• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opozycja w Gdyni razem przeciwko korkom

Michał Sielski
19 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

- Władze Gdyni niczego się nie nauczyły na swoich błędach i ponownie zostały zaskoczone korkami podczas remontu - mówią radni gdyńskiej opozycji i przedstawiają rozwiązania dla permanentnie zakorkowanych w ostatnich dniach dojazdów na północ Gdyni. Swoje pomysły mają też rowerzyści, którzy przypominają o konieczności budowy drogi rowerowej z Obłuża do centrum.



Jak rozwiązać problem korków na północy Gdyni?

O korkach, które spowodował kolejny już remont starszej części Estakady Kwiatkowskiego, piszemy od dwóch tygodni. Władze miasta po raz kolejny zostały nimi zaskoczone i właśnie o to największe pretensje ma gdyńska opozycja, która pierwszy raz w historii zwarła szeregi i postanowiła zaprotestować przeciwko polityce transportowej miasta. Apel, który został wysłany do prezydenta Wojciecha Szczurka, podpisali przedstawiciele PiS, PO, Kukiz '15, SLD i innych organizacji.

Mamy Tristar? Róbmy symulację korków przed remontami

- Władze chwalą się systemem Tristar, a po raz kolejny nikt nie przewidział korków? Przecież podczas niedawnego remontu ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni była identyczna sytuacja. Też skończyło się paraliżem komunikacyjnym części miasta. Dlaczego nikt nie wyciągnął z tego wniosków, nie zrobił symulacji i nie zaplanował jak ulżyć mieszkańcom? Niestety, wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała, która nadzoruje ZDiZ, po raz kolejny zawiodła mieszkańców - mówi Michał Bełbot, gdyński radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz więcej: Będzie łatwiej wyjechać z Pustek? Urzędnicy: rozmawiamy o tym

Nie chcemy mostu, jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu, nie przekracza możliwości Gdyni. Kolejka na Kamienną Górę problemów nie rozwiązuje.
Rzeczywiście, pierwszych zmian w ruchu i postawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej doczekaliśmy się kilka dni po zablokowaniu miasta, które skutkowało wielogodzinnymi korkami nie tylko w drodze do północnych dzielnic miasta, ale też w całym centrum i okolicach. W korkach nie stali praktycznie tylko rowerzyści oraz piesi. Ludzie wysiadali więc z autobusów i na piechotę docierali na górny taras Gdyni, pokonując kilka kilometrów znacznie szybciej niż komunikacja publiczna.

Urzędnicy nie omieszkali jednak pochwalić się tym sukcesem na oficjalnej stronie miasta na Facebooku. Za entuzjastyczny wpis o tym, że kilka dni po rozpoczęciu remontu opóźnienia autobusów sięgają dzięki zmianom "jedynie" 20 minut, na władze miasta posypały się jednak głównie ironiczne i złośliwe komentarze.

Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach. Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach.

SKM na Obłuże konieczna, a może też promy?

Poszukiwane są jednak rozwiązania, które pomogą uniknąć takich wydarzeń w przyszłości. Kolejnym pomysłem, nie nowym, jest uruchomienie linii kolejowej na Obłuże. Wbrew pozorom, nie trzeba w związku z tym ponosić wielkich kosztów, bo szlak komunikacyjny, wiodący w stronę lotniska Gdynia-Kosakowo cały czas istnieje.

Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest

Radni apelują też o prowadzenie remontów także w godzinach nocnych, co skróci czas zamknięcia drogi oraz niedogodności dla mieszkańców. Pojawił się również pomysł, by na Obłuże kursował prom z centrum Gdyni.

- Nie chcemy przecież mostu jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu nie przekracza przecież możliwości miasta Gdyni. Ale tego trzeba chcieć, mieć wizję, pomysły i determinację. Kolejka na Kamienną Górę nie rozwiązuje komunikacyjnych problemów mieszkańców miasta - podkreśla Mirosława Król, radna Platformy Obywatelskiej.
Rowerzyści: zbudujcie nam drogę, a nie będziemy tworzyć korków

Swoje pomysły mają też przedstawiciele rowerzystów, którzy przypominają, że dogodnego dojazdu z północy do centrum - mimo wybudowania Estakady Rowerowej - wciąż w Gdyni nie ma. A możliwości są.

- Miasto musi podjąć wysiłek inwestycyjny, by stworzyć mieszkańcom północy realną alternatywę dla samochodu. Między Śródmieściem a Obłużem nie ma żadnych większych podjazdów, nie licząc fragmentów przed wiaduktami. Odległość z dworca PKP do przystanku "Obłuże Centrum" to 5 km - tyle samo, co do Orłowa. 25 minut jazdy spokojnym tempem. Oprócz słusznego postulatu budowy odnogi PKM/SKM do Oksywia, upominamy się o możliwość sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem dla 50 tys. mieszkańców dzielnic północnych - apeluje Kajetan Lewandowski za Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskiego.
Rowerowi aktywiści przekonują, że konieczne jest wybudowanie bezpiecznego połączenia między ul. Janka Wiśniewskiego a dworcem PKP oraz dojazdu dla rowerzystów do ul. Morskiej.

Opinie (443) 1 zablokowana

  • Parking na ulicy Bp. Dominika (1)

    Kiedy mieszkańcy ulicy Bp. Dominika doczekają się miejsc postojowych na tej ulicy ? 21-wiek, samochodów coraz więcej i będzie ich przybywać (normą są 2 samochody na jedną rodzinę). W Gdyni infrastruktura drogowa, parkingowa jest dnem. Przez lata nie zrobiono nic. Skutki widzimy jakie są. Też mnie leczy jak wielu z nas dofinansowanie durnych imprezek (Redbule, Openery itp.) wmawiając jednocześnie mieszkańcom, że nie ma kasy na nic. Na Bp. Dominika potrzebne są podobno 2 mln PLN aby zbudować dodatkowe miejsca parkingowe (kwota wynika z konieczności przebudowy ulicy). Zapytam retorycznie: ile w tym roku kosztował mieszkańców np. Opener ??? O lotnisku i infoboxie już nie wpomnę.... :(

    • 10 4

    • Skoro ten Dominik ma stacje BP to niech sam martwi sie o parking.

      • 0 2

  • "Władze Gdyni nic się nie nauczyły" - czy to jest napisane po polsku

    Dopełniacz jeszcze żyje w języku polskim. Słowa opozycji czy Autora?

    • 3 6

  • wreszcie coś przeciw Szczurowej patologii

    • 14 4

  • Z PR-owskiego (6)

    puktu widzenia, artukul powstal za szybko. Teraz nasz gryzon dojdzie do wniosku, ze sila polnocnych dzielnic jest znaczaca i cos do wyborow samorzadowych naprawi. Jakis bubel wprowadzi, a ten poprawi samopoczucie mieszkancow tych dzielnic. Nalezaloby ten artykul, w tej, lub bardzo podobnej formie, powtorzyc przed wyborami na 6 miesiacy, powtarzajac go co dwa miesiace, wraz z innymi bledami, aby uzmyslowic pozostalym mieszkancom problem. Sadze, ze wtedy to przyniosloby oczekiwany rezultat zmiany wladz w Gdyni

    • 17 2

    • Tunel wykopie w dwa miesiace i znow bedzie bogiem (1)

      • 1 0

      • Nie bogiem tylko bożkiem

        I to tylko dla Januszu i Bożen!

        • 2 0

    • Szczurek jest zbyt pewny siebie i raczej nic nie zrobi. Ma w czterech literach realne problemy miasta.

      • 7 1

    • a co w zamian? (2)

      Odwracasz uwagę i robisz dymną zasłonę. Szykując koziołka dla "gniewu ludu". Z "PR-owskiego" punktu widzenia chwyt brudny i ograny. Choć ostatnio w dużej skali użyty ;)
      Problem nie w człowieku a w mechanizmach samorządu. To zwykły, przeciętny urzędnik państwowy. On niczego nie da. Nie stworzy, nie urodzi.
      Jak myślisz, dlaczego nagle, jakieś 6-7lat temu skończyły się drogi w Gdyni? I inne pomysły na istnienie tego miejsca na ziemi?

      • 0 0

      • Gdyz (1)

        wlasnie ten urzednik wypalil sie i dlatego jest potrzebny PR, aby go wymienic z cala zaloga. Uswiadamianie spoleczenstwa, mieszkancow.

        • 1 0

        • a co w zamian?

          Ponawiam pytanie. Kto i co w zamian. Worek kasy przywiezie? Nie wiesz jak to funkcjonuje? Nikomu nic nie trzeba uświadamiać, to się widzi. Wypalił sie? To lansowanie wygodnej tezy.
          "...i Herkules d*pa, kiedy ludzi kupa". Pretensje to można mieć do Aziewicza, że nie powstrzymał apetytów kolegów i nie zadbał o bardziej zrównoważoną współpracę. Pretensje można mieć do Nordy, która nie wygenerowala znaczącego nacisku a każdy pilnuje swojej dotacji na "fontannę". Gdynia, po prostu, wypadła ze strategii województwa i kraju.
          Nie bronię urzędu i ludzi którzy tam funkcjonują. Staram się racjonalizować sytuację, bo wyp... kogoś na pysk nic nie zmieni. Alternatywy nie wypracowano a to jest rolą opozycji.

          • 0 0

  • a kolejko gorsko nie moze se dojechac na obluze?

    • 9 1

  • Tristar

    To tristar już ruszyła? Nie zauważyłem.

    • 8 3

  • Już widze jak Janusz odstawia swoje Passerati na parking i leci na SKM...

    • 3 2

  • oszołomy (3)

    Wbijcie sobie do głów w końcu że korków nie powodują remonty czy wypadki tylko sami kierowcyyyyy

    • 4 9

    • niezly z ciebie oszolom

      • 0 0

    • kmioty nigdy tego nie zrozumieja (1)

      liczac ze dodatkowy pas ruchu bylby wybawieniem. Wtedy jeszcze wiecej by samochodow wjechalo

      • 0 0

      • kmioty to napisali

        • 0 0

  • jak widze radnych Gdyni z PiSu i PO z Gajowym z SLD to nie mam pytañ

    Ten człowiek jest kosmitą. Nikt normalny się z nim nie pokazuje

    • 1 2

  • Czy warto ponownie uruchomic linie kolejowa do polnocnych dzielnic Gdyni, a nawet dalej w kierunku Rewy ? (7)

    Potencjalna trasa linii PKM przebiegalaby znanym, istniejacym szlakiem kolejowym ("prawie bezkosztowo") z Gdyni Glownej do Gdyni Chyloni i dalej w kierunkach Gdynia Port Oksywie oraz Portu lotniczego Gdynia-Kosakowo, wraz z przyszla odnoga w kierunku Kosakowa i Rewy.
    Spojrzcie ponizej na aktualne liczby okreslajace liczby mieszkancow w dzielnicach, ktore znalazlyby sie na trasie de facto przedluzonej linii PKM z Gdanska Wrz.czy Koscierzyny / Kartuz i odpowiedzcie sami sobie na pytanie czy warto przywrocic linie kolejowa do polnocnych dzielnic miasta i dalej w kierunku Kosakowa czy Rewy ? Moim zdaniem zdecydowanie TAK.

    Grabowek 10 tys, Chylonia 24 tys, Cisowa 12 tys, Pustki Cisowskie/Demptowo 9 tys, i dalej na "nowym" odcinku Pogorze 14 tys, Obluze 19 tys, Oksywie 15 tys, Babie Doly 2 tys, co daje lacznie 55 tys mieszkancow wzdluz starego odcinka SKM i 50 tys na przedluzonym "nowym" odcinku PKM.
    A to przeciez nie koniec. Dalej, za ul. plk. Dabka znajduja sie juz nowe osiedla puckiej czesci Pogorza, jeszcze dalej Kosakowo z Debogorzem, Mosty z Mechelinkami oraz Rewa, ktorych laczna populacja na dzien dzisiejszy wynosi 13 tys mieszkancow. Pamietajmy jeszcze o mieszkancach dojezdzajacych z glebi powiatu puckiego. Tak wiec, czy warto ?

    • 13 0

    • (5)

      Kto by z tego korzystal. SKM przez chylonie okolo 20 mni. Estakada 10. Pytam ja sie.

      • 0 0

      • Jakby kosztem zaledwie kilku milionow zmodernizowac te linie na 100-120 km/h, (4)

        to pociagi PKM z Oksywia do Gdyni jechaly 15 minut, z Obluza okolo 10 minut. Naprawde wiele do tego nie potrzeba. To sa koszty jednej windy, albo polowy Infoboxu, ale zainwestowane na dlugie lata. Wiecej milionow musialo by pojsc na budowe wiaduktu nad Hutnicza, albo na zainstalowanie porzadnych rogatek (?) (XXI wiek Gdynia hahaha), z porzadnym elektronicznym systemem otwierania / zamykania.

        • 0 0

        • spójrz na mapę (3)

          Pamiętaj o Hutniczej i Puckiej, które sa na przebiegu trasy przez Chylonie. Nie ma mowy o wspomnianych prędkościach bez wiaduktów. A to już nie jest "parę milionów".

          • 0 0

          • To postawic rogatki z prawdziwego zdarzenia, z full zabezpieczeniami. (2)

            Zamykajace sie faktycznie "tuz" przed pociagiem i otwierajace sie zaraz po jego przejezdzie. Kurcze, naprawde sa w cywilizowanej Europie dobre i niedrogie rozwiazania i musi taka Europa wreszcie zawitac do Gdyni.
            To nie jest tak, ze wszedzie maja szmal i stosuja tylko najdrozsze rozwiazania, Stosuja tez i inne, duzo tansze i wcale nie duzo gorsze.
            Auta na zwykla zmiane swiatel na skrzyzowaniu Puckiej / Hutniczej stoja czesto dluzej niz by sie zamykal i otwieral taki przejazd.

            • 1 0

            • Dodam, ze taki cykl zamkniecia i otwarcia szlabanow w GB trwa jedna minute na glownej drodze

              U nas tyle czasu trwa jeden cykl swiatel na glownym skrzyzowaniu, czasem nawet dluzej bo zazwyczaj 70 sekund. Mozna ? Pewnie, ze mozna tylko trzeba chciec sprawnie zadzialac

              • 0 0

            • nie ma takiej potrzeby

              Trasa z Gdyni Głównej, bezposrednia, z pominieciem Chylonii jest bezkolizyjna i najłatwiejsza. Jeszcze istnieja tory/perony Gdyni Towarowej, które pozwolą na szybka przesiadkę bez wjeżdzania na tory SKM (dodatkowy problem). Kiedyś był tunel na peron drugi, teraz byłby jak znalazł. Taki dystans w londyńskim czy moskiewskim metro to normalka...
              To lepsze wykorzystanie tego terenu niz planowana w tym miejscu, przez urzędowych wizjonerów, kolejka gondolowa na "waterfront".

              • 0 1

    • tylko transport zbiorowy

      Tych nowych obszarów, które powstają na obrzeżach nie da sięw całości obsłużyć drogami

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane