• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie do Warszawy, uważajcie

ms
9 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

W poniedziałek wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów do stolicy, ale nie uwzględniają tego papierowe rozkłady na trójmiejskich stacjach.



Rozkład na trasie Gdynia – Warszawa. Rozkład na trasie Gdynia – Warszawa.
Rozkład na trasie Warszawa – Gdynia Rozkład na trasie Warszawa – Gdynia
Można się spodziewać, że w poniedziałek duże problemy będą mieli pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Warszawy i z powrotem. Od jutra wchodzi bowiem w życie nowy, skorygowany rozkład pociągów na tej trasie. Pisaliśmy o tym kilka dni temu w artykule "Do Warszawy dłużej: od 5 do 20 minut".

I tak na przykład, pociąg EIC Neptun z Gdyni do Warszawy odjeżdża w nowym rozkładzie o 17:42 z Sopotu. Problem w tym, że na papierowym rozkładzie przy kasach na stacji Sopot podana jest godzina 17:59, czyli 17 minut później. Wniosek: wielu ludzi spóźni się na pociągi, bo nie sprawdzili dokładnie zmian.

O problemie poinformowała nas nasza czytelniczka, pani Marta. Jej zdaniem kolej za mało informuje o zmianach. - Informacja jest co prawda na stronie internetowej, ale nie każdy z niej korzysta - przestrzega pani Marta.

Informacja kolejowa (numer telefonu 22 19 436) ma poprawne informacje o rozkładzie jazdy, ale - jak twierdzą jej pracownicy - na błędy w innych rozkładach absolutnie nie jest w stanie poradzić. Nie mają też narzędzi, by kogokolwiek o tym zaalarmować.

Wyjeżdżających do Warszawy prosimy więc o szczególną uwagę i zapoznanie się z aktualnymi rozkładami, jakie publikujemy obok.
ms

Opinie (135) 4 zablokowane

  • (2)

    Przed wojną pociągi do Warszawy jechały szybciej niz obecnie.

    • 50 2

    • do debila

      Po co piszesz bzdury w latach 60 XXwieku pospieszny do Warszawy jechał 6,5 godz. Przed wojną to ciągneły konie. Jechało się 4 dni.Nie masz co piszać to nie pisz.

      • 0 0

    • niezly rocznik!!!100lat

      • 1 0

  • jedyne lekarstwo (17)

    Przed wojną pod kursujące pociągi można było ustawiać zegarki to fakt! I to też były Polskie Koleje Państwowe. Dzisiaj wpuściłbym nanasze tory DB - Deutsche Bahn koniec z bezsensownym patriotyzmem za który płacić muszą wszyscy pasażerowie. PKP to moloch na glinianych nogach wszędzie brud syf, złodziejstwo i haos. Niech Niemcy zarabiają i płacą podatki a tych syfiarzy pogonić.
    Ps. z pocztą zrobiłbym to samo. Deutsche Post szybka i miła obsługa, brak kolejek miłe młode kasjerki.

    • 97 35

    • D.B (2)

      Przecież o to właśnie chodzi, abyś znudzony i zły sytuacją nie protestował jak będą oddawać kolej niemcowi za darmo. Czy Ty tego nie widzisz?

      • 4 0

      • I co z tego ? (1)

        Ja mogę jeździć DB w Polsce, prowadzę działalność, muszę zarabiać i często jeżdżę po kraju, wolę mój interes nad interes bankrutującej kolei, gdzie panie w okienku warczą ( szczególnie w kasach w Gdańsku Oliwie, Wrzeszczu), gdy chciałam kupić bilet do miasta w Niemczech,

        pani z kas z Wrzeszcza powiedziała:
        "Nie wiem jak to sprzedać i nie sprawdzę, bo nie wiem jak sprawdzić"

        -ona tam siedzi w okienku ( bo trudno to nazwać pracą) wiele lat.

        W Niemczech kasjer drukuje nawet ze strony internetowej połączenie,a wyjaśnia jakie mam najlepsze połączenie, niedawno rozmawialiśmy prawie godzinę ( jechałam do Francji) i był cierpliwy i miły.

        • 0 0

        • a ci za tobą w kolejce, też tak cierpliwie czekali, aż skończysz miłą pogawędkę?

          • 1 0

    • DB (2)

      Wiesz ile DB dostaje dopłat? Inna sprawa, że niemiaszki potrafią jednak jakoś zarządzać.

      • 22 3

      • (1)

        "Wiesz ile DB dostaje dopłat? "

        A PKP nie dostaje dopłat?

        • 8 1

        • dostawać dostaje pytanie ile

          • 0 0

    • Dużo podrozowaliśmy kolejami po Niemczech

      Fakt- czysto ( bardzo) , punktualnie,

      kasjerki- niemłode, a nawet starsze ,

      kasjerzy -także w różnym wieku,

      natomiast wszyscy mili, kompetentni

      • 1 0

    • a widziałeś w TV przedstawiciela DB

      który mówił: jeśli wy Polacy myślicie że koleje DB są takie idealne i punktualne to się grubo mylicie.
      A co dopiero byliby na polskich - wiadomo jakich - torach

      • 2 0

    • I wszystko ku temu właśnie zmierza (1)

      • 9 1

      • Nie tylko zmierza

        ale jest celowo robione.

        • 6 0

    • Szanowni Panie i Panowie

      Co wy się w sprawach politycznych wypowiadacie ? Nie znacie się ! Ziemia się powiększa -nie ! Więc z czego będą żyli ci co są reprezentantami narodu ? Gdyby wszystko funkcjonowało poprawnie, to przecież naturalnym prawem selekcji najpierw lepsi by wyeliminowali gorszych. A tak mamy anarchie w której "pokorne ciele" przymilające się do budżetowej krowy zawsze coś tam sobie podje. To tez jest forma przystosowania do życia, a ze tych nielicznych - to już kwestia byczków wodzących stadem. Przecież ta farsa sporu między dwoma wodzami najsilniejszych Partii w Polsce nie ma nic innego na celu jak zapewnienie sobie ciepłych stołków. Było, ze Pan ś.p. Prezydent gnębił pracowitego Pana Premiera i karcił go za niesłuszne przewinienia. Teraz jest, ze nasz pracowity P. Premier wypracował cudowną ustawę dla zagarnięcia pieniążkow ludzi zapobiegliwych o przyszłość. I proszę; zapomniał ogromny zespól w prawie mocnych ludzi uzasadnić dlaczego chce przywłaszczyć sobie pieniądze ludzi myślących i pracujących. Ech, kiedyś polityka opierała się na skutku i przyczynie - dzisiaj jest skutek, a jako przyczynę najczęściej podaje się chciejstwo i to, że "oni" maja a my już nie tylko wszystko wydaliśmy, ale te które majom to nam już nie chcom dać, nawet za sprzedanie strategicznych rafinerii. Cudów niema - jak się dobiera do towarzystwa klakierów to trzeba im płacić. No i konsekwentnie - jak nie ma pieniążków to się służących odpuszcza ze dworu płacąc ustawowe 3 miesięczne odprawy. Bo dlaczego by inaczej ? Acha, bo jakiś fujar wymyslił inne prawo a drugi ostemplował godłem państwowym.
      Starczy już tego. Potrzeba nam Herkulesa do tej stajni Augiasza. Pamiętacie jak te szlachetne konie się postawiły gdy IM właśnie chciano obciąć fundusze partyjne przydzielane z naszych pieniędzy ?
      Ach ten mój język - znowu nagadałem i się naraziłem.
      .

      • 5 0

    • I dodaj nowy land

      • 2 1

    • ...do D.B....

      ...nie przed wojną a za komuny z Gdyni do Warszawy jeździła luxtorpeda. Leciała jakieś trzy godziny z minutkami. Był to jeden wagon czasami dwa. Kształt miała owalny, przypominała niektóre dzisiejsze wagony tramwajowe. Siedzenia były jak w samolocie. I to był dopiero latający po szynach zegarek. No ale to były wczesne lata socjalizmu. A po za tym wszystkim mnie uczono, że Polska należy do Polaków z całym jej dobytkiem ziemią i przemysłem. Nowe rządy zaczęły pracę od wysprzedaży całego dorobku polskiego. Ale Rodakom w zamian nic nie dano i nic nie wypłacono. A nawet nie spłacono długów aby wyjść na zero. I tego zera bardzo się bały te nasze Nowe Rządy bo zaczęli się prześcigać w zadłużaniu naszego kraju. A ty (D.B) byś chciał oddać obcym resztki naszego monopolu. Jeżeli chcesz na listy naklejać niemieckie znaczki i jeździć niemieckimi kolejami to nic innego jak przekroczyć granice. Droga wolna. Ja wolę pić polską wódkę. A Pan L.W. zawsze powiadał, że wystarczy tylko wyjście z Układu Warszawskiego i będzie Polska miała problem walutowy rozwiazany. Rzadnych długów.

      • 9 3

    • Niestety ale popieram, i to nie tylko jeśli chodzi o kolei...

      Nie wiem czemu u nas nie czerpie się ze sprawdzonych, dobrych rozwiązań tylko non stop eksperymentuje. Brak dobrego gospodarza jest widoczny na każdym kroku. Dziękuję za uwagę.

      • 6 3

    • DB już jeździ po Mazurach (1)

      kiedyś niemieccy emeryci jeździli autokarami. Dziś mają pociag z DB. I jeżdżą nim jak taksówką po Mazurach.... Niemożliwe ???? U nas możliwe. Popytajcie kolejarzy w Olsztynie :-))))

      • 7 0

      • najbardziej podobają mi się "młode kasjerki"

        :D a co do "wynoszenia się do deutchshe" - to daj spokój, NIE O TO CHODZI

        • 4 2

    • w ogole radze sie do deutsche wyniesc jak tam tak rozowo...

      deutchshe post dziala na terenie polski jako DHL i jak sie podobaja uslugi?

      • 15 3

  • Czapeczki na zachodzie konduktorzy też maja

    a co do ZKM, to ubiór kierowcy często zależy od jego osobistej kultury, sporo widziałam w koszulach i krawatach,

    inni-"na luzie", ale niestety, wygląda to niechlujnie, plus brak golenia przez kilka dni

    niestety, szkoda, że panowie kierowcy są tak mało komunikatywnie, gdy kupuję bilet, zawsze mowie "dzień dobry:"-brak odpowiedzi, oraz "dziękuję'-brak "proszę ", itp.

    • 0 0

  • Kolejarzom zależy na pasażerach ?????

    Może niektórym.

    Panie w okienku szczekają na wszystkich,

    nie wiedzą jak sprzedać bilet do miasta w Niemczech (pani z Wrzeszcza pracująca tam kilkanaście lat),

    na rozkładzie pociągi widmo - np. do Bydgodszczy na rozkładzie plastikowym żółtym w Oliwie stoją pociągi , których nie ma,

    gdy zwracałam uwagę, panie nawrzeszczały na mnie,ale z rozkładu nie zdjęły,

    powiedziały, że to nie ich sprawa

    a propos ubranek, to obejrzyj sobie jak porządne mundury mają niemieccy i francuscy kolejarze, a nawet hiszpańscy ( zjeździłam pociągami zachodnia Europę)

    • 0 0

  • (10)

    A Grabarczyk znowu będzie nam wciskać, że to przejściowe problemy...

    • 112 15

    • (6)

      weźcie już skończcie.

      co na pkp zmieni odwołanie ministra? on podzielil pkp na spolki?

      i sld i pis mialo szanse sie wykazac na kolei. efekty widzimy teraz.

      • 28 16

      • (5)

        każdy głupi wie że tylko podział PKP na spółki jest w stanie doprowadzić transport kolejowy do porządku. to jest długotrwały i bolesny proces ale prowadzący w dobrą stronę.
        nic nie zmieni się jak za dotknięciem magicznej różdżki, trzeba lat i wielu upadłych spółek żeby to zaczęło funkcjonować normalnie.

        • 9 19

        • no to całe szczęście że nie jestem głupi i tego nie wiem (4)

          ale wiem że głupcy "rządzą" i głupcy cieszą się ze stanu na kolei stworzonego przez koalicję AWS-UW w 2000 roku pod światłym przywództwem Buzka a zakonserwowanego przez SLD
          to właśnie w 2000 roku podzielono kolej na spółeczki
          i de facto rozregulowano ją doszczętnie

          dziś to samo towarzystwo wróciło do władzy i cóż zrobią?
          nic!
          a pojutrze powolutku resztki kolei zostaną sprzedane i obudzimy się już zupełnie w bundes volksrepublik polen gdzie będzie jedzić DB czy inna lufthansa
          (ps LOT też sprzedadzą)

          • 14 2

          • (3)

            powiedz mi patryoto jakim to rdzennie polskim samochodem śmigasz.

            Jak dla mnie mogą na wejściu do pociągu mówić guten morgen, byleby było czysto i na czas.

            • 11 10

            • Czyli - najlepiej jakby (1)

              Polska po wojnie była jednak po okupacją niemiecką tak?
              Takich w tym kraju nie potrzebujemy, wyjedź do tych swoich gutenwmordenów

              • 2 2

              • no i czego minusujesz

                gutenwmordenie, płemieł ci kazał, czy pseudo prezydent?

                • 2 1

            • śmigam koleją gutenmorgenie
              wracaj na "swoje"

              • 2 0

    • Czyli co, wy PISowcy chcecie natychmiastowego wstrzymania remontu torowisk? (2)

      Po to się remontuje, żeby w końcu można było z normalną prędkością jeździć do Warszawy!

      • 5 3

      • pieprzysz (1)

        przez 20 lat niewiele robią

        • 4 3

        • wszycy po zle pis zle sld zle jedna szaja!!! na Robotnikow zle bo cos nie pasi utrudnienia wszystko zle cos kosztem czegos!ja jestem zadowolony z rzadow Tuska jaki by nie byl rzad wciska nam ciemnote tu przynajmniej sie nie kluca i nie ma co chwile cba pana kaminskiego itd...RPJP

          • 3 4

  • kTO MA NARZEDZIA/? (1)

    ,,Nie mają też narzędzi, by kogokolwiek o tym zaalarmować (np. administratorów strony rozklad-pkp.pl)."No jasne..bo tam magow chyba zatrudniaja.

    • 37 0

    • xD

      Harry Potter tam pracuje chyba ale cos kiepsko mu wychodzi...

      • 0 0

  • spoko ludzie małej wiary, pan premier szykuje kolejną ofensywę, tym razem na kolei (3)

    sztab generalny zostanie zainstalowany na dworcu centralnym dokąd przeniesie się pan premier z sejmu, bo w sejmie już zakończył jesienną ofensywe legislacyjną
    pan premier zamierza na zimę nasłać inspektorów sanepidu, co musi zakończyć się niestety, ale kolejnym sukcesem rządu

    • 5 4

    • po co ty wypowiadasz sie na temat kolei

      skoro zapominasz kasować biletu w skm...

      • 0 0

    • "Ogarnij się g@llux, bo..." (1)

      ...

      • 1 2

      • aj zapomniałem że nie da rady wstawiać linków :/
        Był odnośnik do "Gdzie jest Zbyszek", jeśli ktoś nie skumał

        • 2 0

  • Tuska synek napisze artykół w GW o szybkiej kolei w chinach (5)

    I dostanie wierszówkę jakieś 15.000 zł. To jest nepotyzm dopiero. A Pitera bierze kasę co miesiąc i do TVN pogadac i opluwac PiS.

    • 16 2

    • A ile płacą Błaszczakowi za opluwanie PO?

      Czekam na tę chwilę jak go Katyński wyp....Bo to jet tylko kwestia czasu , że to zrobi.Chce zobaczyć wtedy minę Błaszczaka.

      • 0 0

    • (1)

      synek TUSKA napisze artykuł.!!!!!!!!!!!!Naucz się baranie pisać b/błędów ortograficznych a potem zazdrość!!!!!!

      • 1 5

      • celem pisma jest przekaz informacji

        A ja te informacje przyjalem, mimo tego orta... Swoja droga "Naucz się baranie pisać b/błędów ortograficznych" jest rownie sensowne i poprawnie napisane jak "artykół". Dodatkowo chamskie.

        • 1 1

    • artykuł

      ARTYKUŁ!!!!!!!! ARTYKUŁ!!!!!!! Panie Sopel, Pan pewnie mysli, że to od kół kolejowych
      i dlatego "artykół"

      • 2 1

    • A tobie za takie bzdury nic nie placa i to cie boli

      • 3 6

  • Wyborcy PO nie narzekajcie to wasz rząd. (5)

    Będzie jeszcze gorzej ale motłoch oglądajacy TVN jest zakochany w rudym oszuście i jego bandzie hochsztaplerów od piłeczki.

    • 17 8

    • nawet jesli bedzie jeszcze gorzej... (4)

      to wciaz bedzie lepiej niz gdyby rzadzil zawistny zakompleksiony i sfrustrowany karzelek

      • 5 8

      • (1)

        oto logika i kultura tych mędrców PO "studiach"

        • 1 4

        • przecież ponoć to Kaczyński wyksztalcony cziełowiek

          • 0 0

      • zgoda buduje (1)

        • 3 1

        • wytlumacz to swojemu guru

          • 2 5

  • Dziw, że PKP w ogóle jeździ (7)

    W innych państwach, w których zastosowano ten najgorszy, brytyjski model kolei, jest jeszcze gorzej. A PKP brakuje przede wszystkim pieniędzy. W krajach, w których kolej działa sprawnie, np. w Niemczech czy w Szwajcarii, kolej dostaje znaczne pieniądze od państwa. I tak powinno być w Polsce. Tymczasem u nas wyrzuca się pieniądze na budowę autostrad, kiedy korki i tak będę zawsze. Trzeba umożliwić ludziom szybkie dotarcie do celu. Samochód do tego się nie nadaje, samolot na krótkich trasach też nie, a kolej - tak. A w mieście tramwaje.

    • 18 5

    • chrzanisz jak potluczony (6)

      W Polsce kolej to wor bez dna z mordami ktore lubia krasc.
      Dasz 100 000 000 zlotych = PRZEPADNA
      dasz 1 mld zlotych = przepadnie

      Pazernych, komuszych palantow z PKP i innych trzeba wygnac z koleji i wtedy dopiero cos
      mozna budowac.

      • 5 0

      • (4)

        rozczłonkowanie PKP na części; 1 dochodowe 2 mniej dochodowe i 3 dzierżawione- spowodowało likwidacje zespołu pracowników fizycznych a spotęgowanie zatrudnienia pracowników biurowych. Cudów nie ma. Dochód całego przedsiębiorstwa PKP był gwarancja utrzymania stanu technicznego. I żaden z członow dawnego PKP nie ma dzisiaj siły udźwignąć kosztów eksploatacji i konserwacji. A zresztą , żaden nie czuje się do tego zobowiązany. Przydzielane z budzetu pieniażki zżera nadmierna biurokracja - podobna zgodna z prawem. Sekcje torowe, gdzie faktycznie jest potrzebny duzy zespół ludzi koordynujacych nie maja juz funduszy na prace rzeczywista.
        Sekcje transportowe rownież nie maja SWOICH funduszy na modernizacje. A jeżeli mają to skwapliwie dzielą między pracownikow biurowych równo z tymi którzy wypracowuja zysk. To nie socjalizm gdzie wszystko było nasze, a tylko koniak był pity ustami naszych przedstawicieli. :)

        • 3 0

        • (3)

          Zapomniałem dodać, że nasz klimat polski wymusza komasowanie prac w określonych miesiącach. To znowu wymaga komasowania potężnych pieniędzy i sprzętu. Póki wszystko co z torami związane jest razem - można to przetrwac za niewielka pomocą budżetu państwa.

          • 1 0

          • (2)

            czy tory tez powinny byc skomasowane?

            • 0 0

            • nie w zlomowcach

              trzeba pozszywac te pracujace konczyny do rozpaslego korpusu, przedtem korpusowi zrobi lewatywe

              • 0 0

            • Tylko nie w złomowcach. Tych legalnie komasowanych w złomie wystarczy. Cena za taka komasacje jaką płacimy stanowczo przekracza zdrowy rozsadek. Ciekawy jestem czy zadasz podobne pytanie gdy ci zaorzą twoja ulice i tak zostawia, bo tam jest za mały ruch - tylko mieszkańcy tego domu jeżdżą do końca.
              Ale dobrze, ze zadałeś to pytanie - bo właśnie współczesnym rządom brak umiejętności myślenia o państwie jako jednym wielkim organizmie współpracujących członów. Chcąc sobie ułatwić rządzenie parcelują cale przemysły i dziwią się, pomimo pewnej prosperity gospodarka wpada w coraz większe dołki. Liberalizm jest dobry tam gdzie jest dużo pieniędzy. Tam gdzie ich brak, czyli w Polsce liberalizm jest morderczy.
              Pytałeś o komasacje, a czy zdałeś sobie sprawę, że tutaj nie chodzi o komasacje tylko o próbę przyszycia amputowanych kończyn gospodarce, o ustanowienie ochrony tych pracujących jeszcze dla budżetu państwa przed dalszymi zakusami amputacji.
              Każdy kto zadaje takie pytanie to wie, że to zasłona przed dalszymi działaniami parcelacji gospodarki polskiej. A przecież słyszysz jak P. Premier głośno oświadcza iż nawet cud boski nie wyciągnie z naszej gospodarki pieniędzy na to co oni planują w tym roku i przyszłym. Gdzie sens, gdzie logika takiego budżetu, takiego osłabiania dochodów. Ksiąze radziwil i jego "pstaw sukna " sie kłania.

              • 1 0

      • co za bzdury gadasz.To właśnie te nowe rządy przez ostatnie kilkanaście lat rozwaliły kolej swoimi reorganizacjami.Kolej to jeden organizm a nie,, głowa "osobno,"nogi" osobno,"ręce" osobno itd. Dawniej było 8 okręgów ,na czele dyrektor i on za wszystko odpowiadał a teraz jeden na drugiego zwala... i nie wiadomo kto winien....

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane