- 1 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (43 opinie)
- 2 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (710 opinii)
- 3 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (67 opinii)
- 4 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (93 opinie)
- 5 Kierowca prysnął gazem w radnego (343 opinie)
- 6 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (201 opinii)
PKP Intercity kupuje nowe pociągi. Pojadą m.in. z Gdyni do Katowic
PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 20 nowoczesnych składów. Chce na nie wydać około miliarda złotych. Na trasy - w tym też z Gdyni do Katowic - trafić mają w 2015 roku.
- Ogłoszony przetarg jest kolejnym etapem wymiany i modernizacji taboru Intercity. Od 2015 roku PKP Intercity będzie mieć po raz pierwszy w historii więcej nowych pociągów i wagonów niż tych starszej generacji. Zdecydowaliśmy się na zakup składów zespołowych między innymi ze względu na niższe koszty eksploatacji w porównaniu z klasycznymi pociągami zestawionymi z lokomotywy i wagonów - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Nowe składy mają być wyposażone w zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania. Każdy z pociągów będzie miał też specjalne podjazdy i wydzielone miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
W nowych składach zainstalowane mają być też toalety z układem zamkniętym. W pociągach znajdą się również przewijaki dla niemowląt i miejsce na rowery. Dodatkowo składy będą wyposażone w gniazda elektryczne, zainstalowane w łatwo dostępnych miejscach, system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej i urządzenia Wi-Fi.
PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu ze środków własnych oraz ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, z funduszu spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty pod koniec stycznia przyszłego roku.
Opinie (128) 4 zablokowane
-
2012-12-05 11:25
to sprawka pluskiew
To napewno pluskwy maczały w tym palce niechce im sie jezdzic w starych wagonach a coooo ;D
- 6 3
-
2012-12-05 10:33
Co za nonsens (1)
Nowe wagony, nowe lokomotywy, a infrastruktura 50 letnia, remonty bez końca i bez efektów. Najpierw niech tory wyremontują do końca, a później niech kupują nowe składy, co z tego że to może 200 czy 300 km/h pojechać jak i tak max 30-40 będzie można bo co kilometr robotnicy na torach
- 11 4
-
2012-12-05 11:25
Jakie 200 km/h
Nowe tory po modernizacji dopuszczają prędkość 160 km/h
- 1 3
-
2012-12-05 11:14
uwierzę . . . .
jak zobaczę na peronie w Gdyni,
najwyższa pora, bardzo ciekawie wygląda to na peronach Centralnego, wjeżdża pociąg na południe lub zachód Polski - widać cywilizację, wjeżdża pociąg na północ kraju - jest w takim stanie technicznym jakby jechał na jakaś prowincje w Indiach czy innym Bangladeszu,
wsiadając do niego czuje się jakby jechało się w podróż bez szansy powrotu- 10 1
-
2012-12-05 11:09
pytanie
A PROBLEM Z PLUSKWAMI?
- 4 3
-
2012-12-05 11:09
Buahahahhahahaha
Dobrze, że kupują "elektryczne zespoły trakcyjne" a nie "spalinowe zespoły trakcyjne" jak to jest w przypadku koleii metropolitalnej. Spalinówka do extraplasy !!! buahahahahahahah.
- 2 3
-
2012-12-05 10:56
PKP składając taką obietnicę
chyba naprawdę wierzy w przepowiednię Majów.
Prędzej nastąpi koniec świata niż ja pojadę takim składem z Trójmiasta na Śląsk.- 14 0
-
2012-12-05 10:53
Taka ciekawostka - dla porównania
Od 1936 do 1939 roku pomiędzy Berlinem a Bytomiem jeździł ekspres Latający Ślązak. Podróż na tym odcinku (510km) trwała 4 godziny i 25 minut!!!
To było ponad 70 lat temu!
Mam wrażenie, że się uwsteczniamy w rozwoju...- 21 0
-
2012-12-05 10:43
PLUSKWY GRATIS ? ? ?
- 9 0
-
2012-12-05 10:39
a tym kraju"co ma być"a "co jest"to jakies 2 odrębne krainy.Póki co,pociągi jeżdzą wolniej niż w 1938 roku.
- 9 0
-
2012-12-05 10:30
Kto jeździ pociągami ? tylko biedni ludzie i studenci.
Wygodniej samolotem bądź autem za niewiele większe pieniądze. W pociagach jest brud, nagminne picie alkoholu i palenie fajek w ubikacjach lub na korytarzu.
- 6 16
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.