- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (147 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (856 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (99 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (41 opinii)
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej oraz Równej . Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.
Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).
- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej , a nawet Niegowskiej . W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.
Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.
Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (133) 6 zablokowanych
-
2017-10-22 14:52
Zgadzam sie blachosmrodfy albo do tuneli albo na kładki! (1)
- 4 4
-
2017-10-23 12:48
A dla ped**arzy woonerfik na całej LK 9 i LK 202
To niedopuszczalne, żeby magistrala kolejowa cięła miasto krwawym sznytem!
- 0 1
-
2017-10-23 11:45
ORUNIA - mieszkańcy Oruni to Ptaki Ciernistych Krzewów - dzielnica i ludzie zapomniani
- 0 0
-
2017-10-23 11:44
a co z przejazdem na Gościnnej?
Na tym przejeździe jest najwięcej wypadków
- 1 0
-
2017-10-23 10:10
Brawa dla Agnieszki Bartków Przewodniczącej Zarządu Dzielnicy!
To jej upór i Rady Dzielnicy doprowadził do budowy przejazdów. Miasto nie było zainteresowane podjęciem tematu.
- 3 0
-
2017-10-23 09:27
38 milionowy kraj
w ostatnich latach zbudowano 1 nowa line kolejowa. to nie można powoli (5 na rok) likwidować na istniejących przejazdów z szlabanami zastępując je tunelami nie stać nas czy co ideologia ma zwyciężyć bo matki z dziećmi jak pokazują przykłady nie zatrzymują się przed przejazdami
- 0 0
-
2017-10-23 09:21
Oruńskie pustostany /walące się budy straszydła - władzo rozbierz pustostany które szpecą orunię
- 0 0
-
2017-10-22 12:45
Na Równej (2)
bezsensu jest budować wiadukt kolejowy jak pociągi jeżdżą tam z częstotliwością raz dziennie a nawet raz na kilka. Natomiast na Dworcowej co tam się dzieje...Lepiej skupić się na tym przejeździe a nie na Równej.
- 30 5
-
2017-10-22 18:53
(1)
Na Równej i Sandomierskiej - dojedziesz do Traktu od Żuławskiej bezkolizyjnie, zamiast Dworcową.
- 2 0
-
2017-10-23 09:09
Ok, zakorkujmy cala Rowna, bo i tak jest tam dobra sytuacja drogowa ze wszystkimi eLkami.
- 1 0
-
2017-10-22 12:09
(9)
W końcu!
Najgorsza jest dróżniczka na Dworcowej - czeka jakieś 1-2 minuty po przejeździe ostatniego pociągu i dopiero otwiera - szok. Na co my wtedy czekamy?- 24 24
-
2017-10-23 08:54
Ktoś z PKP tak chu..wo ustawił automat odblokowujący w kierunku Pruszcza że pociąg po przejeździe następnego przejazdu, pozwala na podniesienie szlabanów na Dworcowej, w kierunku Gdańska automat uruchamia się na wysokości przystanku Gdańsk Orunia w kierunku Gdańska , ale tu ktoś oszczędził!
P.S. Budowa tych przejazdów będzie trwała dłużej niż budowa Rafinerii Gdańskiej za Gierka- 2 0
-
2017-10-22 18:36
Zatrudnij się na dróżnika i rób lepiej!
- 4 0
-
2017-10-22 12:59
Drozniczka (2)
Zbyt tepy jestes aby to rozumiec widocznie. Ona sama nie moze otwierac - musi dostac pozwolenie od zwierzchnika. Kumasz?
- 21 2
-
2017-10-22 13:31
(1)
To co robi zwierzchnik przez te 2 minuty???
- 4 6
-
2017-10-22 16:39
Zęby myje
- 5 1
-
2017-10-22 13:25
Pracą dróżniczki (1)
zawiaduje dyżurny ruchu st.Gd.Południe a on z kolei postępuje zgodnie z obowiązującą instrukcją.A wy czekacie na bezpieczny przejazd.....
- 15 2
-
2017-10-22 13:31
Super, szkoda że nie dyrekcja generalna w Warszawie. Ona jeszcze lepiej wie kiedy jest bezpiecznie.
- 7 6
-
2017-10-22 12:34
Może popija w pracy?
- 2 9
-
2017-10-22 12:27
z Tego wynika, że na Dworcowej nie będzie możliwy przejazd samochodów i trzeba będzie jeździć na około
- 6 2
-
2017-10-23 07:48
ORUNIA DOLNA - fajnie, kiedy wylot na Zakoniczyn?
Cieszy każde ułatwienie - brawo!! Ale mam pytanie: kiedy wreszcie ktoś rozładuje korki na Małomiejskiej i Świętokrzyskiej? Od godziny 14:00 do 18:00 przejechać tamtędy do Obwodnicy to jakieś nieporozumienie!! Deweloperzy wybudowali kilka ładnych, nowych osiedli (wciąż budują), setki rodzin i samochodów przybyło, a ulice zostały takie same - ktoś tam w Urzędzie Miasta myśli, czy tylko kasę potrafi przeliczać?!! Swobodnie można tymi ulicami przejechać już tylko bardzo wcześnie rano, późnym wieczorem i ewenualnie w weekendy. Trzeba z tym coś zrobić i są trzy wyjścia: albo faktycznie zrobić jakieś dodatkowe dojazdy na w/w nowe odiedla, ograniczyć poruszanie się po Gdańsku starymi wrakami, które niejednokrotnie zagrażają bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, kopcą jak lokomotywy i ciekną z każdego możliwego miejsca, albo do samego Zakoniczyna wybudować torowisko trawajowe. Najtańszą i najbardziej pożyteczną wydaje się być opcja nr 2. Nie ma rzeczy niemożliwych, trzeba tylko chcieć.
- 0 0
-
2017-10-22 23:02
Władzo nie pal głupa w sprawie ORUNI - tu nic nie robicie
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.