• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opozycja w Gdyni razem przeciwko korkom

Michał Sielski
19 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

- Władze Gdyni niczego się nie nauczyły na swoich błędach i ponownie zostały zaskoczone korkami podczas remontu - mówią radni gdyńskiej opozycji i przedstawiają rozwiązania dla permanentnie zakorkowanych w ostatnich dniach dojazdów na północ Gdyni. Swoje pomysły mają też rowerzyści, którzy przypominają o konieczności budowy drogi rowerowej z Obłuża do centrum.



Jak rozwiązać problem korków na północy Gdyni?

O korkach, które spowodował kolejny już remont starszej części Estakady Kwiatkowskiego, piszemy od dwóch tygodni. Władze miasta po raz kolejny zostały nimi zaskoczone i właśnie o to największe pretensje ma gdyńska opozycja, która pierwszy raz w historii zwarła szeregi i postanowiła zaprotestować przeciwko polityce transportowej miasta. Apel, który został wysłany do prezydenta Wojciecha Szczurka, podpisali przedstawiciele PiS, PO, Kukiz '15, SLD i innych organizacji.

Mamy Tristar? Róbmy symulację korków przed remontami

- Władze chwalą się systemem Tristar, a po raz kolejny nikt nie przewidział korków? Przecież podczas niedawnego remontu ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni była identyczna sytuacja. Też skończyło się paraliżem komunikacyjnym części miasta. Dlaczego nikt nie wyciągnął z tego wniosków, nie zrobił symulacji i nie zaplanował jak ulżyć mieszkańcom? Niestety, wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała, która nadzoruje ZDiZ, po raz kolejny zawiodła mieszkańców - mówi Michał Bełbot, gdyński radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz więcej: Będzie łatwiej wyjechać z Pustek? Urzędnicy: rozmawiamy o tym

Nie chcemy mostu, jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu, nie przekracza możliwości Gdyni. Kolejka na Kamienną Górę problemów nie rozwiązuje.
Rzeczywiście, pierwszych zmian w ruchu i postawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej doczekaliśmy się kilka dni po zablokowaniu miasta, które skutkowało wielogodzinnymi korkami nie tylko w drodze do północnych dzielnic miasta, ale też w całym centrum i okolicach. W korkach nie stali praktycznie tylko rowerzyści oraz piesi. Ludzie wysiadali więc z autobusów i na piechotę docierali na górny taras Gdyni, pokonując kilka kilometrów znacznie szybciej niż komunikacja publiczna.

Urzędnicy nie omieszkali jednak pochwalić się tym sukcesem na oficjalnej stronie miasta na Facebooku. Za entuzjastyczny wpis o tym, że kilka dni po rozpoczęciu remontu opóźnienia autobusów sięgają dzięki zmianom "jedynie" 20 minut, na władze miasta posypały się jednak głównie ironiczne i złośliwe komentarze.

Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach. Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach.

SKM na Obłuże konieczna, a może też promy?

Poszukiwane są jednak rozwiązania, które pomogą uniknąć takich wydarzeń w przyszłości. Kolejnym pomysłem, nie nowym, jest uruchomienie linii kolejowej na Obłuże. Wbrew pozorom, nie trzeba w związku z tym ponosić wielkich kosztów, bo szlak komunikacyjny, wiodący w stronę lotniska Gdynia-Kosakowo cały czas istnieje.

Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest

Radni apelują też o prowadzenie remontów także w godzinach nocnych, co skróci czas zamknięcia drogi oraz niedogodności dla mieszkańców. Pojawił się również pomysł, by na Obłuże kursował prom z centrum Gdyni.

- Nie chcemy przecież mostu jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu nie przekracza przecież możliwości miasta Gdyni. Ale tego trzeba chcieć, mieć wizję, pomysły i determinację. Kolejka na Kamienną Górę nie rozwiązuje komunikacyjnych problemów mieszkańców miasta - podkreśla Mirosława Król, radna Platformy Obywatelskiej.
Rowerzyści: zbudujcie nam drogę, a nie będziemy tworzyć korków

Swoje pomysły mają też przedstawiciele rowerzystów, którzy przypominają, że dogodnego dojazdu z północy do centrum - mimo wybudowania Estakady Rowerowej - wciąż w Gdyni nie ma. A możliwości są.

- Miasto musi podjąć wysiłek inwestycyjny, by stworzyć mieszkańcom północy realną alternatywę dla samochodu. Między Śródmieściem a Obłużem nie ma żadnych większych podjazdów, nie licząc fragmentów przed wiaduktami. Odległość z dworca PKP do przystanku "Obłuże Centrum" to 5 km - tyle samo, co do Orłowa. 25 minut jazdy spokojnym tempem. Oprócz słusznego postulatu budowy odnogi PKM/SKM do Oksywia, upominamy się o możliwość sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem dla 50 tys. mieszkańców dzielnic północnych - apeluje Kajetan Lewandowski za Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskiego.
Rowerowi aktywiści przekonują, że konieczne jest wybudowanie bezpiecznego połączenia między ul. Janka Wiśniewskiego a dworcem PKP oraz dojazdu dla rowerzystów do ul. Morskiej.

Opinie (443) 1 zablokowana

  • Tylko czy stać SKM na nowe składy, które kursowałyby regularnie na Obłuże? Sam dojeżdżam codziennie do pracy SKM i niestety, ale w porannych i popołudniowych godzinach szczytu jest nieludzki ścisk, nie raz musiałem czekać na następny pociąg, bo czasem są tak pełne, że nie da się wejść

    • 2 0

  • H (2)

    A ja bym chciał prosić wszystkich rowerzyatow z ulicy marszewskiej o uważanie bo was kiedyś rozjade bezczelne rury jeżdżące środkiem

    • 7 1

    • uważaj

      To się nazywa groźba karalna.

      • 0 0

    • a ja bym chciał prosił wszystkich kierowców o uważanie przy wyprzedzaniu

      To nie jest aż tak ciężki manewr. Jak ktoś ma problemy może niech poćwiczy na jakimś placu? Dla dobra wszystkich.

      • 1 1

  • Jak każda opozycja... (12)

    Mądrzą się i obiecują, a jak dojdą do władzy nic nie robią i okazuje się, że jest gorzej niż było.

    • 30 11

    • konstruktywnie? (7)

      Bo wtedy opozycja staje przed prawdziwymi przyczynami a nie opiniami i domniemaniami. Nie moze narzekać a musi rozwiązywać.
      Nie usprawiedliwiam władz miasta ale jakie by one nie były, problem mają ten sam.

      Jest nim brak dochodów.

      Gdynia drastycznie odczuła ostatnie 10lat, praktycznie stała sie sypialnią. W dostępie do środków państwowych ma dużą i lepiej ustawioną konkurencję. Na pewno nie pomagają w tej sytuacji pomysły na zabudowe terenów przemysłowych. To faktycznie biała flaga. Lub wąskie partykularyzmy aby ściągnąć "śmietankę" i żyć z ich PITów. Ale to żałosny plan...

      O tym powinna pamiętać "opozycja" bo "podbijając bębenek" opinii publicznej i szkodząc obecnym władzom, sama stanie na tych "zgliszczach". Tego nie da się odbudować z dnia na dzień...

      • 4 1

      • Brak dochodów? (6)

        Ale na bezsensowne wydatki w postaci lotniska to się znalazła kasa.... a takich chybionych inwestycji w tym mieście jest więcej. Zamiast trwonić kasę na fontanny, infobox czy lotnisko, można było wydać np na połączenie promowe Centrum-Oksywie. W Holandii to popularne rozwiązania i się sprawdzają.

        • 3 1

        • znaj proporcjum, mocium panie (5)

          Nudny jesteś z tym lotniskiem... Ile kosztują te "inwestycje"? To pokazuje skalę możliwosci tego miasta. Chcesz budować drogi za groszowe "na waciki"?. Kasa na lotnisko to "mały pikuś" w porównaniu do kosztów wyrycia kilku tuneli i kilometrów dróg, które sa potrzebne. Gdynia je budowała (od tego zaczęła) i w pewnym momencie się skończyło. Jak myślisz, co się stało? Co do lotniska, to miało ono znacznie gorszy wpływ niz strata pół worka kasy. Za ten pomysł Gdynia jest wycinana z jakichkolwiek planów. Bo ktoś sie wystraszył.

          Fontanna? Ma ją każda gmina. Taka moda się zrobiła. Unia daje czy co? Jakoś można zagospodarować resztki budżetowe na koniec roku. Bo w następnym nie "dadzą" wcale.

          Prom? Fajna rzecz. Niestety, brak podejścia, bo tereny portowe z jednej strony a wojskowe z drugiej. Oraz kolizja z "obrotnicą". Więc znowu pod ziemię albo na pale. Znasz skalę kosztów?

          • 3 2

          • (4)

            aktywny jestes don, pensja u szczurka?? czy za zwykly etat w um tak sie k.u.*.*.i.s.z

            • 1 3

            • juz zabraklo merytorycznych argumentow co? (2)

              powiedz przelozonym ze musza najac inteligentniejszych pracownikow, bo obecni wymiekaja juz przy podstawowych merytorycznych argumentach.

              • 1 3

              • Ja Ci dam argumenty (1)

                Słyszał ty kiedyś o dniach lotnych i ich liczbie na Rebiechowie versus w Kosakowie?
                Gdyby lotnisko wypaliło urwaloby masę lotów dla Rebiechowa, najogólniej mówiąc. A z tym nie po drodze Adamowiczowi który trzyma sztame z władzami województwa stąd projekt zestrzelono zadluzajac gdynie i dodatkowo zdobywając jakże cenne punkty polityczne przeciw Szczurkowi.
                Zrozumiałeś specjalisto za dyche czy trzeba jaśniej?

                • 3 1

              • sprawa jest prosta

                Nie chciałem tego pisać wprost, staram sie opisywać mechanizm a nie jego wybrane skutki. Takich konfliktów jest znacznie wiecej i można to spuentować: "i Herkules d*pa, kiedy ludzi kupa".
                Łatwiej jednak zawodzić "daj", "ma być", "jak psu micha" zamiast szukać faktycznych przyczyn. A wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Gdynię spisano na straty w strategii województwa i kraju.
                Co nie znaczy, że nieliczne oznaki życia władz miasta znajdują moje uznanie.

                • 0 0

            • po prostu

              Nie, po prostu się nudzę... ;)
              Ćwiczę pisanie bezwzrokowe i retorykę...
              Poza tym, czy chwalę Szczurka? Ten osobnik mi dynda.
              Za to "uwielbiam" krzykaczy bez argumentów. Jak znam życie, postawieni na "szczurkowej" pozycji będą postępować tak samo lub jeszcze "pomysłowiej".

              • 2 1

    • (2)

      za Cegielskiej komunikacja działała bez pudła

      • 4 2

      • :D a w prlu wcale korkow nie bylo :D niech wroci prl!

        • 1 0

      • wtedy Gdynia

        liczyła 200 tys. mieszkańców i samochodów było mniej

        • 3 2

    • w tym przypadku wykorzystują sytuację, aby zaistnieć w mediach, bo dla Gdyni nic nie robią - z resztą to nawet dobrze

      • 3 0

  • Korki

    Wynocha

    • 1 0

  • Korki

    Kiedy szanowna Pani Prezydent Gruchała - Spychała zabierze sie do roboty Może przydzielić dobrego konsultanta

    • 5 0

  • Trójmiasto.pl stało się portalem antysamochodowym, portalem rowerzystów i ped**arzy (1)

    Którzy zapomnieli, że bez motoryzacji świat nie wyglądałby dziś tak, jak wygląda. Byśmy mieli 19 wiek. Słyszycie tylko, jak samochody szkodzą, spełniając nawet tylko Euro2, ale nie pomyśleliście o ile cywilizacja poszła do przodu dzięki motoryzacji.

    • 1 10

    • każde lekarstwo stosowane w nadmiarze może zaszkodzić twojemu życiu i zdrowiu

      Jeśli nie dostrzegasz ujemnych stron motoryzacji, to kup sobie okulary lub udaj się do psychologa.

      Myślenie, że rozbudowa infrastruktury miejskiej tworzona z myślą wyłącznie o poruszaniu się po nim samochodem jest dobrym kierunkiem rozwoju miasta świadczy o ograniczonej zdolności do refleksji.

      Amerykanie to robili i teraz budzą się z ręką w nocniku: przypadki nadwagi i otyłości wśród dzieci i skala tego problemu wśród wszystkich grup wiekowych; brak środków na utrzymanie istniejącej - przewymiarowanej infrastruktury drogowej; niższa przewidywana długość życia obecnego pokolenia Amerykanów niż poprzedniego pokolenia - to wszystko skłania do reorientacji polityki tworzenia infrastruktury miejskiej w wielu miastach USA.

      U nas nie ma potrzeby kosztownego wchodzenia w tę ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju: lepiej szukać dróg wyjścia z niej niż tkwienie w stuporze antyrowerowym czy antykolejowym.

      • 2 0

  • w sondzie brakuje opcji:

    budowa zwodzonej kładki pieszo-rowerowej od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza przy Muzeum Emigracji.

    Żaden z proponowanych wariantów nie rozwiąże problemu korków dla tych, którzy nadal będą chcieli podróżować samochodami po takim mieście, jakim jest Gdynia.

    Można myśleć o całej palecie rozwiązań, które mogą ten problem zmniejszyć do znośnego poziomu.

    Propozycje "pro-piesze" i "pro- rowerowe" powinny być poważnie traktowane w debacie publicznej: sama kolej do Gdyni Północ sprawy nie załatwi. Nie ma możliwości zapewnienia przez kolej serwisu drzwi-drzwi.

    Położenie akcentu na rozwój powiązań typu "rower+kolej" i "rower+SKM+ rower publiczny" jest rozwiązaniem z powodzeniem stosowanym w Holandii: kraju z najlepszym na świecie systemem komunikacyjnym.

    Kolejny impuls dla jego rozwoju daje wzrost popularności roweru wspomaganego elektrycznie: na odległości 12 km codziennych dojazdów jak znalazł.

    • 1 3

  • Na Wisniewskiego juz dzisiaj powinny powstac buspassy, tyle ze czasowe.

    Rano w godzianch ok. 6-9 w kierunku centrum Gdyni, po poludniu w godzinach 14-18 w przeciwnym kierunku. Minimum dla autobusow, motocykli i taxi, a byc moze i dla samochodow indywidualnych ale obowiazkowo z kompletem pasazerow. Nie jest to trudne do zrobienia, wrecz dziecinnie proste w realizacji. Moze chociaz temu urzad miasta podola ?

    • 4 0

  • Te minusy nie mogą wam przesłonić plusów (1)

    W Mieście z Morza i Marzeń po prostu żyje się dobrze. Wszystko to dzięki naszemu kochanemu Prezydentowi, Ojcu najukochańszemu, który osobiście wszystkiego dopilnuje. Nawet pojedzie na rowerze do Eko Doliny sprawdzić czy jej woń jest najcudniejsza na świecie. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie to wilki!

    • 15 3

    • Ba, i w biegu PKO udział brał

      Nasz Pietwszy Sportowiec!

      • 0 0

  • Przecież TriStar to gniot tego tempaka stempy. Żadna symulacja w tym gniocie nie pomogłaby bo to zwyczajnie nie działa. Problem jest inny: król szczurek jest nagi, tzn. Zwyczajnie nie rozgarniety i już dawno, o ile w ogóle kiedykolwiek, nie nie jest w stanie pełnić funkcji prezydenta miasta. To kpina, że bezmyślnie wydaje środki publiczne na bzdury typu kolejka na Kamienna Górę, szczurodrom i jeszcze nikt z W-wy nie wywalił tego szkodnika, że o wyborach nie wspomne

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane