• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Euro pociągi do Warszawy znowu zwolnią

Michał Sielski
27 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną. Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną.

Od piątku podróż pociągiem do Warszawy zajmie nawet sześć godzin. Po zakończeniu piłkarskich mistrzostw Europy na tory wracają robotnicy, którzy wznowią modernizację trasy Gdynia-Warszawa.



Podróżujesz jeszcze pociągami?

Podczas Euro 2012 TLK "Kaszub" jechał pomiędzy Warszawą a Gdańskiem 4 h 37 min. To dzięki temu, że część prac na czas piłkarskiego święta zostało zawieszonych. Do tego np. pociąg "Neptun" nie jeździł w kategorii Intercity, choć miał te same wagony i rezerwację miejsc. Dzięki temu pasażerowie za bilet płacili mniej - 68 zł, a nie 127 zł.

Teraz remonty znowu ruszają na dobre, więc czas podróży się wydłuży, a ceny biletów... wzrosną. "Neptun" będzie bowiem ekspresem, zmieni nazwę na "Jantar" i będzie jeździł aż do Helu. Za bilet z Trójmiasta do Warszawy zapłacimy 127 zł.

- Jantar to nasz flagowy wakacyjny pociąg na Hel. Uznaliśmy, że tak jak w poprzednich latach, będzie ekspresem - tłumaczy Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

Na osłodę proponuje korzystanie z ofert promocyjnych: Super Bilety można kupić w Internecie już za 29 zł, ale ich ilość jest ograniczona, w kasach dostępny bywa za to Bilet Wakacyjny, który można dostać za 49 zł.

Czytaj także: Słoneczny łączy Trójmiasto z Warszawą

Pociągi zwolnią, bo prace będą prowadzone praktycznie na całym odcinku pomiędzy Trójmiastem a stolicą. Pisaliśmy już o poprawkach, jakie cały czas wykonuje wykonawca odcinka z Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa (ten fragment kosztował 480 mln zł).

W piątek na dobre wznowione zostaną też prace na odcinkach LCS Iława i LCS Malbork. W obszarze LCS Iława powstanie prawie 116 km nowego układu torowego, osiem przejść dla pieszych pod torami, 15 wiaduktów kolejowych oraz 10 wiaduktów drogowych. Zainstalowanych zostanie 186 urządzeń do odstraszania zwierząt i siedem przejść dla tych, które zdecydują przeprawić się przez przepusty i mosty. Zlikwidowane zostaną dwa przystanki - Ząbrowo pod Iławą i Mikołajki Pomorskie pod Malborkiem. Prace trwają też w Trójmieście (szczegóły w ramce poniżej).

Modernizacja trasy kolejowej E65 Warszawa-Gdynia pochłonie ok. 10 mld zł. Po remoncie, który nie wiadomo kiedy się zakończy (termin wielokrotnie przesuwano, choćby ze względu na poprawki o których wyżej, obecnie mówi się początku 2015 r.), pociągi Intercity obsługiwane przez składy nowej generacji Pendolino mają przejechać trasę Gdynia - Warszawa w 133 minuty.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, wykonywane są następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł wykonywane są następujące prace:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie

Opinie (167) 6 zablokowanych

  • Na co nam kolej?? (1)

    POLSKI BUS - brak stresu, cena, czas. Pozdrawiam

    • 0 0

    • sprzedac pkp.

      sprzedac PKP, a za te pieniadze dofinansowac PLK na remonty torowisk (linie kolejowe musza zostac panstwowe, jako strategiczne, natomiast operator to juz co innego), albo niech DB wprowadzi swoje uslugi w PL.

      • 0 0

  • Wały Jagiellońskie

    "Plim-plum. Uwaga, uwaga!
    Pociąg osobowy z Warszawy Zachodniej
    do Gdyni Głównej Osobowej
    zwiększył opóźnienie do około
    czterech tysięcy
    sześciuset osiemdziesięciu ośmiu minut
    i niniejszym uznany został za zaginiony.
    Zaginienie może się zwiększyć lub zmniejszyć. Ktokolwiek wie o losie zaginionego,
    proszony jest o zgłoszenie się
    do Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych
    lub najbliższej budki dróżnika."

    Jedzie pociąg z daleka,
    nikt na stacjach nie czeka
    Maszynista ponury
    sypie węgiel do dziury (do dziury)
    Jadą cztery wagony
    i piąty doczepiony
    "Wars" zaś w szóstym wagonie
    bigosem w nos nam wionie (nam wionie)

    Za ścianą "Wars" wita nas,
    "Wars" wita was, "Wars" wita
    "Wars" wita nas, "Wars" wita was, "Wars" wita
    "Wars" wita nas, "Wars" wita was, "Wars" wita nas
    "Wars" wita, "Wars" wita nas

    Jedzie pociąg z daleka,
    nikt na stacjach nie czeka
    A konduktor pijany
    obija się o ściany (o ściany)
    Jedzie wagon pocztowy,
    poczciarz chłop jest morowy
    Stoi, bo ma czyraki,
    jadą listy i paki (i paki)

    Za ścianą "Wars" wita nas,
    "Wars" wita was, "Wars" wita
    "Wars" wita nas, "Wars" wita was, "Wars" wita
    "Wars" wita nas, "Wars" wita was, "Wars" wita nas
    "Wars" wita, "Wars" wita nas

    Jedzie pociąg z daleka,
    śpią dróżnicy w swych budkach
    Leci wagon po torze
    i butelki po wódkach (po wódkach)
    Pędzi pociąg z daleka,
    ma czerwone bufory
    Wszystko równo wymiecie,
    co mu wlezie na tory (na tory)

    Za ścianą "Wars" wita nas,
    "Wars" wita was, "Wars" wita
    "Wars" wita nas, "Wars" wita was, "Wars" wita
    "Wars" wita nas, "Wars" wita was, "Wars" wita nas
    "Wars" wita, "Wars" wita nas

    Za ścianą "Wars" wita nas,
    "Wars" wita was, "Wars" wita
    "Wars" wita nas, "Wars" wita was, "Wars" wita
    "Wars" wita nas, "Wars" wita was, "Wars" wita nas
    "Wars" wita, "Wars" wita nas

    "Plim-plum. Podróżny, pamiętaj:
    Piłeś - nie jedź!
    Nie piłeś - wypij!
    "Wars" wita!"

    • 1 0

  • A co z jakością?

    Portal Trojmiasto.pl i Dziennik Bałtycki pisały już nie jednokrotnie o niskiej jakości wykonywanych przez PKP remontów. Czy kolejowi urzędnicy będą teraz zwracać większą uwagę na to co robią ich wykonawcy, czy nadal "nic nie mogą zrobić"...
    Niech kończą remont w 1015, ale porządnie!

    • 0 0

  • W Polsce o tym czy pociag jest ekspresem czy intercity

    czy tez osobowym decyduje pani Halina, jest to zreszta przeciez tylko nazwa, ktora poniekad przeklada sie tylko na cene, bo podroz trwa i tak tyle samo...:) Bareja sie z grobu smieje :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane