• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pesą lub Bombardierem na Morenę

Krzysztof Koprowski
8 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Dwukierunkowy Bombardier wyprodukowany w 2008 r. dla Berlina. Dwukierunkowy Bombardier wyprodukowany w 2008 r. dla Berlina.

Po nowo budowanej trasie tramwajowej na Morenę pojedziemy tramwajami wyprodukowanymi przez Pesę lub Bombardiera. Tylko tych dwóch producentów ubiegało się o dopuszczenie do przetargu na pięć nowych, dwukierunkowych pojazdów dla Gdańska.



W marcu Warszawa podpisała umowę na 45 tramwajów Pesa Jazz Duo, dwukierunkowców, których dostawa rozpocznie się w 2014 r. W marcu Warszawa podpisała umowę na 45 tramwajów Pesa Jazz Duo, dwukierunkowców, których dostawa rozpocznie się w 2014 r.
Pięć tramwajów będzie całkowicie nowych i przystosowanych do dwukierunkowej jazdy, podobnie jak 46 poruszających się już po Gdańsku Dortmundów. Dwukierunkowość, czyli drzwi po obu stronach i kabiny motorniczego na początku i końcu pojazdu, jest niezbędna w przypadku nowej linii na osiedle Morena. Na jej zakończeniu nie przewidziano bowiem zwykłej pętli, a jedynie torowisko z rozjazdami.

- W postępowaniu zostały złożone dwa wnioski o dopuszczenie do przetargu. Obaj wykonawcy spełniają stawiane warunki i zostali zakwalifikowani do dalszego udziału w przetargu - informuje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Zaproszenie do dalszego postępowania przetargowego złożyły firmy Pesa z Bydgoszczy oraz Bombardier Transportation Polska. Produkty obu firm są doskonale znane gdańszczanom. Obecnie wozi ich 35 Pes 120NaG Swing oraz trzy Bombardiery NGT6. Pesy kupiono dla obsługi m.in. nowej trasy wzdłuż al. Havla, zaś Bombardiery kilka lat wcześniej z myślą o powstającej wówczas trasie na Chełm.

Pięć nowych tramwajów, których producenta poznamy 29 kwietnia br., będzie wyposażonych w monitoring oraz klimatyzację w części pasażerskiej i kabinach motorniczego. Maksymalna długość pojazdu może wynieść 32,5 m, a pojazdem podróżować jednocześnie ma co najmniej 250 osób, z czego 28 na miejscach siedzących. Pojazdy muszą być też przystosowane do pokonywania spadków do 6 proc., a więc bez problemu radzić sobie z trasami na Górny Taras.

Zobacz też: Tramwaj na Morenę zawróci bez pętli

Wciąż nie wiadomo czy uda się zakupić od niemieckiego miasta Kassel 16 tramwajów typu N8C, czyli identycznych jak te, które sprowadzono do Gdańska z Dortmundu. Gdańsk nadal jest zainteresowany ich kupnem, ale niemiecki przewoźnik nie spieszy się z ich sprzedażą. Kassel jest w trakcie wymiany taborowej, zastępując N8C dwukierunkowymi Bombardierami. Dopiero wówczas być może dojdzie do sprzedaży używanego taboru do Polski. O niemieckie tramwaje zabiegają Gdańsk oraz Gorzów Wielkopolski.

Opinie (178) 1 zablokowana

  • Pesa to dobry produkt i dajemy prac Polakom.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane