• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Euro pociągi do Warszawy znowu zwolnią

Michał Sielski
27 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną. Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną.

Od piątku podróż pociągiem do Warszawy zajmie nawet sześć godzin. Po zakończeniu piłkarskich mistrzostw Europy na tory wracają robotnicy, którzy wznowią modernizację trasy Gdynia-Warszawa.



Podróżujesz jeszcze pociągami?

Podczas Euro 2012 TLK "Kaszub" jechał pomiędzy Warszawą a Gdańskiem 4 h 37 min. To dzięki temu, że część prac na czas piłkarskiego święta zostało zawieszonych. Do tego np. pociąg "Neptun" nie jeździł w kategorii Intercity, choć miał te same wagony i rezerwację miejsc. Dzięki temu pasażerowie za bilet płacili mniej - 68 zł, a nie 127 zł.

Teraz remonty znowu ruszają na dobre, więc czas podróży się wydłuży, a ceny biletów... wzrosną. "Neptun" będzie bowiem ekspresem, zmieni nazwę na "Jantar" i będzie jeździł aż do Helu. Za bilet z Trójmiasta do Warszawy zapłacimy 127 zł.

- Jantar to nasz flagowy wakacyjny pociąg na Hel. Uznaliśmy, że tak jak w poprzednich latach, będzie ekspresem - tłumaczy Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

Na osłodę proponuje korzystanie z ofert promocyjnych: Super Bilety można kupić w Internecie już za 29 zł, ale ich ilość jest ograniczona, w kasach dostępny bywa za to Bilet Wakacyjny, który można dostać za 49 zł.

Czytaj także: Słoneczny łączy Trójmiasto z Warszawą

Pociągi zwolnią, bo prace będą prowadzone praktycznie na całym odcinku pomiędzy Trójmiastem a stolicą. Pisaliśmy już o poprawkach, jakie cały czas wykonuje wykonawca odcinka z Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa (ten fragment kosztował 480 mln zł).

W piątek na dobre wznowione zostaną też prace na odcinkach LCS Iława i LCS Malbork. W obszarze LCS Iława powstanie prawie 116 km nowego układu torowego, osiem przejść dla pieszych pod torami, 15 wiaduktów kolejowych oraz 10 wiaduktów drogowych. Zainstalowanych zostanie 186 urządzeń do odstraszania zwierząt i siedem przejść dla tych, które zdecydują przeprawić się przez przepusty i mosty. Zlikwidowane zostaną dwa przystanki - Ząbrowo pod Iławą i Mikołajki Pomorskie pod Malborkiem. Prace trwają też w Trójmieście (szczegóły w ramce poniżej).

Modernizacja trasy kolejowej E65 Warszawa-Gdynia pochłonie ok. 10 mld zł. Po remoncie, który nie wiadomo kiedy się zakończy (termin wielokrotnie przesuwano, choćby ze względu na poprawki o których wyżej, obecnie mówi się początku 2015 r.), pociągi Intercity obsługiwane przez składy nowej generacji Pendolino mają przejechać trasę Gdynia - Warszawa w 133 minuty.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, wykonywane są następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł wykonywane są następujące prace:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie

Opinie (167) 6 zablokowanych

  • Super !!! Udawać na euro jak jest dobrze a teraz znowu szarosc

    Wstyd

    • 3 0

  • 3h 5 minut (1)

    Jechał kiedys IC Kaszub czy Neptun..
    Expres - 15 minut dłużej, bo stawał jeszcze w Marlboku, Iławie...
    Kiedys - czyli 15 lat temu...
    Masssakra..

    • 3 0

    • No, a tak na kaszubow narzekacie

      • 0 0

  • I ludzie coraz chętniej będą wybierać PB za 1-45 zł

    ewentualnie OLT za 99 zł zamiast tych 127 zł

    • 4 0

  • by żyło się lepiej kolesiom władzuchny
    cwaniakom i oszustom
    którzy co tydzień krzyczą w mediach "zdaliśmy egzamin"

    • 2 0

  • Pkp sukcesywnie zwalnia, od 1950, z roku na rok co raz wolniej.

    • 6 0

  • Polskie Koleje Padajace wkrotce zwolnia do ZERA i zostanie po nich tylko ten charakterystyczny smrodek.

    • 1 0

  • pociągi zwalniają, gospodarka zwalnia-a kiedy zwolnimy Tuska i tę zgraję PO??? (1)

    • 4 4

    • jak widzisz klakierzy nie widzą związku między władzą a gospodarką

      • 0 2

  • Już 4 lata remontują tą trase i nie wiadomo kiedy skończą chociaż ma tylko 350 km dlugości

    to tylko mżliwie tylko w tak dzikim i nieudanym kraju jak Polska

    • 2 0

  • Polski bus za trzy dychy jade do wawy

    • 4 0

  • (1)

    Zwolnią? A już kiedyś przyspieszyły? Pociągi ciągnięte przez parowozy przed wojną dojeżdżały do Warszawy szybciej niż te dzisiejsze.

    • 7 1

    • Nie były szybsze.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane