• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po naszym artykule zmiany na węźle Matarnia

Maciej Naskręt
16 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Za blisko 0,5 mln zł powstaną dodatkowe pasy ułatwiające kierowcom zjeżdżającym z obwodnicy i włączenie się do ruchu. Za blisko 0,5 mln zł powstaną dodatkowe pasy ułatwiające kierowcom zjeżdżającym z obwodnicy i włączenie się do ruchu.

Po sugestii naszego czytelnika drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA poprawią zjazdy z obwodnicy na węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska. W efekcie kierowcom łatwiej będzie opuścić skrzyżowanie, więc korki powinny tam zniknąć.



Jak oceniasz zmiany na węźle Matarnia?

Półtora roku temu nasz czytelnik przedstawił ciekawy pomysł usprawnienia ruchu na zjazdach z obwodnicy na węźle Matarnia (Lotnisko). Dotyczył on poprawy zjazdu w ul. Słowackiego w kierunku lotniska.

- Na zjeździe z obwodnicy tworzy się korek. Z uwagi na duże natężenie ruchu na ul. Słowackiego do lotniska trudno jest opuścić węzeł. A przecież na końcu zjazdu po prawej stronie jest trawnik, który spokojnie można wykorzystać pod jezdnię. Wtedy kierowcom łatwiej byłoby włączyć się do ruchu na ul. Słowackiego - opowiadał wtedy pan Wojciech, nasz czytelnik.
Pracownicy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uznali, że pomysł jest dobry i zlecili opracowanie projektu. Niedawno drogowcy ogłosili przetarg, który obejmie nie tylko propozycję naszego czytelnika, ale wpłynie także na usprawnienie zjazdu z obwodnicy od strony Gdyni w ul. Słowackiego do Wrzeszcza. Tam również zostanie wykonana podobna zmiana.

- Przebudowa pasów wyłączania sprawi, że kierowcy jadący z Gdyni w kierunku Gdańska Wrzeszcza, a także jadący od autostrady w kierunku portu lotniczego, będą mogli płynnie włączyć się do jazdy - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Z punktu widzenia inżynierskiego to mała korekta, ale znacząco wpływająca na płynność i bezpieczeństwo ruchu drogowego. To konsekwentne realizowanie zmian w organizacji ruchu drogowego na sieci dróg krajowych. Wcześniej rozwiązania usprawniające ruch były z powodzeniem zrealizowane m.in. na węźle Gdynia Port.
Planowane miejsce przebudowy jezdni przy zjeździe z obwodnicy w ul. Słowackiego od strony centrum handlowego Matarania. Podobne rozwiązanie pojawi się na zjeździe od strony Gdyni w kierunku Wrzeszcza. Planowane miejsce przebudowy jezdni przy zjeździe z obwodnicy w ul. Słowackiego od strony centrum handlowego Matarania. Podobne rozwiązanie pojawi się na zjeździe od strony Gdyni w kierunku Wrzeszcza.
W ramach prac zostaną także wymienione drogowskazy. Zamiast przydrożnej tablicy, nad jezdnią stanie bramownica, na której pojawi się nowe oznakowanie podpowiadające kierunki jazdy.

Niedawno wyłoniono wykonawcę dla tego przedsięwzięcia, które pochłonie 465 tys. zł. Inwestycja ma być zrealizowana w terminie 40 dni od daty podpisania umowy na roboty budowlane (zostanie ona zawarta w najbliższych dniach) i będzie finansowana z budżetu państwa.

Masz sugestie dotyczące zmian w ruchu na terenie Trójmiasta? Napisz do nas e-mail z propozycją.

Opinie (143) 2 zablokowane

  • Urzędnicy sami nie wiedzą?

    Ciekawe dlaczego dodatkowego prawoskrętu nie wykonano w trakcie przebudowy skrzyżowania przy budowie kolei metropolitalnej? To trzeba aż palcem wskazywać? Takich niedoróbek w Gdańsku jest bez liku. Czasami wystarczyłoby zmienić oznakowanie poziome, np ul. Wyspiańskiego za rondem na Placu Komorowskiego w stronę Grunwaldzkiej. Wystarczyłoby prawy pas zamienić na prawoskręt a lewy na wprost i nie byłoby awantur i skrętu w prawo z lewego pasa w ul. Waryńskiego (Czy ta ulica doczeka się zmiany nazwy?)

    • 0 0

  • gdzie są inżynierowie??? (1)

    Dlaczego zmiany są wprowadzane po sugestii czytelnika? Zarządzający ruchem nie umieją znajdywać rozwiązań??? Nie to jest ich pracą???

    • 2 0

    • :)

      Tutu rutu ,ciekawe czemu taki pomysł czytelnika zrealizowano a nie rondo za którym od poczatku budowy tego skrzyżowania byli mieszkańcy okolic ?

      • 0 0

  • Cha ,cha ,cha

    Od kiedy to ktokolwiek słucha sugestii mieszkańców ? Te małe poszerzenia ulic maja pomóc w rozładowaniu korków na węźle Matarnia ? Miejsca było dostatecznie żeby wybudować pas zjazdu od ulicy Jesiennej do Słowackiego a poszerzono tylko o metr zjazd :/ nic to nie da. Miejsca jest na piękne rondo i od początku mieszkańcy sugerowali takie rozwiązanie . Usprawniłoby to wyjazd z osiedla przepustowość Słowackiego . Korek od strony lotniska tworzy się przez po pierwsze niemożność zjazdu na Budowlanych( miejsca jest na dużo szybszy zjazd) bo na prawym pasie stoją ci co to juz za chwilę !!!!! :/ zjeżdżają na Obwodnicę w kierunku Łodzi :/ blokują możliwość zjazdu w prawo. Po drugie czas oczekiwania na zmianę świateł jest bardzo długi. W parku technologicznym i okloicznych firmach zatrudnionych jest wielu ludzi ,którzy w okolicach godz 16 masowo opuszczają swoją pracę . Są dni kiedy korek sięga do Firogi. Można było zrobić przystanek PKM na Firodze ale nie..... :/ więc mamy co mamy .

    • 0 0

  • słabo

    Dziś korek na Słowackiego był od samego dołu. 20 / godzinę max. To jest rozwiązanie? Na jaki problem? Główna droga ma za małą przepustowość. Udrożnic główna arterie! !!

    • 1 0

  • No i dobrze, inaczej dostawy do Forum Radunia rozjadą Biskupią, Armii Krajowej itp ulice.

    Róbcie, może zdążycie.

    • 0 0

  • Ale... (8)

    jak będę jechał z dołu Słowaka i będę chciał skręcić na obwodnicę w kierunku A1 to będę musiał puścić wszystkich z tego wlotu. Ponadto połowa z wpuszczanych pojedzie swoim pasem dalej i wjedzie z powrotem na obwodnicę jak ja (klienci Matarni z południa Gdańska). Korek na Słowaka murowany.

    • 32 25

    • Niby racja

      Tak będziesz musiał chcąc nie chcąc wziąć pod uwagę tych jadących od strony Karczemek ok. Zwróć jednak uwagę że na dole pod wiaduktem robi się bajzel z powodu tych którzy nie mogą wjechać na Słowackiego ( tak wiem Żołnierzy Wyklętych) w stronę Wrzeszcza. Jeżeli przebudują również tamten zjazd a planują , na dole nie będzie korka i wszystko winno iść zdecydowanie płynniej i bardziej bezstresowo.

      • 0 0

    • Kolejny przykład to Estakada Kwiatkowskiego (1)

      Tam wjazdy/zjazdy funkcjonują podobnie. Problemy pojawiają się przy większym natężeniu z powodu świateł na Morskiej, ale na obwodnicy świateł nie ma, więc nie powinno być tego problemu.
      Przydałby się jednak taki pas również przy zjeździe z kierunku A1 do Wrzeszcza. Tam myśl o zwolnieniu prawego pasa u jadących z kierunku lotniska rzadko się objawia, więc notorycznie tworzy się zator.

      • 9 2

      • Tam jest ścieżka rowerowa

        Niestety tam jest trudniej, bo po południowej stronie jest ścieżka rowerowa. Wówczas taka rozbiegówka mogłaby stwarzać zagrożenie dla rowerzystów.

        • 0 1

    • tak jest też na węźle karczemki (3)

      Jakoś nikt tam nie błądzi i nie ma problemów z wpuszczeniem tych co chcą wjechać na obwodnicę.

      • 8 6

      • bo tam jest 1/5 tego ruchu...

        • 3 0

      • Nie jest tak samo

        Bo Karczemki mają 2 pasy do jazdy na wprost, a na słowackiego masz tylko jeden i korek e stronę lotniska sięga pierwszych świateł do Ikea

        • 5 1

      • to że tak tam jest nie znaczy że to dobre rozwiązanie

        • 5 4

    • Też tak pomyślałem

      Zrobi się bardziej kolizyjnie, bo samochody będą się włączać do ruchu bez należytej uwagi - jedni na chama, inni będą pewnie przestraszeni hamować na końcu pasa włączania, a to wszystko w przeplocie z autami zjeżdżającymi ze słowaka na obwodnicę w kier. Łodzi.
      Niby to działa na przykładzie zjazdów z obwodnicy krzyżujących się z wjazdami (dość spojrzeć "piętro niżej"). Ale jest pewne ale - tam każdy uważa i problemu nie ma, ludzie nawzajem się wpuszczają, mimo że jeden rozpędza, a drugi hamuje, jakoś to działa.
      Ale jadący Słowackiego będą "pilnować swojego pierwszeństwa" i raczej przewiduję problemy. Jak dla mnie problemu nie ma, rozwiązanie technicznie dobre, ale matoły na drodze i tak na pewno sobie wzajemnie nie pomogą. Problemem jest człowiek.

      • 9 2

  • Dobra zmiana (18)

    Gratulacje dla redakcji.

    • 136 12

    • ten nowy pas będzie mocno kolizyjny (4)

      • 3 5

      • (3)

        A czy na weźle Osowa jest kolizyjny? Włączasz się do ruchu w kierunku Oliwy i wszyscy wpuszczają kulturalnie na zamek.

        • 5 1

        • Jest tak samo kolizyjny

          jak zjazd ze Słowackiego w stronę Łodzi na obwodnicy. Niby jest prawy pas, którym można jechać aż do zjazdu na AK/Auchan ale przetasowania są tak karkołomne, że co jakiś czas jest stłuczka. A o stłuczkach na tym wjeździe nie słyszałem.

          • 0 0

        • w tym miejscu karyny z dwóch pasów szybko i gwałtownie skręcają w prawo na obwodnicę

          • 0 0

        • tylko

          1. W Osowej jest zjazd do centrum handlowego, a tu jest zjazd na obwodnicę, a to spora różnica jeżeli chodzi o natężenie.
          2. Osowa, to prosty odcinek, a w Matarni jest na łuku.
          3. "Z punktu widzenia inżynierskiego to mała korekta...." a pochłonie prawie pół miliona... trochę dużo jak na mój gust.

          • 0 0

    • No dobra a co ze zjazdem od Autostrady do Wreszcza

      Tam przy OBI jest skręt w prawo wystarczy 30 metrów asfaltu i też będzie płynnie. Z tego co tu napisane to tam będzie bez zmian!!!

      • 1 0

    • trochę (5)

      Super. Zmiana zjazdu ze strony Gdyni w stronę Wrzeszcza faktycznie udrożni obwodnicę od strony Gdyni, ale dodatkowo zapcha zjazd z obwodnicy z kierunku Łodzi do Wrzeszcza. Auta zjeżdżające większym strumieniem Słowackiego w kierunku Wrzeszcza (zasili do udrożniony zjazd z Gdyni) zajmą przede wszystkim prawy pas. Ten pas zwykle jest potrzebny autom zjeżdżającym do Wrzeszcza z Łodzi. Tam zwykle trzeba czekać, teraz będzie gorzej. Teraz już problemem jest znalezienie kierowcy jadącego od lotniska, który przeskoczy na lewy pas wpuszczając włączających się do ruchu, a co dopiero, jak włączać się będą na ten pas szybko kierowcy z Gdyni. Czy nie można zająć się tym kompleksowo? Zawsze trzeba robić bez przemyślenia konsekwencji?

      • 13 3

      • Na obwodnicy to samo (3)

        Czemu nikt przed rogatkami nie zjeżdża na lewy tylko prawym ciśnie?
        Nauczony kulturą zachodu zawsze zjeżdżamy na lewy jak mam miejsce.

        • 10 2

        • linia ciągła (1)

          ...bo na większości zjazdów na obwodnicy jest linia ciągła pomiędzy pasami...

          • 4 0

          • I dobrze

            Ale powinieneś zjechać przed tą linia jeśli masz miejsce a jak nie masz to zrobić odstęp żeby ktoś przed i za ciebie mógł się wbic plynnie. Z daleka widać przecież czy przyjedziesz zanim auto będzie się wlaczac na pas czy sie spotkacie. Easy

            • 2 0

        • Prawy do lewego, lewy do prawego....

          Bo u nas jest tak. Najpierw cisną Słowackiego na odcinku leśnym lewym pasem, bo za parę kilometrów będą skręcać w lewo, albo trzymają się tego lewego pasa, aby przypadkiem nikt ich nie wyprzedził, nawet jak jadą 60 km/h. A innym razem, jak należałoby zjechać na lewy na węźle, aby umożliwić włączenie do ruchu oczekującym, to twardo jadą prawym, bo każdy dodatkowy samochód który włączy się w Słowackiego to potencjalny konkurent którego trzeba potem wyprzedzić. Niestety, jazda po naszych ulicach to ciągły wyścig.

          • 9 2

      • Odskakiwania na lewy pas to trzeba się nauczyć. U nas to jak zwykle bardzo słabo wygląda. Nawet jadąc na obwodnicy prawym nie zjeżdżają na lewy a zdarzyło mi się nie raz, że jeszcze na mnie trąbi, że mu zajechałem drogę.

        • 6 2

    • i ktos wzial za projekt ogromne pieniadze

      a nie wykorzystal (nie przewidzial) maksymalnego wykorzystania miejsca.. a preciez przy calym budiowaniu takie poprawki nie byly by kosztowne czy wrecz wliczone w cene budowy

      proponuje wyciagnac wnioski na przyszlosc

      • 0 0

    • dobra zmiana

      Tam za wiaduktem też możnaby ten pas do dołaczania się do Słowackiego zrobić.
      Też przecież tam pas zieleni jest.

      • 1 0

    • Powinno się słuchać mądrych obywateli a nie debil nich pomysłów ludzi osadzonych po znajomościach w publicznych urzędach którzy nie myślą głową tylko $$$ na koncie w banku

      • 1 2

    • Proszę nie używać tego zwrotu w pozytywnym znaczeniu!

      • 2 0

    • taki sam pas z alei jana pawla z alei rzeczpospolitej by sie przydal a nie znak stopu taka kijnia 40 lat ma i nikt jeszcze nie wpadl na to tylko stoja na stopie jak debile dobrze ze ludzie lokalni sie nauczyli i jada lewym pasem po rzeczpospolitej pomagajac wlaczas sie do ruchu innym
      2 kwiatek rondo czarny dwor jana pawla i to w ciagu 2 tygodni do zrobienia i podwojne a nie jakies turbinowe wynalazki z latnicy a jak kos nie umie jezdzic na rondzie to niech tvn i tvp pomoga bo jak widze typa z rejestracja gsz ktory zatrzymuje sie na rondzie to az rece opadaja

      • 2 1

    • Już widzę

      Jak pas do włączenia stoi bo stoi zjazd na obwodnicę a cwaniaki w swoich dizlach będą się wciskać "po staremu". Jeżeli taka zmiana ma wejść w życie to koniecznie gruba linia ciągła a najlepiej barierka i kamera na wprost wjeżdżających i odpowiednio duży znak po obu stronach zjazdu z obwodnicy o organizacji ruchu i monitoringu.

      • 2 1

  • ktos z redakacji mial stluczke ? (4)

    Od 5 albo nawet wiecej lat, tak jest, nikomu do tej pory nie przeszkadzalo. Najmniej gosciowi ktory popisywal oddanie 'wezla drogowego' do uzytku. Korek na kilometr bo debilowi sie zapomnialo zaprojektowac pas dojazdowy. Po co ? przeciez w Gdansku mieszka tylko pol milion ludzi.

    • 60 14

    • Zawsze stojąc tam w wylocie kląłem na debila, który dopuścił takiego bubla w projekcie

      • 0 0

    • Tak na oko to będzie już z 10 lat...

      Pamiętam, że wielokrotnie o tym wspominałem w komentarzach, że brakuje tam rozbiegówki, oczywiście nikt z tym nic nie zrobił, bo po co? Przecież lepiej, jak się postoi przed wjazdem na Słowackiego, wiadomo: wolniej = bezpieczniej :D

      • 2 0

    • Masakra to jest wyjazd z obwodnicy na wezle Kowale jadac od strony Lodzi

      Blaszana tablica zaslania widok na jadacych z lewej Swietokrzyska

      • 4 0

    • U nas sie tak projektuje

      • 2 0

  • To jeszcze jeden temat przed tym węzłem! (2)

    Od strony lotniska jadąc do skrzyżowania z ul. Budowlanych. Mamy tam lewy pas jako skręt w lewo, do jazdy na wprost i do skretu w prawo... nad nim wisi sygnalizator do skretu w lewo. Więc tam jest zle. oznakowanie, bo z tego pasa nie wolno skręcić w prawo..

    • 0 1

    • (1)

      Droga sąsiednia czyli wyjazd z Budowlanych na Słowackiego też ma dziwne oznakowanie i ludzie nie wiedzą jak się zachować.

      • 0 0

      • Z Budowlanych w Słowackiego - są dwa pasy w prawo (Ikea) - warunek zielone w prawo, Lewy w lewo (PLG) i na wprost (Osiedle).
        Osoby nie patrzące na sygnalizację, oznakowanie poziome oraz to nad drogą dziwią się, ze lewy pas czasem stoi mimo zielonego w prawo.
        Kuriozum zaś jest jazda z lewego pasa w prawo, gdy na wprost wyłania się zawracający w stronę Ikea nierozgarnięty kierujący. Widzę to codziennie.

        • 0 0

  • Dobrze by było aby coś zrobić ze skrzyżowaniem Jabłoniowej z Armii Krajową

    Tam jak ktoś nie wpuści to czekasz wieczność.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane