• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poczekamy na przedłużenie tramwaju na Morenie. Przetarg unieważniony

Maciej Naskręt
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni. Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni.

Nie rozpoczną się na razie prace przy budowie 800-metrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej na Morenie. Miejska spółka GIK unieważniła przetarg na wykonawcę tej inwestycji, ponieważ złożone oferty przekroczyły kosztorys inwestora o 7 mln zł. Przetarg zostanie rozpisany ponownie.



Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej. Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej.
Chodzi o odcinek torów tramwajowych w ciągu ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, między ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańskaul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

Na budowę tej trasy miasto zarezerwowało ok. 16 mln zł. Tymczasem oferty złożone w przetargu, który rozstrzygnięto 21 lipca, były o ok. 7 mln zł droższe. Konsorcjum firm MTM i Rajbud zażądało za prace ok. 23,4 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 23,8 mln zł.

GIK już zapowiedział rozpisanie kolejnego przetargu.

- Po dokonaniu formalności i procedur przetarg zostanie ogłoszony ponownie - mówi Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy po ogłoszeniu nowego przetargu GIK wyłoni wykonawcę?

Jeśli i tym razem oferty przekroczą zaplanowany budżet inwestycji, miasto będzie musiało poszukać brakujących milionów. Tym bardziej, że trasa tramwajowa w ciągu ul. Bulońskiej ma być do 2020 r. przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej. Gotowy jest już projekt dla tej inwestycji.

Budowa odnogi możliwa jest głównie dzięki oszczędnościom w przetargu na realizację "głównej" trasy na osiedle Morena, czyli od pętli Siedlce do PKM Brętowo.

W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.

Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.

Obecnie trwa budowa 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Brętowo na końcu ul. Rakoczego. zobacz na mapie Gdańska Niedawno inwestycja przekroczyła 33 proc. zaawansowania robót.

Zobacz postęp prac na budowie linii na Morenę. Materiał sprzed dwóch tygodni.

Opinie (117) 4 zablokowane

  • czyli miasto ma kasę (5)

    tylko na jedną szynę?

    • 54 18

    • myślę, że nawet jedna szyna to za dużo! (3)

      jak będzie połączenie z Kartuską, to wtedy odnoga z moreny ma sens, a tak... moim zdaniem aktualnie ten odcinek jest zbędny. Niech zbudują go w całości do samej Kartuskiej. Jeden większy przetarg chyba lepiej przeprowadzić niż dzielić teraz na odcinki po kilkaset metrów.

      • 6 9

      • Panie, Ty slyszysz i nie grzmisz (1)

        Tu jest mowa o przetargu na przedłużenie linii budowanej właśnie od Kartuskiej na Morenę. A dokładniej, przedmiotem przetargu jest budowa odnogi od skrzyzowania Rakoczego/Bulońska w kierunku Jasienia do skrzyżowania Bulońska/Myśliwska. Docelowo ma być to przedłużone w kierunku Jasienia skrzyżowanie Jabłoniowa/Warszawska.

        • 5 3

        • "Pojął?", cała reszta na "nie" i wszyscy najmądrzejsi! trochę wiary w to, że są tu ludzie myślący!

          rozmawiamy o dziwnej ODNODZE od skrzyżowania Rakoczego/Bulońska, a nie linii tramwajowej na Morenę! Ta dziwna odnoga od skrzyżowania Rakoczego/Bulońska pobiegnie przecież w stronę Kartuskiej na Jasieniu, a jak kto woli do JABŁONIOWEJ! Czy nie można wybudować w całości linii Morena - Jasień?! Po co teraz ta odnoga na kilkaset metrów! Może nie do końca precyzyjnie się wyraziłem, ale wystarczy nie myśleć o innych jak o idiotach i wszystko jest do zrozumienia!

          • 3 1

      • najkrotsza linia tramwajowa

        ale ten tramwaj ma jezdzic tylko po Bulonskiej, z gory na dol I z powrotem

        • 1 4

    • nie. Miasto nie doliczyło do kosztorysu łapówek i bonusów dla prezesów, a firma - doliczyła.

      • 21 17

  • Dlaczego tramwaj nie dojedzie do Słowackiego? (1)

    Czy ktoś moze mnie oświecić dlaczego tramwaj ma przystanek końcowy na PKM Bretowo, a nie w okolicach przystanku PKM Niedźwiednik czy rondo de La Salle?
    Kupa ludzi jadacych autobusem po ul. Słowackiego bedzie musiała sie przesiadac w PKM aby jeden przystanek przejechać sie do rtamwaju?

    • 6 6

    • ruch to zdrowie

      i większe PKB

      • 4 1

  • Poczekajcie z tą odnogą lepiej Piecewską wyremontujcie (2)

    tam dziury i wyrwy są takie że nawet autobusy urywają koła

    • 7 6

    • Piecewska i Piecewska

      google zaraz "pomyśli" że to jakaś główna ulica w Gdańsku...

      • 2 1

    • dokładnie

      ogrodzić ich murem i niech pylą na około :-0 ha ha ha

      • 1 0

  • a ktoś wie co z tunelem???

    bo październik 2014 tuż...

    • 1 1

  • co za chory kraj (2)

    Jakiś Mietek z samorządu mówi ze za się to zrobic za x mln zł i kij w oko ze wg wycen firm które to robią wychodzi więcej. Bo Mietek wie lepiej i macie się zmieścić. No to firmy zaniżają koszty robi się buble i jest jak jest. Jest przetarg więc każda firma chce zrobić jak najtaniej ale nie po kosztach, nie ma 'raczej' zmowy cenowej więc to nie jest kwestia ustanowienia ze kazdy daje np srednio o 5mln więcej niż zakłada Pan Mietek tak sobie..

    Jeżeli jest grupa ludzi i każdy z osobna twierdzi ze wykopanie dołu na 5 metrów zajmie przybliżoną liczbę minut to z pewnym marginesem błędu tak będzie. I tutaj Mietek niech się nie wypowiada bo to nie on będzie kopać ten dołek więc niech się niewypowiada za osoby trzecie.

    • 3 4

    • nie pan Mietek tylko Rysiek i nie zakłada tylko kce i ...
      a Hydrobudowa Polska tak robiła, tylko już jej nie ma... paru trójmiejskich firm też.

      • 1 1

    • Widzę,jesteś biegłym kosztorysantem wykonawczym,marnujesz się,chłopie!

      • 3 2

  • Aby najtaniej,

    nie ważne, czy znają się na robocie i czy położą faktycznie tory - grunt to cena.

    • 1 4

  • buahahahahaha!!!!

    ooooooo :( znowu się nie udałooo :(

    • 1 3

  • ??? (1)

    "a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych".......skoro tramwaje będą dwukierunkowe to po co mają jeszcze zawracać? Poza tym nie wyobrażam sobie zawracania na jednym torze....podskoczy i zmieni kierunek jazdy?

    • 4 3

    • I dlatego studiujesz na Wyższej Szkole Braku Pomysłu na Siebie, a nie na Politechnice ;)

      • 6 1

  • i tak bede jezdzic moim autem (1)

    po miescie :D

    • 6 5

    • Super, tylko uszczelnij układ olejowy w szrocie, bo brudzisz.

      • 5 0

  • Nie ma w Gdansku dzIelnicy MORENA !!! (1)

    Nie ma w Gdansku dzIelnicy MORENA !!!
    - co za bzdury.

    • 13 11

    • Tak ludzie muuuuuuwią i muuuuuusicie się przyzwyczaić!

      Tak ludzie muuuuuuwią i muuuuuusicie się przyzwyczaić!

      • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane