• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy cmentarzu pełen aut nawet nocą

Krzysztof Koprowski
6 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tak wygląda parking ok. godz. 21 w dzień powszedni.
  • Tak wygląda parking ok. godz. 21 w dzień powszedni.
  • Tak wygląda parking ok. godz. 21 w dzień powszedni.
  • Tak wygląda parking ok. godz. 21 w dzień powszedni.
  • Tak wygląda parking ok. godz. 21 w dzień powszedni.
  • Tak wygląda parking ok. godz. 21 w dzień powszedni.

Parking przy ul. Cedrowej zobacz na mapie Gdańska powstał z myślą o osobach odwiedzających Cmentarz Łostowicki. Zbudowane tuż obok osiedle sprawiło jednak, że zamienił się on w parking dla jego mieszkańców, który jest wypełniony autami nawet w nocy. Urzędnicy zastanawiają się, czy i jak zmienić zasady parkowania.



Czy należy wprowadzić ograniczenia w parkowaniu przy Cmentarzu Łostowickim?

O problemie ze znalezieniem miejsca na parkingu przy ul. Cedrowej napisała do nas pani Agnieszka:

- Przy cmentarzu powstał piękny parking, ale wiecznie nie można na nim znaleźć wolnego miejsca. Nie wiem, czy został on zbudowany faktycznie dla odwiedzających cmentarz, czy dla mieszkańców pobliskiego osiedla? Parking zajęty jest nawet nocą. W niedzielę, w dniu, gdy chcemy odwiedzić grób najbliższych, jest potworny problem z postawieniem auta. Zastawiane są wtedy pobliskie trawniki i chodniki. Myślę, iż kontrolowany wjazd (przynajmniej w części parkingu) np. na dwie godziny rozwiązałby problem.
Sprawdziliśmy sygnał czytelniczki i faktycznie nawet o godz. 21 na parkingu jest zaledwie kilka wolnych stanowisk. Miejsca do parkowania zajmują nie tylko auta osobowe, ale również samochody dostawcze oraz przyczepy. Dodajmy, że - zgodnie z regulaminem - po zmroku wstęp na cmentarz jest zabroniony (z wyjątkiem 1 i 2 listopada).

Urzędnicy tłumaczą, że obecnie nie można tam uruchomić Strefy Płatnego Parkowania (bez abonamentów dla mieszkańców), która mogłaby wymusić rotację aut na parkingu.

- Parking jest wprawdzie w utrzymaniu GZDiZ, ale działka, na której jest zlokalizowany, znajduje się poza pasem drogowym drogi publicznej. Z tego powodu nie ma możliwości wprowadzenia SPP - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Biorąc pod uwagę aspekt społeczny, dotychczas wstrzymywaliśmy się z poborem opłat. W najbliższych tygodniach przeanalizujemy jednak możliwości zmian na parkingu.

Miejsca

Opinie (355) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • parking przy cmentarzu łostwickim o d strony ul.Cedrowej

    Problem jest już od dawna , ale nikt się nim nie zainteresował do dziś, tzn, ze jest dziś tj.21-11-2019r.Nie podjęto żadnych konkretnych kroków w tym kierunku, a sprawa jest bardzo prosta.Wprowadzić pierwsze 2h bezpłatne a potem , płacimy.W jednym z komentarzy przeczytałem ,że ten parking jest dla wszystkich, oczywiście ,że tak ale dla wszystkich odwiedzających cmentarz ten . bo ja nie mogę zaparkować na ich osiedlu , wiadomo dlaczego a oni mogą nam blokować miejsca jak chcemy odwiedzić cmentarz?

    • 14 1

  • parking cmentarny przy ul cedrowej

    wprowadzić opłaty i sprawa jest załatwiona.Ktoś napisał w komentarzach ,że parking jest dla wszystkich, a ja się w tym momencie pytam , dlaczego ja nie mogę zaparkować na osiedlu na przeciwko cmetarza od strony ul. Cedrowej?

    • 11 4

  • (2)

    Powiększyć parking i dać możliwość parkowania mieszkańcom za średnia cenę wynajmu miejsca -150 zł. Kasa będzie leciała do miasta. Wiele aut na pewni zniknie.

    • 22 10

    • Powiększyć !!! Zgoda ale za pieniądze mieszkańców osiedla bo to głównie dla nich miała by być ta inwestycja cmentarz już parking ma !!! Albo niech sobie zbudują swój parking na swoim terenie na osiedlu i będzie po problemie.

      • 4 3

    • to jest Polska. Jak trzeba zapłacić 3zł to nagle nikt nie korzysta.

      • 5 1

  • Większość aut do 5 tyś. zł :) (12)

    Tacy zawsze mają pod górkę, całe życie ;)

    • 166 31

    • (6)

      Ty masz auto za 500 tys prawda?

      • 18 24

      • uraziles sie, ze masz samochod w cenie lepszego telefonu, lub sredniego roweru miejskiego? (4)

        taki sukces, tyle wygrales :)
        Nie, mamy to gdzie, tylko zeby ci przypomniec, gdzie je twoje miejsce

        • 11 15

        • Czy wszyscy ludzie sukcesu (3)

          są takimi burakami?

          • 14 1

          • Jak zachodnia firma przeniesie sie w koncu na ukraine lub do indii.. (1)

            ...to zobaczysz go w biedronce haha. Na razie ne pryszczate nerdy łapią boga za nogi.

            • 6 6

            • IT

              Nie przeniosą się tylko Hindusów, Ukraińców zatrudnią w polskich oddziałach.

              • 4 3

          • Raczej frustraci bez sukcesów udający jakikolwiek sukces.

            Mieszkanko nie swoje lecz wynajęte, auto banku bo na kredyt... Normalka ;)

            • 4 3

      • Mam, a co ci do tego?

        • 4 2

    • A Twoja hulajnoga ile kosztowała? ☺

      • 4 2

    • Na przodzie chyba widzę mokre mażenie każdej Wejherowianki- 20 letnia Honde CIVIC ;) (3)

      • 20 6

      • Marzenie Marzeny :-)

        • 7 0

      • to muj skarb! (1)

        • 14 0

        • każda jest twoja !

          • 3 5

  • Kolejny raz i jak zawsze- daje sie deweloperom mozliwosc budowania bez zapewnienia miejsc parkingowych! (2)

    Kogo wladze miasta chca oszukac- liczba aut w miescie rosnie - fakt. A liczba miejsc parkingowych spada-fakt. Jesli na nowym osiedlu nie ma miejsc do parkowania to gdzie mieszkancy maja parkowac???

    • 22 10

    • (1)

      U siebie w mieszkaniu !!!! niech parkują skoro nie wykupili sobie miejsca na swoim osiedlu przez zwykłe cwaniactwo a nawet goście przyjeżdżając do tych co mieszkają na takim osiedlu powinni wiedzieć i zapłacić za postój swoich aut ! Jakoś w Gdańsku na starówce też mieszkają ludzie i odwiedzają ich goście i wiedzą że na starówkę jest zakaz wjazdu ! i przestrzegają tego ! można ? można !!! i nikt nie martwi się gdzie oni postawią swoje auta !!!

      • 4 3

      • Czytaj ze zrozumieniem zamiast sie madrzyc!

        Na osiedlach jest za malo miejsc w porownaniu do mieszkan i mieszkancow!

        • 3 5

  • Cmętarz jest otwarty do 22

    Po tej godzinie ...zamknąć szlaban ,zgasić światła i po problemie.......

    • 11 9

  • A komu to przeszkadza, że ktoś sobie w nocy tam parkuje? (1)

    Rano pojedzie do pracy i parking dla odwiedzających cmentarz jest wolny. Po co robić problem?

    • 12 10

    • wykupcie sobie miejsca parkingowe !!!!

      Po to że swoje osiedle ogrodziliście i nie ma tam nikt wjazdu nie wspominając o parkowaniu a korzystacie z parkingu który nie został wybudowany z myślą o mieszkańcach pobliskiego osiedla a o odwiedzających cmentarz ! A jeśli chodzi o to czy ktoś rano pojedzie do pracy czy też nie to mamy w tej chwili obraz tego jak blokowane są miejsca postojowe i w dzień i w nocy przyczepy auta ciężarowe więc najlepszym rozwiązaniem w tym miejscu jest płatne parkowanie 24 godziny na dobę i problem się sam rozwiąże !

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Problem tkwi głębiej niż się wydaje (69)

    Zacząć należy od pozwoleń na budowę osiedli. Powinien być warunek, że musi być 3 razy więcej miejsc parkingowych niż mieszkań na konkretnym osiedlu (we wspólnocie). A nie po jednym miejscu na mieszkanie, a większość mieszkańców ma po 2 a nawet 3 auta. W pewnym stopniu rozwiązywałoby to takie cebulactwo jakie opisane w artykule. Pozdrawiam

    • 644 51

    • Chyab cie po..

      od tego jest komuniakcja jak chcesz jezdzic, na co komu kolejne miejsca parkingowe i setki aut? Powinni zrobic carsharin gna cała polske i po problemie

      • 5 3

    • Kolejny przykład głupoty typowego buraka z blachosmroda!Jak cie nie stac buraku na parkowanie to go zezłomuj! (5)

      W miastach zachodnich zmieniono przepisy i zmniejszono wymaganej ilości miejsc przed kazdym budynkiem! Wszystkie miejsca postojowe powinny byc płatne.A ich ilosm maksymalnie ograniczona.Od dawna juz wiadomo ze blachosmrody są największym szkodnikiem w miastach.I jedyna przyszłość to transport zbiorowy , autonomiczny i alternatywny jak rowery,elektryczne skutery itp.!Ale typowemu burakowi sie wydaje ze on jest królem swiata i wszystko sie mu należy bezpłatnie a raczej na koszt wszystkich bo kazdy metr terenu kosztuje!
      Dlatego przed kazdym blokiem kazdym biurowcem powinny byc tylko miejsca płatne!!

      • 16 35

      • Na tym "wspaniałym" zachodzie mają też doskonale rozwiniętą komunikację miejską. (2)

        A w naszym grodzie jest jak jest. I wygląda na to, że lepiej nie będzie.
        I życzę Ci powodzenia na rowerze, hulajnodze, czy innym wynalazku, w deszczową i wietrzną pogodę.
        P.S. Nie wyzywam Ciebie od typowych buraków, bo to nie wypada.

        • 13 1

        • W USA szczególnie (1)

          tam bez samochodu jesteś obywatelem nawet nie drugiej kategorii, tylko zwyczajnie niepełnosprawnym.

          • 12 8

          • w takiej Szwecji jest podobnie ... w dzielnicach na krańcu miasta autobus co 2h

            w niektórych miejscach z rana 2 kusy wieczorem 3 ... gorzej niż u nas PKS na wsi

            • 6 1

      • Ciebie bym zezlomowal, rowerowa niedorajdo..

        • 6 6

      • Weź rozbieg i przyp...l w ścianę. Pomóc nie pomoże ale na pewno tobie nie zaszkodzi.

        Dociera do ciebie i**oto, że ludzie nie żyją tylko w miastach a poruszają się często poza jego terenem? Będziesz na wakacje albo inny pogrzeb zapitalał eko-hiper-d*per-elektryczną hulajnogą 100km w jedną stronę?!

        • 18 8

    • problem chyba w ilosci aut? (2)

      3 auta na rodzine w miescie, to powinno byc ekstra platne. Jedno tak, kazde nastepne mocno platne. Bo tobie sie nalezy tak, a potem muisisz stawic gdzie popadnie, trawnik, chodnik.

      Czas na powaznie zaczac wywalac samochody z miast

      • 22 18

      • no to wystarczy niedopuścić do ruchu - takich starszych niż 10letnie

        i gra gitara :))))))))))))

        • 5 1

      • Co wy tak tych trawnikow bronicie? Jecie ta trawe?

        • 7 11

    • (34)

      Proponowane przez Pana rozwiązanie jest z gruntu szkodliwe dla miasta. Taki wymóg spowodował by jeszcze większe rozlanie osiedli mieszkaniowych, większość terenu zagospodarowana byłaby jako parkingi. Zachęcało by to też do posiadania jeszcze większej ilości aut i całkowitej rezygnacji z innych form mobilności. Wprowadzanie opłat na publicznych parkingach i w przyszłości opłaty za wjazd do centrum to lepsza droga. W zamian oczywiście pójdzie poprawa komunikacji

      • 58 98

      • (28)

        No tak, ale budowa osiedli bez żadnych miejsc parkingowych dla osób z zewnątrz to też jest paranoja. Przykładowo, chcesz wymienić okna w mieszkaniu, to gdzie mają stanąć pracownicy firmy? Urządzasz wigilię, nie wszyscy chcą przyjeżdżać taksówką, bo mogą np. być w pracy na wezwanie, to gdzie mają zaparkować? Na osiedlach mieszkaniowych powinien być duży nadmiar miejsc parkingowych, ograniczać parkowanie w centrach miast, a póki co jest na odwrót.

        • 132 18

        • (3)

          Problem jest tym że janusze zamiast wykupić miejsce w hali garażowej to parkują auta miejscu ogólnie dostępnym - a że tych miejsc jest zazwyczaj mało to później nie mają gdzie parkować firmy które wykonują usługi czy goście.

          • 65 13

          • (2)

            gorzej, maja wykupione miejsce ale gdzies na parkingu a pod klatka jest te kilka miejsc dla "gości" - i kieruja sie zasadą: a stane se pod drzwiami, jakby mógł to by na korytarzu zaparkował lub pod domofonem.

            • 53 3

            • (1)

              I ciebie to boli, nie?

              • 0 24

              • tak, ludzka głupota cwaniactwo i pazerność mnie boli...ciebie nie?

                • 3 3

        • Poproszę o przykład osiedla bez żadnych miejsc dla osób z zewnątrz

          • 2 4

        • Jestem za. Doliczyć ten duży nadmiar miejsc parkingowych do ceny metra mieszkania (10)

          i niech tak będzie.

          • 60 7

          • wystarczy utemperować pazerność deweloperów. (4)

            chałupa na chałupie tak ze wiesz co sąsiad ma na obiad. A miejsc parkingowych jak za PRL. Na mój blok w którym mieszkam - od 68 roku ma 88 mieszkań przewidziane były 2 samochody.

            • 49 6

            • ale ktoś kupuje mieszkania na takich osiedlach? sami kupujecie to developer tak buduje (3)

              Parking to koszt który się nie zwraca. prosty rachunek.

              • 9 4

              • A są budowane osiedla, które nie mają tego problemu? (1)

                Jeśli tak, to proszę o namiar.

                • 18 0

              • Osiedle na rotmance

                Auta na trawnikach a hale garażowe puste bo ludzie nie pokupowali miejsc

                • 5 1

              • Dlatego niestety trzeba stawiać wymogi. Deweloper sam z siebie kasą nie sypnie, a mieszkańcy albo uważają, że im się należy, albo jeszcze nie wiedzą, że tych miejsc będą potrzebować. Bo często w trakcie budowy są jakieś ugory w okolicy służące za parking, gorzej, jak w tych miejscach pojawiają się kolejne bloki, zakazy parkowania na wąskich uliczkach i lament, że teściowa nie ma gdzie auta zostawić.

                • 10 1

          • (4)

            Wbrew pozorom ja się z Tobą kompletnie zgadzam, uważam, że musi być wymóg odpowiedniej ilości miejsc parkingowych na mieszkanie, nie 1,2 miejsca, bo to absurdalnie mało. Na kogo deweloperzy przeniosą koszty - ich sprawa. Tak samo w centrach, parkowanie za godzinę powinno być znacznie droższe, abonamenty nie aż tak bardzo, ale z limitem - 1 abonament na mieszkanie. Jeżeli ktoś mieszka w centrum miasta to jeden samochód w rodzinie jest zupełnie wystarczający.

            • 20 8

            • Komunista (1)

              O, znalazł się taki, który najlepiej wie ile i za ile powinno być, a także chętnie nałoży limit.

              • 5 4

              • Inaczej nie da się tego problemu rozwiązać jak tylko limitami i wymogami, deweloper będzie budował po linii najmniejszego oporu, a mieszkańcy nie zadadzą sobie trudu, żeby zorganizować życie inaczej.

                • 10 0

            • (1)

              To wymóg niszczący miasto. nikt się na to nie zgodzi i słusznie

              • 4 11

              • Tak, a rozwiązaniem problemów komunikacyjnych miasta są hulajnogi na minuty

                • 16 0

        • Poz

          • 1 6

        • (2)

          mam kolegę, który mieszka na takim osiedlu za plotem

          daniej często razem imprezowliśmy, ale ostatnio odmwiam przyjeżdżani taksówką, chcę przyjeżdżać swoim samochodem, więc jak chce mojej wizyty, musi wyjechć swoim samochodem, żebym ja mógł wjechać swoim. świetny sposób, by nie musieć odwiedzać tego nudziarza

          • 24 11

          • aha

            bo ty to taka krolewna ktorej ciezko 200 metrow przjesc?
            niedlugo bez kolegow bedizesz krolewno

            • 6 4

          • Nie dość, że nudziarz, to jeszcze analfabeta.

            • 10 5

        • wprowadzic podatek od posiadania pojazdu - 50% jego wartości i spokój będzie ;)) (2)

          tak pomyślcie też

          • 9 28

          • ***nij ty sie w leb...

            • 5 5

          • To wszyscy bedą chcieli mieć 25 letnie graty za 1000zl.

            • 14 6

        • To bardzo proste maja płacic za parkowanie parkingi maja byc tylko płatne za kaprysy sie placi! (4)

          Jak przyjedzie ktos wymienic w okna to niech tez placi za parkowanie moze ci to doliczyc do ceny okna jego problem!Gdybys miał przynajmniej mózg muszki owocówki tobyc to wiedział robie impreze wdomu to 15osób kazdy przyjedzie swoim autem i zablokuje mieszkancom 15 miejsc bo taki maja kaprys .

          • 20 26

          • a ty jakbyś miał przynajmniej mózg ameby to byś wiedział że proponowane 3 miejsca na mieszkanie wykraczają poza średnią (1)

            posiadanych samochodów w przeliczeniu na jedną rodzinę i stanowią wystarczający nadmiar. Druga sprawa, cały blok na raz nie zrobi imprezy na 15 osób w każdym mieszkaniu więc opisany przez tego kolesia nadmiar by wystarczył. Ba, 2 miejsca na mieszkanie by wystarczyły by odblokować trawniki i chodniki. W tej chwili na jedno mieszkanie jest po 1 miejscu. I byłyby płątne bo doliczone do ceny mieszkań. To chyba oczywiste.

            • 25 4

            • Nie jest oczywiste. Ma byc darmowe i wszedzie.

              • 4 7

          • I co w zwiazku z tym?

            • 0 9

          • Ja mieszkam w centrum i za każdym razem dopłacam do usługi za parkowanie na miejskim parkingu, problem w tym, że na zamkniętym osiedlu nie ma ani pół ogólnodostępnego miejsca, ani w środku, ani na zewnątrz. Pozwalamy na budowę ogrodzonych gett, jedno przy drugim, z uliczkami dojazdowymi tak wąskimi, że osobówka ze śmieciarką się nie miną, a potem jest problem. Przecież nawet jak kurier przyjeżdza na parę minut, to gdzieś musi ten samochód zostawić, tak samo karetka, nie może wszystko być na styk.

            • 28 0

      • (2)

        Nie zgadzam sie. Liczba aut zalezy przede wszystkim od liczby ludzi a dopiero pozniej na ktoryms miejscu od liczby miejsc parkingowych. Zatem jak nie chcemy miec problemow z parkowaniem to trzeba dzialac tak aby liczna ludzi w duzych osrodkach nie zwiekszala sie. Zreszta problemy z parkowaniem to tylko jeden problem zwiazany z zbyt duza liczba ludzi. Pozatym jest to rozwiazanie ktore ogranicza wolnosc jednostki i narzuca sila swoja racje. Tworzmy mozliwosci a nie ograniczenia. Rozwijajmy prowincje tak aby ci ludzie nie musieli migrowac.

        • 25 7

        • "Tworzmy mozliwosci a nie ograniczenia. Rozwijajmy prowincje tak aby ci ludzie nie musieli migrowac."

          Zatem, dojeżdżający ludzie z prowincji, zamiast stawiać samochód pod domem np. na Cedrowej, zaparkują go w centrum miasta. Pytanie, co się zmienia w kwestii parkowania poza lokalizacją?

          • 8 3

        • I pierwsza mądra wypowiedź w zalewie bzdetów

          brawo

          • 8 3

      • Urzędas?

        • 6 5

      • Najlepszym dowodem na nieprawdziwość powyższych tez jest artykuł,

        który pokazuje, że parking, który miał służyć odwiedzjącym bliskich zostaje zapchany przez samochody mieszkańców pobliskich wspólnot. Ludzie - w większości- przy kupnie samochodu nie patrzą czy jest gdzie zaparkować o czym świadczy zdjęcie powyżej. Inne formy mobilności? Rezygnacja? Może Pan nie czyta, nie widzi, lub nie chce widzieć, że każda nowa forma mobilności cieszy się bardzo dużym powodzeniem, mimo bardzo dużej ilości aut. Opłaty na parkingach? Jak najbardziej! Jednak wymuszenie na deweloperach większej ilości miejsc parkingowych to podstawa! Oczywiście na takie sytuacje jak opisane w artykule.

        • 43 5

    • nie rozumiem urzędasów. Czy można podać ich do sadu za działania na szkodę społeczeństwa? (5)

      Przecież oni pracują za nasze pieniądze i maja nam służyć a nie utrudniać. Skoro jeden parking za mało to trzeba wybudować drugi. Pod rządami Pani prezydent będzie kiepsko. Adamowicz rozwijał Gdańsk a nie utrudniał życie mieszkańcom.

      • 13 10

      • o tak, bo na pewno bardzo duzo wrzucasz do budzetu (2)

        na tyle, ze specjalnie dla ciebie powinni zrobic ci pod domem parking, z gwarancja miejsce.
        Pochwal sie ile zarabiasz> Czy chociaz smieszna srednia krajowa masz?

        • 10 7

        • (1)

          7600 na reke. Widziales tyle kiedys, cio*o?

          • 5 6

          • Na kwartał.

            • 8 0

      • A ci co nie mają samochodów,lub jeden to mają się dokładać do budowy parkingów dla pozostałych?

        • 6 3

      • Przecież brak parkingów to właśnie wina poprzednika.

        Za dużo pozwalał deweloperom.

        • 11 0

    • (2)

      dlaczego próbujesz nakazać mi, osobie która świadomie zrezygnowała z posiadania bezsensownego własnego pojazdu, wydanie bezsensowne pieniędzy na 3 miejsca parkingowe z których nie będę korzystać.

      W dzisiejszych czasach posiadanie własnego samochodu jest zwyczajnie nieopłacalne.
      Najmniejsze przyzwoite samochody to wydatek rzędu 80tys zł, do tego drogie utrzymanie go.
      W dobie samochodów współdzielonych i tanich usług przewozowych - to naprawdę jest bez sensu, po prostu jest zbyt drogie.

      • 8 10

      • Nie musisz kupować miejsca parkingowego. Nie musisz także mieszkania kupować.

        Wybuduj dom bez garażu, lub mieszkaj pod namiotem w lesie. Nikt nie zmusza. A miejsca są dla całej wspólnoty. Możesz kupić swoje nie musisz żadnego. A znajomi jak przyjadą to wszystkich bez aut masz ?

        • 7 3

      • To jest kwestia ilości miejsc przypadających na jedno mieszkanie, a nie obowiązku posiadania miejsca. Można zobowiązać mieszkańców do wykupienia takiej ilości miejsc parkingowych ile pojazdów posiadają, a oprócz tego pozostawić po 1 ogólnodostępnym miejscu parkingowym na każde mieszkanie, choćby do parkowania dla kurierów, czy pojazdów firmy budowlanej jak zechcesz sobie remont zrobić.

        • 6 4

    • Jakie cebulactwo? Podaj definicje. Zwykle radzenie sobie z problemem...

      • 2 5

    • Deweloperzy oszczędzają. (4)

      Deweloperzy kupują teren,który jest drogi tylko tyle aby stanął budynek a na parkingi dla mieszkańców i odwiedzających już nie.W efekcie samochody wylewają się poza osiedla gdzie tylko idzie.

      • 47 4

      • (3)

        deweloper buduje tyle miejsc postojowych ile musi - ma ogół 1,2 mp/mieszkanie, a że ludzie maja po 2-3 samochody to już inna kwestia... powinno się wprowadzić progresywny podatek na posiadanie więcej niż 1 samochodu - im więcej aut w gospodarstwie domowym (zarejestrowanych pod jednym adresem) tym większy podatek. Do tego zintensyfikować pracę straży miejskiej karajacej za parkowanie "gdzie popadnie"

        • 26 23

        • Powinno się też wprowadzić podatek progresywny od telewiizorów, komputerów, rowerów (2)

          i butów. Za więcej niż jedna sztuka albo para - dodatkowa opłata.

          • 33 8

          • czemu nie zwolnienie podatkowe? (1)

            czemu wszyscy tacy chętni do karania innych?

            • 20 1

            • Socjalizm

              stąd to podejście.

              • 9 5

    • Mam lepszy pomysł (1)

      Zamiast osiedli niech budują tylko parkingi

      • 21 8

      • No i super!

        • 9 1

    • buacha cha cha ... mam porównanie ze Szwecją tam pod domem jest parking na 2-3 samochody za darmo to tylko 1godz (4)

      i żaden Szwed nie jojczy, że pod swym okienkiem nie ma parkingu na swoje autko - i musi parkować na ogólnym po za osiedlem całe pół kilometra od domu ;-P

      • 27 11

      • (2)

        Oni nie jojczą nawet że im ubogacają kobiety.

        • 16 7

        • akurat statystycznie 8x więcej gwałtów jest w Kat'ol Polsce (1)

          i to też pewnikiem statystyka mocno zaniżona

          • 9 13

          • W tvnie powiedzieli, oj biedaku wlacz rozum

            • 17 4

      • Ależ się zaplułeś z tej uciechy...

        • 14 14

    • Po 1 na mieszkanie to i tak luksus jakiś chyba

      • 8 3

    • Rzeczywiście głębiej

      tak 2m pod ziemią

      • 7 1

  • Oszczędności (1)

    Tam stoją ci którzy pomimo że mieli okazję wykupić sobie miejsce parku nowe na osiedlu nie zrobili tego. Jestem za wprowadzeniem tak jak to ktoś wcześniej napisał 2 godziny gratis ale później nie 3 zł a co najmniej 5 za godzinę. Rozumiem że niektórzy tam parkują gdy odwiedzają kogoś na osiedlu przy cedrowej bo na parkingu dla odwiedzających stoją samochody mieszkańców, a wiem że jest jeszcze sporo wolnych miejsc na wewnętrznym parkingu. Niestety ten deweloper nie myślał o tym żeby zapewnić darmowe miejsca parkingowe dla mieszkańców bo musieli mieć miejsce pod kolejne bloki.

    • 11 7

    • Darmowe miejsca parkingowe tak tak:)

      • 4 1

  • Podziękowanie za zainteresewonie problemem.

    Dziękuję za tak duże zainteresowanie sprawą parkingu. Zdaję sobie sprawę, iż zawsze znajdzie się ktoś, kto chce uzewnętrznić swoją głupotę na forum ale tych pomijam. Plastikowych kwiatów nie cierpię tylko żywe. Ogólnie jak widać temat wart jest przeanalizowania. Z mojej strony popieram te osoby które proponują dwie pierwsze godziny darmowe a potem płatne powiedzmy 3zł. Godziny nocne darmowe parkowanie także dla mieszkańców osiedla. Znam problemy z parkingami w Gdańsku.

    • 8 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane