• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • Temat o wielu poziomach... (2)

    ... pierwszym poziomem jest bardzo dobry pomysł budowy czegoś nowego. Idea ścieżek rowerowych, a nie bujania się po chodniku czy drodze. Wprowadzenie skrzyżowań jako drugi poziom zagadnienia już może budzić sprzeczne opinie, ponieważ wydłuży się czas przejazdu, korki będą się zaczynać już od stadionu żużlowego w jednym kierunku i od komendy w przeciwną stronę. Już niedługo w godzinach szczytu będziemy oglądać niecodzienny widok czyli samochody stojące na wiadukcie przy ABW. Trzeci poziom to przejścia podziemne, skoro już i tak będą skrzyżowania to przejścia naziemne będą ułatwieniem. Możemy tak wymieniać dalsze poziomy, ale skupmy się na podsumowaniu. Ideą jest tchnienie odrobiny życia w dzielnice ''odcięte'' 3 pasmową ulicą. Tylko jak spojrzymy na projekty to nie widzę tam rewitalizacji zabytków fortecznych, budowy osiedli przypominających architekturą kamienice, czy budynki obronne. Widzę tam zwężenie jezdni budynki ze szkła, kolejne centra usługowe, handlowe i powierzchnie biurowe. Na moje to jest kolejna część Gdańska która będzie wyglądać tak jak Grunwaldzka przy Hali Olivii w 2 strony. Lukratywne tereny pod sprzedaż i inwestycję dla zachodniego kapitału przy głównych arteriach miasta aby jeszcze bardziej wprowadzić ruch i tłum tam gdzie przepustowość i tak jest na granicy wytrzymałości. Dalej budujmy miejsca pracy i handlu w ścisłym centrum, a mieszkania w dzielnicach zewnętrznych przy wysypisku. Pod przykrywką usprawnienia ruchu, ekologi rowerowej, daty otwarcia tunelu rezygnujemy z dogodnego wjazdu i wyjazdu z Gdańska za cenę szklanych domów.

    • 27 3

    • niech motłoch jezdzi pociagiem a nie gratami smierdzacymi (1)

      • 0 2

      • Właśnie

        Skoroś motłoch to won do pociągu

        • 1 0

  • Czy chcecie gniewu kierowców? (5)

    Władze miasta powinny się zastanowić czy wygrają w następnych wyborach.
    Inwestycje powinny być dobrze przemyślane.
    Ta inwestycja dzieli ludzi na dwie grupy - zastanówcie się która jest większa.
    Władza powinna służyć społeczeństwu , a ludzie nie lubią korków.

    • 9 5

    • tak się składa (1)

      że najwięcej ludzi porusza się komunikacją miejską, a nie autami.

      • 1 2

      • Gimbaza i emeryci

        • 1 0

    • my nie chcemy tylu aut w miescie (1)

      zrozum to Janusz wreszcie

      • 1 2

      • Powiedzcie o tym pani na godzinie wychowawczej

        • 1 0

    • Kierowcy się pogniewają

      ojejejejejejejej:(

      śmiechu warte to wszystko!:) Na szczęście robota w toku! Oby szybciej! Wraca normalność, won z autostradą w centrum!

      • 1 2

  • część mieszkańców uważająca, że ta przebudowa jest niepotrzebna - jest w błędzie.. (6)

    Na cholerę wam ta autostrada w środku miasta. Wokół niej jest pustynia, a dzięki uspokojeniu ruchu:
    1) istniejąca tam przestrzeń pod zabudowę stanie się dostępna z głównej ulicy.
    2) Nie trzeba będzie chodzić po schodach do tunelu - będzie szybciej i wygodniej
    3) zwiększy się estetyka tej części miasta
    4) Będą nowe miejsca pracy.
    5) Do największych dzielnic mieszkalnych dojedziecie sobie obwodnicą południową i tunelem, za jakiś czas także Nową Wałową, więc ta pięknie położona dzielnica przestanie być przelotówką i zyska walory turystyczne = kasa dla miasta i jego mieszkańców.
    6) Zniknie stamtąd większość ciężarówek - będzie ta nawierzchnia w lepszym stanie.
    7) Na pewno zrobią tam Tristar. Obecnie na Grunwaldzkiej jest zielona fala od Abrahama do Jaśkowej Doliny i nie będzie spowolnienia ruchu.
    8) Zwiększy się dostępność rowerowa tej trasy, co jeszcze zmniejszy ilość samochodów tam.

    • 14 17

    • (2)

      Należy jeszcze dodać, że autostrada w środku miasta przecina potwornym sznytem tkankę miejską, tworzą się getta i ludzie przestają się usmiechać do siebie.
      Takie uzupełnienie do powyższej wypowiedzi, miasto dla ludzi jak jest napisane w elementarzu polityki komunikacyjnej, rozdział kierunek szacunek.

      • 2 4

      • Masz świętą rację (1)

        ja bym najchętniej jeszcze zakopał od przystanku Politechnika tory kolejowe pod ziemię metodą odkrywkową aż po Orłowo.
        Pięknie zjednoczyłaby się wtedy tkanka miejska.
        Na całej długości Waryńskiego otworzyłaby się oś widokowa od Grunwaldzkiej aż po Wyspiańskiego, a teren wokół dworca PKP we Wrzeszczu to byłby majstersztyk przestrzeni śródmiejskiej. Sopot też by się ładnie zintegrował.
        Oczywiście projekt Drogi Czerwonej do kosza raz na zawsze, za to zrobić Drogę Zieloną i mamy 2 obwodnice i wystarczy.

        • 5 1

        • No co ty!

          Na torach tylko strefa współdzielona, tfu, woonerf, z pierwszeństwem pieszych przed pociągiem. Taką mam koncepcję.

          • 1 0

    • (1)

      9) Zarobią zakłady pogrzebowe oraz zwolnią się miejsca pracy po przejechanych pieszych.

      • 5 1

      • jak kierowcy nie będą przestrzegać przepisów

        to tak właśnie będzie. do kogo macie pretensje? To auta dewastują miasto i stanową zagrożenie.

        • 1 2

    • słuszna i korzystna przemiana!!

      • 4 2

  • św.

    wydzielić jeden pas dla kleru

    • 3 2

  • przyjaciel królika

    zorientował się, że też musi coś zarobić przy okazji zmian

    Budować już te skrzyżowania, przejścia dla pieszych i drogi rowerowe! Nie mogę się już doczekać!

    Trochę świateł, ograniczenie do 50 i od razu będzie ciszej i przyjaźniej dla ludzi, a nie tylko egoistów za fajerą, dla których najważniejsze, to jak najszybciej za pr dalać między pracą, biedronką, a domem na południu Gdańska, gdzie się kupiło tanio mieszkanie w bloku, ale bez infrastruktury, a teraz się płacze.

    • 3 5

  • psy szczekają

    karawana jedzie dalej

    szkoda, że są opóźnienia, ale na szczęście wszystko zmierza w kierunku polepszenia jakości przestrzeni dla pieszych.

    myślałem, że za planowanie zabiorą się dopiero w 2017 i kolejne lata będą się grzebać. Realizacja do końca 2016 to miłe zaskoczenie.

    Będę tamtędy chodził do pracy.

    • 5 7

  • 4x sygnalizacja świetlna... (12)

    = 4x bardziej dokuczliwe korki.

    A co z przekroczona norma halasu?
    Czy projekt tez to uwzgledni?
    (Ciekawe jak niby...)

    • 135 63

    • (9)

      Im samochody dłużej będą stać w korkach, tym kierowcy zużyją więcej paliwa. A to sprawi, że więcej środków trafi do budżetu z tytułu akcyzy i innych podatków.

      • 27 7

      • Zgadza się! Miasto wyda kilkadziesiąt/kilkaset milionów

        żeby później w ratach przez 100 lat odbierać to w akcyzie. AWANSUJESZ!

        • 1 1

      • A moze czesc ludzi stwierdzi, ze nie musi jechac tych 3 km (6)

        i skorzysta z roweru, przejdzie sie, lub wsiadzie w tramwaj.

        W miescie MOZNA poruszac sie inaczej niz samochodem. Owszem, sa ludzie ktorzy nie moga. Sa sytuacje, ktore wymagaja samochodu.

        Sa tez jednak czesto sytuacje, ze ktos jedzie samochodem, bo nie chce mu sie przejsc kilometra czy dwoch. Miasto sie rozrasta. Samochodow coraz wiecej. Prosze mi pokazac jak fizycznie w ramach budzetu jaki mamy rozwiazac problemy komunikacyjne za pomoca samochodu?

        • 9 8

        • Jakie 3 km? (5)

          Jak to jest trasa tranzytowa, główna wylotówka z miasta. Zaraz jakiś głupio-mądry napisze, że żeby spod LOT dojechać do Rafinerii to przez Chełm na obwodnicę trzeba lecieć..

          • 9 4

          • Wzglednie spod lot mozesz tez pojechac J z Kolna i Marynarki Polskiej do Tunelu pod MW i trasa Sucharskiego. (3)

            Uwazam, ze istotnym elementem zmian powinno byc zbudowanie tunelu pod Motlawa (np. zamiast przedluzania W-Z za obwodnica w strone zachodnia - niedawno byl o tym artykul) wraz z tramwajem, a przy Elblaskiej zrobic duzy P&R.

            Nie da sie rozwiazac problemow komunikacyjnych duzego miasta za pomoca indywidualnego transaportu samochodowego.

            Fakt, nie opinia. Bez zlosliwosci. Sam mam samochod, lubie nim jezdzic (choc nie w korkach). Ale nie da sie tego zrobic - na pewno nie w srodmiesciu, w oparciu o sredniowieczny uklad drog z jedna trasa wcisnieta tam sila po wojnie. Ta trasa powinna byc sukcesywnie zmieniana na wzor np. Al. Hallera. W weekend przy Hallera widac wiele rodzin spacerujacych. Tak powinno wygladac miasto.

            Przepustowosc nie jest najwazniejszym wyznacznikiem jakosci zycia w miescie. Podobnie jak litrarz silnika i wielkosc telewizora nie jest wyznacznikiem statusu spolecznego...

            • 5 3

            • Samochód nie jest wyznacznikiem statusu społecznego (2)

              Samochód służy do przemieszczania się z miejsca na miejsce.

              • 3 3

              • Komunikacja w miescie powinna byc planowana po to, aby statystycznie jak najszybciej przedostac sie z miejsca A do B

                Aktualnie mieszkancy Dolnego Miasta maja utrudniony dojazd do Glownego miasta. Z Lakowej "poludniowej" do "polnocnej" trzeba sie troche najezdzic.

                Dodatkowo ruch pieszy tez jest ograniczony i utrudniony. Wiele terenow w tym rejonie nie jest zagospodarowanych. Tu mogloby mieszkac z 5 tys. ludzi, ktorzy nie beda przyjezdzac samochodem do miasta, bo beda mogli sie przejsc 10 minut pieszo.

                • 0 1

              • dlatego co drugi post zaczynasz od "gdy zarobicie na samochód"?

                • 1 0

          • Nie glupi a rozsadny

            Dluga byloby jeszcze szybciej.

            To jest miasto. Miasto nie sluzy do ruchu tranzytowego. Od ruchu tranzytowego sa obwodnice.

            To tak, aby zaczac rozmowe od uzywania odpowiednich terminow.

            • 5 6

      • i będzie kasa na ekologię

        • 14 1

    • Halas jest wiekszy jak kierowcy jada szybko.
      Korki ? Najbardziej bedziecie truc samych samych siebie.
      Ale jest na to rada - wystarczy przestac uzywac samochodu.

      • 13 18

    • Samochody na swiatlach stoja i truja taka ekologia

      • 25 7

  • Te wszystkie zmiany robione są tylko i wyłącznie pod deweloperów (2)

    którzy będą stawiać nowe "apartamenty" od strony Żabiego Kruku i Toruńskiej. A to że reszta będzie stać na Podwalu w mega korkach, to już władzy nie interesuje.

    • 14 2

    • takie życie

      deweloper buduje dla ludzi dla miasta i powoduje że wygląda ono ładniej ,lepiej a miasto ma a wręcz powinno mu pomóc bo tylko dobra lokalizacja, dobra infrastruktura spowoduje że ktoś te mieszkania kupi . Czy tam gdzie mieszkasz drogę pobudowano za twoje pieniadze czy za kase miasta , gminy , dewelopoera albo ich wspólnymi siłami .

      • 1 2

    • Masz bardzo krótki rozumek, Aldo.

      Wszędzie widzisz tylko wyzysk i robienie krzywdy twoim partykularnym interesom wożenia doopska od drzwi do drzwi.
      Jest coś takiego jak plan rozwoju miasta.
      Według niego chodzi o integrację tkanki miejskiej, tworzenie przestrzeni przyjaznej mieszkańcom kosztem ruchu samochodowego, zwiększanie możliwości zabdowy tworzącej miejsca pracy i zwiększające atrakcyjność dla turyzmu, zmniejszanie liczby wypadków, zmniejszanie korków poprzez tworzenie infrastruktury rowerowej, co również sprzyja aktywizacji ruchowej mieszkańców i zmniejsza koszty ich leczenia (wiesz ile kosztuje wszczepienie bypassów albo przeszczep serca ?). To wszystko poprzez zmianę układu dróg w mieście.
      Ale ty widzisz tylko to, że nie będziesz mógł starym zwyczajem i starą drogą przejechać od punktu A do B. Bedziesz mógł. Będziesz ! Ale nieco inną trasą, nawet szybszą, albo tą samą trochę wolniej (może swoim bolidem dzięki temu kogoś nie zabijesz grzejąc jak do tej pory 120), albo na rowerze albo autobusem.

      • 1 6

  • jak większość ruchu ma iść tunelem ... (4)

    to powinni już myśleć o węźle Kliniczna wiecznie zakorkowanym czy o dokończeniu odcinka "Nowej Słowackiego" od ETC do Brzeźna

    • 16 1

    • (2)

      Podobno w tunelu pod Martwą Wisłą chcą domalować przejścia dla pieszych i zrobić progi zwalniające. A przy wlotach będą ławki dla spacerowiczów.

      • 10 1

      • A kontrapas dla facetów w rajtuzach? (1)

        Nie zapomnij o najważniejszym!

        • 4 3

        • o kaftanie dla Ciebie też będziemy pamiętać

          • 2 4

    • to by było zbyt proste - odcinkiem "Nowej Słowackiego" od ETC do Brzeźna zajmiemy się kiedy po otwarciu tunelu, "przebudowie pasa startowego" i Podwala ruch na Hallera, Hynka i Kościuszki będzie sparaliżowany

      • 8 1

  • Pomysł idiotyczny. (2)

    Najlepiej gdyby się opóźnił o 50 lat.

    • 171 65

    • wystarczy że ty jesteś opóźniony o 50 lat, całe miasto nie musi z tego powodu cierpieć.

      • 3 4

    • jest to najlepszy pomysl dotychczasowej wladzy

      Prosze podaj, gdzie mieszkasz.

      O tym, czy to dobry pomysl czy nie zdecyduje rynek. Z pewnoscia po tej zmianie ceny nieruchomosci w okolicach wzrosna. Zatem wiecej ludzi chce tam zamieszkac. A to jest wyznacznik prawidlowych decyzji w miescie. Miasto jest od tego, aby w nim zyc, nie aby przez nie przejezdzac.

      • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane