• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze z UE na 24 elektrobusy dla Gdyni

Patryk Szczerba
1 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektrobusy pojawiały się już na ulicach Gdyni. Na razie w ramach testów. Elektrobusy pojawiały się już na ulicach Gdyni. Na razie w ramach testów.

Władze Gdyni podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.



Czy inwestycja w elektryczne autobusy to dobra decyzja?

Autobusy elektryczne pojadą na określonych trasach, tam gdzie nie ma trolejbusów. Będą obsługiwać linie nr 128, 133, 150, 190 i 282 oraz nocne kursy N40 i N94, zastępując pojazdy na olej napędowy.

Na nowości trzeba będzie poczekać. Pierwsze pojazdy wyjadą na ulice za dwa lata - na początku 2022 roku.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Autobusy elektryczne i ładowarki



Oprócz nowych autobusów elektrycznych powstanie również siedem stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi - przy pięciu pętlach autobusowych i przystankach końcowych.

Czytaj też: W Gdyni pojawią się midibusy znane z Zakopanego

Dwie ładowarki będą dostępne przy przystanku Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.

Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim koło Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.

Wiceprezydent Gdyni: inwestujemy w nowoczesność



Projekt zakupu nowych elektrycznych autobusów zachwala wiceprezydent Gdyni, podpisująca w Warszawie w imieniu samorządu stosowne dokumenty.

- Pod koniec ubiegłego roku odebraliśmy w Rzymie nagrodę. Gdynia została uznana za trzecie najlepsze miejsce do życia wśród miast od 150 do 400 tysięcy mieszkańców. Nie osiągniemy takich wyników, jeśli nie będziemy inwestować w nowoczesność. Nie moglibyśmy tego robić, gdyby nie wsparcie unijne, dzięki któremu jesteśmy w stanie ogłaszać dzisiaj początek tego nowego projektu. Pozwoli on nam osiągnąć jeszcze lepsze parametry, które dziś wydają się być może zbyt wysokie, ale jestem głęboko przekonana, że w przyszłości okażą się idealne, tak, jak stało się to z naszymi trolejbusami - zapewnia Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Całkowita wartość projektu wynosi 81 mln. 34 tys. złotych. Unijna dotacja to 68 mln. 649 tys. 400 złotych.

Miejsca

Opinie (253) ponad 20 zablokowanych

  • Elektrownia w Polsce spala węgiel, ale

    nie podstawia kominów ludziom pod nos, jak rury wydechowe. Dlatego autobusy z silnikami wysokoprężnymi (tzw. diesle) powinny być wymienione na elektryczne, na gaz, na wodór. Spaliny z oleju napędowego są najbardziej trujące ze wszystkich. Dlaczego ludzie na przystankach mają je wdychać? Za karę, że jeżdżą autobusami?

    • 0 0

  • Brać z UE póki można. (17)

    Już niedługo wyprowadza nas z UE i co wtedy zrobimy?!
    Wypie*pol na własne zadanie pislamistow coraz bliżej..

    • 81 54

    • Nie rozumiesz słów.... (1)

      ....że PIS nie chce wychodzić z UE? Powtarzasz jak papuga bzdury "peowskiej elity". Wiesz, że się ośmieszasz?

      • 2 4

      • Pis-dzielcy nie chcą wyjść, a robią wszystko żeby nas wywalili

        • 1 1

    • (2)

      UE nie ma swoich pieniędzy kochane lemingi. Wszystkie pieniądze jakie dostajemy z UE to nasze pieniądze. Naprawdę myśićie, że UE to fundacja charytatywna i bogate Niemcy, Francja zrzucają się, żeby inne kraje się bogaciły? Naprawdę w to wierzycie? Dajemy kasę do budżetu UE, a potem UE sobie decyduje na co możemy ją wydać. paranoja.

      • 3 3

      • Gupi

        • 0 0

      • Chyba niestety tak.

        • 0 1

    • (9)

      Mam UE gdzieś, wiecej placimy niz zostajemy, każą nam przestrzegać unijnych przepisów i wrzucają imigrantow. Poza tym teraz wlasnie pisowi jest blizej do UE...

      • 16 30

      • Wpłaciliśmy 49 a dostaliśmy 150 mld euro. Umiesz liczyć ćwoku? (7)

        • 18 6

        • Chyba nie do konca cwoku... (2)

          Dostajemy dotacje z unii na poziomie 2,5 % plan A zachodnie , głównie Niemcy wyssysaja z Polski 4,5 pkb

          • 6 11

          • Głupoty piszesz! (1)

            Gdyby nie UE to dziś ten twój kartofel byłby soltysem w podwarszawskiej wsi.
            Mateuszek klamczuszek mówi o pierwszym zrównoważonym budżecie - a na SORach ludzie umierają.

            • 13 6

            • Czyli zrównoważony budżet....

              ...równa się wzrost umieralności na SORach? Normalnie geniusz. Ty powinieneś być "sołtysem" ćwoku

              • 2 4

        • (1)

          Nie umie, bo to pisowski tuman do którego trafiają tylko slogany złożone maksymalnie z 3-4 wyrazów zakończone wykrzyknikiem.

          • 9 2

          • Sam jesteś taki pisowiec, ciemny i głupi.

            • 1 2

        • (1)

          Lepiej od Ciebie, lemingu.

          • 0 4

          • No chyba nie bardzo, tumanie.

            • 5 1

      • Kłamiesz. Kłamiesz. Kłamiesz.

        Dla kogo pracujesz? Płacą ci w rublach?

        • 1 1

    • nie bój nie bój

      I tak zapłacisz z nawiązką za dotacje

      • 1 4

    • Obsesja ?

      • 4 1

  • Za dwa lata (3)

    To nas wywalą

    • 9 7

    • Oby.

      • 0 0

    • (1)

      I skoncza sie dotacje od ha i podroze zagraniczne bez wiz

      • 5 1

      • W TVN mówili ?

        • 1 0

  • (7)

    Nie nie nie. My wcześniej wpłaciliśmy pieniądze do eurokołchozu, oni przemielili to, biurokracja to zeżarła i wysłali nam troszkę, abyśmy smutni nie chodzili. Nikt nam nic nie daje!!!

    • 59 74

    • Czas na PolExit (1)

      Czy PolRaus jak by tak bardziej po unijnemu pisać.
      Im mniej od nich bierzemy tym łatwiej bedzie się od nich uwolnić. Nie oszukujmy się, w raxie wtjścia trzeba będzie oddać dotacje z odsetkami.

      • 8 24

      • Dokladnie.

        • 0 0

    • zgadza sie

      • 1 1

    • Gdyby nie dofinansowanie z uni to wielu i westycji by nie było. Trochę obiektywizmu patafiany. Póki co więcej bierzemy niż wpłacamy.

      • 13 8

    • Ale Janusze maja uciechę, ze za darmo (1)

      • 9 10

      • Fajno, piszesz komentarz i sam sobie komentujesz , gdańszczanie to nie wiejskie głupki pamietaj

        • 6 3

    • 500+ dziala tak samo, ochlapy dla motlochu by siedzial cicho i sie cieszyl ze wladza taka dobra

      • 30 11

  • Unia da na niemieckie elektrobusy (5)

    I kto tak naprawdę na tym zarobi?

    • 15 7

    • Ruskie trole (4)

      Mateusz nie da rady wybudować? W urusie? A moze w stoczni w Radomiu?
      Lepsze byłyby nasze, Wolskie na wungiel. Ruski jak dotąd.

      • 7 7

      • Tępy jesteś jak putina tuby (3)

        • 0 4

        • Pisowcy są rosyjską tubą. Nikt tak nie pcha nas do Rosji, jak PiS i Kaczyński. (2)

          • 1 2

          • (1)

            Nikt tak nie szkodzi Polsce jak ciamajdy z oPOzycji, chociaż najbardziej są szKODliwi sami dla siebie ;)

            • 3 0

            • człowieku Ghk staraj się bardziej, wytęż umysł

              • 0 1

  • Słyszałem, że Gdynia...

    ... została uznana za najlepsze na świecie miejsce do życia wśród miast od 200 do 300 tysięcy mieszkańców leżących pomiędzy 50 a 55 stopniem szerokości geograficznej północnej których nazwy mają 6 liter i kończą się na A, leżą nad morzem lub jego zatoką, mają nieduży parking przed miejskim ratuszem, sieć trolejbusową i graniczą z miastami ktorych nazwy mają tylko 5 lub 6 liter...
    Podobno była nie do pobicia...

    • 0 1

  • O co taki lament?

    Ciekawe, że tylu osobom wydaje się iż pojazdy komunikacji zbiorowej napędzane energią elektryczną to jakaś nowinka, z którą trzeba walczyć i "zahejtować". Tymczasem kolej podmiejska, tramwaje, trolejbusy mają się znakomicie i od dawna funkcjonują w trójmieście. Czasem mam wrażenie, że gdyby na przystanek podjechał tramwaj napędzany "dieselem" to wielu byłoby wniebowziętych. Fakty są takie, że napęd elektryczny w komunikacji miejskiej sprawdza się znakomicie (lepsza sprawność silnika, mniejszy hałas, brak emisji spalin w mieście, lepsze przyśpieszenie, odzysk energii hamowania itd.).

    Autobusy na baterie to żadna rewolucja. Raczej ewolucja - zmienia się tylko nośnik energii. Wiemy, że od kilku lat takie rozwiązanie jest już stosowane w ZKM Gdynia. Trolejbusy wykorzystują energię z akumulatorów do przejazdów w miejsca, gdzie brak jest trakcji elektrycznej. Teraz ZKM robi krok dalej i o co taka afera?

    Miłego dnia;)

    • 1 0

  • Nic dla zdrowia (1)

    To nie jest czysta energia ślad węglowy jest straszny. Baterie trzeba wyprodukować rzadkich metali, bateria ma krótki okres przydatności. Części zamienne bardzo drogie. Może nie będą smrodzic tutaj ale będą szkodliwie w całym rozrachunku dla globu. Utylizacja baterii będzie tak drogą że ZKM podniesie ceny biletów na ten cel. Nawet Rudnik z Cejrowskim są w zgodzie w tej sprawie. Ostnio Niemieccy naukowcy stwierdzili że szkodliwość baterii oraz ich produkcja jest bardziej szkodliwa niż diesel z nowoczesnymi katalizatorami. Pozdrawiam

    • 8 2

    • sama prawda, a jeśli brać pod uwagę, że Gdynia ma już infrastrukturę pod CNG, oraz pod Trolejbusy (które coraz mniej różnią się od autobusów elektrycznych) to zakup tego czegoś wydaje się jeszcze bardziej irracjonalny.

      • 0 0

  • Elektryczne samochody, autobusy, to dopiero gwóźdź do trumny dla naszje planety. Pseudo-ekologiczne, produkcja prądu jak na razie w Polsce ekologiczna nie jest, do tego kwestia baterii, zaraz będziemy musieli się zmierzyć z ich utylizacją.

    • 0 1

  • Najważniejszą sprawą jest to

    czy będzie można przewozić w nich rowery. Kupiłem rower za 30 koła i nie chcę aby niszczył mi się na ulicy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane