• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP Intercity zbuduje w Trójmieście stację końcową dla Pendolino

Maciej Naskręt
10 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Stacja Gdynia Grabówek niebawem zyska zaplecze do obsługi elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino. Stacja Gdynia Grabówek niebawem zyska zaplecze do obsługi elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino.

Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na projekt stacji końcowej dla pociągów Pendolino w Trójmieście. Składy, które trafią do Polski do końca 2014 r., mają być serwisowane w Gdyni Grabówku zobacz na mapie Gdyni. PKP Intercity ujawniło cenę najtańszego biletu na ten pociąg - to 49 zł.



Centrum serwisowe dla 20 składów Pendolino - EIC Premium, na warszawskim Grochowie. W Trójmieście jednak składy mają być serwisowane pod gołym niebem. Centrum serwisowe dla 20 składów Pendolino - EIC Premium, na warszawskim Grochowie. W Trójmieście jednak składy mają być serwisowane pod gołym niebem.
Szybkie połączenie kolejowe stolicy z Trójmiastem, a także Krakowem i Katowicami, wymaga nie tylko zakupu 20 szybkich pociągów Pendolino, czy remontu linii kolejowych, ale także budowy zaplecza do obsługi szybkich składów.

Stąd spółka PKP pod koniec lipca ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji przebudowy istniejącej infrastruktury kolejowej w celu utworzenia zaplecza technicznego do obsługi bieżącej taboru wagonowego i składów zespolonych na stacji Gdynia Grabówek. Ponadto dokumentacja obejmować ma również projekt infrastruktury telekomunikacyjnej dla zapewnienia łączności bezprzewodowej wi-fi na torach odstawczych.

Wizualizacja. Pociąg Pendolino w barwach PKP Intercity.

Biuro projektowe, które wygra przetarg, będzie też zobowiązane do uzyskania w imieniu PKP Intercity wszelkich wymaganych przepisami prawa decyzji i pozwoleń koniecznych do realizacji inwestycji, a także do pozyskania pozwolenia na użytkowanie.

Przeczytaj: Pendolino z Trójmiasta do Warszawy. Więcej pytań niż odpowiedzi

Zamawiający wymaga, aby całość zamówienia została zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 300 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy.

- Inwestycję chcemy podzielić na etapy, tak by pierwsza część prac objęła przystosowanie stacji postojowej Grabówek do pełnienia obsługi końcowej naszych nowych składów zespolonych, tj. przed grudniem 2014 r. Wstępnie koszt inwestycji szacujemy na ok. 15 mln zł netto - mówi Trojmiasto.pl Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Przewoźnik do budowy stacji końcowej zagospodaruje będące jego własnością tory odstawcze zobacz na mapie Gdańska, na których kilkadziesiąt lat temu bieg kończyły składy ciągnięte przez parowozy, czyli tuż za dzisiejszą lokomotywownią PKP Intercity. Stoi tam jeszcze kilka budynków, które wykorzystywane były do obsługi dawnych pociągów - m.in. węglarnia. Stąd też składy Pendolino, gdy zaczną regularnie kursować do Trójmiasta, a ma być to pod koniec 2014 r., będzie można podziwiać m.in. od strony ul. Janka Wiśniewskiego.

Niestety prace serwisowe Pendolino w Gdyni Grabówku będą wykonywane pod gołym niebem. Planowana inwestycja nie zakłada wykonania nowej lokomotywowni, do której wjeżdżałyby nowoczesne składy. Utrzymanie techniczne pociągów ma odbywać się Centrum Serwisowym w Warszawie na Grochowie.

49 zł - to cena najtańszych biletów na polskie Pendolino

Przejazdy tym pociągiem możliwe będą za półtora roku. A już w najbliższy poniedziałek 12 sierpnia pociąg pojawi się we Wrocławiu. Przyjeżdża na testy, po których uzyska polski certyfikat bezpieczeństwa.

Pociąg kategorii EIC Premium rozpocznie kursowanie od grudnia 2014 r. Najniższa cena biletów to 49 zł. Na przejazd tym pociągiem będą obwiązywały zniżki ustawowe, tak więc pasażerowie, którzy mają do nich prawo, np. studenci mogą pojechać jeszcze taniej. 35 proc. pasażerów PKP Intercity to osoby korzystające z ulg ustawowych.

- Pociągi kategorii EIC Premium będą dla każdego. Sprzedaż biletów będzie bazowała na dynamicznym systemie sprzedaży, tak więc nie będzie jednej sztywnej taryfy, a ceny zaczynające się od 49 zł będą zależały od np. terminu zakupu, godziny przejazdu, popytu czy trasy - mówi Marcin Celejewski, członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych.

Opinie (190) 5 zablokowanych

  • Wiecie dlaczego będzie mial taką małą prędkość i długo będzie jechal z warszawki

    Bo ze wzgędu na kiepskie torowisko 50 km za Warszawą już będzie hamował żeby w Gdańsku bezpiecznie skończyć bieg.

    • 7 2

  • re

    SUPER !!!!!!!!

    • 0 3

  • Pindolino.....

    Szkoda, że .. magistrala nie pozwoli na nominalna prędkość tego składu.
    Ograniczenia prędkości na drogach i na torach... Polska.....

    • 13 2

  • Pindolino

    Pindolino i nasze tory- idealna para he,he,he.A do kompletu bilety za 49 zeta.Kolejna opowieśc z mchu i paproci.

    • 17 1

  • Skicham się ze szczęścia

    cudowna wiadomość, zaraz po prostu popuszczę z tego szczęścia, że pendolino z niewychylnym pudłem, czyli tak naprawdę nie pendolino tylko szybki pociąg będzie miał stacje końcową. A ja się pytam, gdzie będzie stacja początkowa tego złomu?

    • 14 2

  • Ciuchciolino

    kasta PO lubi gadżety i wie, ze jej elektorat tez. nie ma znaczenia, ze cała ta hucpa jest wbrew logice ( nie ma infeastruktury pod ten segment pojazdów), nie ma znaczenia, ze zadłużony po uszy, ledwo dyszacy z checi przeżycia przeciętny Polak dopłaci do tego absurdu z budżetowej kieszeni. Najważniejszy jest obrazek (x50 każdego dnia) w TVN, na którym zegarmistrz nowak i jego koledzy bedą błyszczec zębami, garniturami i okrągła, obrzygująca zdrowy rozsądek i zwykła inteligencję gadką.

    • 28 2

  • ciekawe kiedy te piękne Pendolino pokryją się rdzawym kolorkiem jak większość składów naszej PKP.

    • 23 2

  • Pendolino może okazać się Piergiolino

    i znów parę setek chytrusów będzie wyd.pconych na kasę.
    Swoją drogą nieźle się ubawiłem jak pewnego dnia dumni z interesów z PierGio sąsiedzi zrywali szybko naplepki ze swoich rzęchów.

    • 18 1

  • Jakie "Pendolino"

    To Pseudolino. Kosztowna zabawka.
    Przyjedzie i odjedzie jak w 1994 roku.

    • 23 1

  • A jak ukradną tory? (1)

    Szybkie pociągi i jeszcze szybsi złodzieje trakcji, torów, elementów mocujących szyny. To gwarancja, iż podróż z Gdańska do Krakowa będzie bardziej emocjonująca niż przelot Dreamlineram 787 nad Atlantykiem lub przejażdżka uszkodzonym roller coasterem.

    • 25 1

    • to jest wersja lux niema wachadełka ale potrafi sie nad torami unosic nawet bez pduszki magnetycznej :)

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane