• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podróż pociągiem w całkowitej ciszy. Kolejarze wprowadzą Strefy Ciszy w kolejnych składach

Krzysztof Koprowski
21 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Dotychczas Strefy Ciszy były tylko w pociągach Pendolino. Od września pojawią się w Flirtach (nz.) oraz Dartach. Dotychczas Strefy Ciszy były tylko w pociągach Pendolino. Od września pojawią się w Flirtach (nz.) oraz Dartach.

Kolejarze zamierzają wprowadzić Strefy Ciszy w kolejnych pociągach krajowych. Obecnie takie przedziały spotkamy tylko w składach Pendolino. We wrześniu dołączą do nich pociągi Stadler Flirt oraz Pesa Dart na terenie całego kraju. Uruchomiono już przedsprzedaż biletów.



Czy Strefa Ciszy w pociągach dalekobieżnych to dobry pomysł?

Strefa Ciszy to wydzielony obszar w pociągach, przeznaczony dla podróżnych, którzy cenią sobie ciszę podczas podróży. Niepożądane są tutaj rozmowy przez telefon, słuchanie głośnej muzyki czy rozmowy z innymi pasażerami.

Obecnie tego typu przestrzenie od 2016 r. funkcjonują wyłącznie w pociągach Pendolino. Do tej pory z podróży w tej części składów skorzystało już blisko 3 mln pasażerów.

Rozkłady jazdy pociągów dalekobieżnych


Zasady obowiązujące w Strefie Ciszy w pociągach PKP Intercity Zasady obowiązujące w Strefie Ciszy w pociągach PKP Intercity

Strefy Ciszy w kolejnych pociągach od 4 września



Od 4 września spółka PKP Intercity zamierza rozszerzyć Strefy Ciszy o pociągi kategorii InterCity (IC), obsługiwane elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Stadler Flirt oraz Pesa Dart.

Te pierwsze jednostki spotkamy m.in. na trasie z Bielska-Białej przez Łódź do Gdyni. Składy obu producentów są także kierowane do obsługi relacji m.in. Kraków - Warszawa - Olsztyn, Wrocław - Lublin, Bydgoszcz - Rzeszów oraz Łódź - Warszawa.

Strefy Ciszy będą zlokalizowane w ósmym członie pociągów. W składach Stadlera przewidziano 20 miejsc siedzących, zaś w Pesach 32. Przestrzeń ta będzie wyraźnie oznaczona, na wzór składów Pendolino - o panujących zasadach będą przypominać odpowiednie naklejki oraz informacje prezentowane na monitorach.

Podróż w cenie standardowego biletu na pociąg



Podróż w Strefie Ciszy nadal pozostanie w cenie standardowego biletu, bez żadnych dodatkowych dopłat. Wzorem pociągów Pendolino taka przestrzeń dostępna będzie tylko w wagonach 2. klasy.

Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (371) ponad 20 zablokowanych

  • Nie powinno być możliwości zakupu biletów ulgowych w strefie ciszy. (1)

    Problem hałasujących g*wniaków by się rozwiązał.

    • 35 0

    • doktoranci

      Chcą podróżować w strefie ciszy.

      • 4 0

  • Czekam z niecierpliwością na strefę dojeżdżania zgodnie z rozkładem.

    • 14 3

  • Swietny pomysl z ta strefa ciszy, tylko wymaga dopracowania. To jest wlasciwa droga, wszystkim nam dobrze na zdrowie psychiczne pomoze cisza, uspokojenie.

    • 24 0

  • (2)

    Dla matek z małymi dziećmi powinny być oddzielne strefy ciszy!(?)

    • 24 2

    • (1)

      To byłyby raczej strefy wrzasku, płaczu i Świnki Peppy odpalonej na cały regulator.

      • 15 1

      • No i dobrze. Bawcie się dobrze. W swoim gronie

        Ibuprom od PKP intercity + butelka wody

        • 2 0

  • Ach podróże z pkp... (2)

    Jeszcze byłoby super, gdyby pociągi z rezerwacją miejsc nie sprzedawały biletów tzw ,stojących'. Wcale przyjemnie się nie jedzie gdy nad tobą stoją osoby głośno rozmawiające, słuchające głośniej muzyki niby w słuchawkach, szturchające Cię co chwilę łokciem, z wątpliwym zapaszkiem z pod pachy...

    • 16 2

    • To jest większy problem w skm.

      Dlatego właśnie zmieniłem 3miasto na północ województwa gdzie śmiga pustawe Polregio. Oczywiście poza sezonem bo w sezonie jest wypchany jak skm, tyle że gołymi brzuchatymi kolesiami, ich foka i na urlopie i dzieciorami. Rok wcześniej nieodżałowany Covid19 trochę ich wystraszył ale teraz się znowu to wylało

      • 4 0

    • Akurat we wspomnianych pociągach ze strefą ciszy bilety na miejsca stojące nie są sprzedawane.

      • 2 0

  • Normalny pociąg, nieważne czy dalekobiezny czy regio/skm powinien się składać z

    1) właściwego składu (czyli strefy ciszy) 2) strefy dla dzieci (tylko tam mogą być dzieci) oraz 3) strefy patusów (jak zwał tak zwał czyli wagon GWAR gdzie każdy może puścić muzykę i głośno rozmawiać)

    • 24 2

  • Nie raz jechałem

    Nie raz nasze bydło nie potrafiło uszanować zasad i zachowywać się należycie

    • 15 2

  • Podstawowa zasada: strefa ciszy nie może być droższa niż reszta

    To rodzice bombelków, festiwalowicze, kibice, stare rozgadane babska itp powinni dopłacać Intercity/Polregio/SKM za stworzenie im możliwosci transportu bo tak naprawdę powinni zostać każdorazowo wyrzuceni z pociągu i zostawieni na łące za Luzinem

    • 24 3

  • (1)

    Powinien być zakaz sprzedaży biletów dla dzieci w tych strefach

    • 34 2

    • Prosta sprawa. Wymalować wagony na jakieś musie, łąki, słoneczka, żeby od razu było wiadomo gdzie można wchodzić z bachorami

      W pozostałych wagonach surowe kary

      • 12 0

  • ja i tak jezdze tylko pendolino (1)

    nie jezdze z tym calym dziadostwem,

    • 5 1

    • Przecież w Pendolino to samo jest

      Od Gdyni do Opoczna babcia opowiadała o swoich dzieciach gdzie pracują i jaką dobrą pracę mają

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane