• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piętrowy parking na 500 rowerów o 5 mln zł za drogi

bra
12 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.

Niemal 13 mln zł - tyle wynosi jedyna oferta firmy, która chce wybudować piętrowy parking rowerowy przy nowo powstającym budynku dworca we Wrzeszczu. Budżet jest mniejszy o ponad 5 mln zł.



Piętrowy parking rowerowy ma sens?

O planach budowy piętrowych parkingów rowerowych przy dworcach pisaliśmy już ponad pięć lat temu. Wówczas, oprócz Wrzeszcza, taki obiekt miał powstać także w Gdańsku Głównym. Na razie pod uwagę brana jest tylko ta pierwsza lokalizacja.

Właśnie otwarte zostały koperty w przetargu na budowę piętrowego parkingu na 500 rowerów i zaplecze socjalne dla kierowców miejskich autobusów.

Ofertę złożyła tylko jedna firma - konsorcjum dwóch spółek Roverpol - na kwotę 12 890 400 zł. DRMG przeznaczyła na ten cel zaledwie 7 572 256 zł, więc różnica wynosi ponad 5,3 mln zł.

Wydaje się zatem, że szanse na realizacje są niewielkie.

Poza budową obiektu parkingowego z zapleczem przyszły wykonawca będzie miał szereg prac do zrealizowania.

Zieleń, miejsca dla taksówek oraz Kiss&Ride

  • Rozbiórka jednokondygnacyjnego pawilonu użytkowanego
  • Budowa trzech miejsc postojowych Kiss&Ride
  • Budowa dwóch miejsc postojowych TAXI
  • Budowa dwóch miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych
  • Montaż trzech tablic informacji pasażerskiej
  • Mała architektura: ustawienie dwóch ławek, dwóch koszy na odpadki oraz donicy
  • Nasadzenie drzew, krzewów oraz wykonanie trawników

Jeśli miasto zdecydowałoby się na wyłonienie wykonawcy, to będzie on miał 47 tygodni od dnia zawarcia umowy na przeprowadzenie wszystkich prac.

Rowery po schodach, iluminacja i przekąski



Co ważne, na piętro rower będzie trzeba wciągać po schodach, które będą miały dwie rynny, po obu stronach.

Elewacja parkingu rowerowego będzie ażurowa. Przewiduje się ponadto montaż systemu monitoringu oraz iluminacji nocnej.

We wnętrzu zaplanowano miejsce na dwa automaty z napojami i przekąskami.

Zaprojektowano też kilka stanowisk z przyłączem do ładowania rowerów elektrycznych oraz stację do doraźnej naprawy jednośladów.
bra

Opinie (431) ponad 20 zablokowanych

  • Poszaleli (1)

    Już chyba wszyscy poszaleli

    • 37 3

    • wiele osób chorych psychiczne uważa wszystkich wokoło za chorych psychicznie

      podobnie jak gość jadący pod prąd na autostradzie: uważa wszystkich jadących z naprzeciwka za łamiących przepisy ruchu drogowego.

      • 0 0

  • Piękny kur....

    • 21 2

  • Opinia wyróżniona

    Wpiszcie w Google "bike parking Utrecht station" (63)

    I zobaczcie, jak wygląda porządny parking rowerowy przy dworcu w cywilizowanym mieście, zanim zaczniecie pisać, że we Wrzeszczu nie jest potrzebny.

    • 113 147

    • A gdzie Ty porównujesz normalność z krajem trzeciego świata... (2)

      • 64 15

      • (1)

        Z trzeciego świata tu ty piszesz

        • 3 5

        • z miasta bez gospodarza

          • 6 6

    • Jak Utrecht nie ma na co wyrzucać kasy to może sobie nawet lunapark dla rowerów wybudować (20)

      ale my jesteśmy biednym miastem i nie stać nas na jakieś piętrowe parkingi rowerowe.

      • 46 48

      • Co to za brednie (5)

        Przeprowadź za wschodnią granicę, to dobre miejsce dla takich jak ty.

        • 25 38

        • wiecej normalnosci na wschodzie niż na tzw. zachodzie (4)

          niestety

          • 11 25

          • jakie kryteria normalności stosujesz? (2)

            warto je przemyśleć na nowo. Bicie przez policję ludzi demonstrujących pokojowo przeciwko sfałszowaniu wyborów to nie jest normalność.

            • 12 7

            • Ty o Francji, a my o wschodzie....

              • 12 8

            • Polska policja bila palkami protestujace Polki. Moze wiec to faktycznie jest nasza normalnosc? Dales mi teraz do myslenia.

              • 5 1

          • Na jakim wschodzie?

            Przeciez za nasza wschodnia granica sa Bialorus i Ukraina, ktore nie za bardzo pasuja jako wzorzec jakiejkolwiek normalnosci (zapewne Bialorus znacznie predzej, ale nadal to juz nie jest nasza normalnosc, moze 30 lat temu).

            • 0 0

      • (10)

        A to te rowery to w końcu są dla biedaków czy bogaczy, zdecydujcie się w końcu, bo się gubię.

        • 34 5

        • to zależy jaki masz budżet

          rowery są dla wszystkich

          • 21 4

        • (7)

          Rowery są dla tych, którzy chcą nimi jeździć. Fanaberie, jak piętrowy parking dla rowerów, są dla bogaczy.

          • 26 19

          • (6)

            Misiu, ale piętrowy to znaczy tańszy. Bo tam najwięcej to grunt kosztuje.

            • 14 13

            • Misiu (4)

              Miejsca to tam jest w bród, wystarczy je dobrze zagospodarować, to nie Holandia. Tylko że u nas miejsce jest na reklamy, bezdomnych, agitatorów, nie ma dla L-UD-Dzi!!!!

              • 22 12

              • (2)

                To, że jest w bród, to nie znaczy, że nie ma swojej wartości.
                Na Długim Targu też jest sporo miejsca, idź tam sobie postaw coś za darmo.

                • 13 10

              • Ile płacisz za parkowanie roweru w centrum? Nic, czyli miejsce na rower jest za darmo.

                • 7 9

              • Po 24 stawiam za darmo grażyna

                • 3 1

              • nawet gdy miejsca jest w bród, warto przy stacjach SKM stawiać dwuwarstwowe stojaki do parkowania rowerów

                chodzi m.in. o to, by maksymalna liczba ludzi miała niewielki dystans do pokonania by wsiąść do pociągu po przyjeździe rowerem na stację. W Holandii jest niepisany zwyczaj, że rowerzyści wybierają stojaki z górnej warstwy, pozostawiając stojaki do parkowania rowerów w dolnej warstwie dla rowerzystek.

                • 7 3

            • A na dach u sadzić kapustę

              • 2 2

        • Cla złomu

          • 0 1

      • Hhahaha

        Chłopie, tym bardziej jak jesteśmy biedni to nie stać nas na kulawe rozwiązania. 15 dużych baniek na parking dla 500 rowerów, serio nie da sie inaczej? To takie trudne? Chyba tak, bo u nas robią i rządzą trędowaci, reszta robi dla Zachodu

        • 21 9

      • bieda to jest u ciebie ale umysłowa ;)

        • 7 10

      • w biednych, źle zarządzanych miastach trzeciego świata ludzie dojeżdżają do pracy samochodami prywatnymi lub gniotą się w

        w dobrze zarządzanych miastach bogatych krajów ludzie zamożni dojeżdżają do pracy rowerami lub korzystają z dobrze rozwiniętych systemów rower + kolej (u nas: SKM). Strzeżone, darmowe parkingi dla rowerów w bezpośredniej bliskości stacji SKM to bardzo dobre rozwiązanie. Wprowadzanie rowerów do takich parkingów po schodach to nieporozumienie.

        • 12 6

    • Pewnie, można i tak, ale równie dobrze sprawdziło by się rozwiązanie jak Waterloo Station Bike Parking. Za tą kasę można by postawić takie parkingi przy każdej większej stacji w Trójmieście,

      • 13 3

    • Jakie jest natężenie ruchu rowerowego (14)

      w mieście Utrecht a jakie w Gdańsku? 5% z tego? Podział pasa ruchu pieszych i dróg dla rowerów też jest jak 1/4 do 3/4. Bądźmy realistami.

      • 17 4

      • No bądźmy realistami, niech i będzie 5% tego... (13)

        ...to by można założyć, że parking też wystarczy 5% tego, tak?
        No to liczymy: parking w Utrechcie ma pojemność 12500 miejsc (tak naprawdę 1000 więcej, ale miejsc dla rowerów miejskich powiedzmy że nie uwzględnię), razy 5%, to wychodzi 625 miejsc.
        To według Twoich założeń parking we Wrzeszczu jest planowany za mały!
        Dzięki, mnie przekonałeś.

        • 17 7

        • Ale powinni droższy zrobić! (12)

          Z darmowym ładowaniem dla elektryków, a najlepiej z darmowymi rowerami dla każdego !
          Czerwna rewolucja postępuje...

          • 14 11

          • (10)

            Gdybyś tylko misiu wiedział, ile się wszyscy dokładają do samochodów w mieście, to byś sam prosił, żeby miasto porobiło zamiast tego darmowe ładowanie rowerów, bo to byłaby gigantyczna oszczędność. Na samym koszcie remontów chociażby.

            • 14 16

            • ci od samochodow to akurat to miasto utrzymuja (9)

              • 21 10

              • xD
                Następny co nie wie jak są zbierane podatki i na co idą.

                • 9 2

              • teraz to pojechałeś niby w jaki sposó tankując u obajtka czy płacac mateuszkowi podatki?? Ile z tego wraca do Gdańska... wszystkie dotacje blokowane , sory przyznawane na pilniejsze rzeczy w miastach pisorków

                • 7 11

              • samochodozę się leczy, Kubusiu (4)

                • 4 8

              • Niestety motofobia jest nieuleczalna (3)

                Pysiu

                • 8 4

              • motofobia nie występuje wśród rowerzystów (2)

                80% z nich ma prawo jazdy i dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym

                • 2 6

              • źródło? (1)

                czy to wynik badań własnych?

                • 1 0

              • ankieta wypełniona przez kilkuset mieszkańców Gdańska w 2021 roku

                • 0 0

              • Nie pisz bzdur. Podatki w miastach nie są (1)

                związane z motoryzacją.

                • 2 2

              • Podatek od środków transportowych

                W całości idzie do samorządu.

                • 1 1

          • I pampersy za darmo

            • 2 0

    • Mieszkałem wiele lat w Niderlandach tam parkingi rowerowe są w każdej ,,dziurze" widzę że tu dominuje dalej ten prymitywizma (8)

      Dyrektor mojej firmy miał ,,wypasionego"Lexusa ale do pracy dojeżdżał rowerem jak większość Holendrów.Natomiast większość Polaków z tzw ,,ściany wschodniej,,dojeżdżała samochodami nawet jak mieli blisko! Widzę że ta ciemnota i tu dotarła

      • 29 34

      • Pewnie powinnismy sie tobie ukłonić, (1)

        bo już z 3 lata mieszkasz w Gdańsku i wcale nie przyjechałeś ze wschodu ;)

        • 16 6

        • Dziecko co ty bredzisz nie ćpaj tyle

          Jestem gdańszczaninem od ponad 50 lat a mieszkałem i pracowałem w wielu różnych krajach i mam dzięki temu skalę porównawczą różnych zachowań ,różnych nacji

          • 4 2

      • Potwierdzam (1)

        Byłem tym dyrektorem. Woziłem Polki na bagażniku

        • 15 8

        • A ssałeś w bagażniku

          • 3 1

      • Nie jesteśmy i nie będziemy Holandią! (3)

        Przestańcie porównywać nas do Holandii!
        Nigdy nie mieliśmy koloni i nie wykorzystywaliśmy niewolników.
        Nigdy nie strzelaliśmy do niewolników w Indonezji, RPA czy Indiach.
        Nie jesteśmy furtką dla firm do wyprowadzania zysków z Unii Europejskiej do rajów podatkowych.
        Nie jesteśmy supermarketem dla ćpunów i erotomanów.
        Nie czerpaliśmy zysków z tych wszystkich powyższych powodów, i dlatego nie mamy kasy do wyrzucenia na takie bezsensowne projekty jak piętrowe parkingi dla rowerów!

        • 38 11

        • Genialnie powiedziane.

          • 5 3

        • Stek bzdur piszesz. W NL ćpunami i

          erotomanami są obcy, w tym z Polski.

          Poza tym jesteś śmieszny wypominając Holendrom coś co skrytykowały ich obecne pokolenia.

          • 4 2

        • I na szczęście parking powstanie wbrew tobie.

          • 3 1

    • Nam tu Utrechta nie potrzeba (1)

      już my mistrza Ulryka pokonali pod Grunwaldem to i Utrechta powalim

      • 9 8

      • Raz na jakiś czas i Tobie zdarzy się coś zabawnego napisać ;)

        • 5 4

    • Po pierwsze parking rowerowy jest potrzebny ale nie taki jak maja kaprys urzednicy skopromitowanych władz miasta!

      Gdańsk jest bardzo bogatym miastem wystarczy tylko by POlitycy tego miasta przestali krasc i marnowac nasze pieniadze!

      • 12 9

    • Cywilizowane miasta mają gęstą sieć metro (3)

      Jak wybudujemy za 100 lat metro, to wtedy będziemy mogli porozmawiać o cywilizowanych miastach i parkingach rowerowych

      • 15 6

      • Większość cywilizowanych miast ma dobrze rozwiniętą sieć dróg dla rowerów

        metro mają tylko niektóre. Nakłady na infrastrukturę rowerową cechują się najwyższymi wskaźnikami efektywności ekonomicznej, kilkaset razy wyższymi niż nakłady na sieć podziemnych linii metra. W Trójmieście mamy SKM i PKM a także najwyższe w kraju wskaźniki korzystania z przejazdów koleją w Polsce.

        • 4 8

      • skm, pkm i PolRegio to nic ? Ty potrzebujesz (1)

        kolei pod ziemią ? Śmieszny jesteś.

        • 1 3

        • PKM to faktycznie nic

          Obudźcie mnie, gdy zacznie jeździć w takcie odpowiadającym nazwie.

          • 1 1

    • Sam se wpisz.

      • 3 3

    • wyjedz i nie wracaj (2)

      holednerskie standardy nas nie interesują

      • 10 8

      • Co znaczy nas ? Nie pisz za mnie, bo mnie (1)

        holenderskie standardy interesują, ze względu tego, że to oni mają dobrobyt a PL nie.

        Z tego wynika, że dalej chcesz klepać płacową biedę w naszym kraju.

        • 3 2

        • W Bangladeszu też dużo na rowerach jeżdżą

          I patrz pan, jaki dobrobyt!

          • 1 1

    • Kup siodełko i oc

      • 3 4

    • bo nie jest! jak ze 100 rowerów będzie to max a po drugie kto w chorym umyśle wymyślił piętrowy?

      • 2 1

    • największy na świecie i do czego się porównujesz malutkiego Wrzeszcza?

      • 2 2

  • Pilnować skarbca miejskiego. (3)

    Nie wyrzucać w błoto milionów.

    • 32 2

    • nie rozbudowywać już obecnie przewymiarowanej infrastruktury dla samochodów (2)

      skupić się na rozbudowie sieci linii kolejowych (PKM/ SKM) oraz poprawie komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów chcących docierać do jej przystanków i stacji. Wymienić tabor SKM i podnieść częstotliwość połączeń.

      • 1 2

      • Przewymiarowana infrastruktura (1)

        Masz może na myśli obecną Świętokrzyską??

        • 2 0

        • Spokojnie

          Do aktywisty z przewymiarowanym mózgiem musisz powoli.

          • 2 0

  • (3)

    Potrzebny tak jak ten samochodowy na Jana z Kolna w Gdańsku od paru lat świeci pustkami.!!!!!

    • 44 2

    • Świeci pustkami, bo wystarczy zaparkować na trawniku/chodniku za darmo.

      • 2 1

    • Nie od paru lat tylko conajmniej ze 25 lat,zawsze byl prawie pusty

      • 1 1

    • Nie wiem, kiedy świeci pustkami, ale ile razy chcę tam zaparkować, to miejsc nie ma....

      • 0 0

  • Takie baraki miałyby szpecić zabytkowe miasto?

    • 21 4

  • Lepiej budujcie mieszkania socjalne, (1)

    bo mieszkańców przybywa.

    • 22 11

    • To każdy musi dostać coś za ułamek ceny rynkowej a reszta musi się na to zrzucić? Niech sobie wynajmą, kupią, zbudują.

      • 7 1

  • Nowe "owce". To jakiś konkurs? "Kto głupiej wyrzuci pieniądze w bloto" (2)

    Na dofinansowanie do opału przeznaczyć, bo nawet chrustu już nie ma.

    • 34 6

    • (1)

      A z tematem chrustu i dopłat to do pisowskiego rządu proszę, miasto nie ma z tym nic wspólnego.

      • 6 1

      • Skąd wiesz? Może to urzędnicy resztę wyzbierali?

        • 0 3

  • (9)

    Super 13 mln za parking na kilka rowerów. Bzdura jest masa sypiacych się rzeczy w mieście a oni będą wydawać kase na bzdury... super.

    • 51 7

    • panie.... skończył pan jakąś szkołę? (5)

      Przecież jest napisane, że firma złożyła ofertę, a nie że będą budować.
      A ofertę to sobie można złożyć nawet 100 mln

      • 6 7

      • (1)

        Pan przyjezdny? Dopłacą różnicę i postawią ten barak za te 13 baniek, jak zwykle, bo kasa jest do wydania.

        • 5 3

        • I bardzo mnie to cieszy.

          • 3 2

      • a Pan skończył szkołę wydawania pieniędzy na bzdurne inwestycje i jest z tego dumny jako urzędnik miasta Gdańska ? (2)

        • 3 2

        • nie jestem urzędnikiem, ale wiem, że nakłady na infrastrukturę rowerową (1)

          wykazują się najwyższym wskaźnikiem efektywności, wyższym niż jakiekolwiek inne nakłady na infrastrukturę komunikacyjną miasta.

          • 1 5

          • Rzucasz frazesami

            Tymczasem koszt jednego miejsca na tym parkingu to 26k. Efektywność level master.

            • 4 1

    • (2)

      Sprawdź ile kosztuje wybudowanie jednego miejsca postojowego dla samochodu i zobaczysz, że cena jest w sumie normalna. Nie tanio, ale i nie z sufitu.

      • 4 4

      • Taaaa jasne, cena normalna... (1)

        Chyba że bierzesz udział w tym przetargu...

        26k za 1 miejsce parkingowe dla roweru... Naprawdę to miasto nie potrafi bardziej ekonomicznie dysponować kasą?

        • 6 3

        • ta inwestycja to nie tylko miejsca do parkowania rowerów

          czytaj staranniej teksty, które komentujesz. Jedno miejsce do parkowania samochodów na wielopoziomowym, darmowym dla pasażerów metra parkingu przy stacji Młociny w Warszawie kosztowało kilkanaście lat temu 40 tysięcy złotych. Na jednym miejscu do zaparkowania samochodu można na dwuwarstwowym parkingu zaparkować 20 rowerów. Teraz porównaj te informacje i wyciągnij wnioski.

          • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Czas na darmową komunikację w mieście. (32)

    Wszystkim wyszłoby to na zdrowie.

    • 220 71

    • Nie ma czegoś jak coś za darmo. Przecież płacisz (24)

      podatki przeciętny zjadaczu cukru.

      • 40 23

      • (16)

        To czas na komunikację miejską finansowaną w całości z budżetu miasta.

        • 41 21

        • Przecież budżet miasta tez jest z przychodu podatników. (15)

          Wy tak na serio macie aż tak niskie iQ?

          • 28 28

          • (6)

            My doskonale rozumiemy, skąd się bierze budżet miasta.
            Kominikacja to powinna być usługa dostępna tak jak oświetlenie ulic - nie wrzucasz monety do każdej mijanej latarni.
            I wtedy można w końcu zakazać wjazdu aut do centrum i podnieść opłaty za parkowanie do poziomu, żeby się to wszystko spinało.

            • 38 23

            • (1)

              Jak dla mnie latarnie mogą być płatne. Stać mnie na zakup latarki. Gdy nie chodzę nocą nie płacę.Niech płacą ci co chodzą nocami po mieście.

              • 19 15

              • Ale na brak bezpieczeństwa cię nie stać!

                • 0 1

            • nie każdy ma jedną trasę w życiu: dom-korpo-dom

              komunikacja darmowa dla mieszkańców, ok, ale tylko dla tutaj płacących podatki. Innych szykan dla kierowców nie potrzeba.

              • 11 3

            • (2)

              Na jednego rowerzystę jadącego ulicą przypada około 30 do 50 kierowców. To taka zgrubna ocena na podstawie obserwacji w czasie przejazdu ruchliwymi ulicami miasta. Dlaczego zatem mniejszość ma aspirację narzucania zdecydowanej większości swoich upodobań i poglądów?

              • 10 4

              • A pieszych jest znacznie więcej, zatem co się (1)

                rzucasz swoim samochodem ?

                • 4 6

              • No i mają przywileje więc o co ci chodzi?

                • 2 0

          • (6)

            No to jak z naszych podatków to czemu mamy płacić drugi raz? Ty masz IQ poniżej 20?

            • 13 4

            • Skoro "z naszych podatków" to powiedz (5)

              Kosztem czego ta darmowa komunikacja ma być? Kosztem remontów dróg? Kosztem mejsc w szkołach? Kosztem niezbudowanych przedszkoli? Bo budżet nie jest workiem bez dna. Tylko rząd umie dodrukować pieniądze dla suwerena...

              • 19 7

              • (4)

                Kosztem urzędników, bo za dużo ich u nas. Bedzie darmowa komunikacja to o masę urzędników mniej.

                • 12 8

              • W skrajnym wypadku odpadnie może kilku księgowych (1)

                Rozliczających przychody z biletów. Myślisz, ze cała reszta etatów która zajmuje się obsługa, organizacja i rozliczaniem zniknie? Mam wrażenie, ze ludzie serio myślą, ze komunikacja miejska to tylko kierowca w autobusie a cała reszta to się sama organizuje, paliwo samo się tankuje, autobus sam się naprawia. Rozkłady same się rozpisują.

                • 11 5

              • Naprawde uważasz ze odpadnie tylko kilku księgowych? Komunikacja to również:
                1.Bilety, w więc ktoś kto odpowiada za ich projekt, realizację, dystrybucję, serwis automatów.
                2. Firma zewnętrzna zajmująca się kontrola biletów,
                3. Wszystko co związane jest z mandatami, szczególnie tymi niezapłaconymi; sprawy w sądzie, windykacja, prawnicy.
                4. Wszystkie zniżki, ulgi, darmowe przejazdy.
                Na pewno jest coś jeszcze. Bilety generują więcej kosztów niż się wydaje. Warto by było to wszystko policzyć i sprawdzić ile tak naprawdę trzeba by bylo dopłacać z budżetu. Być może warto, bo oszczędzony czas i ludzi można przekierowac do innych zadan.

                • 10 6

              • To kto cię obsłuży jak przyjdziesz wyrobić nowy dowód, lub jak złożysz elektroniczny wnosek o dowód? Sztuczna inteligencja?

                • 1 3

              • Może twoim kosztem aby ciebiebylo mniej

                • 0 0

          • twoje iQ jest na poziomie meduzy tylko dlaczego musisz to udowadniać :) W konfederacji pewnie i tak masz najwyższe :)

            • 4 4

      • W podatkach i tak już finansujesz 3/4 komunikacji miejskiej, a mimo tego musisz jeszcze kupować bilety (4)

        Lepiej dodać jeszcze te 1/4 i mieć całkowicie darmową komunikację miejską, zamiast parkingów rowerowych.

        • 18 10

        • płacisz w podatkach za nieco ponad połowę + darmową komunikację dla dzieci.

          100% to setki milionów złotych mniej w budżecie miasta, w tym na rozwój sieci, który nie jest wliczany w koszty operacyjne KM, ale ciułany z budżetu. Każdy ucierpi, łącznie z zawziętymi kierowcami, bo cięcia na jakąkolwiek infrastrukturę, remonty, rozbudowy byłyby potworne. Pipidówy bez perspektyw i turystów, mogą sobie na to pozwolić, my nie. Pokaż mi jakiekolwiek miasto (Trójmiasto plus aglomeracja) w kapitalistycznym świecie tej wielkości lub większe z darmową komunikacją. NIKT tego nie robi, bo to populistyczny i**otyzm, który doprowadziłby tylko do stagnacji. Wsiadając do samochodu też ponosisz dodatkowe koszty we wszelkich dodatkowych podatkach na paliwie, podatkach pobieranych od ubezpieczalni itd. które jakoś nie idą na remonty i nowe drogi, ale do budżetu centralnego i nagle jest za co opłacić działanie szpitali. To nie podstawówka, to nie jest proste i oczywiste.

          • 11 3

        • (2)

          A po co rowerzystom komunikacja miejska? Przecież rower służy do komunikacji. Do dworca można dojechać z wielu miejsc komunikacją miejską.

          • 8 5

          • Bo czasem masz blisko do stacji (1)

            a potem daleko do pracy?
            Albo i tak i tak?

            Sam dojeżdżałem rowerem 7 min do SKM Gdańsk Główny, potem 5 z Sopotu do pracy. No i jak miałem rower, to nie byłem uzależniony od autobusów i ich rozkładu, które jechały przez kręte i zakorkowane ulice dłużej? 30min mniej niż podjeżdżając busami , albo godzinę tylko rowerem całą tę trasę różnicy dziennie to już coś, pomijając nieco lepszą kondycję...

            • 6 5

            • .

              Inni w tym celu (uniezaleznienia się od komunikacji miejskiej) kupują samochody, chociaż dla wielu mających wstręt do samochodów jest to sprawa niezrozumiała

              • 1 4

      • Jak widac dzbanku na twoja edukacje darmową :) szkoda było pieniędzy .Ale Dzieki niej takie dzbany maja jeszcze czelnosc sie (1)

        Konfederacja to zbieranina patologi popierajaca Putina

        • 3 5

        • Wcześniejszy wpis dowodzi że

          Niektórym brakuje wiedzy, a niektórym kultury. I ten drugi brak od razu ustawia delikwenta na niższym szczeblu drabiny społecznej.

          • 0 1

    • Nie darmowa a szybka, rozbudowana i na czas

      Serio 4zl albo 100zl za bilet to nie jest aspekt który kogokolwiek zniechęca do przesiadki na komunikacje. Ludzie wybierają auto bo jest szybciej i bardziej komfortowo. Dziś 100zl niewystarczy nawet na tydzień dojazdu Dk pracy autem a mimo, to Ci którzy jeżdżą i tak jadą autem.

      • 7 3

    • Wszystko darmowe (1)

      I inflacja o 100%

      • 3 5

      • bo bierzecie te kolejne dawki

        • 0 3

    • Darmowa komunikacja to mniej samochodów w mieście

      I więcej dzieci...

      • 3 10

    • Darmowa komunikacja jest w wielu miastach (1)

      np. Malborku i Talinie.

      • 5 8

      • W Tallinie już nie

        • 8 1

    • Za darmo na karte Gdańszczanina

      Inni niech płacą.

      • 4 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane