- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (134 opinie)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (167 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (276 opinii)
Pasażerowie do Warszawy, uważajcie
W poniedziałek wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów do stolicy, ale nie uwzględniają tego papierowe rozkłady na trójmiejskich stacjach.
I tak na przykład, pociąg EIC Neptun z Gdyni do Warszawy odjeżdża w nowym rozkładzie o 17:42 z Sopotu. Problem w tym, że na papierowym rozkładzie przy kasach na stacji Sopot podana jest godzina 17:59, czyli 17 minut później. Wniosek: wielu ludzi spóźni się na pociągi, bo nie sprawdzili dokładnie zmian.
O problemie poinformowała nas nasza czytelniczka, pani Marta. Jej zdaniem kolej za mało informuje o zmianach. - Informacja jest co prawda na stronie internetowej, ale nie każdy z niej korzysta - przestrzega pani Marta.
Informacja kolejowa (numer telefonu 22 19 436) ma poprawne informacje o rozkładzie jazdy, ale - jak twierdzą jej pracownicy - na błędy w innych rozkładach absolutnie nie jest w stanie poradzić. Nie mają też narzędzi, by kogokolwiek o tym zaalarmować.
Wyjeżdżających do Warszawy prosimy więc o szczególną uwagę i zapoznanie się z aktualnymi rozkładami, jakie publikujemy obok.
Opinie (135) 4 zablokowane
-
2011-01-09 12:51
(2)
Przed wojną pociągi do Warszawy jechały szybciej niz obecnie.
- 50 2
-
2011-01-14 11:18
do debila
Po co piszesz bzdury w latach 60 XXwieku pospieszny do Warszawy jechał 6,5 godz. Przed wojną to ciągneły konie. Jechało się 4 dni.Nie masz co piszać to nie pisz.
- 0 0
-
2011-01-09 18:22
niezly rocznik!!!100lat
- 1 0
-
2011-01-09 12:27
jedyne lekarstwo (17)
Przed wojną pod kursujące pociągi można było ustawiać zegarki to fakt! I to też były Polskie Koleje Państwowe. Dzisiaj wpuściłbym nanasze tory DB - Deutsche Bahn koniec z bezsensownym patriotyzmem za który płacić muszą wszyscy pasażerowie. PKP to moloch na glinianych nogach wszędzie brud syf, złodziejstwo i haos. Niech Niemcy zarabiają i płacą podatki a tych syfiarzy pogonić.
Ps. z pocztą zrobiłbym to samo. Deutsche Post szybka i miła obsługa, brak kolejek miłe młode kasjerki.- 97 35
-
2011-01-10 02:22
D.B (2)
Przecież o to właśnie chodzi, abyś znudzony i zły sytuacją nie protestował jak będą oddawać kolej niemcowi za darmo. Czy Ty tego nie widzisz?
- 4 0
-
2011-01-10 10:48
I co z tego ? (1)
Ja mogę jeździć DB w Polsce, prowadzę działalność, muszę zarabiać i często jeżdżę po kraju, wolę mój interes nad interes bankrutującej kolei, gdzie panie w okienku warczą ( szczególnie w kasach w Gdańsku Oliwie, Wrzeszczu), gdy chciałam kupić bilet do miasta w Niemczech,
pani z kas z Wrzeszcza powiedziała:
"Nie wiem jak to sprzedać i nie sprawdzę, bo nie wiem jak sprawdzić"
-ona tam siedzi w okienku ( bo trudno to nazwać pracą) wiele lat.
W Niemczech kasjer drukuje nawet ze strony internetowej połączenie,a wyjaśnia jakie mam najlepsze połączenie, niedawno rozmawialiśmy prawie godzinę ( jechałam do Francji) i był cierpliwy i miły.- 0 0
-
2011-01-10 16:01
a ci za tobą w kolejce, też tak cierpliwie czekali, aż skończysz miłą pogawędkę?
- 1 0
-
2011-01-09 12:44
DB (2)
Wiesz ile DB dostaje dopłat? Inna sprawa, że niemiaszki potrafią jednak jakoś zarządzać.
- 22 3
-
2011-01-09 17:38
(1)
"Wiesz ile DB dostaje dopłat? "
A PKP nie dostaje dopłat?- 8 1
-
2011-01-10 13:44
dostawać dostaje pytanie ile
- 0 0
-
2011-01-10 10:42
Dużo podrozowaliśmy kolejami po Niemczech
Fakt- czysto ( bardzo) , punktualnie,
kasjerki- niemłode, a nawet starsze ,
kasjerzy -także w różnym wieku,
natomiast wszyscy mili, kompetentni- 1 0
-
2011-01-10 09:02
a widziałeś w TV przedstawiciela DB
który mówił: jeśli wy Polacy myślicie że koleje DB są takie idealne i punktualne to się grubo mylicie.
A co dopiero byliby na polskich - wiadomo jakich - torach- 2 0
-
2011-01-09 13:03
I wszystko ku temu właśnie zmierza (1)
- 9 1
-
2011-01-09 20:12
Nie tylko zmierza
ale jest celowo robione.
- 6 0
-
2011-01-09 18:25
Szanowni Panie i Panowie
Co wy się w sprawach politycznych wypowiadacie ? Nie znacie się ! Ziemia się powiększa -nie ! Więc z czego będą żyli ci co są reprezentantami narodu ? Gdyby wszystko funkcjonowało poprawnie, to przecież naturalnym prawem selekcji najpierw lepsi by wyeliminowali gorszych. A tak mamy anarchie w której "pokorne ciele" przymilające się do budżetowej krowy zawsze coś tam sobie podje. To tez jest forma przystosowania do życia, a ze tych nielicznych - to już kwestia byczków wodzących stadem. Przecież ta farsa sporu między dwoma wodzami najsilniejszych Partii w Polsce nie ma nic innego na celu jak zapewnienie sobie ciepłych stołków. Było, ze Pan ś.p. Prezydent gnębił pracowitego Pana Premiera i karcił go za niesłuszne przewinienia. Teraz jest, ze nasz pracowity P. Premier wypracował cudowną ustawę dla zagarnięcia pieniążkow ludzi zapobiegliwych o przyszłość. I proszę; zapomniał ogromny zespól w prawie mocnych ludzi uzasadnić dlaczego chce przywłaszczyć sobie pieniądze ludzi myślących i pracujących. Ech, kiedyś polityka opierała się na skutku i przyczynie - dzisiaj jest skutek, a jako przyczynę najczęściej podaje się chciejstwo i to, że "oni" maja a my już nie tylko wszystko wydaliśmy, ale te które majom to nam już nie chcom dać, nawet za sprzedanie strategicznych rafinerii. Cudów niema - jak się dobiera do towarzystwa klakierów to trzeba im płacić. No i konsekwentnie - jak nie ma pieniążków to się służących odpuszcza ze dworu płacąc ustawowe 3 miesięczne odprawy. Bo dlaczego by inaczej ? Acha, bo jakiś fujar wymyslił inne prawo a drugi ostemplował godłem państwowym.
Starczy już tego. Potrzeba nam Herkulesa do tej stajni Augiasza. Pamiętacie jak te szlachetne konie się postawiły gdy IM właśnie chciano obciąć fundusze partyjne przydzielane z naszych pieniędzy ?
Ach ten mój język - znowu nagadałem i się naraziłem.
.- 5 0
-
2011-01-09 16:55
I dodaj nowy land
- 2 1
-
2011-01-09 16:47
...do D.B....
...nie przed wojną a za komuny z Gdyni do Warszawy jeździła luxtorpeda. Leciała jakieś trzy godziny z minutkami. Był to jeden wagon czasami dwa. Kształt miała owalny, przypominała niektóre dzisiejsze wagony tramwajowe. Siedzenia były jak w samolocie. I to był dopiero latający po szynach zegarek. No ale to były wczesne lata socjalizmu. A po za tym wszystkim mnie uczono, że Polska należy do Polaków z całym jej dobytkiem ziemią i przemysłem. Nowe rządy zaczęły pracę od wysprzedaży całego dorobku polskiego. Ale Rodakom w zamian nic nie dano i nic nie wypłacono. A nawet nie spłacono długów aby wyjść na zero. I tego zera bardzo się bały te nasze Nowe Rządy bo zaczęli się prześcigać w zadłużaniu naszego kraju. A ty (D.B) byś chciał oddać obcym resztki naszego monopolu. Jeżeli chcesz na listy naklejać niemieckie znaczki i jeździć niemieckimi kolejami to nic innego jak przekroczyć granice. Droga wolna. Ja wolę pić polską wódkę. A Pan L.W. zawsze powiadał, że wystarczy tylko wyjście z Układu Warszawskiego i będzie Polska miała problem walutowy rozwiazany. Rzadnych długów.
- 9 3
-
2011-01-09 14:38
Niestety ale popieram, i to nie tylko jeśli chodzi o kolei...
Nie wiem czemu u nas nie czerpie się ze sprawdzonych, dobrych rozwiązań tylko non stop eksperymentuje. Brak dobrego gospodarza jest widoczny na każdym kroku. Dziękuję za uwagę.
- 6 3
-
2011-01-09 13:07
DB już jeździ po Mazurach (1)
kiedyś niemieccy emeryci jeździli autokarami. Dziś mają pociag z DB. I jeżdżą nim jak taksówką po Mazurach.... Niemożliwe ???? U nas możliwe. Popytajcie kolejarzy w Olsztynie :-))))
- 7 0
-
2011-01-09 13:46
najbardziej podobają mi się "młode kasjerki"
:D a co do "wynoszenia się do deutchshe" - to daj spokój, NIE O TO CHODZI
- 4 2
-
2011-01-09 12:51
w ogole radze sie do deutsche wyniesc jak tam tak rozowo...
deutchshe post dziala na terenie polski jako DHL i jak sie podobaja uslugi?
- 15 3
-
2011-01-10 11:02
Czapeczki na zachodzie konduktorzy też maja
a co do ZKM, to ubiór kierowcy często zależy od jego osobistej kultury, sporo widziałam w koszulach i krawatach,
inni-"na luzie", ale niestety, wygląda to niechlujnie, plus brak golenia przez kilka dni
niestety, szkoda, że panowie kierowcy są tak mało komunikatywnie, gdy kupuję bilet, zawsze mowie "dzień dobry:"-brak odpowiedzi, oraz "dziękuję'-brak "proszę ", itp.- 0 0
-
2011-01-10 10:56
Kolejarzom zależy na pasażerach ?????
Może niektórym.
Panie w okienku szczekają na wszystkich,
nie wiedzą jak sprzedać bilet do miasta w Niemczech (pani z Wrzeszcza pracująca tam kilkanaście lat),
na rozkładzie pociągi widmo - np. do Bydgodszczy na rozkładzie plastikowym żółtym w Oliwie stoją pociągi , których nie ma,
gdy zwracałam uwagę, panie nawrzeszczały na mnie,ale z rozkładu nie zdjęły,
powiedziały, że to nie ich sprawa
a propos ubranek, to obejrzyj sobie jak porządne mundury mają niemieccy i francuscy kolejarze, a nawet hiszpańscy ( zjeździłam pociągami zachodnia Europę)- 0 0
-
2011-01-09 12:19
(10)
A Grabarczyk znowu będzie nam wciskać, że to przejściowe problemy...
- 112 15
-
2011-01-09 12:26
(6)
weźcie już skończcie.
co na pkp zmieni odwołanie ministra? on podzielil pkp na spolki?
i sld i pis mialo szanse sie wykazac na kolei. efekty widzimy teraz.- 28 16
-
2011-01-09 12:39
(5)
każdy głupi wie że tylko podział PKP na spółki jest w stanie doprowadzić transport kolejowy do porządku. to jest długotrwały i bolesny proces ale prowadzący w dobrą stronę.
nic nie zmieni się jak za dotknięciem magicznej różdżki, trzeba lat i wielu upadłych spółek żeby to zaczęło funkcjonować normalnie.- 9 19
-
2011-01-09 13:22
no to całe szczęście że nie jestem głupi i tego nie wiem (4)
ale wiem że głupcy "rządzą" i głupcy cieszą się ze stanu na kolei stworzonego przez koalicję AWS-UW w 2000 roku pod światłym przywództwem Buzka a zakonserwowanego przez SLD
to właśnie w 2000 roku podzielono kolej na spółeczki
i de facto rozregulowano ją doszczętnie
dziś to samo towarzystwo wróciło do władzy i cóż zrobią?
nic!
a pojutrze powolutku resztki kolei zostaną sprzedane i obudzimy się już zupełnie w bundes volksrepublik polen gdzie będzie jedzić DB czy inna lufthansa
(ps LOT też sprzedadzą)- 14 2
-
2011-01-09 13:48
(3)
powiedz mi patryoto jakim to rdzennie polskim samochodem śmigasz.
Jak dla mnie mogą na wejściu do pociągu mówić guten morgen, byleby było czysto i na czas.- 11 10
-
2011-01-10 09:17
Czyli - najlepiej jakby (1)
Polska po wojnie była jednak po okupacją niemiecką tak?
Takich w tym kraju nie potrzebujemy, wyjedź do tych swoich gutenwmordenów- 2 2
-
2011-01-10 10:53
no i czego minusujesz
gutenwmordenie, płemieł ci kazał, czy pseudo prezydent?
- 2 1
-
2011-01-09 19:38
śmigam koleją gutenmorgenie
wracaj na "swoje"- 2 0
-
2011-01-09 15:30
Czyli co, wy PISowcy chcecie natychmiastowego wstrzymania remontu torowisk? (2)
Po to się remontuje, żeby w końcu można było z normalną prędkością jeździć do Warszawy!
- 5 3
-
2011-01-09 16:17
pieprzysz (1)
przez 20 lat niewiele robią
- 4 3
-
2011-01-09 18:19
wszycy po zle pis zle sld zle jedna szaja!!! na Robotnikow zle bo cos nie pasi utrudnienia wszystko zle cos kosztem czegos!ja jestem zadowolony z rzadow Tuska jaki by nie byl rzad wciska nam ciemnote tu przynajmniej sie nie kluca i nie ma co chwile cba pana kaminskiego itd...RPJP
- 3 4
-
2011-01-09 12:27
kTO MA NARZEDZIA/? (1)
,,Nie mają też narzędzi, by kogokolwiek o tym zaalarmować (np. administratorów strony rozklad-pkp.pl)."No jasne..bo tam magow chyba zatrudniaja.
- 37 0
-
2011-01-10 10:15
xD
Harry Potter tam pracuje chyba ale cos kiepsko mu wychodzi...
- 0 0
-
2011-01-09 20:26
spoko ludzie małej wiary, pan premier szykuje kolejną ofensywę, tym razem na kolei (3)
sztab generalny zostanie zainstalowany na dworcu centralnym dokąd przeniesie się pan premier z sejmu, bo w sejmie już zakończył jesienną ofensywe legislacyjną
pan premier zamierza na zimę nasłać inspektorów sanepidu, co musi zakończyć się niestety, ale kolejnym sukcesem rządu- 5 4
-
2011-01-10 09:15
po co ty wypowiadasz sie na temat kolei
skoro zapominasz kasować biletu w skm...
- 0 0
-
2011-01-10 00:44
"Ogarnij się g@llux, bo..." (1)
...
- 1 2
-
2011-01-10 00:45
aj zapomniałem że nie da rady wstawiać linków :/
Był odnośnik do "Gdzie jest Zbyszek", jeśli ktoś nie skumał- 2 0
-
2011-01-09 16:44
Tuska synek napisze artykół w GW o szybkiej kolei w chinach (5)
I dostanie wierszówkę jakieś 15.000 zł. To jest nepotyzm dopiero. A Pitera bierze kasę co miesiąc i do TVN pogadac i opluwac PiS.
- 16 2
-
2011-01-10 09:11
A ile płacą Błaszczakowi za opluwanie PO?
Czekam na tę chwilę jak go Katyński wyp....Bo to jet tylko kwestia czasu , że to zrobi.Chce zobaczyć wtedy minę Błaszczaka.
- 0 0
-
2011-01-09 18:00
(1)
synek TUSKA napisze artykuł.!!!!!!!!!!!!Naucz się baranie pisać b/błędów ortograficznych a potem zazdrość!!!!!!
- 1 5
-
2011-01-09 20:46
celem pisma jest przekaz informacji
A ja te informacje przyjalem, mimo tego orta... Swoja droga "Naucz się baranie pisać b/błędów ortograficznych" jest rownie sensowne i poprawnie napisane jak "artykół". Dodatkowo chamskie.
- 1 1
-
2011-01-09 18:26
artykuł
ARTYKUŁ!!!!!!!! ARTYKUŁ!!!!!!! Panie Sopel, Pan pewnie mysli, że to od kół kolejowych
i dlatego "artykół"- 2 1
-
2011-01-09 16:51
A tobie za takie bzdury nic nie placa i to cie boli
- 3 6
-
2011-01-09 14:40
Wyborcy PO nie narzekajcie to wasz rząd. (5)
Będzie jeszcze gorzej ale motłoch oglądajacy TVN jest zakochany w rudym oszuście i jego bandzie hochsztaplerów od piłeczki.
- 17 8
-
2011-01-09 16:10
nawet jesli bedzie jeszcze gorzej... (4)
to wciaz bedzie lepiej niz gdyby rzadzil zawistny zakompleksiony i sfrustrowany karzelek
- 5 8
-
2011-01-09 19:54
(1)
oto logika i kultura tych mędrców PO "studiach"
- 1 4
-
2011-01-10 09:08
przecież ponoć to Kaczyński wyksztalcony cziełowiek
- 0 0
-
2011-01-09 16:16
zgoda buduje (1)
- 3 1
-
2011-01-09 16:22
wytlumacz to swojemu guru
- 2 5
-
2011-01-09 13:24
Dziw, że PKP w ogóle jeździ (7)
W innych państwach, w których zastosowano ten najgorszy, brytyjski model kolei, jest jeszcze gorzej. A PKP brakuje przede wszystkim pieniędzy. W krajach, w których kolej działa sprawnie, np. w Niemczech czy w Szwajcarii, kolej dostaje znaczne pieniądze od państwa. I tak powinno być w Polsce. Tymczasem u nas wyrzuca się pieniądze na budowę autostrad, kiedy korki i tak będę zawsze. Trzeba umożliwić ludziom szybkie dotarcie do celu. Samochód do tego się nie nadaje, samolot na krótkich trasach też nie, a kolej - tak. A w mieście tramwaje.
- 18 5
-
2011-01-09 16:39
chrzanisz jak potluczony (6)
W Polsce kolej to wor bez dna z mordami ktore lubia krasc.
Dasz 100 000 000 zlotych = PRZEPADNA
dasz 1 mld zlotych = przepadnie
Pazernych, komuszych palantow z PKP i innych trzeba wygnac z koleji i wtedy dopiero cos
mozna budowac.- 5 0
-
2011-01-09 19:08
(4)
rozczłonkowanie PKP na części; 1 dochodowe 2 mniej dochodowe i 3 dzierżawione- spowodowało likwidacje zespołu pracowników fizycznych a spotęgowanie zatrudnienia pracowników biurowych. Cudów nie ma. Dochód całego przedsiębiorstwa PKP był gwarancja utrzymania stanu technicznego. I żaden z członow dawnego PKP nie ma dzisiaj siły udźwignąć kosztów eksploatacji i konserwacji. A zresztą , żaden nie czuje się do tego zobowiązany. Przydzielane z budzetu pieniażki zżera nadmierna biurokracja - podobna zgodna z prawem. Sekcje torowe, gdzie faktycznie jest potrzebny duzy zespół ludzi koordynujacych nie maja juz funduszy na prace rzeczywista.
Sekcje transportowe rownież nie maja SWOICH funduszy na modernizacje. A jeżeli mają to skwapliwie dzielą między pracownikow biurowych równo z tymi którzy wypracowuja zysk. To nie socjalizm gdzie wszystko było nasze, a tylko koniak był pity ustami naszych przedstawicieli. :)- 3 0
-
2011-01-09 19:14
(3)
Zapomniałem dodać, że nasz klimat polski wymusza komasowanie prac w określonych miesiącach. To znowu wymaga komasowania potężnych pieniędzy i sprzętu. Póki wszystko co z torami związane jest razem - można to przetrwac za niewielka pomocą budżetu państwa.
- 1 0
-
2011-01-09 20:40
(2)
czy tory tez powinny byc skomasowane?
- 0 0
-
2011-01-10 01:23
nie w zlomowcach
trzeba pozszywac te pracujace konczyny do rozpaslego korpusu, przedtem korpusowi zrobi lewatywe
- 0 0
-
2011-01-10 01:20
Tylko nie w złomowcach. Tych legalnie komasowanych w złomie wystarczy. Cena za taka komasacje jaką płacimy stanowczo przekracza zdrowy rozsadek. Ciekawy jestem czy zadasz podobne pytanie gdy ci zaorzą twoja ulice i tak zostawia, bo tam jest za mały ruch - tylko mieszkańcy tego domu jeżdżą do końca.
Ale dobrze, ze zadałeś to pytanie - bo właśnie współczesnym rządom brak umiejętności myślenia o państwie jako jednym wielkim organizmie współpracujących członów. Chcąc sobie ułatwić rządzenie parcelują cale przemysły i dziwią się, pomimo pewnej prosperity gospodarka wpada w coraz większe dołki. Liberalizm jest dobry tam gdzie jest dużo pieniędzy. Tam gdzie ich brak, czyli w Polsce liberalizm jest morderczy.
Pytałeś o komasacje, a czy zdałeś sobie sprawę, że tutaj nie chodzi o komasacje tylko o próbę przyszycia amputowanych kończyn gospodarce, o ustanowienie ochrony tych pracujących jeszcze dla budżetu państwa przed dalszymi zakusami amputacji.
Każdy kto zadaje takie pytanie to wie, że to zasłona przed dalszymi działaniami parcelacji gospodarki polskiej. A przecież słyszysz jak P. Premier głośno oświadcza iż nawet cud boski nie wyciągnie z naszej gospodarki pieniędzy na to co oni planują w tym roku i przyszłym. Gdzie sens, gdzie logika takiego budżetu, takiego osłabiania dochodów. Ksiąze radziwil i jego "pstaw sukna " sie kłania.- 1 0
-
2011-01-09 18:14
co za bzdury gadasz.To właśnie te nowe rządy przez ostatnie kilkanaście lat rozwaliły kolej swoimi reorganizacjami.Kolej to jeden organizm a nie,, głowa "osobno,"nogi" osobno,"ręce" osobno itd. Dawniej było 8 okręgów ,na czele dyrektor i on za wszystko odpowiadał a teraz jeden na drugiego zwala... i nie wiadomo kto winien....
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.