• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podróże koleją po Polsce będą droższe. PKP Intercity wprowadza nowe ceny biletów

Krzysztof Koprowski
9 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podwyżki obejmą wszystkie kategorie pociągów, w tym Express InterCity Premium. Podwyżki obejmą wszystkie kategorie pociągów, w tym Express InterCity Premium.

Od 13 stycznia wchodzi w życie nowy cennik biletów na pociągi PKP Intercity. W górę idą opłaty za przejazdy wszystkim kategoriami składów. Z oferty wycofany zostanie bilet weekendowy, ale pojawi się oferta na dni powszednie. Utrzymane zostają promocyjne ceny biletów na wybrane relacje lub zakupione z dużym wyprzedzeniem.



Którą klasą pociągu dalekobieżnego podróżujesz najczęściej?

Kolejowa spółka PKP Intercity zmianę cen biletów uzasadnia potrzebą dostosowania wysokości opłat do rosnących kosztów działalności: w przeliczeniu na jednego pasażera wzrostu o ponad 140 proc. kosztów związanych z remontem taboru i stacji postojowych oraz podwyżką o 65 proc. cen energii trakcyjnej.

Wpływ na decyzję mają też zmiany opłat wprowadzone wcześniej przez regionalnych przewoźników, w efekcie czego - zdaniem spółki - na niektórych trasach pociągi dalekobieżne o wyższym standardzie podróży stały się tańsze od regionalnych.

Jednocześnie kolejarze podkreślają, że jest to pierwsza tak znaczna zmiana opłat od 2013 roku.

Rozkłady jazdy pociągów dalekobieżnych


Nowe ceny biletów PKP Intercity od 13 stycznia dla wybranych cen bazowych w 2. klasie. Nowe ceny biletów PKP Intercity od 13 stycznia dla wybranych cen bazowych w 2. klasie.

Wyższe ceny bazowe i większy upust progów promocyjnych



Zaktualizowana taryfa przewozowa przewiduje wzrost tzw. cen bazowych, wobec których będą stosowane nowe progi upustów dla osób kupujących bilet z dużym wyprzedzeniem lub korzystających z obniżek na wybrane relacje:
  • I próg promocyjny - 15 proc. (dotychczas 10 proc.),
  • II próg promocyjny - 30 proc. (dotychczas 20 proc.),
  • III próg promocyjny - 45 proc. (dotychczas 30 proc.),
  • Promo Plus w pociągach EIP i EIC (zmiany zależne od relacji),
  • Super Promo w pociągach EIP i EIC (zmiany zależne od relacji).

Przykładowo dla relacji Gdynia Główna - Warszawa Centralna i kategorii pociągu Express InterCity Premium, czyli składów Pendolino, stawka bazowa 2. klasy rośnie ze 150 do 169 zł.

Mniej niż obecnie zapłacimy jednak w II i i III progu promocyjnym (odpowiednio 118,30 i 92,95 zł zamiast 120 i 105 zł), a także korzystając z oferty Promo Plus (70 zamiast 77 zł). Na poziomie 49 zł została utrzymana promocyjna cena biletu w ofercie Super Promo. W I progu promocyjnym cena wzrośnie natomiast ze 135 do 143,65 zł.

Szczegółowe zestawienie zmian taryfy PKP Intercity dla wybranych cen bazowych zawarte jest w tabeli. Aktualizacja cenników obejmuje również wszystkie bilety okresowe.

Bilet Weekendowy zastąpi Multiprzejazdowy ważny od wtorku do czwartku. Bilet Weekendowy zastąpi Multiprzejazdowy ważny od wtorku do czwartku.

Zmiany w Bilecie Taniomiastowym i brak Biletu Weekendowego



Zmiany od 13 stycznia dotyczą ponadto pozostałych ofert promocyjnych PKP Intercity. Zmniejszona zostanie liczba relacji, na których obowiązuje Bilet Taniomiastowy, a także likwidacji ulega oferta Biletów Weekendowych.

W przypadku pierwszej zmiany spółka tłumaczy podjętą decyzję znaczącym skróceniem czasów przejazdów oraz poprawą warunków podróży na zmodernizowanych liniach kolejowych.

W zakresie Biletów Weekendowych PKP Intercity przekonuje, że były one wykorzystywane wbrew założeniom - głównie w szczytach przewozowych na podróże "tam i z powrotem".

Promocja na wielokrotne przejazdy w środku tygodnia



Nową ofertą od 13 stycznia - z myślą o wielokrotnych przejazdach - będą bilety "Multiprzejazd" oraz "Multiprzejazd Max". Bilety te będą obowiązywały od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek i pozwolą na nieograniczoną liczbę przejazdów pociągami spółki:
  • TLK i IC w 2. klasie za 119 zł (bilet Multiprzejazd),
  • TLK i IC w 1. klasie za 159 zł (bilet Multiprzejazd),
  • TLK, IC, EIC i EIP w 2. klasie za 239 zł (bilet Mutliprzejazd Max),
  • TLK, IC, EIC i EIP w 1. klasie za 396 zł (bilet Multiprzejazd Max).

Powyższe ceny nie zawierają opłat za rezerwację miejsc oraz dopłat dla skorzystania z pociągów kategorii EIP.

Do 2030 r. PKP IC zamierza gruntownie zmodernizować tabor oraz infrastrukturę. Do 2030 r. PKP IC zamierza gruntownie zmodernizować tabor oraz infrastrukturę.

Inwestycje w tabor i infrastrukturę. Pociągiem do 250 km/h



Kolejarze wraz z komunikatem o podwyżkach przekazali informacje o rozszerzonej strategii rozwoju PKP Intercity do 2030 r. Spółka zamierza zwiększyć środki na inwestycje w tabor i infrastrukturę z poziomu 19 do 27 mld zł.

Podwojeniu ma ulec także liczba uruchamianych pociągów, zaś prędkość szlakowa na większości linii powinna być podwyższona z poziomu 120-160 km/h do 160-250 km/h, po których poruszać się będą dodatkowe nowe oraz zmodernizowane składy.

Czytaj też:

Od 1 stycznia droższe bilety metropolitalne



Zobacz lokomotywownię Gdynia Grabówek

Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku

Opinie (204) 4 zablokowane

  • 13 stycznia okaże się że bilety podrożały nie o 20 % tylko 40 %

    bo księgowy z intercity , żle zinterpretował polski nieład autorstwa pis , tak już jest z gazem , więc monopolistyczny państwowy pkp intercity , nas jeszcze zajedzie

    • 6 1

  • 13 stycznia okaże się że bilet nie podrożały o 15 % tylko 40 %

    z gazem już pokazali jak rządzi PIS , - du , bo księgowy z intercity żle wyliczył podwyżki w ramach polskiego nieładu pisowskiego - dobrze że każdy poseł z pis i po bierze co miesiąc min. 13000 - 15000 - 17000 ? oni maja na to wywalone

    • 6 2

  • intercity to państwowy monopolista , doi nas jak może (1)

    bo to kasa do budżetu , dzięki tej kasie pis rozpier.... kasę jak może wśród swoich

    • 3 4

    • bezmózgowcu ty nawet na palcach nie potrafisz POliczyc za tuska piałas z zachwytu

      • 0 1

  • Bilet weekendowy w środku tygodnia - brawo PRL2.0 (3)

    Oferta w sam raz dla wyborców PIS na zasiłkach.

    • 9 5

    • (2)

      Jaki weekendowy? Czytaj że zrozumieniem

      • 2 1

      • musiał by miec rozum a jak widac mu brak :) (1)

        • 1 0

        • A jednak.. Może warto pomyśleć :

          W zamian za bilety weekendowe zaproponowali tanie bilety od wtorku do czwartku.
          Dla suwerena na zasiłku w sam raz, dla normalnych ludzi z obowiązkami pracowniczymi, szkolnymi - nie bardzo.

          • 0 1

  • (1)

    Dziękuję, upewnia mnie to tylko, że lepiej wszędzie jeździć samochodem. Że nieekologicznie? Trudno, w obliczu inflacji przestaje mnie to obchodzić. Przynajmniej będę mieć mniej stresów, że znowu pociąg się spóźnia godzinę i nie zdążę na przesiadkę na bus, albo coś.

    • 6 2

    • Tak, to jest zrozumiale. Jesli w gre wchodza czlowieka prywatne sprawy zyciowe to srodowisko mozna sobie wsadzic w d... I tak bedzie tez z tymi co w imie ochrony srodowiska protestuja. Jezeli bedzie im zimno, beda glodni, smartfon bedzie niemodny, beda musieli gdzies szybko dotrzec itd. to o srodowisko i jego problemy oraz jakies tam przyszle pokolenia ktorych czlowiek na oczy nie widzial juz beda niewazne.

      • 0 0

  • Te podwyzki to chyba po to, by zachecic ludzi do przesiadki z samochodu na kolej, prawda?

    • 3 0

  • W przypadkach wielu tras wciąż taniej i szybciej niż samochodem... (2)

    • 4 3

    • To prawda

      szczególnie latem na Hel.

      • 1 0

    • W przypadku kazdej trasy, dopoki mowa o jednej osobie. Trzy osoby juz moze byc taniej samochodem.

      • 1 0

  • Podwyżki i drożyzna.

    Na szczęście władza się wyżywi a kaczyński dalej będzie miał miliony z naszych pieniędzy na swoją ochronę

    • 3 3

  • mateusz m.

    rząd rządzi dobrze,polakom żyje się coraz lepiej a kraj się rozwija

    • 3 2

  • Zatrudnienie wzrasta odwrotnie proporcjonalnie do liczby przewożonych pasażerów i modernizacji pKp

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane