- 1 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (233 opinie)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (405 opinii)
- 3 17-letni złodziej paczek zatrzymany (128 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (23 opinie)
- 5 Czerwony skatepark w Jarze Wilanowskim (34 opinie)
- 6 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (169 opinii)
Planiści chcą kolejnych wieżowców we Wrzeszczu
Ledwo w czwartek udało się uchwalić budzący wątpliwości mieszkańców plan dla rejonu okolic dworca kolejowego we Wrzeszczu, to już planiści przewidują kolejne wieżowce w tej dzielnicy. Tym razem mają to być dwa 90-metrowe budynki w rejonie tzw. Kolonii Abegga.
- Lokalizacje, w których mają powstać wysokościowce, to tzw. miejsca wskazane dla takiej formy zabudowy. Zgodnie z dokumentem Studium Lokalizacji Obiektów Wysokościowych, obszar wzdłuż torów kolejowych jest zalecany jako miejsce, gdzie mogą być realizowane wieżowce - tłumaczy Tomasz Lewandowski, projektant z Biura Rozwoju Gdańska.
Wieżowiec najbliżej wrzeszczańskiego dworca, mógłby powstać na terenie obecnie użytkowanym jako składowisko złomu . 90-metrowy budynek biurowy lub hotelowy byłby już kolejnym wieżowcem w rejonie skrzyżowania ulic Słowackiego - Grunwaldzka - Kościuszki. Równie strzelisty obiekt cały czas pojawia się w koncepcji właściciela dawnych koszar wojskowych - Grupy Inwestycyjnej Hossa, choć termin jego realizacji to raczej odległa przyszłość.
Drugi wieżowiec mógłby powstać przy siedzibie klubu Żak, na terenie tzw. placu drogowego , tuż obok wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Braci Lewoniewskich. Dla tego terenu również nakłada się identyczne ograniczenia: wysokość do 90 metrów, piętro o powierzchni do 800 m kw. oraz funkcja inna niż mieszkaniowa. Właścicielem tej działki jest firma Torus, która wybudowała kompleks biurowy przy ul. Arkońskiej, a obecnie realizuje kompleks Alchemia przy przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet.
Czytaj też: Alchemia, czyli siedem nowych biurowców w Gdańsku
- Plany dla działki przy Żaku na razie się krystalizują. Obecnie jednak skupiamy się na projekcie Alchemia - mówi Maciej Brożek, dyrektor ds. komercjalizacji w Torusie.
Zabudowa nie będzie jednak ciągła, na wysokości ulic Czarnej i Ceglanej ma zostać "luka", przez którą zabytkowe osiedle będzie widać z przystanków SKM i PKM Zaspa, gdy te zostaną przeniesione na drugą stronę wiaduktu.
Tak duża ilość nowych budynków na pewno mocno zwiększyłaby ruch na i tak obciążonej al. Grunwaldzkiej. Dlatego między wiaduktami wzdłuż ul. Kościuszki i ul. Braci Lewoniewskich powstałaby nowa droga, równoległa do Grunwaldzkiej, biegnąca przy torach kolejowych.
Z koncepcją zapoznać się można poprzez stronę internetową Biura Rozwoju Gdańska lub klikając tutaj (format pdf). Do 15 lutego będzie można zgłaszać swoje opinie do dokumentu SLOW dla tego miejsca poprzez e-mail: brg@brg.gda.pl (niepotrzebny jest podpis elektroniczny) lub listownie na adres Biura Rozwoju Gdańska (ul. Wały Piastowskie 24). Kolejnym etapem, po procedurze SLOW, będzie stworzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. - Biorąc pod uwagę obecny harmonogram prac, wyłożenie planu zagospodarowania do publicznego wglądu może nastąpić najszybciej w czerwcu br. - kończy Lewandowski.
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla okolic dworca kolejowego we Wrzeszczu, przewidujący m.in. rozbudowę Galerii Bałtyckiej, budowę nowego centrum handlowego Hevelius oraz realizację 90-metrowego wieżowce na terenie pętli autobusowej, został w czwartek zaakceptowany przez radnych miasta. Do planu zostały zgłoszone 33 uwagi, z czego kilka z nich zawierało po kilka postulatów. Dotyczyły one m.in. niedopuszczania do powstania wieżowca i rozbudowie GB oraz budowie kolejnego centrum handlowego, likwidacji tzw. stawu browarnego, sposobu prowadzenia połączeń drogowych i pieszych czy lokalizacji pętli autobusowej pod ziemią. Wszystkie uwagi zostały jednak odrzucone przez prezydenta miasta.
Miejsca
Opinie (258) 4 zablokowane
-
2012-01-30 13:14
Tragiczny plan
Tragiczny plan zapchania każdego wolnego skrawka ziemi wieżowcami. Wraca komuna i gigantomania pełną parą.
- 17 11
-
2012-01-30 13:15
chyba kogoś po........ło w tym gdańsku !!! może pan prezydent sobie przed oknem wybuduje piękny wieżowiec albo wielkie centrum handlowe albo może super biurowiec a najlepiej wszystko naraz !!! kocham gdańsk ale nie toleruje tego co tu się dzieje ! czas zmienić miejsce zamieszkania ! a i na stadion nie mam ochoty płacić do końca życia
- 13 6
-
2012-01-30 13:15
Coraz głupsze te pomysły
pożal się boże planistów.
- 12 6
-
2012-01-30 13:29
to szczyt chamstwa!
to szczyt wszystkiego że każdy wolny cm musi byc zapchany jakimś koszmarem - i po co? no dla kasy oczywiście a dla mieszkańców jak zwykle nic
- 12 4
-
2012-01-30 13:32
Schemat miasta wg. radnych
Apteka, bank, galeria handlowa, biurowiec, apteka, bank, galeria handlowa, biurowiec... itd.
Przecież ktoś musi podatki płacić i zasilać kasę miejską.- 12 2
-
2012-01-30 13:33
A ja nie chcę. Wrzeszcz całkiem dobrze przetrwał wojnę. Nie to co Stare i Główne Miasto. Co oszczędzili Ruski, mordują planiści. (1)
Mają w d*pie zdanie ludzi z gustem. I walcie się z tym ględzeniem o słomianych chatach. Oś czasu nie ma znaczenia, tylko jakość.
- 24 7
-
2012-01-30 14:22
Żal Gintera Grasa. Nic dziwnego, czemu nie chce znów tu mieszkać.
- 2 4
-
2012-01-30 13:39
banda złodziei sobie buduje modele z klocków
a biednych mają w rzopie
- 9 6
-
2012-01-30 13:40
E-biura wyeliminują biurowce (2)
Obecna kadra zarządzająca, wychowana w czasach przed-internetowych nie wyobraża sobie pracy biurowej bez fizycznej obecności pracowników w pomieszczeniach biura.
Za kilka lat, gdy do władzy dojdzie pokolenie dla których wirtualna rzeczywistość jest codziennością, e-praca stanie się powszechnością. Już dzisiaj co światlejsi pracownicy porozumiewają się między swoimi stanowiskami e-mailem lub przez skypa niż dzwoniąc czy chodząc do innego pokoju w swoim biurze.
Już dziś nie ma potrzeby, by pracownicy biur siedzieli w jednym budynku - wszystko można załatwić w wirtualnym biurze. Tylko zacofanie wyższej kadry hamuje ten proces.
E-biura to same korzyści dla wszystkich stron.
Pracodawca może znaleźć pracowników w dowolnym miejscu na ziemi, nie jest związany z określonym terenem i nie ponosi kosztów utrzymania biura.
Pracownicy oszczędzają czas i pieniądze związane z dojazdem, mogą pracować wszędzie gdzie jest internet - mogą podróżować lub mieszkać z dala od miasta.
Miasto nie musi zapewniać nowych dróg, parkingów czy rozwijać komunikacji publicznej - znikają korki i "godziny szczytu".
Biurowce - jakkolwiek nie były by nowoczesne - to przeżytek w erze wirtualnej rzeczywistości - taki supernowoczesny parowóz....- 9 2
-
2012-01-30 14:42
E-biura to utopijna fikcja. (1)
Okazało się, że np. we Francji osoby zatrudnione w home-workingu skrzykują się i wynajmują biura w centrum miasta, bo izolacja osobista zabija kreatywność i chęć do pracy. Samotna praca na laptopie może być dobra jedynie dla poety, pisarza i krakera.
- 5 2
-
2012-01-30 16:07
Do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić
Przez setki lat pracowało się głównie w domu - biura, fabryki i manufaktury to dopiero ostatnie stulecia.
Myślę, że kwestia motywacji i kreatywności grupowej to wynik równie grupowej edukacji i "wychowania". Ludzie którzy wiedzę zdobywają indywidualnie w necie i wychowują się w domu, a nie w przedszkolu i szkole są przygotowani mentalnie do samoorganizacji i samo-motywacji.
Z drugiej strony bezpośrednia komunikacji nie tylko tekstowa czy głosowa ale i video wytwarza wystarczające powiązania w grupie pracowniczej.
Myślę, że zalety pracy w domu są wyższe niż, wynikające z przyzwyczajeń, wady. Trzeba tylko przełamać barierę mentalno-intelektualną kasy rządzącej.
Z resztą i tak o wszystkim zadecyduje ekonomia - e-biura są nieporównywalnie tańsze niż wynajmowanie i utrzymywanie biura w centrum miasta.- 2 0
-
2012-01-30 13:49
wszystkie zaprojektowane obiekty w takiej wielkości nie są spójne z systemem drogowym (9)
1. nowa Słowackiego nie jest w stanie sprostać potencjalnemu wzrostowi natężenia ruchu generowanemu przez te obiekty.
2. ilość miejsc parkingowych będzie niewystarczająca (chyba, że pod każdym z budynków będzie 3-poziomowy parking podziemny)
3. rola Grunwaldzkiej jako drożnej atrerii przelotowej stanie się fikcją- 22 4
-
2012-01-30 14:25
jak wieżowiec stanie w odległości dotarcia pieszo od stacji SKM (8)
nie musi mieć morderczego wpływu na drożność systemu drogowego. O tym nie pomyślałeś? w USA to się nazywa "smart growth" albo "transit oriented development" i tego oczekuję po planistach i inwestorach.
- 2 1
-
2012-01-30 14:31
wieżowiec biurowy i rozbudowa galerii handlowej koło dworca we Wrzeszczu (5)
wg Ciebie pracownicy i klienci będą z Chełmu, Górnego Wrzeszcza, itp. dojeżdżać skm-ką?
- 0 1
-
2012-01-30 17:32
z Chełma i G-Wrzeszcza jeździ tramwaj (2)
auto zbędne
- 2 1
-
2012-01-31 08:35
gdzie widziałeś tramwaj w Górnym Wrzeszczu? we śnie chyba (1)
- 0 0
-
2012-01-31 13:58
przecież Górny Wrzeszcz to właśnie Al. Grunwaldzka i miejsce gdzie stoi Galeria Bałtycka, Manhattan
no chyba że masz na myśli Niedźwiednik - ale to już nie Wrzeszcz
- 1 0
-
2012-01-31 12:45
A kto powiedział, że do każdej "galerii" i biurowca miasto MUSI zapewnić ci dojazd (1)
bez przesiadek od drzwi do drzwi?
Od tego ma się głowę na karku, aby ważyć atrakcyjność komunikacyjną różnych miejsc zamieszkania. nawet w przypadku połączenia bezpośredniego warto czasami zastanowić się nad czasem dojazdu, bo dojazd np. z SKM Wejherowo do SKM Gdańsk Główny zabiera więcej czasu niż niejedna podróż łączona.
Miejsce planowanych wieżowców to wciąż ścisłe śródmieście z wieloma opcjami transportu publicznego. Nie zawsze oznacza to 10 minut jazdy bez przesiadek.- 2 1
-
2012-01-31 13:46
ale o co Ci chodzi?
Nikt nie protestuje przeciwko przesiadkom samym w sobie, tylko zwraca uwagę, ze jeżeli zabudowuje się i zakorkowuje węzły przesiadkowe (bo okolica zwłaszcza GB jest węzłem przesiadkowym) wpływa to na jakość całej komunikacji.
Prościej Ci tłumacząc: autobusy będą miały jeszcze większe spóźnienia, będą jeździły poza rozkładem, ztm układający plany jak zawsze rozłoży ręce, na przystankach przesiadkowych będzie się spędzało więcej czasu, w związku z czym więcej ludzi znów wybierze samochód osobowy.- 1 0
-
2012-01-30 14:36
pomyślałem - i wiem ile czasu zajmuje zmiana mentalności społeczeństwa (1)
realia są takie - każdy (kto posiada) chce dojechać samochodem, biznesmenów korzystających z komunikacji miejskiej i urzędników dojeżdżających rowerami (widziałem takowych w Skandynawii) nie uświadczysz u nas przez najbliższe kilka(naście) lat - nie mam na myśli jednostkowych przypadków lecz regułę.
- 0 0
-
2012-01-30 14:52
a kto nie posiada też chce posiadać
I słusznie, bo samochód się sprawdza, komunikacja miejska nie.
- 1 1
-
2012-01-30 14:06
STOP wysokościowcom (3)
Nie mamy dróg i parkingów. Takie bloki zakorkują miasto na amen.
- 19 8
-
2012-01-30 14:27
Skoro obecnie są korki, to rozumując Twym tokiem, (2)
jakiekolwiek inwestycje powinny być zaniechane, chyba że rozbudowa drogi do czterech pasów w każdą stronę plus parking podziemny na kilka tysięcy miejsc w centrum miasta.
Wszystkie prezentowane wieżowce mają stać wzdłuż SKM, niedaleko Grunwaldzkiej, po której jeżdżą trajtki. Najwyższa pora przesadzić "4 litery" z blachosmrodów na transport publiczny i bicykle.
No i nie wyprowadzać się z miasta "na wieś", aby każdego dnia dojeżdżać ponad 20km i kląć zimą stojąc w korku pół godziny, śląc przed każdymi wyborami pretensje, że "nie zbudowali mi autostrady do Centruma i megaparkingów za friko".- 2 2
-
2012-01-30 14:39
teoretyk (1)
Górny Wrzeszcz to nie sa obrzeża miasta, tylko co najmniej 30-40 letnie "nowe" osiedla, a skm-ka tam nie jeździ. Jeżeli chodzi o klęcie zimą, to nie klnę w samochodzie w korku, tylko marznąc na przystanku autobusowym w oczekiwaniu na autobus-widmo.
- 0 0
-
2012-01-31 14:00
co Ty nazywasz Górnyum Wrzeszczem?
Morenę, Suchanino i Niedźwiednik?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.