• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy plac miejski i biurowce w centrum Gdyni

Patryk Szczerba, Michał Brancewicz
26 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • W ramach drugiego etapu zabudowy terenów po Dalmorze powstaną trzy biurowce oraz ogólnodostępny park.
  • Budowa kompleksu biurowego Marina Office rozpocznie się w drugiej połowie roku.
  • W ramach kompleksu Marina Office powstaną trzy budynki biurowe z usługami na parterach.

W drugiej połowie roku Polski Holding Nieruchomości rozpocznie budowę trzech biurowców przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pomiędzy nimi a dawnym pirsem Dalmoru powstanie ogólnodostępny plac miejski. Tymczasem oddala się w czasie rozbudowa samej ul. Waszyngtona, która ma stanowić dojazd do budynków powstających m.in. na terenach po Dalmorze.



Chciał(a)byś zamieszkać nad wodą w śródmieściu Gdyni?

Inwestorzy planują zabudowę kolejnych terenów tzw. waterfrontu na nadmorskich terenach w śródmieściu Gdyni. Polski Holding Nieruchomości ogłosi wkrótce generalnego wykonawcę drugiego etapu zabudowy terenów po Dalmorze. Przy ul. Waszyngtona powstanie kompleks trzech pięciokondygnacyjnych biurowców Marina Office o powierzchni najmu wynoszącej 27,4 tys. m kw.

- Zakładamy, że budowa biurowców powinna rozpocząć się w drugiej połowie 2019 roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2021 lub 2022 rok, w zależności od fazowania - mówi Magdalena Kacprzak z biura prasowego PHN-u.
W ramach tego przedsięwzięcia powstanie też ogólnodostępny plac miejski z alejkami, ławeczkami i zielenią. Prace nad projektem trwają.

Warto przypomnieć, że PHN buduje już przy Nabrzeżu Kutrowym, na dawnym pirsie Dalmoru, osiedle Yacht Park, czyli sześć mieszkalnych budynków wraz z nową mariną. Całość ma być gotowa w przyszłym roku.

Z kolei deweloper Vastint oczyszcza grunty pod kolejny etap swojej inwestycji. Wyburzono już większość dawnego Centrum Gemini zobacz na mapie Gdyni. W jego miejsce, na terenie o powierzchni 5 ha, powstaną sześciokondygnacyjne budynki mieszkalne o łącznej powierzchni użytkowej ok. 9 tys. m kw. Znajdą się tu także pięciokondygnacyjne biurowce, w których znajdzie się 12 tys. m kw. powierzchni.

Nowa Węglowa: kolejne odwołanie



Jedną z dróg dojazdowych do tych terenów stanowić będzie ul. Nowa Waszyngtona, która ma być realizowana w ramach budowy ul. Nowej Węglowej, przebiegającej przez tzw. Międzytorze.

Nowa Węglowa: przebieg trasy

  1. Nowa Węglowa ma połączyć dwiema jezdniami ul. Jerzego Waszyngtona zobacz na mapie Gdyniul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.
  2. W ramach budowy ul. Nowej Węglowej mają powstać drogi dojazdowe. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej.
  3. Inwestycja zakłada przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni.
  4. W planach jest także tunel drogowy pod torami kolejowymi. Będzie można nim przejechać z ul. Nowej Węglowej do ul. Morskiej, nieopodal splotu z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdyni.

Międzytorze i okolice, gdzie ma przebiegać Nowa Węglowa z lotu ptaka

Przypomnijmy: w listopadzie 2018 r. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała pozytywną dla władz Gdyni decyzję środowiskową dla inwestycji wartej nawet 100 mln zł. Wcześniej, przez trzy lata trwało postępowanie odwoławcze z powodu skargi jednego z przedsiębiorców.

Po wydaniu jesienią pozytywnej decyzji, po raz kolejny do siedziby RDOŚ wpłynęło odwołanie - tego samego przedsiębiorcy.

- Sprawa związana z poprzednim odwołaniem (tego samego przedsiębiorcy) toczyła się od lutego 2015 r. do stycznia 2018 r., kiedy Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie ostatecznie oddalił skargę. Oby tym razem zajęło to mniej czasu - ma nadzieję Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nowa Węglowa a wiadukt na Puckiej



Nieoficjalnie urzędnicy przyznają, że inwestycja będzie realizowana nie wcześniej niż po 2021 roku. Nie wiadomo, czy do tego czasu nie zajdą zmiany w koncepcji. Powodem są zapowiedzi władz Gdyni i PKP dotyczące budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni, który musi zostać zrealizowany do 2023 roku, bo PKP dostaje na tę inwestycję środki unijne.

Gdynia: wiadukty na Puckiej


- Projekt ten w pewnym zakresie koliduje z planowaną Nową Węglową, dlatego realizacja obu przedsięwzięć wymaga znalezienia dobrego rozwiązania kompromisowego - przyznaje Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (254) 6 zablokowanych

  • beton praktycznie brak zieleni, pewnie będzie równie "przytulnie" jak przy sea towers (8)

    Większość ludzi tam pracujących przyjedzie autami a nowych dróg brak, parkingów również mało. Bliskość portu, przeladunki paszy siarki węgla nie będą problemem?

    • 95 13

    • posadzą jakieś drzewa, za 30 lat będą duże:))) (1)

      • 14 0

      • Posadzą patyki w donicach.

        Żeby bez kłopotu usunąć kiedy zjawi się deweloper.

        • 8 0

    • Te tereny mają wielki potencjał (1)

      Otóż ta lokalizacja jest atrakcyjna, a Budowa Sea Towers była swojego rodzaju krokiem milowym. Za kilka lat w tym miejscu powstaną kolejne nowe budowle (restauracje, biura, osiedla, zieleń).

      • 5 12

      • Biura już powstały i o godzinie 16 - reprezentacyjna część miasta wieje pustką

        • 11 0

    • zawsze można żądać odszkodowania za hałas w porcie, za mewy nad morzem

      • 10 0

    • (1)

      Praktycznie lasu nie zauważyłeś dookoła Gdyni

      • 5 18

      • synku las ci się z parkiem pomylił, to dwa różne miejsca

        • 14 4

    • A czytałeś dokładnie artykuł?

      • 0 9

  • I już się zaczyna (7)

    Cytuję: "- Projekt ten w pewnym zakresie koliduje z planowaną Nową Węglową, dlatego realizacja obu przedsięwzięć wymaga znalezienia dobrego rozwiązania kompromisowego" - przyznaje Marek Łucyk.
    To teraz wygląda na to, że przez najbliższe 5 lat będą szukać kompromisu, a nic nie zostanie z tych dwóch projektów drogowych zrealizowane.

    • 101 3

    • wcześniej nie widzieli tego (1)

      bo projektowali w wirtualnej rzeczywistości

      • 4 0

      • Nie,

        bo nie wiedzieli ze PKP uzyska dofinansowanie z Uni na tunel.

        • 0 3

    • "gminy okradły porty" - zapytaj googla

      Wiem, jestem nudny z przytaczaniem tego opisu ale widać że polityka biurokratycznego mataczenia UM i "niezrozumiałych" ambicji nadal jest żywa:
      "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że „nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem” miasto mu tam budować się nie pozwoli."

      Choćby potop ale na swoim trzeba postawić...
      Obawiam się, że ktoś pomylił przedstawicielstwo z właścicielstwem...

      • 8 0

    • a nikt nie zwraca uwagi na tego przedsiębiorcę

      który ponad 3 lata blokował jakiekolwiek kroki w kierunku budowy?

      • 1 5

    • dlaczego wybraliście tych nierobów?

      • 15 1

    • sorry

      ale jesteśmy w Gdyni

      • 15 1

    • norma u szczura

      • 21 2

  • Kolejne " baraki "

    powstaną w centrum Gdyni. Szkoda tego terenu na pięć pięter . Jeden biurowiec w Olivie ma więcej niż te planowane w Gdyni .

    • 6 2

  • (1)

    No i elegancko, koło tych biurowców będzie przynajmniej lepsze powietrze niż przy Łużyckiej.

    • 0 9

    • Nie będzie. Przeładunki miału węglowego o to zadbają.

      • 5 0

  • Czy plac miejski będzie ogólnodostępny jak taras widokowy na sh*tTowers?

    • 15 0

  • w Gdyni (1)

    ulice przypominają Ukrainę..dziura na dziurze.Nikt nic nie remontuje.
    Skandal.

    • 33 2

    • Wrocław - to dopiero masakra!

      • 1 1

  • park obok terminala weglowego i hałd węgla?

    super pomysl

    • 16 0

  • Mam wrazenie ze to miasto niszczone jest na kazdym kroku. Zaprzepaszczono szansę na stworzenie (1)

    wspaniałego, zielonego centrum miasta dla ludzi, z przestrzenią, walorami uzytkowymi i kulturalnymi. Zamiast tego powstają wydumane koszmarki i zabetonowywany jest bezpowrotnie najciekawszy teren, bez wspolnej koncepcji, ładu i planu.

    • 23 3

    • kolejny wizjoner - zainstalowali wam w domu wariatow internet?

      • 3 7

  • Dlaczego w centrum Gdyni inwestują zagraniczne firmy a nie polskie?????!!!!!!!!!! (2)

    zyski z wynajmu tych budynków, dzierżawy odpłyną do Stanów (vastint) i do Izraela (PHN)
    a rozbudowę dróg mają w d.....

    • 17 0

    • vasint to spolka ikei - to na poczatek

      PHN to polska spolka

      • 0 0

    • PHN to w 69% Skarb Państwa

      A pozostali udziałowcy to dwa fundusze OFE. Reszta to "plankton".
      Mylisz z Robygiem ale on Gdańsk eksploatuje.

      • 3 0

  • Szybkie Miasto Gdynia vs Wolne Miasto Gdańsk. Jeśli Gdynia przy okazji zrobi dobrą infrastrukturę... (14)

    Czyli ulice i miejsca parkingowe + komunikacje miejską + szybki dostęp do "Trójmiejskiego Metra Naziemnego" ;)... to znów wyprzedzi GD. Jeśli nie, to tylko średnie ceny za metr dogonią GD.
    W sumie, nie jestem pewny jaki teraz jest cel władz miast. (Maksymalizacja ilości apartamentów w jak najbliższym centrum?)

    • 34 35

    • Trójmiejskiego metra naziemnego hahahahahahhahaha (3)

      ten szrot nigdy nie będzie nawet metra przypominał nie kompromituj się

      • 8 2

      • SKM nie jest metrem

        Z dwóch powodów:
        1) definicja metra mówi, że jest to linia kolejowa całkowicie odseparowana - warunek ten nie jest spełniony, bo w Gdyni są przejazdy kolejowe jak na wsi na Podlasiu (gdzie też je coraz trudniej spotkać, bo przy okazji modernizacji linii kolejowych likwiduje się przejazdy, gdzie tylko można)
        2) definicja metra mówi, że jest to linia kolejowa o częstotliwości kursowania max co 5 minut w szczycie - chyba nie muszę tutaj podawać częstotliwości kursowania SKM

        • 7 2

      • Widać, ze dawno nie jechaliście SKM

        • 3 3

      • To ledwo jeździ

        A o bezpieczeństwie lub komforcie w SKM lepiej nie wspominać

        • 6 2

    • Wyprzedzić Gdańsk ??? (1)

      W Gdańsku jako głównym ośrodku gospodarczym i stolicy województwa są największe inwestycje. Realizowane projekty o wartościach kilkuset milionów, nie osiągalnych dla Gdyni... Z całym szacunkiem to nie ta liga.

      • 19 5

      • Gdańsk jest jedynie głównym ośrodkiem administracyjno-biurowym

        I to jest obecnie jego jedyna siła.
        Koncentracja władzy, która drenuje region.

        • 5 3

    • A po co się ścigać? Nie lepiej współpracować? (2)

      • 11 2

      • Jak się ma kompleksy to się ścigać trzeba (1)

        • 6 4

        • a kto te kompleksy ma?

          Bo Gdynia to raczej ambicje miała.
          Miała...

          • 4 0

    • raczej całki...

      pochodne to dynamika, zjawiska chwilowe... ;)
      Ważne jest to, co się "uskładało" a do tego przydaje się całka...

      • 4 0

    • niestety ten slogan już jest nieaktualny

      Ze smutkiem muszę go parafrazować - Słabe Miasto Gdynia

      • 7 2

    • przestać żartować, szczurek nic nie robi i niby teraz zacznie pracować?

      • 8 0

    • jeśli, jeśli..., gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem:)

      • 11 0

    • nie zrobią dobrej infrastruktury.

      zejdź na ziemię, szczurek rocznie buduje po 100 metrów drogi rowerowej

      • 17 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane