- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (71 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (225 opinii)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (125 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (276 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (57 opinii)
Pesą lub Bombardierem na Morenę
8 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat)
Po nowo budowanej trasie tramwajowej na Morenę pojedziemy tramwajami wyprodukowanymi przez Pesę lub Bombardiera. Tylko tych dwóch producentów ubiegało się o dopuszczenie do przetargu na pięć nowych, dwukierunkowych pojazdów dla Gdańska.
Pięć tramwajów będzie całkowicie nowych i przystosowanych do dwukierunkowej jazdy, podobnie jak 46 poruszających się już po Gdańsku Dortmundów. Dwukierunkowość, czyli drzwi po obu stronach i kabiny motorniczego na początku i końcu pojazdu, jest niezbędna w przypadku nowej linii na osiedle Morena. Na jej zakończeniu nie przewidziano bowiem zwykłej pętli, a jedynie torowisko z rozjazdami.
- W postępowaniu zostały złożone dwa wnioski o dopuszczenie do przetargu. Obaj wykonawcy spełniają stawiane warunki i zostali zakwalifikowani do dalszego udziału w przetargu - informuje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Pięć nowych tramwajów, których producenta poznamy 29 kwietnia br., będzie wyposażonych w monitoring oraz klimatyzację w części pasażerskiej i kabinach motorniczego. Maksymalna długość pojazdu może wynieść 32,5 m, a pojazdem podróżować jednocześnie ma co najmniej 250 osób, z czego 28 na miejscach siedzących. Pojazdy muszą być też przystosowane do pokonywania spadków do 6 proc., a więc bez problemu radzić sobie z trasami na Górny Taras.
Zobacz też: Tramwaj na Morenę zawróci bez pętli
Wciąż nie wiadomo czy uda się zakupić od niemieckiego miasta Kassel 16 tramwajów typu N8C, czyli identycznych jak te, które sprowadzono do Gdańska z Dortmundu. Gdańsk nadal jest zainteresowany ich kupnem, ale niemiecki przewoźnik nie spieszy się z ich sprzedażą. Kassel jest w trakcie wymiany taborowej, zastępując N8C dwukierunkowymi Bombardierami. Dopiero wówczas być może dojdzie do sprzedaży używanego taboru do Polski. O niemieckie tramwaje zabiegają Gdańsk oraz Gorzów Wielkopolski.