• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy

Krzysztof Koprowski
22 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy. Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Równej zobacz na mapie Gdańska. Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.



Czy po zbudowaniu bezkolizyjnych przejazdów, należy zamknąć istniejące przejazdy przez tory?

Ogłoszony właśnie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetarg dotyczy opracowania koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy "bezkolizyjnych przekroczeń" torów kolejowych na Oruni.

Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).

- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego. W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej zobacz na mapie Gdańska, a nawet Niegowskiej zobacz na mapie Gdańska. W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.

Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.

Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • Zgadzam sie blachosmrodfy albo do tuneli albo na kładki! (1)

    • 4 4

    • A dla ped**arzy woonerfik na całej LK 9 i LK 202

      To niedopuszczalne, żeby magistrala kolejowa cięła miasto krwawym sznytem!

      • 0 1

  • ORUNIA - mieszkańcy Oruni to Ptaki Ciernistych Krzewów - dzielnica i ludzie zapomniani

    • 0 0

  • a co z przejazdem na Gościnnej?

    Na tym przejeździe jest najwięcej wypadków

    • 1 0

  • Brawa dla Agnieszki Bartków Przewodniczącej Zarządu Dzielnicy!

    To jej upór i Rady Dzielnicy doprowadził do budowy przejazdów. Miasto nie było zainteresowane podjęciem tematu.

    • 3 0

  • 38 milionowy kraj

    w ostatnich latach zbudowano 1 nowa line kolejowa. to nie można powoli (5 na rok) likwidować na istniejących przejazdów z szlabanami zastępując je tunelami nie stać nas czy co ideologia ma zwyciężyć bo matki z dziećmi jak pokazują przykłady nie zatrzymują się przed przejazdami

    • 0 0

  • Oruńskie pustostany /walące się budy straszydła - władzo rozbierz pustostany które szpecą orunię

    • 0 0

  • Na Równej (2)

    bezsensu jest budować wiadukt kolejowy jak pociągi jeżdżą tam z częstotliwością raz dziennie a nawet raz na kilka. Natomiast na Dworcowej co tam się dzieje...Lepiej skupić się na tym przejeździe a nie na Równej.

    • 30 5

    • (1)

      Na Równej i Sandomierskiej - dojedziesz do Traktu od Żuławskiej bezkolizyjnie, zamiast Dworcową.

      • 2 0

      • Ok, zakorkujmy cala Rowna, bo i tak jest tam dobra sytuacja drogowa ze wszystkimi eLkami.

        • 1 0

  • (9)

    W końcu!
    Najgorsza jest dróżniczka na Dworcowej - czeka jakieś 1-2 minuty po przejeździe ostatniego pociągu i dopiero otwiera - szok. Na co my wtedy czekamy?

    • 24 24

    • Ktoś z PKP tak chu..wo ustawił automat odblokowujący w kierunku Pruszcza że pociąg po przejeździe następnego przejazdu, pozwala na podniesienie szlabanów na Dworcowej, w kierunku Gdańska automat uruchamia się na wysokości przystanku Gdańsk Orunia w kierunku Gdańska , ale tu ktoś oszczędził!
      P.S. Budowa tych przejazdów będzie trwała dłużej niż budowa Rafinerii Gdańskiej za Gierka

      • 2 0

    • Zatrudnij się na dróżnika i rób lepiej!

      • 4 0

    • Drozniczka (2)

      Zbyt tepy jestes aby to rozumiec widocznie. Ona sama nie moze otwierac - musi dostac pozwolenie od zwierzchnika. Kumasz?

      • 21 2

      • (1)

        To co robi zwierzchnik przez te 2 minuty???

        • 4 6

        • Zęby myje

          • 5 1

    • Pracą dróżniczki (1)

      zawiaduje dyżurny ruchu st.Gd.Południe a on z kolei postępuje zgodnie z obowiązującą instrukcją.A wy czekacie na bezpieczny przejazd.....

      • 15 2

      • Super, szkoda że nie dyrekcja generalna w Warszawie. Ona jeszcze lepiej wie kiedy jest bezpiecznie.

        • 7 6

    • Może popija w pracy?

      • 2 9

    • z Tego wynika, że na Dworcowej nie będzie możliwy przejazd samochodów i trzeba będzie jeździć na około

      • 6 2

  • ORUNIA DOLNA - fajnie, kiedy wylot na Zakoniczyn?

    Cieszy każde ułatwienie - brawo!! Ale mam pytanie: kiedy wreszcie ktoś rozładuje korki na Małomiejskiej i Świętokrzyskiej? Od godziny 14:00 do 18:00 przejechać tamtędy do Obwodnicy to jakieś nieporozumienie!! Deweloperzy wybudowali kilka ładnych, nowych osiedli (wciąż budują), setki rodzin i samochodów przybyło, a ulice zostały takie same - ktoś tam w Urzędzie Miasta myśli, czy tylko kasę potrafi przeliczać?!! Swobodnie można tymi ulicami przejechać już tylko bardzo wcześnie rano, późnym wieczorem i ewenualnie w weekendy. Trzeba z tym coś zrobić i są trzy wyjścia: albo faktycznie zrobić jakieś dodatkowe dojazdy na w/w nowe odiedla, ograniczyć poruszanie się po Gdańsku starymi wrakami, które niejednokrotnie zagrażają bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, kopcą jak lokomotywy i ciekną z każdego możliwego miejsca, albo do samego Zakoniczyna wybudować torowisko trawajowe. Najtańszą i najbardziej pożyteczną wydaje się być opcja nr 2. Nie ma rzeczy niemożliwych, trzeba tylko chcieć.

    • 0 0

  • Władzo nie pal głupa w sprawie ORUNI - tu nic nie robicie

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane