- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (38 opinii)
- 2 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (42 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (276 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (319 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (126 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą
Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.
Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
- Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
- Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
- W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
- Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
- 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
- Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.
Rozkłady SKM
Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
Opinie (380) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-24 15:07
200km /h (1)
Tak pojedzie. 100km/ h w jedna i 100km/h w druga
- 19 2
-
2020-11-25 09:15
Hehhe, dobre
Wiadomo, że władza sumować potrafi :)
- 0 0
-
2020-11-25 09:03
byle nie do warszawy!
Kto do tej dziury wogole jezdzi chyba ze przejazdem...najbrzydsza stolyca europy chamstwo i karierowicze z pobliskich wioch
- 2 3
-
2020-11-25 09:02
Niby fajnie ale
Z każdego postępu trzeba się cieszyć. Tylko czy ten postęp nie jest zbyt wolny? Francuskie TGV jeździ od 40 lat 300km/h
- 4 0
-
2020-11-25 08:47
To ja passatem cala droge ponizej 200km/h nieschodzil
- 0 2
-
2020-11-25 08:46
bezpieczeństwo ponad wszystko
najważniejsze przy tej specyfice trasy kolejowej, na której jest mnóstwo zakrętów, łuków itp. ograniczeń nie jest szybkość jazdy, tylko jej bezpieczeństwo i komfort podróży
nie ma się co ekscytować tak szybkością pendolino dla tych kilkunastu minut skrócenia czasu jazdy
przede wszystkim trzeba wyeliminować wszelkie drogowe przejazdy strzeżone i niestrzeżone na trasach dużych prędkości, znamy przecież kilka katastrof przez błędy i głupotę ludzi- 3 0
-
2020-11-24 14:52
Aaaa ! (4)
A miedzy Gdynią a Gdańskiem -50 min
- 33 3
-
2020-11-24 15:52
Powinni postoj na oliwie zlikwidowac (2)
- 6 3
-
2020-11-25 08:45
Ale na oliwie nie ma postoju. Dworzec, parkingi, przystanki to widziałem ale postój? Jakieś dyliżansy tam jeżdżą?
- 0 0
-
2020-11-24 23:29
W Oliwie słoju a nie na Oliwie. Wracaj do Emblonga
- 6 1
-
2020-11-24 16:56
Nie marudź - przez miasto jedzie
w terenie zabudowanym 50km/h. A strefa 30? I wyjaśnione.
- 0 2
-
2020-11-25 01:13
Pkp (1)
A wystarczyło zlikwidować 3 przestanki i średnia na zwykłych lokomotywach wyszła by prawie identyczna.
Żenada. Toną nasze miliardy w studni bez dna.- 5 1
-
2020-11-25 08:20
Ale chodzi o to by tych przystanków nie likwidować.
Kolej ma być dla ludzi.
- 0 0
-
2020-11-24 22:39
Samochodem jade przepisowo 3,5h !!! (1)
Wiec to raczej zenada, a jak oddadza za pol roku odcinek Napierki Plonsk to bedzie pol godziny mniej, a cena? Przy dwoch osobach nizsza niz tym dylizansem
- 4 1
-
2020-11-25 08:17
Nas samym wjeździe do Wawy traci się czasem godzinę. I my mamy w to uwierzyć? PS Pochwal się spalaniem.
- 1 1
-
2020-11-24 21:18
przed wojną lukstorpeda szybciej po torach pędziła. (1)
- 8 2
-
2020-11-25 08:12
Pochwal się wiedzą historyczną i napisz gdzie.
Bo kilka sztuk tych eksperymentalnych, malutkich pojazdów, które rozwijały v max 115 km/h nie odegrało żadnej roli w historii przedwojennej kolei, ewentualnie zagwarantowały umiarkowany efekt propagandowy.
- 0 0
-
2020-11-24 19:04
200km/h to... (1)
... w latach 90tych jeździło się 7ką do warszawy. Potem nastawiali różnych szykan, wysepek, postraszyli radarami i niestety prędkość spadła. W 2,5h się było jadąc w godzinach porannych.
- 3 3
-
2020-11-25 08:06
W latach 90-tych to ciebie nawet w planach nie było.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.