• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany gdańskich drogowców na 2023 rok. Długo oczekiwany remont i sporo modernizacji

Maciej Korolczuk
31 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po sześciu latach zapowiedzi wreszcie ruszy przebudowa ul. Budowlanych. Remont będzie kosztować 30 mln zł. Po sześciu latach zapowiedzi wreszcie ruszy przebudowa ul. Budowlanych. Remont będzie kosztować 30 mln zł.

Modernizacje kolejnych odcinków al. HalleraMapkaGrunwaldzkiejMapka, przebudowa ulic na Biskupiej Górce i długo oczekiwany remont ul. BudowlanychMapka - to plany gdańskich drogowców na 2023 rok. Poza kierowcami zyskają też piesi. Nowe chodniki powstaną w prawie 20 lokalizacjach.



Nakłady finansowe na remonty dróg w Gdańsku są:

Jedna z najdłużej oczekiwanych inwestycji drogowych w ostatnich latach wreszcie ma szansę na realizację. Mowa oczywiście o przebudowie ul. Budowlanych, odwlekanej i przekładanej - z różnych względów - od sześciu lat.

Tym razem ma być inaczej. Jak zapowiadają urzędnicy, rozbudowa ul. Budowlanych, na odcinku od ronda turbinowego do ul. Jesiennej, ma ruszyć na przełomie roku. Podpisanie umowy na roboty budowlane zaplanowano na początek września.

Docelowo droga ma być gotowa w 2024 roku, a koszt modernizacji wyniesie 30 mln zł. W jej ramach powstanie ulica o przekroju 2+1 (dwa pasy ruchu w kierunku ronda turbinowego i jeden w kierunku ul. Słowackiego) wraz z chodnikiem o dopuszczonym ruchu rowerowym o szerokości od 2,5 m do 3,5 m. Powstaną też trzy nowe zatoki autobusowe, lewoskręty i wyspy dzielące, nowe zjazdy na posesje, przepusty i kanalizacja deszczowa. Na skrzyżowaniu z ul. Jesienną powstanie też sygnalizacja świetlna, a wzdłuż drogi staną nowe latarnie.

W ramach inwestycji na ul. Budowlanych powstanie dodatkowy, trzeci pas. W ramach inwestycji na ul. Budowlanych powstanie dodatkowy, trzeci pas.

Kolejne remonty Hallera i Grunwaldzkiej



W przyszłym roku drogowcy wrócą na al. Hallera i al. Grunwaldzką. Na tej pierwszej do przebudowy wytypowano fragment między ul. Wczasy a al. Płażyńskiego i dalej od al. Płażyńskiego do ul. Kościuszki.

Dokończony ma też zostać remont al. Grunwaldzkiej. W tym roku wykonano remont dwóch odcinków od ul. Kołobrzeskiej do ul. Derdowskiego. W przyszłym - drogowcy przesuną się dalej w kierunku Sopotu i po ubiegłorocznym przygotowaniu dokumentacji projektowej, wykonają przebudowę odcinka od ul. Derdowskiego do Drogi Zielonej na granicy obu miast.

  • W przyszłym roku magistrat chce też wyremontować odcinek al. Grunwaldzkiej między Derdowskiego w Oliwie a granicą z Sopotem.
  • Remont al. Grunwaldzkiej podzielono na dwa odcinki.

Ponadto na krótkiej liście ulic przewidzianych do modernizacji znalazły się też:

  • Powstańców Warszawskich, Bema, Dąbrowskiego - przebudowa skrzyżowania (budowa ronda)
  • Starogardzka, Niepołomicka, Czerska - budowa ronda z fragmentem Starogardzkiej
  • Łąkowa między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim - przebudowa ulicy
  • Sówki - modernizacja istniejących chodników wraz z modernizacją jezdni
  • Modra i Łanowa - przebudowa istniejących dróg wraz z budową kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej
  • Radarowa - odcinek między Słowackiego a Astronautów - budowa chodnika wraz z przebudową jezdni i budową kanalizacji deszczowej
  • Spadochroniarzy - modernizacja ulicy

  • W 2023 roku powstanie też długo oczekiwane rondo u zbiegu Niepołomickiej, Starogardzkiej i Czerskiej.
W ramach budowy i przebudowy dróg lokalnych w różnych dzielnicach miasta w 2023 roku zostaną zmodernizowane następujące ulice:

  • Tęczowa - modernizacja istniejących chodników i jezdni
  • Kępna - budowa drogi dojazdowej do cmentarza
  • Łowicka - przebudowa pętli autobusowej
  • Przełom - budowa oświetlenia - zadanie realizowane razem z przebudową pętli autobusowej
  • Kartuska (od nr 68 do 126) - przebudowa drogi dojazdowej
  • Kopernika - budowa drogi dojazdowej
  • Chłodna, Sempołowska, Królikarnia, Reduta Żbik - przebudowa i rozbudowa istniejącego układu drogowego
  • Starowiślna - modernizacja jezdni wraz z kanalizacją wodociągowo-sanitarną
  • Na Stoku, Salwator, Zaroślak - przebudowa istniejących ulic
  • Radiowa - budowa chodnika, przebudowa jezdni i budowa kanalizacji deszczowej
  • Żeleńskiego, Zamenhofa - przebudowa istniejących dróg wraz z kanalizacją deszczową
  • Junony - modernizacja istniejącej ulicy
  • Dąbrówki, Havla - budowa wjazdu z ul. Dąbrówki
  • Norblina - budowa ulicy

  • Drogowcy chcą też poprawić nawierzchnię na ul. Łąkowej między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim.
  • Drogowcy chcą też poprawić nawierzchnię na ul. Łąkowej między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim.
W ramach modernizacji ulic zawiera się też plan budowy chodników. Te powstaną w następujących lokalizacjach:

  • Powstania Listopadowego - remont istniejących chodników o łącznej długości 560 mb w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni bitumicznej - 320 mb
  • Zamenhofa - połączenie komunikacyjne z ul. Chrzanowskiego, budowa chodnika o łącznej długości 230 - mb w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni z płyt yomb - 230 mb
  • Zakopiańska - odcinek od ul. Zakopiańskiej 30 do ul. Wieniawskiego
  • Kłosowa - odcinek od ul. Stryjewskiego do ul. Jodłowej, modernizacja istniejącego chodnika, po stronie zabudowy mieszkaniowej, o łącznej długości 105 mb w połączeniu z modernizacją nawierzchni bitumicznej jezdni - 150 mb
  • Ugory - odcinek od ul. Skiby do bud. nr 9, budowa nowego chodnika po jednej stronie ulicy o łącznej długości 160 mb w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni 160 mb
  • Skiby - odcinek od ul. Zalesie do ul. Wosia Budzysza, modernizacja istniejących chodników o łącznej długości 620 mb w połączeniu z modernizacją nawierzchni jezdni - 310 mb
  • Kręta - odcinek od ul. Jarowej do bud. nr 22l, modernizacja istniejącego chodnika o łącznej długości - 270 mb w połączeniu z modernizacją nawierzchni bitumicznej jezdni - 270 mb
  • Łozy - odcinek od bud. nr 13 do bud. nr 5 przy ul. Dunikowskiego, budowa nowego chodnika o łącznej długości 240 mb w połączeniu z remontem nawierzchni bitumicznej jezdni - 240 mb
  • Zagórna - modernizacja istniejących chodników obustronnie w połączeniu z remontem nawierzchni bitumicznej jezdni
  • Kadetów - remont istniejących chodników o łącznej długości 580 mb
  • Elewów - remont istniejących chodników o łącznej długości 350 mb
  • Konopnickiej - remont istniejących chodników o łącznej długości 460 mb w połączeniu z remontem nawierzchni bitumicznej jezdni - 230 mb
  • Abrahama - odcinek od ul. Polanki do lasu, chodnik południowy od ul. Polanki do wejścia do lasu, północny od ul. Polanki do końca posesji nr 41 remont istniejących chodników o łącznej długości 650 mb
  • Gryglewskiego - odcinek od ul. Siemiradzkiego do ul. Chełmońskiego, remont istniejących chodników o łącznej długości 260 mb w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 130 mb
  • Chopina - odcinek od ul. Wojska Polskiego do ul. Chrzanowskiego, remont istniejących chodników o łącznej długości 500 mb w połączeniu z remontem nawierzchni bitumicznej jezdni - 250 mb + oświetlenie
  • Skarpowa - remont istniejących chodników o łącznej długości 920 mb w połączeniu z remontem nawierzchni bitumicznej jezdni - 460 mb
  • Uphagena - modernizacja istniejących chodników o łącznej długości 640 mb w połączeniu z modernizacją nawierzchni bitumicznej jezdni - 460 mb i budowa miejsc postojowych na długości 130 mb
  • Wejhera od Gospody do Orłowskiej - remont istniejących chodników o łącznej długości 840 mb w połączeniu z remontem nawierzchni bitumicznej jezdni 420 mb

Ile to będzie kosztować? Decyzja pod koniec roku



Od przygotowania listy priorytetów inwestycyjnych na 2023 rok, większym wyzwaniem będzie dla urzędników znalezienie środków finansowych na ich zrealizowanie. Wysoka inflacja i radykalny wzrost kosztów materiałów budowlanych sprawiły, że plany drogowców już teraz wydają się ostrożne. Szacunkowe koszty ujętych w zestawieniu remontów i modernizacji poznamy zimą, gdy na grudniowej sesji rady miasta zapadną wiążące decyzje o budżecie miasta na przyszły rok.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • Remont drogi dojazdowej (1)

    Kartuska 68-126.....czyli drogi "za budynkami"....a chodnik przy ulicy jest w takim stanie, ze nogi można powykręcać. Poza tym, teraz gdy droga jest dziurawa to szoferzy i kierowczyki jeżdżą raczej powoli, za wyjątkiem Poczty Polskiej której szoferzy jadą ile fabryka dała, bo to przecież nie ich samochody. A jak wyremontują tą drogę to wszyscy będą jeździć "po polsku" czyli "na wariata" a tam są dwa przedszkola i żłobek....No chyba, ze ktoś pomyślał i będą progi zwalniajace, ale to chyba przerasta miejskich decydentów!

    • 7 0

    • Ten remont jest z budżetu obywatelskiego, na realizację czekamy chyba już z 3-4 lata

      • 0 0

  • Gdańsk ma najgorsze drogi, kocham moje miasto ale ulice są fatalne naprawdę 3 świat

    • 2 0

  • Agenda 2030, gdanskie wladze to przodownicy.

    W planach jest wyrzucenie prywatnego transportu z miast i zmuszenie ludzi do korzystania z niewydolnej i zenujacej komunikacji miejskiej (zauważmy, ze wlasnie zrobili najtanszy bilet za 5zl, nawet na 1 przystanek). Albo niech ludzie siedza w swoich rewirach, bez poruszania sie po calym miescie, jak kury w hodowli. Dlatego nie budują nowych ulic, tysiace osiedli plot w płot bez ulic dojazdowych, brak łaczników rozladowujacych pojedyncze głowne arterie, ulice istniejace pomimo zwiekszania natezenia ruchu i kolejnych osiedli zwęzane, ograniczanie predkosci i jedynie remonty juz istniejacych drog, tam gdzie korki paraliżuja ruch godzinami, oni mowia, ze to nic pilnego, ze za kilka lat moze. A wtedy mowią, ze nie ma gdzie, bo patodeweloperka zagrodzila kazdy metr ziemi i wyciela wszystkie drzewa... Glosujcie nadal na lewackie zarzadzanie.

    • 1 1

  • Ul toruńska

    Kiedy chodniki będą położone?

    • 1 0

  • Polanki i Rybinskiego

    cisza

    • 1 0

  • Czy rondo na Powstańców, Bema, Dąbrowskiego to nie pomyłka ? (8)

    Miejsca za dużo tam nie ma , więc skończy się pewnie na "kapslu" i sparaliżuje ruch jak podobne na Jabłoniowej. Szkoda kasy. tym bardziej że jest masa dróg w katastrofalnym stanie.

    • 63 8

    • (1)

      Zobacz na mapę - miejsca jest dużo.

      • 0 2

      • sprawdź granice działek

        • 1 0

    • poza tym parę lat temu był tam remont...

      • 2 0

    • Przy okazji w 2023 ma być remont skrzyżowania (szumnie nazwane budową odwodnienia) 3 Maja - Nowe Ogrody. Czyli znów ktoś w UM wpadł na pomysł zakorkowania miasta. Mam wrażenie (i niemal pewność), że nie ma w UM żadnej korelacji między wydziałami - ba nawet między biurkami.

      • 5 0

    • i jeszcze "uszczęśliwią" kierowców długich autobusów

      • 3 0

    • zamiast tego by ten tragiczny odcinek z brukiem wyremontowali

      • 12 0

    • Jasne ze pomyłka

      Za te ponysly z tymi rondami powinni pozamykać tych d**ili na wiele lat. Tak samo na Przymorzu budują totalnie zbędne ronda.na skrzyżowaniach na których ruch jest zerowy. Nie dość że.rozkopali pół ulicy to oczywiście robotników żadnych nie uświadczysz

      • 13 2

    • rondo na którym mieści się jedno auto przy takim ruchu to porażka. Kto wpadł na taki pomysł na skrzyżowaniu z sygnalizacją !?

      • 13 1

  • Nowa Wyzwolenia (4)

    Nie widzę w planach Nowej Wyzwolenia,czyli starą Wyzwolenia blokujemy,niech tiry portowe jadą sobie ul.Oliwską gdzie mają port ma swoje bramy.

    • 3 3

    • Podziękuj brg i developerowi r. (3)

      Bo miała być wzdłuż torów. A tzw. Nowa wyzwolenia to mit. To tylko droga dojazdowa do osiedla porto, zbudowana na nasz koszt przez um gdańsk.

      • 2 1

      • (1)

        Znowu oszukali mieszkańców NP z ul.Wyzwolenia,plany zmienili pod osiedle Porto.To już wiemy,co dalej z dojazdem do portu tirów?

        • 0 0

        • Zablokujmy starą Wyzwolenia,skoro nie ma zakazu wjazdu dla cięzarówek portowych przez osiedle mieszkaniowe.Mieszkancy ul.Wyzwolenia mówią dość jazdy tirów po ich ulicy.

          • 0 0

      • To niech rada dzielnicy zmobilizuje mieszkańców znowu do działań,bo chyba ostatnio śpi,a ludzie na ul.Wyzwolenia chorują.Wstyd dlaTrójmiasta,zeby nie było porządnego dojazdu do portu gdanskiego.

        • 0 0

  • Łostowice

    Suuuupeer czyli dalej nic nie rusza z Świętokrzyska i całym zakorkowanym Gdańsk południe przez ten fragment :) dobrze że za rok już będą wybory

    • 0 1

  • a chodnika na odcinku od ul. Pagórkowej do ul. Kartuskiej w okolicy zbiornika retencyjnego, jak nie było tak nie będzie, bo tam

    nawet nie ma pobocza a ruch duży pojazdów dwukierunkowy m.in. do ul. Piekarniczej na Morenie. Nic by nie kosztowało ustanowienie ruchu jednokierunkowego na tym starym odcinku dolnej Myśliwskiej oraz na również wąskiej ale wyasfaltowanej Pagórkowej, ponieważ przebiega równolegle do Myśliwskiej. Postawienie znaku drogowego nic nie kosztuje a może zapobiec potrąceniu pieszego na tych niebezpiecznych drogach ale trzeba pomyśleć o pieszych myślenie również nie kosztuje ale po aferze z owcami myślenia urzędników nie można spodziewać

    • 1 0

  • Najlepsza beka jest taja ze zrobia remont budowlanych bez budowy kanalizy i g... dalej z firm beda szambowozami wywozone

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane