• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poczekamy na przedłużenie tramwaju na Morenie. Przetarg unieważniony

Maciej Naskręt
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni. Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni.

Nie rozpoczną się na razie prace przy budowie 800-metrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej na Morenie. Miejska spółka GIK unieważniła przetarg na wykonawcę tej inwestycji, ponieważ złożone oferty przekroczyły kosztorys inwestora o 7 mln zł. Przetarg zostanie rozpisany ponownie.



Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej. Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej.
Chodzi o odcinek torów tramwajowych w ciągu ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, między ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańskaul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

Na budowę tej trasy miasto zarezerwowało ok. 16 mln zł. Tymczasem oferty złożone w przetargu, który rozstrzygnięto 21 lipca, były o ok. 7 mln zł droższe. Konsorcjum firm MTM i Rajbud zażądało za prace ok. 23,4 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 23,8 mln zł.

GIK już zapowiedział rozpisanie kolejnego przetargu.

- Po dokonaniu formalności i procedur przetarg zostanie ogłoszony ponownie - mówi Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy po ogłoszeniu nowego przetargu GIK wyłoni wykonawcę?

Jeśli i tym razem oferty przekroczą zaplanowany budżet inwestycji, miasto będzie musiało poszukać brakujących milionów. Tym bardziej, że trasa tramwajowa w ciągu ul. Bulońskiej ma być do 2020 r. przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej. Gotowy jest już projekt dla tej inwestycji.

Budowa odnogi możliwa jest głównie dzięki oszczędnościom w przetargu na realizację "głównej" trasy na osiedle Morena, czyli od pętli Siedlce do PKM Brętowo.

W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.

Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.

Obecnie trwa budowa 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Brętowo na końcu ul. Rakoczego. zobacz na mapie Gdańska Niedawno inwestycja przekroczyła 33 proc. zaawansowania robót.

Zobacz postęp prac na budowie linii na Morenę. Materiał sprzed dwóch tygodni.

Opinie (117) 4 zablokowane

  • Jak najwięcej przejść dla pieszych tunelem lub kładkami nadziemnymi

    Im więcej przejść tym więcej skrzyżowań i tym więcej korków i strat czasu.
    Budujcie skrzyżowania bezkolizyjny dla samochodów, ale i dla ludzi.

    • 2 1

  • przedłużenie tramwaju na Morenie (4)

    cały skład będzie przedłużony poprzez dodanie wagonu, czy każdy z wagonów będzie przedłużony?

    • 52 7

    • DOBRE (1)

      hahaha rzeczywiście można to tak zrozumieć, niezła gra słowna:)

      • 4 0

      • nie "można było tak zrozumieć"; tylko tak należało zrozumieć

        opierając się, nawet nie na zasadach języka polskiego, tylko na logice. ale pan maciek "prawie jak z klanu" naskręt jest innego zdania i nie przedłuża trasy tramwajowej tylko tramwaje ;]

        • 2 0

    • [2]

      masz rację woda w mózgach włodarzy zaczęła się już gotować, jest już powyżej 1000 st.C

      • 2 3

    • przedłużenie tramwaju na Morenie

      będą wieksze odstępy miedzy tramwajami...

      • 16 1

  • Pasażerów traktuja jak bydło.

    Kupili za ciężkie pieniądze buble. Niech Adamowicz z całym zarządem przejada się przy 30 stopniach w zatłoczonym tramwaju np. nr 3. Ludzie mdleją z duchoty.
    W takich warunkach to i bydła się nie przewozi do rzeźni z szacunku.

    • 1 1

  • poswiece sie...

    Pozyczyc wam te siano? ;DD

    • 0 1

  • I dobrze (2)

    gdyby przyjęto wyniki przetargu w czasie następnych wykonawcy znów by zawyżali ceny. Nie poddawać się dyktatowi.

    • 26 4

    • tylko jedno pytanie się narzuca

      skoro najtańsza oferta (23 mln) to 150% tego co oczekiwało miasto (15 mln) to pytanie czy wykonawcy chcą nas orżnąć czy po stronie miasta siedzą ignoranci, nie znajacy się na swojej pracy a zasiadający na stołkach po znajomości.

      • 1 0

    • jesli cos ma byc dobre to musi kosztowac, zetna ceny i bedzie syf

      • 6 4

  • a gdzie ta "Morena"? Bo chyba nie w Gdańsku (6)

    Pewnie znów chodzi o Piecki-Migowo i nieznajomość dzielnic miasta całej redakcji trojmiasto.pl....

    • 11 20

    • skoro wszyscy mieszkancy nazywaja dzielnice "Morena" (2)

      to w normalnym kraju zmienia sie nazwe dzielnicy i po klopocie

      • 5 4

      • BIP

        Jak byśmy zmieniali nazwy Dzielnic na nazwy Spóldzielni Mieszkaniowej to dopiero byłby bałagan ;)

        • 1 0

      • mówiąc "wszyscy" masz na myśli siebie?

        czy widzisz coś dalej poza końcem własnego nosa?

        • 3 2

    • PIECKI- MIGOWO

      Niestety Urzędnicy również używają nazw zwyczajowych podobnie jak Dziennikarze. Pomieszanie nazw Administracyjnych Dzielnic z nazwami zwyczajowymi lub historycznymi albo nadomiar urbanistycznymi, tworzy gigantyczny chaos.
      Kto powinnien edukować Mieszkańców jaki jest podział Administracyjny Miasta? Urzędnicy stasują poprawne nazwy Dzielnic a Dziennikarze powinni wzmacniać tą informację.

      • 1 1

    • Bla bla bla... (1)

      "Morena" jest nazwą zwyczajową, będącą w szerokim i powszechnym użyciu. Nie zgrzytaj zębami, bo z hiperpoprawnością jest jak z nadgorliwością.

      • 12 8

      • ok, to zwyczajowo nazwę Cię - Półgłówkiem

        :)

        • 5 5

  • Budapeszteńska? (1)

    czy ktoś mnie oświeci, czy UM postanowił ponownie sprostować nazwę ulicy z Budapesztańskiej na Budapeszteńską, skoro 2 lata temu zrobili dokładnie w drugą stronę?

    • 4 1

    • Budapesztańska!!!

      Widocznie do GIK nie dotarła informacja, że dwa lata temu była taka zmiana.

      • 2 1

  • być może analiza wskazywała, że tramwaje bedą tańsze (1)

    a teraz, podczas prac, okazało się, że trzeba dorzucić miliony do interesu i analiza by się zmieniła na korzyść autobusów, lecz oczywiście jest już za późno na zmianę.

    • 3 6

    • Buspas?

      • 1 0

  • Następny przetarg to ceny jeszcze wyższe - to jest tak oczywiste jak to, że doba ma 24 godziny. (1)

    Po unieważnieniu drugiego, trzeci da ceny już dwukrotnie wyższe. Taka jest logika przetargów w wydaniu polskich przepisów.

    • 1 4

    • Piszesz tak z doświadczenia, czy z doopy? W ilu przetargach brałeś udział?

      • 2 0

  • czegoś tutaj nie rozumiem

    jest podana kwota ile chce wydać miasto
    wykonawcy wiedzą ile i podaja oferty
    dlaczego miasto podaje ile ma kasy?
    takie są warunki przetargu, ze trzeba podac ile chce sie wydać?
    no niech mnie ktoś oświeci, poważnie
    ja bym nie podawał, dlaczego maja wiedziec ile mogą zaoferowac
    umówią się prezio z preziem i pozamiatane my zrobimy Bulońską wy wygracie jakaś śwąńską

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane