• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • Szkoda,że opóźniony .

    • 3 1

  • Nadziemne przejscia dla pieszych..gdy sa tunele.Po prostu idioci a nie planisci. (3)

    Co za kretyn wymyslil przejscia na gorze ?...Samochod przejedzie 300m i stop nastepne 300m i znowu stop bo swiatla i znowu kolejny odcinek i to samo.Ludzie toc oni powinni isc do szpitala..na leczenie.

    • 27 10

    • i dobrze, cywilizacja dociera i do nas (1)

      tunele powinny być dla samochodów, a nie dla pieszych

      • 1 3

      • To nie jest cywilizacja. To jest jedynie kretynizm, totalna głupota i brak mózgu.

        • 1 0

    • A ja jestem starsza i nie mógł chodzę tunelem!!!!

      • 1 2

  • (1)

    Jak usprawnić ruch na wiecznie zakorkowanej ulicy w Gdańsku? Postawić co 100m sygnalizację świetlną. No po prostu geniusze to wymyślili. Dzień w dzień stoję tam od Novotelu, teraz będę stał już chyba od parkingu pod domem.

    • 10 3

    • przesiadz sie na transport publiczny np. tramwaj

      • 3 3

  • W końcu zmierzamy w dobrym kierunku. (1)

    Tylko jeszcze tą estakadę powinni rozebrać

    • 7 7

    • Dokładnie! Likwidacja tej koszmarnej, betonowej konstrukcji będzie świadczyć, że wreszcie władze miasta dojrzały!

      To nieprawdopodobne, aby w takim miejscu (Śródmieście - historyczna część miasta Gdańska, jego epicentrum) były takie koszmary jak betonowa estakada oraz autostrada miejska (podwale przedmiejskie) rozcinające, rozwalające historyczną część Gdańska na dwie części!!!

      • 2 0

  • Lobby rowerowe w U M w Gdańsku . (3)

    Urzędnicy w rajstopach śmierdzący potem .

    • 34 11

    • W Gdyni to samo

      Na okrągło Civitas Dymano.

      • 1 0

    • ty śmierdzisz przedtem

      • 2 6

    • a ty tluszczem

      • 4 10

  • (4)

    Jak to zrobią to mieszkańcy Przeróbki czy Stogów spod domu nie wyjada bo już będzie korek. No ale urzędnik wie lepiej.

    • 22 11

    • jest POG i będzie otwarty tunel jak chcesz samochodem (2)

      do Śródmieścia masz blisko tramwaj

      • 8 10

      • A co POG i tunel mają wspólnego z dojazdem do centrum? A o tramwaju to nawet nie wspominaj, za często wypadają kursy z rozkładu na liniach Stożańskich - średnio trzy razy w tygodniu, a żadnej rezerwy - jak informują zgodnie ZTM i ZKM - nie ma. Efekt - dziury w rozkładzie jazdy, tłok w tramwajach, gwarantowane spóźnienia do pracy, bo przesiadki diabli biorą. W czym tu ma pomóc cholerny tunel czy POG?

        • 2 1

      • A na lotnisko, Chełm itp tez pojedziesz nadkładając 15km w każdą stronę lekko licząc?

        • 3 1

    • Mieszkam przy Siennickiej

      Nie mogę doczekać się tej przebudowy.
      A i bardzo dobrze, że powstanie audyt BRD. Inwestor będzie dysponował opinią prawdziwych ekspertów, a nie ekspertów od wszystkiego z trojmiasto.pl

      • 2 7

  • Cóz zachory umysł wpadł na taką koncepcję ?! (2)

    A jeszcze gorszy ją zaakceptował. I nawet się domyślam który i dlaczego.

    • 14 5

    • Piękne umysły z Fraga

      To że kolesie w rajstopkach mają swoje chore koncepcje to ok, ale że słuchają ich w urzędzie miasta i jeszcze uważają za głos mieszkańców to już przegięcie.

      • 1 0

    • to bardzo dobra koncepcja

      • 0 3

  • Czkawka już idzie. (4)

    Czkawką się odbije ta przebudowa wszystkim. Od projektantów począwszy a na mieszkańcach i turystach kończąc...Zawsze się znajdzie ktoś, kto chce coś poprawić, a jak zwykle spier....

    • 159 69

    • Podwale mialo swoja wazna funkcje dawniej (1)

      Po zbudowaniu POG, Trasy Sucharskiego i Tunelu rola staje sie mniej wazna.

      Powinno sie jeszcze zbudowac tunel pod Motlawa w ciagu N. Walowej oraz duzy Park & Ride przy Elblaskiej.

      • 7 4

      • A co ma Trasa Sucharskiego, POG czy idiotyczny tunel donikąd, do jedynej drogi łączącej Stogi, Przeróbkę, Rudniki itd z centrum miasta?

        • 2 0

    • czyli rozumiem, ze turysci lubia szerokie drogi?

      Pewnie jeszcze przyjechaloby ich wiecej, jakby przywrocic ruch na Dlugiej. A juz w ogole waliliby drzwiami i oknami, jakby na Dlugiej zrobic przejscia podziemne.

      • 6 3

    • akurat tutaj dobrze robia

      • 19 17

  • (5)

    Ta inwestycja na pewno wiele ułatwi ludziom a o to tu przecież chodzi. a jak się komuś spieszy to na obwodnice południową i nie narzekać .

    • 11 22

    • (4)

      Ale ja mieszkam na Ogarnej a dojeżdżam do Gdyni Mały Kack. Komunikacja miejska to tramwaj+SKM+autobus łącznie 1h 20minut. Samochód przez miasto to 10 minut stania na Podwalu w celu skrętu w stronę dworca + 25 minut jazdy. Trasa alternatywna przez obwodnice południowa to również 10 minut na podwalu + 25 minut obwodnica + 20 minut zjazd z obwodnicy. Dopóki nie usprawnią skrzyżowania na Podwalu to korki tam zawsze bedą i tunel nie pomoże bo on jest do nikąd.

      • 10 2

      • (1)

        może i tunel jest donikąd ale zawsze trochę pomoże w zmniejszeniu ruchu na podwalu co spowoduje że szybciej dojedziesz do pracy

        • 0 1

        • Jeżeli jest donikąd - a jest - to w żadnym razie nie zmniejszy ruchu na Podwalu. Z racji tego, że wiedzie donikąd właśnie.

          • 2 1

      • Ciekawe co spowodowało że po Ogarnej nie spacerują ludzie?

        Od wielu lat nie potraficie ożywić ul.Ogranej która jest kilkadziesiąt metrów od ul.Długiej. Zadam retoryczne pytanie - kto płaci za wasze nieudane eksperymenty i kto poniósł za nie odpowiedzialność?

        • 2 0

      • po co tramwaj jak z Ogarnej masz rzut beretem do SKM Śródmieście?

        • 5 2

  • Nie mogę się doczekać przebudowy (1)

    Ja rozumiem, ze jak się jeździ po całej długości Podwala, to przebudowa wydaje sie być spowalniaczem. Jednak wystarczy korzystać z jakichkolwiek wyjazdów na Podwale z bocznych uliczek, czy to z Chmielnej, czy z Żabiego Kruka, czy choćby Słodowników (ktoś próbował?) - to jest dopiero wyzwanie!

    • 14 22

    • Owszem.Wielokrotnie. Bez najmniejszego trudu.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane