- 1 Wypadek po pościgu. Nie żyją nastolatkowie (566 opinii)
- 2 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (30 opinii)
- 3 10 lat temu Stefana W. skazano za napady (54 opinie)
- 4 Można tanio budować mieszkania? (54 opinie)
- 5 Obiecali środki na zjeżdżalnię, ale nie ma (90 opinii)
- 6 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (174 opinie)
Parking centrum handlowego nie dla pracowników
Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.
Parking Riviery nie dla jej pracowników
Władze Centrum Handlowego "Riviera" w Gdyni zabraniają swoim pracownikom korzystać z kilkupoziomowego parkingu wewnątrz budynku. O problemie poinformowała nas pani Ania (imię zmienione), która jest pracownicą jednej z firm, które mają swoje sklep w "Rivierze".
- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary
W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.
- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski
Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".
- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking
Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.
- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady
Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.
- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.
- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.
Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.
- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".
Miejsca
Opinie (386) 1 zablokowana
-
2015-12-22 21:42
Pracownicy Galerii Bałtyckiej i parkowanie.
Na parking Galerii nie wjadą, bo muszą płacić. Na miejscach miejskich w dużej części też nie, bo muszą płacić. Co im zostaje? Nasze wewnętrzne podwórka i odcinek Lendziona do Grunwaldzkiej, zresztą nie tylko oni tak parkują- klienci też. Od rana do późnych godzin wieczornych my, stali mieszkańcy, mamy problem z postawieniem swoich samochodów gdziekolwiek w pobliżu domu. Galeria ma wykupiony teren- niech go tymczasem utwardzi i tam zostawia lub też udostępni parking na zapleczu upadającej Hydrobudowy (należy o n do Galerii.
- 5 0
-
2015-12-22 22:39
Ogólne C.H. Riviera to totalne chłam drożyzna i złodziejstwo. A właściciel Pan z Niemiec to złodziej i prostak.
- 3 1
-
2015-12-22 23:07
przy takiej ilości miejsc to idiotyzm
Natomiast zastanawia mnie parking Urzędu Miejskiego w Gdańsku. 11 wyznaczonych miejsc dla klientów. Na oko 300 miejsc dla urzędników. Gdzie tu logika? No, ale przecież tam wszyscy to kierownicy.... Ty petencie ze swoim autem zaparkuj na medisonie i sobie podejdz.
- 5 0
-
2015-12-22 23:08
A może za takie sprawy by się zabrali a nie się znowu czpeiają bez sensu pracowników:
http://www.Trojmiasto.Pl/raport/zgloszenia_czytelnikow/#fb_id:0,pozycja:2- 1 0
-
2015-12-22 23:28
Pracownik to smiec
Pracownik to smiec. Klient ktory zostawi 20 zl jest kims przeciez.
- 4 0
-
2015-12-22 23:28
Też parkują 'nie będąc klientami czy pracownikami'
Sądzę, że problem w zablokowanych miejscach parkingowych jest nie tylko wynikiem dojeżdżających tam pracowników (tych pewnie najłatwiej 'wyłapać'), ale też pracujących czy też załatwiających gdzieś niedaleko, gdzieś, gdzie opłaca się zostawić tam auto, bez opłat za parkowanie, dodatkowych nerwów ze znalezieniem miejsca, etc...
- 1 0
-
2015-12-23 00:10
Tak samo klienci mogą parkować na miejsckim, o co tu chodzi co to za nagonka? Ludzie w tygodniu jest tyle miejsc parkingowych wolnych ze wszyscy sie pomieszczą przecież tam takich kokosów i tłumów nie ma!!!!! Jedynie przed swietami ale jedni konczą zakupy drudzy zaczynają co ten pan dyrektor robi z pisu jest czy jak??? Bedzie rozliczał ludzi i gonił ktorzy pracują w tych butikach po to by to centrum funkcjonowało a pan dyrektor miał prace!!!!! Bo bez butikow sprzedawcow nie pociagnie to. W klifie gdzie klienci są zamożni kulturalni tam nie ma takiego problemu stają pracownicy i klienci razem i nie zostają zastraszeni a klienci nie maja zadnych pretensji ze zaparkowac nie ma gdzie a miejsc jest nie za wiele. Moze i do tvn ten pproblem podac ciekawie by było pan dyrektor by był celebrytą i pis by go poparł bo jak mocher sie zachowuje
- 1 1
-
2015-12-23 00:14
Skandal
Moze by lepiej zajeli się przeciekającym dachem a nie pracownikami!!! Po rozstawiane wiadra na środku pasażu gdy pada deszcz to żenada!!!!! Chłopie zostaw tych pracownikow w spokoju wieksza połowa tomłodzo ludzie bez samochodow jezuuu człowieku ogarnij sie
- 6 0
-
2015-12-23 08:36
Parking dla pracownikow
- 0 0
-
2015-12-23 08:40
Parking dla pracowników
To w takim razie dla kogo jest parking między poziomem -1 a 1? Przecież jak sie wjeżdża do góry to po prawej stronie na ścianie wielkimi literami wymazane jest parking dla pracowników.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.