- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (162 opinie)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (118 opinii)
- 3 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (63 opinie)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (69 opinii)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (12 opinii)
- 6 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (141 opinii)
Pendolino będzie jeździć co godzinę z Trójmiasta do Warszawy
Wizualizacja Pociągu Pendolino z wychylnym pudłem.
Pociąg Pendolino, który ma zapewnić połączenie Trójmiasta z południem kraju, będzie kursować co godzinę. Część pociągów, które przyjadą ze stolicy, nie skończy biegu w Gdyni, lecz pojedzie do Słupska, Koszalina, a nawet Kołobrzegu.
Pociągi Pendolino można oglądać teraz m.in. na brytyjskich torach.
Część naszych czytelników zastanawiała się, ile dokładnie pociągów pojedzie z Gdańska do stolicy kraju. Postanowiliśmy zapytać o to ministerialnych urzędników.
Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku Komisja Europejska nie wyraziła zgody, by przejazdy pociągami Pendolino z Trójmiasta do Krakowa i Katowic przez Warszawę były dotowane przez polski budżet. Rząd zgodził się na dofinansowanie zakupu taboru w ramach tzw. pomocy regionalnej, dotacja do zakupu zmalała więc z 50 proc. do 23 proc. Przewozy mogą być teraz dotowane, ale KE zobowiązuje przewoźnika, by nowe składy obsługiwały też pasażerów z innych aglomeracji - nie tylko Trójmiasta, Krakowa, Warszawy i Katowic.
Ministerialni urzędnicy nie chcieli, by nowe pociągi rozjechały się po całej Polsce - do Poznania, Rzeszowa czy Wrocławia. Znaleźli jednak inne rozwiązanie.
- Nic się nie zmienia, jeśli chodzi o główny korytarz kursowania pociągów z Gdyni do Katowic i Krakowa przez Warszawę. Natomiast zgodziliśmy się z Komisją Europejską na takie rozwiązanie, że ostatnie pociągi w ciągu dnia nie zakończą biegu m.in. w Gdyni, lecz pojadą do Słupska, Koszalina, a może i nawet Kołobrzegu. Chodzi o to, by pociąg nie nocował na stacji w Gdyni, a mógł być jeszcze wykorzystany na dalszym odcinku - mówi Andrzej Masel.
Ministerialni urzędnicy odpierają zarzuty niezależnych ekspertów rynku kolejowego. Ci przekonują, że bilety za przejazd Pendolino będą kosztować grubo ponad 200 zł. Właśnie z droższych biletów miała być pokrywana 27-procentowa strata we wcześniej wspomnianym dofinansowaniu.
- Spodziewam się cen, jakie obecnie są w pociągach lepszej kategorii. Jeżeli będzie to 100-150 zł, to w tej cenie wielu pasażerów jest skłonnych pojechać Pendolino. Być może w godzinach szczytu będą to nieco większe kwoty - mówi zastępca ministra.
Opinie (334) ponad 20 zablokowanych
-
2013-02-22 21:48
Jak to śmignie przez Malbork
To tylko kupa gruzu z zamku zostanie. I McDonald. O, przepraszam, nie chciałem urazić.
- 14 2
-
2013-02-22 21:41
aż strach!
niech się najpierw cały rząd powozi!
- 6 0
-
2013-02-22 21:38
Zupełnie jak reklama ruskich zegarków w PRL
"Zegarki Poliot najszybsze na świecie"
- 20 0
-
2013-02-22 21:36
hahahaha
Chyba godzinę do Tczewa. Dziś trójmiasto przerosło same siebie z propagandą. Dobre dobre, jeszcze coś śmiesznego napiszecie
- 11 1
-
2013-02-22 21:36
pindolino
podnieta czymś co powinno wozić nas 10 lat wcześniej, gratuluje cen biletów. rekord świata
- 20 1
-
2013-02-22 21:34
Co godzine? to 18 pociągów x 1 tys 20 tys dziennie...
w ciągu dówch tygodni 280 tys czyli
3/4 Budyniowa, jeżeli w ogóle Metropolia Budyniogrodzka będzie
tyle miała za 2 lata, bo presja na wyjazd z tego raju
mocna...- 16 1
-
2013-02-22 21:34
W Niemczech to pociagi ICE czyli te szybkie przynosza ogromne dochody
A tu widze, ze barany nakupily skladow, juz zakladajac straty. Co to za debilny kraj. Litosci, nigdy do tego dziadostwa nie wroce.
- 25 2
-
2013-02-22 21:32
Konkurencja bardziej dla połączeń lotniczych...
niż dla innych połączeń kolejowych lub autobusowych. Pomysł fajny, tylko szkoda że pendolino mimo iż na polskich torach, nadal dla wielu polaków będę sferą marzeń.
- 8 1
-
2013-02-22 21:30
kursować będą co godzinę - od 12 do 14 ...........
- 12 1
-
2013-02-22 21:29
Pindolino to z tego wyjdzie, bo nawet takich torów do niego nie mamy
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.