• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Euro pociągi do Warszawy znowu zwolnią

Michał Sielski
27 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną. Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną.

Od piątku podróż pociągiem do Warszawy zajmie nawet sześć godzin. Po zakończeniu piłkarskich mistrzostw Europy na tory wracają robotnicy, którzy wznowią modernizację trasy Gdynia-Warszawa.



Podróżujesz jeszcze pociągami?

Podczas Euro 2012 TLK "Kaszub" jechał pomiędzy Warszawą a Gdańskiem 4 h 37 min. To dzięki temu, że część prac na czas piłkarskiego święta zostało zawieszonych. Do tego np. pociąg "Neptun" nie jeździł w kategorii Intercity, choć miał te same wagony i rezerwację miejsc. Dzięki temu pasażerowie za bilet płacili mniej - 68 zł, a nie 127 zł.

Teraz remonty znowu ruszają na dobre, więc czas podróży się wydłuży, a ceny biletów... wzrosną. "Neptun" będzie bowiem ekspresem, zmieni nazwę na "Jantar" i będzie jeździł aż do Helu. Za bilet z Trójmiasta do Warszawy zapłacimy 127 zł.

- Jantar to nasz flagowy wakacyjny pociąg na Hel. Uznaliśmy, że tak jak w poprzednich latach, będzie ekspresem - tłumaczy Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

Na osłodę proponuje korzystanie z ofert promocyjnych: Super Bilety można kupić w Internecie już za 29 zł, ale ich ilość jest ograniczona, w kasach dostępny bywa za to Bilet Wakacyjny, który można dostać za 49 zł.

Czytaj także: Słoneczny łączy Trójmiasto z Warszawą

Pociągi zwolnią, bo prace będą prowadzone praktycznie na całym odcinku pomiędzy Trójmiastem a stolicą. Pisaliśmy już o poprawkach, jakie cały czas wykonuje wykonawca odcinka z Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa (ten fragment kosztował 480 mln zł).

W piątek na dobre wznowione zostaną też prace na odcinkach LCS Iława i LCS Malbork. W obszarze LCS Iława powstanie prawie 116 km nowego układu torowego, osiem przejść dla pieszych pod torami, 15 wiaduktów kolejowych oraz 10 wiaduktów drogowych. Zainstalowanych zostanie 186 urządzeń do odstraszania zwierząt i siedem przejść dla tych, które zdecydują przeprawić się przez przepusty i mosty. Zlikwidowane zostaną dwa przystanki - Ząbrowo pod Iławą i Mikołajki Pomorskie pod Malborkiem. Prace trwają też w Trójmieście (szczegóły w ramce poniżej).

Modernizacja trasy kolejowej E65 Warszawa-Gdynia pochłonie ok. 10 mld zł. Po remoncie, który nie wiadomo kiedy się zakończy (termin wielokrotnie przesuwano, choćby ze względu na poprawki o których wyżej, obecnie mówi się początku 2015 r.), pociągi Intercity obsługiwane przez składy nowej generacji Pendolino mają przejechać trasę Gdynia - Warszawa w 133 minuty.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, wykonywane są następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł wykonywane są następujące prace:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie

Opinie (167) 6 zablokowanych

  • 127 zł ??!

    to taniej jest samochodem.. cena ropy 5,60 x 5l na setkę daje 28zł. Niecałe 400 km to wychodzi ok 110 zł ! I to na jedną osobę, a jak np jedzie 3,4. No a jak jest LPG to już wolę nie wspominać. No i mamy oszczędność w czasie ok 2h a do tego komfort i niezależność

    • 6 0

  • a to z tego syfu zwanego pekape ktoś jeszcze korzysta?

    mając do wyboru Polski Bus lub OLT Express - taniej, szybciej i bardziej komfortowo

    • 7 1

  • Ja już rok nie jeżdżę PKP, a na pewno nie do Warszawy. Proponuję Polski Bus, 5h45m, wygodnie, tanio (ostanio z Warszawy do Gdańska zapłaciłem 15 zł).

    • 6 1

  • Jest alternatywa dla PKP :)

    Na szczęście jest polskibus.com :) Tak jak w swoim haśle: szybko,tanio,komfortowo.

    • 6 1

  • będzie expresem i bedzie jeździł dlużej??

    cena biletów też wzroścnie?????
    ZA ZO ??? ZA TE DODATKOWE GODZ. SPEDZONE W POCIĄGU??

    • 7 0

  • Masakra...

    Najgorsze w tym wszystkim jest to że jadąc np. do Zakopca pociągiem Monciak-Krupówki wleczemy się w ślimaczym tempie do Wawy, a po wyjeździe z wawy jazda idzie już w miarę i sprawnie... I doliczając spóźnienia jesteśmy na miejscu po 15-16h :|

    • 6 0

  • EX JANTAR Z HELU DO WARSZAWY - sprawdzcie :) jedzie ponad 9 godzin :)))))

    w XXI wieku :) hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi - BANGLADESZ ma lepszą kolej i szybszą - ja się pytam bo słyszę ciągle remonty remonty bo remonty i tak nas karmią od lat - chyba nic się nie dzieje

    • 9 1

  • Podniecacie się głupim dziennikarzem, który wrzucił zdanie: "Po remoncie, ktory nie wiadomo kiedy się skończy". To są jego słowa a nie PKP. Jak widać podrzędny dziennikarzyna ma swoje głupie, tępe zdanie na ten temat. A wy niewykształcona maso zamiast się zastanowić nad komentarzami, które piszecie, brniecie dalej w ten kanał !

    • 1 2

  • Nareszcie KONIEC PKP

    Napewno najwiecej korzysci z tej pkp byloby na ZLOMOWCU

    • 2 1

  • 10 lat remontu...

    Za takie pieniądze można było wykupić grunty, zaprojektować, zbudować i zapomnieć o całkiem nowej trasie np. przez Olsztyn do Trójmiasta.

    10 lat 10 mld zł 10 h podróży... ręce opadają...

    może by tak Premier wybrał się na obiad np. do J.Karnowskiego pociągiem, TVN24 miałaby transmisję live z helikoptera przez cały dzień od świtu do nocy :))

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane