- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (58 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (151 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (100 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (147 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (64 opinie)
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej oraz Równej . Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.
Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).
- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej , a nawet Niegowskiej . W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.
Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.
Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (133) 6 zablokowanych
-
2017-10-24 22:11
Dwa bezkolizyjne przejazdy dla 5 tys. Mieszkańców "za torów" Oruni-Lipiec, powinnny powstać na linii 09
Bezkolizyjny przejazd na Równej na linii 721 rozwiąże część problemów, dlatego jest to tylko dodatek do przejazdu bezkolizyjnego dla Obszaru A (rejon Sandomierskiej). Bezwzględnie w Obszarze B powinien powstać bezkolizyjny przejazd na linii 09 pomiędzy Smętną a Niegowską, dopiero wówczas można rozważać zlikwidowanie obecnych przejazdów w poziomie szyn na Smętnej i Niegowskiej.
- 0 0
-
2017-12-04 09:32
Tunele
Jeszcze niech sprzątają te tunele, ci co są zmuszeni nimi chodzić przeżywają wzrokowom zapachową rewolucję.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.