• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy

Krzysztof Koprowski
22 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy. Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Równej zobacz na mapie Gdańska. Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.



Czy po zbudowaniu bezkolizyjnych przejazdów, należy zamknąć istniejące przejazdy przez tory?

Ogłoszony właśnie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetarg dotyczy opracowania koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy "bezkolizyjnych przekroczeń" torów kolejowych na Oruni.

Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).

- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego. W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej zobacz na mapie Gdańska, a nawet Niegowskiej zobacz na mapie Gdańska. W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.

Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.

Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • Na Puckiej się nie da!!! według Szczurka !!!! jak się go wywalimy z urzędu to się pewnie już da!!!

    ileż można się prosić o tak ważną inwestycję !!??? jak długo jeszcze środku miasta będą szlabany !!!

    • 13 0

  • A kiedy w Chylonii? (5)

    Proszę -w Oruni można, to i może Chylonia się doczeka. Kilka dzielnic czeka z niecierpliwością

    • 48 6

    • U nas się nie da!!! najwyższy czas wywalić tą ekipę i wtedy się da!!!

      ileż trzeba się prosić !!!??? o coś co już dawno powinno być zrealizowane!!! jak długo w środku miasta będą szlabany !!

      • 3 0

    • Ty wierzysz ze nasz inwestycyjny geniusz Szczurek kiedyś to wybuduje?

      • 13 0

    • NIGDY !!!

      Stanie w korkach na ul.Hutniczej i Chylońskiej to już tradycja Gdyńska i nie można jej zaniechać !!!

      • 11 1

    • w korkach na przejeździe w chylonii

      życie towarzyskie kwitnie, ludzie tam rodziny zakładają

      • 15 3

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??

      • 10 3

  • Budowa (3)

    Budowa obu wiaduktów ma być prowadzona równocześnie -to chyba jakiś żart. A jak wyjechać z dzielnicy?

    • 6 5

    • Normalnie, albo Dworcową, albo Równą.

      • 0 1

    • przez Olszynkę lub Dolną Bramą a i jeszcze Dworcową

      • 1 1

    • Perpedes

      • 2 0

  • Rozważania (2)

    Przejazd bezkolizyjny powinien być też przy ulicy Gościnnej tam też ludzie wiecznie stoją.

    • 15 5

    • Zamiast od Gościnnej, podjedziesz bezkolizyjnie od Sandomierskiej.

      • 2 0

    • Stoją, bo dróżniczka czeka 2 minuty po przejeździe pociągu na otwarcie rogatek.

      • 3 4

  • ....

    jak robili magistrale to misto nie bylo zainteresowane mimo propozycji ze strony pkp

    • 5 1

  • Dobra decyzja tylko szkoda, że dopiero w 2019 r

    • 10 0

  • Kolejna inwestycja w Gdańsku a w Gdyni dalej marazm (1)

    • 17 2

    • przykro mi

      • 2 0

  • Dużo za późno

    Sprawa przejazdów na Oruni powinna być zamknięta wiele lat temu, oby do rozwiązania problemu przede wszystkim nikt nie stracił znowu życia. Tego bym sobie życzyła.

    • 11 0

  • W Gdansku w ostatnich latach juz 4 przejazdy zrobili i dwa kolejne beda robic, a Szczurek w Gdyni jednego w Chyloni nie potrafi...

    • 11 2

  • Czas wyborów nadchodzi. (3)

    Wybory tuż, tuż no i obiecywania nadszedł czas. I tak co cztery lata...

    • 56 14

    • no cóz powiedzmy ze zarowka wlasnie sie przepalila a stare trupy nie posiadaja komputerów o tym informujacych a o tej porze ciezko to zauważyć w czasie jazdy :)

      • 2 1

    • i nas szczur nawet nie obiecuję a Chylonia nadal głosuje na tego nieroba:) (1)

      I co tu chodzi:))??

      • 9 2

      • Chodzi o to że 3 city ma rozumnych wyborców i żaden pisior tutaj nigdy nie wygra!

        Bo ludziska widzą że KARTOFLE obiecały lekarzom gruszki na wierzbie w 2015 a teraz mają ich w du...pie i patrzą tylko żeby się nachapać!

        • 9 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane