- 1 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (179 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (34 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (223 opinie)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (133 opinie)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (82 opinie)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (105 opinii)
Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego
Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową a Elbląską .
Wnioski będą uwzględnione w projekcie
Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?
Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.
- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.
- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie
W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.
Miejsca
Opinie (297) 2 zablokowane
-
2016-02-12 20:31
Szkoda,że opóźniony .
- 3 1
-
2016-02-12 10:00
Nadziemne przejscia dla pieszych..gdy sa tunele.Po prostu idioci a nie planisci. (3)
Co za kretyn wymyslil przejscia na gorze ?...Samochod przejedzie 300m i stop nastepne 300m i znowu stop bo swiatla i znowu kolejny odcinek i to samo.Ludzie toc oni powinni isc do szpitala..na leczenie.
- 27 10
-
2016-02-12 15:53
i dobrze, cywilizacja dociera i do nas (1)
tunele powinny być dla samochodów, a nie dla pieszych
- 1 3
-
2016-02-12 20:26
To nie jest cywilizacja. To jest jedynie kretynizm, totalna głupota i brak mózgu.
- 1 0
-
2016-02-12 13:27
A ja jestem starsza i nie mógł chodzę tunelem!!!!
- 1 2
-
2016-02-12 19:02
(1)
Jak usprawnić ruch na wiecznie zakorkowanej ulicy w Gdańsku? Postawić co 100m sygnalizację świetlną. No po prostu geniusze to wymyślili. Dzień w dzień stoję tam od Novotelu, teraz będę stał już chyba od parkingu pod domem.
- 10 3
-
2016-02-12 20:17
przesiadz sie na transport publiczny np. tramwaj
- 3 3
-
2016-02-12 16:00
W końcu zmierzamy w dobrym kierunku. (1)
Tylko jeszcze tą estakadę powinni rozebrać
- 7 7
-
2016-02-12 20:01
Dokładnie! Likwidacja tej koszmarnej, betonowej konstrukcji będzie świadczyć, że wreszcie władze miasta dojrzały!
To nieprawdopodobne, aby w takim miejscu (Śródmieście - historyczna część miasta Gdańska, jego epicentrum) były takie koszmary jak betonowa estakada oraz autostrada miejska (podwale przedmiejskie) rozcinające, rozwalające historyczną część Gdańska na dwie części!!!
- 2 0
-
2016-02-12 09:02
Lobby rowerowe w U M w Gdańsku . (3)
Urzędnicy w rajstopach śmierdzący potem .
- 34 11
-
2016-02-12 19:14
W Gdyni to samo
Na okrągło Civitas Dymano.
- 1 0
-
2016-02-12 09:22
ty śmierdzisz przedtem
- 2 6
-
2016-02-12 09:06
a ty tluszczem
- 4 10
-
2016-02-12 08:47
(4)
Jak to zrobią to mieszkańcy Przeróbki czy Stogów spod domu nie wyjada bo już będzie korek. No ale urzędnik wie lepiej.
- 22 11
-
2016-02-12 08:49
jest POG i będzie otwarty tunel jak chcesz samochodem (2)
do Śródmieścia masz blisko tramwaj
- 8 10
-
2016-02-12 19:12
A co POG i tunel mają wspólnego z dojazdem do centrum? A o tramwaju to nawet nie wspominaj, za często wypadają kursy z rozkładu na liniach Stożańskich - średnio trzy razy w tygodniu, a żadnej rezerwy - jak informują zgodnie ZTM i ZKM - nie ma. Efekt - dziury w rozkładzie jazdy, tłok w tramwajach, gwarantowane spóźnienia do pracy, bo przesiadki diabli biorą. W czym tu ma pomóc cholerny tunel czy POG?
- 2 1
-
2016-02-12 18:59
A na lotnisko, Chełm itp tez pojedziesz nadkładając 15km w każdą stronę lekko licząc?
- 3 1
-
2016-02-12 11:07
Mieszkam przy Siennickiej
Nie mogę doczekać się tej przebudowy.
A i bardzo dobrze, że powstanie audyt BRD. Inwestor będzie dysponował opinią prawdziwych ekspertów, a nie ekspertów od wszystkiego z trojmiasto.pl- 2 7
-
2016-02-12 14:21
Cóz zachory umysł wpadł na taką koncepcję ?! (2)
A jeszcze gorszy ją zaakceptował. I nawet się domyślam który i dlaczego.
- 14 5
-
2016-02-12 19:11
Piękne umysły z Fraga
To że kolesie w rajstopkach mają swoje chore koncepcje to ok, ale że słuchają ich w urzędzie miasta i jeszcze uważają za głos mieszkańców to już przegięcie.
- 1 0
-
2016-02-12 15:50
to bardzo dobra koncepcja
- 0 3
-
2016-02-12 07:07
Czkawka już idzie. (4)
Czkawką się odbije ta przebudowa wszystkim. Od projektantów począwszy a na mieszkańcach i turystach kończąc...Zawsze się znajdzie ktoś, kto chce coś poprawić, a jak zwykle spier....
- 159 69
-
2016-02-12 12:07
Podwale mialo swoja wazna funkcje dawniej (1)
Po zbudowaniu POG, Trasy Sucharskiego i Tunelu rola staje sie mniej wazna.
Powinno sie jeszcze zbudowac tunel pod Motlawa w ciagu N. Walowej oraz duzy Park & Ride przy Elblaskiej.- 7 4
-
2016-02-12 19:08
A co ma Trasa Sucharskiego, POG czy idiotyczny tunel donikąd, do jedynej drogi łączącej Stogi, Przeróbkę, Rudniki itd z centrum miasta?
- 2 0
-
2016-02-12 13:13
czyli rozumiem, ze turysci lubia szerokie drogi?
Pewnie jeszcze przyjechaloby ich wiecej, jakby przywrocic ruch na Dlugiej. A juz w ogole waliliby drzwiami i oknami, jakby na Dlugiej zrobic przejscia podziemne.
- 6 3
-
2016-02-12 09:07
akurat tutaj dobrze robia
- 19 17
-
2016-02-12 09:09
(5)
Ta inwestycja na pewno wiele ułatwi ludziom a o to tu przecież chodzi. a jak się komuś spieszy to na obwodnice południową i nie narzekać .
- 11 22
-
2016-02-12 09:21
(4)
Ale ja mieszkam na Ogarnej a dojeżdżam do Gdyni Mały Kack. Komunikacja miejska to tramwaj+SKM+autobus łącznie 1h 20minut. Samochód przez miasto to 10 minut stania na Podwalu w celu skrętu w stronę dworca + 25 minut jazdy. Trasa alternatywna przez obwodnice południowa to również 10 minut na podwalu + 25 minut obwodnica + 20 minut zjazd z obwodnicy. Dopóki nie usprawnią skrzyżowania na Podwalu to korki tam zawsze bedą i tunel nie pomoże bo on jest do nikąd.
- 10 2
-
2016-02-12 11:24
(1)
może i tunel jest donikąd ale zawsze trochę pomoże w zmniejszeniu ruchu na podwalu co spowoduje że szybciej dojedziesz do pracy
- 0 1
-
2016-02-12 19:05
Jeżeli jest donikąd - a jest - to w żadnym razie nie zmniejszy ruchu na Podwalu. Z racji tego, że wiedzie donikąd właśnie.
- 2 1
-
2016-02-12 11:38
Ciekawe co spowodowało że po Ogarnej nie spacerują ludzie?
Od wielu lat nie potraficie ożywić ul.Ogranej która jest kilkadziesiąt metrów od ul.Długiej. Zadam retoryczne pytanie - kto płaci za wasze nieudane eksperymenty i kto poniósł za nie odpowiedzialność?
- 2 0
-
2016-02-12 09:24
po co tramwaj jak z Ogarnej masz rzut beretem do SKM Śródmieście?
- 5 2
-
2016-02-12 08:25
Nie mogę się doczekać przebudowy (1)
Ja rozumiem, ze jak się jeździ po całej długości Podwala, to przebudowa wydaje sie być spowalniaczem. Jednak wystarczy korzystać z jakichkolwiek wyjazdów na Podwale z bocznych uliczek, czy to z Chmielnej, czy z Żabiego Kruka, czy choćby Słodowników (ktoś próbował?) - to jest dopiero wyzwanie!
- 14 22
-
2016-02-12 19:03
Owszem.Wielokrotnie. Bez najmniejszego trudu.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.