywatnych, zużycie wody jest w znacznym stopniu skorelowane z ilością generowanych śmieci.
Nie płaci się za metraż mieszkania, który nic nie mówi. Ani od osób zamieszkałych "na papierze", które wcale nie muszą odpowiadać rzeczywistej ilości mieszkańców.- 4 5
-
2022-02-22 07:43
(4)
Zuzycie wody w lokalu to nie jest informacja która interesują się wrogie słuzby , ńie masz się co oburzać jeżeli administrator wykorzysta te dane
- 10 4
-
2022-02-22 08:00
(2)
Urząd musi mieć podstawę aby takie dane otrzymać, a administratorowi mu się chcieć takie dane przekazać. To wcale nie jest takie proste.
- 3 1
-
2022-02-22 08:30
Sopot dał sobie z tym radę.
W Gdańsku urzędnikom się nie chce, bo najłatwiej jest mieć stałą miesięczną kwotę i o temacie zapomnieć. Nie trzeba niczego szacować, ani uśredniać.
Przy bardziej sprawiedliwej korelacji opłaty śmieciowej ze zużyciem wody opłaty będą się wahać. Dużo ludzi wyjedzie na wakacje/urlopy, zużycie spadnie i mniej wpłynie pieniędzy.- 1 0
-
2022-02-23 00:46
Od tego jest administracja.
- 1 0
-
2022-02-23 00:28
Ale danych o liczbie mieszkańców już nie może wykorzystać?
- 0 0
-
2022-02-22 23:56
Mieszka określona liczba osób, które płacą za swoje śmieci. Zakładasz, że trzeba oszukiwać i że to jakaś norma.
- 0 0
-
2022-02-22 07:26
Tylko i wyłącznie od osoby. (12)
A za dziecko x2
- 7 6
-
2022-02-22 07:37
(5)
Tylko i wyłącznie jeśli będą prawdziwe dane o ilości mieszkańców w lokalu.
- 9 2
-
2022-02-22 07:38
Sąsiedzi pomogą w liczeniu. (3)
- 4 3
-
2022-02-22 08:06
(1)
I zatrudnimy masę szpiegów, którzy będą chodzić od mieszkania do mieszkania i przepytywać sąsiadów...
- 1 1
-
2022-02-23 00:53
Nie potrzeba szpiegów. Wystarczy uczciwa informacja mieszkańca.
- 0 0
-
2022-02-22 08:35
Sąsiedzi może i pomogą.
Ale weryfikacja będzie kosztowna i wydaje się być nierealna.
Niedawno był tutaj artykułu dotyczący mieszkania komunalnego, w którym od wielu lat nikt nie mieszka, a zależna od miasta spółka zamiast wynająć je potrzebującym z uporem maniaka utrzymuje pustostan i kieruje pozwy do sądu przeciwko dawnym lokatorom.- 2 0
-
2022-02-23 00:20
A dlaczego nie mogą być prawdziwe?
- 0 0
-
2022-02-22 08:03
Pieluchy, puste pojemniki po mleku, kaszkach itp. powinni x3 za dziecko liczyć. (2)
- 2 2
-
2022-02-22 08:30
Ale to wina mieszkancow? Walczycie o te smieci jakby to konczace sie zasoby wody na swiecie od ktorych zalezy wasza egzystencja. Ma nie kupowac mleka dla dzieci bo sasiadom przeszkadza? On je tam pakuje czy producent?
- 3 1
-
2022-02-22 10:22
Mój 13-latek
Zużywa najwyżej 2 pieluch dziennie. Cena jak za dorosłego.
- 1 0
-
2022-02-22 08:04
(1)
dlaczego dziecko X2 i dzieci w jakim wieku miałyby płacić drożej?
- 0 2
-
2022-02-22 10:06
do 5 roku życia raz 3 liczone potem do 15 x2 a powyzej jak dorosli
- 0 2
-
2022-02-23 00:03
Po prostu od osoby.
- 0 0
-
2022-02-22 07:42
To jest nielogiczne (2)
Ja mieszkam sam ale lubię długie kąpiele i zmywam ręcznie,
Sąsiad ma żonę, dwójkę dzieci i zmywarkę.
Zużywamy podobną ilość wody, ale produkujemy różne ilości śmieci.- 8 5
-
2022-02-22 07:55
Żadna z metod naliczania opłat za śmieci nie jest sprawiedliwa. Sprawiedliwe byłoby rozliczanie każdego wyrzucanego worka - ale jest to nie do zrealizowania w praktyce. No i powodowałoby "podrzucanie" smieci. Dobrze, jeśli tylko do śmietników sąsiadów a nie do lasu
Jednak naliczanie wg wody ma największą korelację z ilością śmieci. Inaczej mówiąc - liczba "niesprawiedliwych" odstępstw od reguły jest najmniejsza.- 6 4
-
2022-02-22 08:41
Sprawiedliwy byłby system, w którym każdy by płacił dokładnie za taką ilość śmieci jaką wyprodukował.
Ale doświadczenia z lat ubiegłych pokazały, że to nie działa: dzikie wysypiska po lasach, podrzucanie śmieci sąsiadom.
Trzeba więc wypracować system najmniej niesprawiedliwy.
W mojej ocenie odniesienie do zużycia wody jest lepsze niż odniesienie do metrażu. Mniej ludzi zostanie obciążonych zawyżonymi opłatami. Ustalenie faktycznej liczby mieszkańców danego lokalu jest z różnych względów nierealne.- 1 3
-
2022-02-22 10:06
(2)
Jak dla mnie bzdura. Pierwszy przykład z brzegu: gotowanie na własną rękę a dieta pudełkowa. Gotując w domu zużywamy znacząco więcej wody i do gotowania i do sprzątania z tym związanego. Będąc na diecie pudełkowej zużycie wody "w kuchni" ograniczy się w sumie głównie do przygotowania napojów i zmywania sztućców. Kto w tej sytuacji zużyje więcej wody i kto wyprodukuje więcej śmieci? Czy taki układ jest fair?
- 4 1
-
2022-02-22 10:20
Niszowy problem diety pudełkowej.
Problem promila osób, które na to stać. To bardzo drogi sposób żywienia. Poza tym najwięcej wody idzie na mycie się i spłuczkę, a nie na gotowanie.
- 5 3
-
2022-02-23 10:30
Główne źródła zużycia wody:
1. Kąpiele w wannie (przy czym prysznic jest duuużo bardziej oszczędny),
2. Toaleta (zwykle jedno spłukanie to 3 lub 5 litrów)
3. Pranie (40-50 litrów jednorazowo),
4. Zmywanie ręczne (ale już zmywarka zapewnia pomijalne zużycie na poziomie kilku litrów na jeden cykl).
Przyjmując 30litrów wody do gotowania dziennie dla całej rodziny, przez miesiąc nie zużyjesz nawet kubika wody
Sezonowe podlewanie ogródków pomijam, bo do tego celu najczęściej jest oddzielny licznik ogrodowy.- 0 0
-
2022-02-22 10:28
(2)
Miej pięciosobową rodzinę i zużywaj więcej wody - płać 200-300 zł za śmieci. Super sprawiedliwy system.
- 3 2
-
2022-02-22 12:11
Wyobraź sobie, że pięcioosobowa rodzina generuje więcej śmieci, niż trzyosobowa...
- 2 2
-
2022-02-23 10:32
A co w tym dziwnego?
Ogólnie rzecz biorąc: więcej ludzie = więcej śmieci.- 0 0
-
2022-02-22 07:05
Rząd jest zajęty swoimi sprawami a mieszkańcy płacą krocie. (8)
Dlatego do tej pory nie potrafiono wymyśleć jednego spójnego systemu dla gmin, miasteczek i większych miast. Turbodrożyzna powoduje że ceny za usługi też rosną drastyczne. Oby nie doszło do konfliktu na Ukrainie bo rząd zrzuci wszystko na to że chciał zrobić porządek z śmieciami itd ale...
- 45 16
-
2022-02-22 08:28
albo na covid.....
- 0 1
-
2022-02-22 08:55
a co mają do roboty samorządy ? (3)
umowy zawierają samorzady , jak postepowanie jest uczciwe ,nie ma wysokich stawek, ale co innego jak wygrywają kolesie - to rok jest tanio , a jak wykoszą konkurencję to wtedy szaleją bez umiaru i to jest problem , czyli mafie
- 2 1
-
2022-02-22 09:19
Gdyby to było rozwiązane odgórnie, to by nie było takich cyrków. (2)
Jedni płacą od metrażu, inni od ilości osób, a jeszcze inni od zużytej wody. Cyrk na kółkach.
- 1 1
-
2022-02-22 10:22
Wtedy taki POKOelemig jak ty pluł by sie ze mamy jak w PRLu ze rzadz chce rzadzic miastem zamiast samorzadu (1)
- 1 3
-
2022-02-22 10:41
Nowogrodzkiego trolla poznasz po :
A) Wyzwiskach.
B) Błędach w pisowni.
C) Braku polskich liter.
D) Wszystkie z powyższych.- 3 1
-
2022-02-22 10:21
Trolu Tuska to w Gdańsku decydują jak maja naliczac oplaty i to w gdańsku rzadzą złodziejscy POlitycy!! (1)
I jeszce jedno trolu zapomniałes juz jak rzadziło PO 8 lat!
- 1 4
-
2022-02-22 10:42
Trolu putinowskiego PiSu, od siedmiu lat rządzi twoje kochane Prawo i ZPRawiedliwość.
Odpowiedź - D.
- 3 1
-
2022-02-23 17:22
Kto?
Kto wymyślił ten sposób opłat.
po. po. po. więc odczepcie się od PISu ok.- 0 0
-
2022-02-22 07:08
(45)
Oczywiste że opłaty powinna być zależne od liczby osób,często na 50 metrach żyje 5os.rodzina a w starej kamienicy 90 letnia babcia na 100 metrach...czy tak trudno to rozwiązać?
- 123 34
-
2022-02-22 07:13
a jak to sprawdzić? (9)
zaraz się okaże, że w każdym mieszkaniu jest zameldowana jedna osoba
- 30 12
-
2022-02-22 08:02
meldunek nie jest obowiązkowy (1)
- 10 3
-
2022-02-23 00:50
Ale informacja o liczbie osób do wyliczenia ilości śmieci już tak.
- 0 0
-
2022-02-22 08:32
(3)
Od tego jest administracja,np.w spółdzielniach mieszkaniowych.W czynszu jest opłata nie tylko za śmieci.Sąsiedzi też wiedzą kto obok nich bezpośrednio mieszka,ile osób.ADM niech się weźmie do roboty,najłatwiej nie da się.
- 12 11
-
2022-02-22 08:50
To co jest w czynszu co co mogłoby sprawić żeby opłata w czynszu za wywóz śmieci była sprawiedliwa . I po drugie , ja mam chodzić do ADM i pytać ile osób zgłosił sąsiad żeby sprawdzić czy uczciwie płaci za śmieci????? Co ty pleciesz?!
- 11 3
-
2022-02-22 09:34
jasne, i niech policja moze to kontroluje...
kto za to zaplaci??? oszalales?
- 3 3
-
2022-02-23 01:40
Heh
A jak spółdzielnia czy administracja ma to weryfikować?
Mrzonki- 0 0
-
2022-02-22 09:24
Dokładnie często rodziny maja zgłoszona 1 osobę zamieszkującą dany lokal.
W naszej wspólnocie już była prośba o podanie prawidłowej liczby lokatorów bo sie okazało ze bardzo mało osób jest zgłoszonych jak na osiedle
- 5 3
-
2022-02-22 10:23
(1)
był przecież spis powszechny, wiadomo ilu jest ludzi. Wystarczy że będziesz musiał zadeklarować gdzie mieszkasz ty i członkowie twojej rodziny. Przecież nie podasz fałszywego adresu bo da się to zweryfikować.
- 7 5
-
2022-02-23 01:42
Heh
Spis robił urząd statystyczny.
Skoro ludzie nie płacą za abonament tv, to od razu będą uczciwie informować o ilości osób. O mamo!- 0 0
-
2022-02-22 07:18
W Polsce trudno (1)
Zaraz zmniejszyłaby nam się populacja narodu o jakieś 20%
- 22 6
-
2022-02-22 10:29
był spis powszechny, mamy dane o urodzeniach
wszystko można zweryfikować. Ja musiałem podpisać umowę na wywóz śmieci za której brak byłby mandat. Wystarczy że na wniosku musiałbym wpisać członków swojej rodziny. Gdybym tego nie zrobił to przecież można sprawdzić że któryś z nich nie ma miejsca zamieszkania. Jak się wytłumaczę że nigdzie nie wpisałem 11 letniego syna?
- 5 4
-
2022-02-22 07:21
(17)
Skoro babcię stać na mieszkanie w tak dużym lokalu 90m2, to stać też ją na opłatę za śmieci.
- 11 57
-
2022-02-22 07:43
Może i stać...
Ale ich nie produkuje to czemu ma płacić.
Zrozumiałeś czego dotyczą wątpliwości RPO?- 43 2
-
2022-02-22 07:45
(1)
i babcia płaci tyle że za to co rzeczywiście wyrzuca
- 0 9
-
2022-02-23 00:29
Twoja babcia? A Ty wnusio?
- 0 0
-
2022-02-22 08:09
ciągle ten populizm (7)
Babcia całe życie się naharowała, żeby ją było stać pomieszkać se do śmierci wygodnie. Dlaczego ma finansować wyrzucanie śmieci ludziom, którzy gnieżdżą się z piątką dzieci na 30 metrach? I to powinno zamykać dyskusję, ale dodam jeszcze, że często starsze osoby zostają w takich dużych mieszkaniach na starość, gdy dzieci i wnuki się powyprowadzają, i ledwo wiążą koniec z końcem. Nie sprzedadzą, bo starych drzew się nie przesadza, a do tego boją się, że zostaną oszukane, nie są w stanie lub nie mają siły się zająć sprzedażą i kupnem mieszkania.
- 40 5
-
2022-02-22 08:17
Z niepracującą patologią co na PiS głosuje dyskutujesz?
Przecież im się wszystko darmo należy!
- 25 2
-
2022-02-22 08:32
(2)
A ja wielu znam ktorzy twierdza bedzie dla wnusi. I trzymaja na sile wiazac koniec z koncem, zamykajac pokoje by ogrzewac jeden etc.
- 5 7
-
2022-02-22 08:44
Nawet jeśli trzyma dla wnusi - jej prawo, jej cel w życiu. Szkoda, że nie ogrzewa całego mieszkania, bo na tym traci reszta wspólnoty mieszkaniowej. Ale cała reszta - nic Ci do tego.
- 18 2
-
2022-02-23 01:06
I co z tego? Nie wolno im?
- 0 0
-
2022-02-22 08:40
Po niej odziedziczy mieszkanie rodzina? Po co ma się wyprowadzać,że ktoś nie umie administrować smieciami a bierze pensję.Od tego są urzędnicy,żeby myśleli logicznie i tworzyli odpowiednie przepisy.Weźmy Babcie pod ochronę,75 plus musi żyć spokojnie.
- 9 1
-
2022-02-22 13:34
Zaraz się podniosą głosy, żeby babcie eksmitować, a mieszkanie oddać rodzinie z bombelkami
- 5 0
-
2022-02-23 00:55
Zgoda. Tylko czy to Twoja "babcia"?
- 0 0
-
2022-02-22 08:35
(1)
Jak chce,to niech sobie mieszka,nic komuś do tego.To administracja jest niewydolna a nie lokator.
- 18 0
-
2022-02-22 08:51
ale mieszka sama i płaci nie za to co wyrzuciła tylko ile ma m2
- 7 1
-
2022-02-22 09:36
ale metry nie produkują smieci (1)
nie kumasz tego? jedna osoba nie moze placic wiecej niz 5 osob, bo ma wieksze mieszkanie. widac niektorzy nic nie kumaja...
- 17 1
-
2022-02-23 01:44
Heh
Może zawsze zamienić lokal na mniejszy jak chce mniej płacić. Proste ? Proste.
- 1 0
-
2022-02-22 10:30
skoro cię stać na chleb to funduj go też menelom. Dwie bułki dla ciebie, jedna dla menela itd. Opłata ma być za koszta utylizacji a nie za to że cię stać.
- 7 3
-
2022-02-22 23:50
Po pierwsze nie Twoja babcia. Po drugie nie ma obowiazku płacenia za nie sroje śmieci. Zły system, wprowadzany przez nieuczciwe
- 0 1
-
2022-02-22 07:30
(3)
Gdyby rozliczać śmieci od liczby osób zamieszkałych - po miesiącu okazałoby się ze w Gdańsku mieszka nie więcej niż 50 000 osób hahahahaha
- 19 7
-
2022-02-22 08:56
(1)
ciebie to śmieszy a ja się martwię że w dużej części jesteśmy społeczeństwem oszustów i cwaniaków
- 21 0
-
2022-02-23 01:46
Heh
Abonament tv pewnie też jest wzorowo płacony ? Jak można cis obejść to będą obchodzić np. Zdziwienie, że od dziecka też płaci się za śmieci.
- 0 0
-
2022-02-23 00:06
Zakładasz, że w Gdańsku większość to oszuści?
- 0 0
-
2022-02-22 08:16
Dodatkowo za bombelka opłata x3 bo pieluchy nie znikają w magiczny sposób. (4)
- 20 4
-
2022-02-22 08:57
(2)
ja piorę bo używam tetrowych
- 4 5
-
2022-02-22 09:38
dlatego powinnas placic (1)
od zuzycia wody :)
- 8 1
-
2022-02-22 10:24
i to postuluję , chcę płacić za to z czego korzystam
- 4 1
-
2022-02-22 11:09
a za starego x5 bo więcej żarcia wpie*rza
gdzieś musi przecież wyrzucić folie po parówkach. I w ten oto sposób nie mamy od kogo policzyć tego x3 i x5 bo obywatel minimalny nie istnieje
- 1 4
-
2022-02-22 09:04
Powinny być zależne od zużytej wody. Często zameldowana jest jedna osoba lub dwie, a faktycznie mieszka 5.
- 8 3
-
2022-02-22 09:35
tylko od wody (3)
ilosc osob w mieszkaniu - ludzie kłamią. ale myć się muszą, nie oszukasz!
- 10 4
-
2022-02-22 11:10
(2)
ok, ale woda do podlewania trawnika powinna być w takim razie na osobnym liczniku bo taka woda nie koreluje ze zwiększoną produkcją śmieci a tylko z rozwojem flory
- 1 8
-
2022-02-22 13:00
Woda do podlewania ogrodu jest na osobnym liczniku. (1)
- 5 3
-
2022-02-22 14:24
tylko jeśli wystąpisz o taki licznik
dla kogoś kto ma szambo to bez różnicy więc nie występuje o taki licznik, ale jeśli masz kanalizę i za nią płacisz to różnica już jest duża.
- 3 3
-
2022-02-22 13:28
I
Niech babci zmiejjszy mieszkanie to będzie dobrze ja mam mózgowe porażenie dziecięce i nie mam zamiaru płacić więcej też mogę powiedzieć wetioo
- 1 3
-
2022-02-22 07:11
Kacper zajmij się sprawą (5)
Liczę na prawo i sprawiedliwość przy śmietnikach.
- 55 23
-
2022-02-22 07:15
W dobie głodu sprowokowanego drożyzną PiS dostaniesz pierwsze miejsce w śmietnikowym paśniku. (1)
Smacznego!
- 16 5
-
2022-02-22 23:41
Kryzys światowy został spowodowany przez PiS. Długo do tego dochodzileś?
- 0 0
-
2022-02-22 07:31
Fakt, tylko do śmietnika się prawi i sprawiedliwi nadają.
- 13 5
-
2022-02-22 10:26
Wczoraj ruskich troli brak pewnie tusk nie miał czasu na przewalutowanie z rubli na złotówki (1)
a dzisiaj juz widac ze kasa na koncie wysyp postów troli tuska .Przed chwilą pisałeś jako Szymon ,teraz Elwira ile jeszcze musisz dzisiaj postów wypluc?
- 2 9
-
2022-02-22 10:43
Odpowiedź - D.
- 3 0
-
2022-02-22 07:13
Opinia wyróżniona
Metraż najłatwiej i najtaniej można policzyć. Poza tym nie odnajdzie się nagle w Londynie lub Berlinie. (6)
Woda jest droższa do obliczenia, natomiast ogarnięcie po ilości mieszkańców to dopiero byłoby pole do nadużyć dla zdolnych Wolaków. Tylko metry!
- 13 60
-
2022-02-22 07:28
A to moje mieszkanie produkuje śmieci czy ja? (1)
Mieszkam sam na M4, sąsiad ma M2 mieszka ich 2+2 i płacą mniej odemnie.
- 10 1
-
2022-02-22 12:08
To po co kłamałeś, jak pytali ile osób mieszka w Twoim gospodarstwie?
Był dobry system, ale jak z każdym, który chociaż trochę polega na uczciwości, Janusze musieli nam go zniszczyć.
- 0 4
-
2022-02-22 07:31
Rusz głową zanim coś napiszesz (2)
Wg tego starsza osoba mieszkająca sama na 120m, która produkuje jeden worek na 2-3 dni zapłacić więcej od 5os rodzinki mieszkającej na 40m która wyrzuca dziennie po 3 worki. Totalny bezsens.
- 15 1
-
2022-02-22 08:23
(1)
Do tego starsza pani nie będzie segregować bo nigdy wcześniej tego nie robiła więc plastik bio resztkowe wrzuca do jednego kontenera nie koniecznie resztkowego. Np. Sztuczne kwiaty do bio bo przecież to kwiaty, zużyte podpaski do bio bo to przecież jest tylko wata z fekaliami... Więc że płaci więcej mnie to nie dziwi. Jak by zamieszkała z nią wnuczka która by dopilnowała co i gdzie wyrzucić to by nie było jednej osoby na 120m tylko dwie i do tego śmieci prawidłowo po segregowane.
- 0 11
-
2022-02-23 01:01
Nie doceniasz starszych osób.
- 0 0
-
2022-02-22 07:49
Tylko woda !
- 5 3
-
2022-02-22 07:14
Opinia wyróżniona
W moim mieszkaniu (29)
Mieszkam ja i mój mąż w mieszkaniu po sąsiedzku o tym samym metrażu mieszka kilka a nawet po kilkanaście osób bo mieszkanie jest wynajmowane i ciągle tam ktoś dojeżdża wyjeżdża gości się itd itp na okrągło wyrzucają śmieci i co mamy płacić tą samą cenę? Powinno być od ilości zamieszkałych osób to byłoby najuczciwsze rozliczenie
- 87 18
-
2022-02-22 07:17
sam sobie odpowiedz (12)
jakby to miało działać, jak tam w kółko zmienia się liczba przebywających osób :D
tylko naliczanie od wody- 36 12
-
2022-02-22 07:22
Właściciel (11)
Powinien być wezwany na dywanik celem ustalenia ilu osobom wynajmuje średnio plus minus 8 ,6,czy 10 osób i już musiałby płacić więcej niż sąsiedzi proste jak drut
- 12 13
-
2022-02-22 07:28
No i na dywaniku powie ze wynajmuje przeważnie 2 osobom. (6)
I co zrobisz dalej? Przy czym zaznaczam ze na liczniku wody masz czytelną informacje ze kąpało się 10 osób a nie dwie.
- 27 9
-
2022-02-22 07:36
Sąsiedzi powiedzą prawdę, spokojna twoja rozczochrana. (2)
- 7 11
-
2022-02-22 07:42
Merytoryczna uwaga odnośnie sposobu weryfikacji osób zamieszkujących lokal.
- 6 1
-
2022-02-23 00:19
Do tej pory publikuje się np kwoty zadłużenia.
- 0 0
-
2022-02-22 07:42
zasada z poprzedniej epoki (2)
uprzejmie donoszę....(wzajemna pomoc sąsiedzka)
- 4 9
-
2022-02-22 07:56
Przecież nie będę za twoje śmieci dopłacał.
- 4 0
-
2022-02-23 00:23
Lepiej przymykać oko na nieuczciwość. Hipokryzja.
- 0 0
-
2022-02-22 08:18
Kiedyś tak było i się nie sprawdziło (1)
U mojej babci w bloku na 12 mieszkań niby mieszkało w sumie 3 osoby, moja babcia i sąsiad z żoną. Reszta mieszkań mimo zamieszkania była niby pusta. Dlatego miasto Gdańsk zrezygnowało z tej opcji bo większość ludzi po prostu zatajała rzeczywistość.
- 4 1
-
2022-02-23 00:59
Nieuczciwi gdańszczanie? A tacy praworządni?
- 0 0
-
2022-02-22 08:36
Już ktoś w naszym grodzie będzie to sprawdzał ! Wierzysz w duchy ?
- 0 0
-
2022-02-22 23:51
Kiedyś nie bylo problemu. Płaciło sie od liczby osób.
- 0 0
-
2022-02-22 07:18
Kto niby ich skutecznie i uczciwie policzy? (4)
Chcesz bazować na jakiś oświadczeniach od nałogowych oszustów?!
- 30 5
-
2022-02-22 07:29
Sąsiedzi chętnie powiedzą ile osób mieszka u ciebie. (3)
- 7 9
-
2022-02-22 08:37
Faktycznie (1)
Sąsiedzi będą alfą i omegą i będą decydować ile osób zamieszkuje mój lokal.
- 0 2
-
2022-02-23 01:10
Nie sąsiedzi, tylko Ty uczciwie poinformujesz administrację.
- 0 0
-
2022-02-22 09:45
Jesli taki to wspaniały system to ja twierdzę, że u Ciebie jest 20 osób i prowadzisz agencję towarzyską i co teraz?
i co już przygotowałeś kasę by płacić za tyle - bo ja sąsiad powiedziałem 20
- 0 1
-
2022-02-22 07:50
(3)
I tu wkracza woda :) skoro jest ruch ludzi to i zuzycie wody wzrasta i proporcjonalnie rosnie oplata za smieci , proste i skuteczne :)
- 11 2
-
2022-02-22 07:58
(2)
Ok, a skąd Urząd ma wiedzieć ile zużyłeś wody? Uśmiecha się Wam comiesięczne przynoszenie dokumentów potwierdzających zużycie wody? Nie jestem pewna czy urzędy są w stanie dogadać się z przedsiębiorstwem wod-kan o zużyciu wody na danej nieruchomości... RODO i te sprawy, no i oczywiście wod-kan będzie miał jeszcze więcej roboty, więc będzie musiał zatrudnić ludzi i to przełoży się na droższe rachunki za wodę...
- 1 5
-
2022-02-22 08:21
W Sopocie funkcjonuje taki system.
Więc da się.
W Gdańsku dostawcą wody jest SNG, ale miasto już ogłosiło że kupuje spółkę od Francuzów.- 2 0
-
2022-02-22 08:40
Sam robisz zdjęcie licznika na koniec miesiąca i wysyłasz do administracji ! To bardzo dobrze działa . Robimy to , od wielu lat i nie mamy problemów .
- 1 0
-
2022-02-22 08:00
Najuczciwiej to byłoby ważyć śmieci i płacić za każdy kg. (1)
- 2 2
-
2022-02-22 08:07
A nadmiarowe kilogramy ludzie wywoziliby do lasu, albo zostawiali w koszach miejskich... ;)
- 3 0
-
2022-02-22 08:35
(1)
A jak sprawdzisz uczciwie ile mieszka ludzi w tym mieszkaniu ? Zameldowane będą 2 osoby , a mieszkać np 6 . I co ? Płacą za 2 osoby , a śmieci zużywają za 6 osób !
- 0 0
-
2022-02-23 01:08
Zakładasz oszustwo.
- 0 0
-
2022-02-22 08:50
Ci na wynajmie raczej nie są zameldowani - więc by nie płacili w ogóle skoro to pustostan
- 0 0
-
2022-02-22 08:54
Ceny sie nie placi
Płaci się rachunki
- 0 0
-
2022-02-22 18:16
tylko,
który wynajmujący zgłosi odpowiednią liczbę osób.
- 0 0
-
2022-02-22 07:15
Opinia wyróżniona
Przyklad (12)
W trójkę mieszkamy na 60 m2, starsza Pani obok nas mieszka sama na 70 m2 - płaci więcej od nas, mimo że to my wytwarzamy więcej śmieci. Paradoks.
- 139 6
-
2022-02-22 07:18
Niech się przeprowadzi na 40m2. Paradoks? (5)
- 5 69
-
2022-02-22 08:10
(1)
A dlaczego ma się przeprowadzać? Bo jej zazdrościsz? Bo stary człowiek nie ma prawa mieć wygody?
- 45 2
-
2022-02-22 12:05
Za wygodę się płaci.
Jak ją stać, proszę bardzo, nie ma problemu.
- 0 6
-
2022-02-22 08:31
Sam jesteś paradoksem z takim marksistowskim poglądem
- 12 1
-
2022-02-22 09:41
Dokładnie, a jak chce miaszkać na 300 metrach to niech mieszka i płaci skoro ją stać (1)
a jak nie stać to niech jak każdy normalny człowiek poszuka mniejszego bardziej oszczędnego mieszkania
- 1 10
-
2022-02-22 10:39
Bo metry jej mieszkania produkują śmieci?
- 9 0
-
2022-02-22 07:55
(1)
Jak masz chęć to płać więcej a kto ci zabroni
- 2 17
-
2022-02-22 08:26
Ludzie produkują śmieci a nie m e t r a ż
- 18 0
-
2022-02-22 08:08
Starsza pani musi zniknąć (2)
;)
- 7 8
-
2022-02-22 08:32
Ty tez znikniesz !
- 4 0
-
2022-02-22 09:40
zabawny film - widać że ktoś jest kinomanem :)
- 0 0
-
2022-02-22 23:44
No właśnie, u nas od stycznia pani na 47 m. kw płaci tyle samo, co
4 osoby wynajmujące też 3-pokojowe mieszkanie, o powierzchni 55 m. kw. Wszystkie w średnim wieku i pracują. Podejrzewam, że sumarycznie jedzą 8 razy tyle, co ona. Kupują sobie różne rzeczy, po których wyrzucają kartonowe opakowania. Inna sama mieszka w takim 55 metrów kw. Wszystkie mieszkania w jednym bloku, "łapią się" do tej samej kategorii 40-60 metrów. A przecież podłoga w niezamieszkanym pokoju nie generuje śmieci.
- 2 0
-
2022-02-22 07:16
znam ludzi, którzy we 2 mieszkają w 90m (8)
znam ludzi, co w 4 mieszkają w 50 metrach (takich znam więcej)
różnym ludziom różne naliczanie bardziej się opłaci
a od liczby osób to daje duże pole do nadużyć i kto to sprawdzi, ile osób mieszka faktycznie?- 66 15
-
2022-02-22 07:21
Kto sprawdzi? Nikt nie sprawdzi.
I o to chodzi, by kolejny raz wyrolować uczciwych ludzi. Polski Ład 2.0
- 17 4
-
2022-02-22 10:20
Powinno być od zużycia wody. Mieszkamy z mężem sami . Dlaczego mam płacić więcej niż ludzie którzy na czterdziestu metrach mieszkają w pięć osób?
- 9 3
-
2022-02-22 10:25
każdy zawierał umowę na wywóz śmieci więc wystarczy że zadeklarujesz gdzie mieszkają członkowie twojego gospodarstwa domowego. Dane przecież mamy o każdym. Wszystko można sprawdzić.
- 3 2
-
2022-02-22 10:31
Hahah POlitycy to sami uczciwi ludzie Okradamy was dla waszego dobra !! (2)
To ciekawe ze POwcy z góry zakladają ze wszyscy Polacy to oszuści nawet ich wyborcy w bo w Gdańsku głosujący to w 70% głosujacy na PO.
To typowe ze złodziej we wszystkich widzi potencjalnych złodziejów.- 3 9
-
2022-02-22 11:16
złodziejów
ty się już wylecz w końcu z tego po po popapranego zwyczaju pisania każdego P i O z wielkiej litery i naucz się POprawnie :D po POlsku.
- 5 0
-
2022-02-22 13:00
Jak nic, odpowiedź D.
- 0 0
-
2022-02-22 23:45
To administrator ma czuwać nad tym, czy lokatorzy postępują zgodnie z prawem. A nie obciążać lokatorów na wyrost. (1)
- 1 1
-
2022-02-23 01:56
Heh
I mają zatrudnić pracownika, który będzie pukał do każdego mieszkania i liczyć owieczki. Jak to mają weryfikować? Na ogół mają po 2000 do 10000 lokali w administracji. A jak ktoś sklamie to co ? Cuda to do księdza.
Rada- administrator to wolny zawód. Otwórz taką firmę i czuwaj. Powodzenia. Zobaczysz nie teorie a praktykę. Jaki wykorzystasz do tego instrument prawny ?- 0 0
-
2022-02-22 07:16
Opinia wyróżniona
Skoro zanieczyszczający płaci (5)
To należy nałożyć opłaty na producentów bo to oni są największymi śmieciarzami. Ale najłatwiej ekotertoryzowac najsłabszego czyli konsumenta
- 90 12
-
2022-02-22 07:33
Ta opłata i tak na końcu zostanie zapłacona przez ciebie, ma to sens. (3)
- 13 1
-
2022-02-22 08:09
Oczywiście, że ma (2)
Bo zapłaci każdy kto kupił produkt. Zapłaci ten palący w piecu śmieciami, ten który mieszka na działkach rod, ten który nie ma podpisanej umowy na wywóz śmieci i ten podrzucający śmieci do lasu. Rozumiesz? Dodatkowo zapłaci więcej ten, który woli kupować 3 plasterki wędliny w pudełku plastikowym niż ten, który idzie do sklepu ze swoim pojemnikiem.
- 13 2
-
2022-02-22 08:11
Dlatego napisałem, że ma to sens. (1)
Tylko jak to liczyć w całym kraju? Producent nie wie ile towaru sprzedał w jakim mieście i ile któremu powinien zapłacić za wywóz śmieci, sklepy też nie wezmą na siebie kolejnego obowiązku, bo niby dlaczego.
- 5 0
-
2022-02-22 09:25
a to już prosta sprawa bo
ilość odbieranych śmieci jest określona - na wysypiskach wiedzą ile czego przyjeżdża.
Znana jest tez liczba ludności - jeśli nie co do sztuki to na tyle by można to było procentowo obliczyć
Ktoś powie że w miastach jest wielu "gości" - prawda ale oni kupując zapłacą. A miasta mają info ile śmieci zostało wywiezionych i trafiło na wysypisko.
wiec nawet jeśli nagle do Pcimia przyjedzie milion ludzi to za ten wzrost pcim dostanie kasę bo zgłosi ze śmieci miał ileś ton więcej.
A dwa to miasta mogą regulować kwestie czynszów i podatku gruntowego. Do tego jest rejestr i baza podatników co prowadzą najem okazjonalny.
I by to wszystko działało to dla cwaniaków muszą być kary ale nie kwotowo typu 1000zł, bo je PiSowska inflacja zje po tygodniu i nikt się nie przestraszy. A rozpisane na zasadzie 100krotność najniższej krajowej itd.- 0 0
-
2022-02-22 07:45
I tu jest sedno problemu. Po co produkować tyle butelek pet, woreczków foliowych i opakowań z tworzyw sztucznych. To jest 90% śmieci.
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.