• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piastowska na Przymorzu do przebudowy. Nowa nawierzchnia i sieć wodociągowa

Krzysztof Koprowski
21 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być wykonane w ciągu siedmiu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Obecnie trwa analiza złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym. Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być wykonane w ciągu siedmiu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Obecnie trwa analiza złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym.

Za kilka tygodni powinna rozpocząć się przebudowa ul. PiastowskiejMapka na odcinku Subisława - Chłopska na Przymorzu Małym. Inwestycja będzie połączona z modernizacją sieci wodociągowej. W przetargu złożono sześć ofert. Wszystkie mieszczą się w planowanym przez miasto budżecie na ten cel.



Czy przebudowa ul. Piastowskiej będzie dla ciebie uciążliwa?

Zgodnie z dokumentacją projektową (autorstwa pracowni MG Invent oraz Bipro z Gdańska) ulica Piastowska na odcinku Subisława - Chłopska zyska nową nawierzchnię jezdni oraz częściowo chodników.

Pojawią się także nowe wiaty przystankowe, a przed każdym przejściem bez sygnalizacji świetlnej przewidziano montaż wyspowych progów zwalniających (tzw. poduszek berlińskich).

W inwestycji na zdecydowanej długości pominięto zabezpieczenie chodników i terenów zieleni przez parkowaniem, a także nie uwzględniono żadnych elementów infrastruktury rowerowej.

W ramach robót przewidziano wycięcie 15 drzew ze względu na zły stan sanitarny i nowe nasadzenia zastępcze.

Czytaj też:

Gdański Standard Ulicy Miejskiej. Przyjęto nowe wytyczne



Prace obejmą odcinek między ulicami Subisława (od rejonu przystanków "Droszyńskiego") a Chłopską. Prace obejmą odcinek między ulicami Subisława (od rejonu przystanków "Droszyńskiego") a Chłopską.

Prace wymuszone nową infrastrukturą wodociągową



Prace budowlane w zakresie układu drogowego są niejako wymuszone planowaną modernizacją podziemnej sieci wodociągowej wraz z przyłączami na tym odcinku. Jest to zatem inwestycja podobna pod względem zakresu robót do trwającej przebudowy ul. Słowackiego we Wrzeszczu Górnym, gdzie również remont nawierzchni podyktowany jest modernizacją infrastruktury podziemnej.

Prace będą koordynowane przez pracowników Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oraz Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej.

Wszystkie oferty w budżecie zarezerwowanym przez miasto



W postępowaniu przetargowym, obejmującym zarówno układ drogowy, jak i podziemne instalacje, złożono sześć ofert:
  1. Strabag z Pruszkowa k. Warszawy - ok. 3,770 mln zł;
  2. Colas Polska z Palędzi k. Poznania - ok. 3,452 mln zł;
  3. Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni - ok. 3,434 mln zł;
  4. Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - ok. 3,932 mln zł;
  5. WPRD Gravel z Gdańska - ok. 3,345 mln zł'
  6. Konsorcjum Kruszowo (lider) - Bituminium z Lini k. Lęborka - ok. 3,161 mln zł.

Budżet przewidziany przez miasto na realizację zadania wynosi 5,6 mln zł, a więc wszystkie oferty spełniają to kryterium.

Ponadto wszyscy wykonawcy zadeklarowali przedłużenie trzyletniego okresu gwarancji o kolejne dwa lata, a więc o wyborze oferty będzie decydowało tylko kryterium najniższej ceny (najtańszą ofertę wyróżniliśmy w zestawieniu).

Siedem miesięcy na realizację prac budowlanych



Obecnie wszystkie oferty są analizowane pod kątem spełnienia kryteriów formalno-prawnych. Na realizację prac budowlanych przewidziano siedem miesięcy od dnia podpisania umowy z wybranym wykonawcą.



Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

  • Normy stanu powietrza były ostatnio przekroczone dziewięćsetkrotnie (1)

    (cyfrowo: 900 x)!
    Miasto przy każdym remoncie wyrzyna drzewa i inną zieleń.

    Kto tak nienawidzi mieszkańców??

    Komu z mieszkających w okolicy umrze dziecko na białaczkę, niech wie komu podziękować. Śmierć na... grypę bo płuca styrane mieszanką chemikaliów w powietrzu nie dały rady? Chyba trzeba dziękować tak do serca, jak adamowiczowi.
    Nie mają litości nad nami i drzewami, nie możemy wybaczać im, chyba że też nienawidzimy własne dzieci.

    Nie wiem skąd u władz tak potworna, chora nienawiść do zieleni ale my godząc się, poddajemy się takim samym wyrokom śmierci jak wydane na drzewa.

    (P.S. Zastępcze nasadzenia mogą sobie wsadzić. Jeśli coś urośnie w takich warunkach z gałązki, to i tak miną lata, zanim będzie filtrować powietrze i dawać cień i dom ptakom, które zresztą też są na wyginięciu.)

    Względy "sanitarne"? To czyste kłamstwo urzędnicze.

    Upraszam media o drążenie tematu. Nad taką destrukcją, zwłaszcza przy współczesnym dramacie dotyczącym klimatu i chorób, nie można przejść do porządku dziennego.

    • 4 2

    • wiec odpowiadam to sa urzedasy miasta masz w arcie ZDIZ oraz DRMG

      • 0 0

  • Kolejny raz miasto zachęca do zakupu dużych aut z szerokim rozstawem kół.

    Zamiast dziur będą progi, to już może nie remontujcie - efekt ten sam. No i brak dróg rowerowych (osobnych od jezdni a nie malowanych bzdur jak w Gdyni).. o to chodzi?

    I progi Gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec.. Tony spalin, olej z misek olejowych na ulicach i większy hałas. AA i nikt nie kupi miejskich aut na te reoller coastery brawo.,

    Gdzie społecznicy mają rozum?

    • 5 0

  • Kiedy Pomorska!!! (2)

    tam można zbić samochód, przy prędkości 30km/h.

    • 13 1

    • jak wezmą się za robotę to zamiast dziurami zbijesz auto garbami. Zbieraj na terenówkę

      • 1 0

    • za 5 lat

      Najpierw trzeba zrobić dojazd do ekskluzywnych apartamentów na Pistowskiej przecież

      • 1 2

  • I kolejne progi zachęcające do kupowania wysokich aut z szerokim rozstawem kół

    Brawo społecznicy

    • 5 0

  • budżet 5,6 mln a wygrał 3,16 mln? 2,5 mln różnicy. No to przemalują asfalt i gotowe...

    • 0 1

  • ehh

    najtańszą ofertę powinno się odrzucać bo znów będzie na fuchę

    • 3 1

  • ,, Dzień świstaka ,,

    Ile razy można mówić o remoncie ul. Piastowskiej i nic nie robić ? Radny dzielnicy pan Mickun obiecywał zakończenie tego remontu już w 2017 r. Rozumiem, że współpraca polityczna z posłanką p. Chmiel była ważniejsza niż pilotowanie tego zadania ale nie obiecuje się czegoś co nie chce się przypilnować.
    Zero zaufania.

    • 5 1

  • piastowska byla piaszczsta 1963r byla piakna

    • 4 1

  • na przejściu Piastowska i Mściwoja II konieczne są śwatła (7)

    chociażby na żądanie. I to koniecznie! Tam jest strach przechodzić bo ograniczenie niby 40km/h ale niektórzy pędzą dużo więcej (dodatkowo stare lipy zasłaniają widok i w sumie kierowcy pieszych widzą w ostatniej chwili jak już wchodzą na przejście).
    Rozwiązanie wyspowie się nie sprawdzi - jakby urzednicy ruszyli się to by zobaczyli ile samochodów omija to "rozwiązanie wyspowe" na skrzyżowaniu Piastowska/Beniowskiego.

    Mam nadzieję że ktoś w końcu pójdzie po rozumum do głowy i zrobi przynajmniej tam światła, które są konieczne przy takim ruchu jaki jest obecnie na Piastowskiej.

    • 35 21

    • To siedź wdomu jak się boisz

      • 1 1

    • (2)

      Uważam, że delikatnie przesadzasz. Mieszkam dosłownie 50 metrów od tego przejścia i przechodzę je bardzo często z psem i pomimo że to prawda że ludzie jeżdżą tam trochę szybciej to naprawdę max 2-3 samochody przejadą i ktoś zawsze puści

      • 5 5

      • a dziecko (1)

        jak ma tam przejść bezpiecznie?

        • 3 3

        • tunelem

          dzieci powinny być pod opieką dorosłych

          • 4 1

    • (1)

      Może nie światła a porządne, wyniesione skrzyżowania zamiast tych badziewnych poduszek.

      • 8 1

      • poduszki robią ze względu na autobusy

        jak obywatele niszczą sobie zawieszenia to ok, ale jak to robią miejskie autobusy to już inna sprawa. Dlatego poduszki mają taki rozstaw aby mieściły się pomiędzy kołami autobusu

        • 6 0

    • Jak nie radzisz sobie z przechodzeniem przez jezdnię to polecam się wyprowadzić na wieś

      Problem się rozwiąże i nie będziesz utrudniać innym ludziom życia montażem kolejnego zestawu sygnalizacji świetlnej.

      • 6 4

  • Jak wyprowadza się pieniądze z miasta Gdańska (7)

    Sprzedaje się gdańskie wodociągi Francuzom (saur neptun), oni kasują za wszystko mieszkańców potem powołuję się miejsca spółkę za pieniądze Gdańszczan - GIWK i oni płacą za remonty za które powinni płacić Francuzi którzy eksploatują sieć. Można ?

    • 36 8

    • (2)

      stwierdzenie z cyklu nie wiem ale sie wypowiem. A prawda jest taka ze dzieki prywatycji udało sie w latach 90tych znalezc pieniadze na remont i zmiane calej organizacji. Ale pewnie zaraz tu ktos powie ze skandal bo Francuzi biorą pieniadze...to polecam sprawdzic ile kosztuja uslugi jak zarządzają tym Francuzi a ile jak zarządza tym polska spolka skarbu panstwa? (łatwo sprawdzic bo juz są takie przypadki). No więc w przypadku spolki skarbu panstwa jest 40% drozej (bo trzeba utrzymac amatorów partyzjnych) a i jakosc uslug gwałtownie spada. Prawda jest taka ze prywatny wlasciciel jest bardziej efektywny co jest zdecydowanie bardziej korzystne dla mieszkanców. A jak przejmuje to panstwo to mamy taki Orlen który w grudniu nie zarobił ani jednego grosza na przerobie ropy naftowej...

      • 5 4

      • Typowa próba odwrócenia uwagi od sprawy przekrętu z Saurem który za łapówki został przejęty bez nakazu w umowie aby przeprowadzić inwentaryzacje sieci

        • 3 2

      • Hahaha

        Tu mowa o spółkach miejskich a nie Skarbu Państwa, widać ze biednej masie próbujesz zrobić siano w głowie . Wracaj do UM do roboty bo się spóźnisz i jeszcze Dulkiewicz nagrody nie da.

        • 4 2

    • Wzieli przyklad z instruktora od maseczek

      • 2 2

    • (2)

      Po co tyle tych spółek, nie może być tylko saur?

      • 4 6

      • to bardzo proste dzieki temu jest 5 razy wiecej stanowisk dla urzedasów czyli kolesiów królika

        • 6 1

      • o to chodzi

        aby szary lud to łykał.

        • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane