• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół roku hałasów i drgań przy trasie PKM, by potem było lepiej

Szymon Zięba
5 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Wykonawca elektryfikacji linii PKM przeniósł się z pracami na odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.

Mieszkańcy okolicy przystanków PKM BrętowoMapka, PKM StrzyżaMapka oraz PKM NiedźwiednikMapka powinni przygotować się na kilka miesięcy hałasów, a nawet wyczuwalnych drgań. Uciążliwości niestety nie da się uniknąć - są one skutkiem prac prowadzonych przy elektryfikacji linii PKM, które we wtorek, 4 stycznia 2022 r., weszły w kolejną fazę. Roboty zakończyć się mają w połowie tego roku.



Jak długo jesteś w stanie tolerować uciążliwe prace remontowe w twoim sąsiedztwie?

Przypomnijmy: w połowie czerwca 2021 r. rozpoczęła się elektryfikacja linii, po których poruszają się pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Inwestycja obejmuje dwie linie:

  • nr 248 Gdańsk na odcinku Wrzeszcz - Osowa o długości ok. 16,9 km (tor 1) i 16,5 km (tor 2),
  • nr 253 na odcinku Rębiechowo - Osowa o długości ok. 1,3 km.

Drugim elementem wartej 48,8 mln zł inwestycji jest budowa nowego przystanku PKM - Gdańsk Firoga.

Zostanie on ulokowany pomiędzy przystankami Matarnia i Port Lotniczy.Mapka

Pół roku prac i utrudnień



We wtorek, 4 stycznia 2022 r., rozpoczął się kolejny etap elektryfikacji linii PKM. Wykonawca przeniósł się z pracami na najtrudniejszy odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.

- Ze względu na występujące tam strome i trudno dostępne nasypy oraz bliskość budynków mieszkalnych w niektórych lokalizacjach prace przy palowaniu mogą być nie tylko cięższe w wykonaniu, ale także bardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
  • Elektryfikacja PKM wchodzi w kolejny etap.
  • Elektryfikacja PKM wchodzi w kolejny etap.
Chodzi nie tylko o hałas, ale też drgania, które podczas charakterystycznego dla inwestycji wbijania pali (mają one ustabilizować i utwardzić podłoże), przenoszą się dalej. Mogą być one odczuwalne nawet w pobliskich domach - ale są niegroźne.

- Będziemy uprzedzać mieszkańców o uciążliwych pracach w ich sąsiedztwie i za wszystkie utrudnienia związane z naszą inwestycją już teraz przepraszamy - mówi Tomasz Konopacki.

Nowy przystanek PKM Gdańsk Firoga - tak wyglądał w grudniu 2021 r.


Przy PKM Firoga instalowano czujniki, teraz też mogą być potrzebne



Niewykluczone, że wykonawca inwestycji zdecyduje się na instalację specjalnych czujników, które będą mierzyć intensywność drgań. Takie rozwiązanie zastosowano np. przy okazji prac przy budowie przystanku PKM Firoga.

Czytaj więcej: Rozpoczęła się elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej


Kłopot także dla pasażerów



Z utrudnieniami muszą też liczyć się pasażerowie. Od wtorku, 4 stycznia 2022 r., na trzech przystankach PKM: Strzyża, Niedźwiednik i Brętowo wszystkie pociągi odjeżdżają wyłącznie z toru 2 przy peronie 2.

Wejścia na zamknięty peron 1 zostały wygrodzone i odpowiednio oznakowane.

Przy PKM Firoga pracowała podbijarka. Ciężkie maszyny generują hałas, ale nie da się tego uniknąć.

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Cóż, przy takich pracach hałas to norma,nie przesadzajmy.Niech koleje się rozwijają i siatka połączeń rośnie.

    • 84 11

    • (2)

      Tylko te prace rozpoczynają się pomiędzy 21 a 22 i trwają praktycznie do świtu.

      • 2 2

      • Chyba coś Ci się przyśniło :)

        • 0 2

      • No patrz, zawsze przy remontach był krzyk że nie robią w nocy i przez to są korki...

        A tu niespodzianka :D

        • 0 0

  • Moja znajoma że Strzyży już boi się o swojego psa (10)

    Oboje z mężem pracują a ich pupil zostaje w domu, więc nie wiadomo jak takie hałasy wytrzyma. Nikt z PKM jak zwykle o tym nie pomyślał.

    • 9 83

    • Mój kolega wie się, że pies bez należytej opieki będzie wył u somsiada przez cały dzień, bez względu na hałasy za oknem (3)

      • 18 0

      • (2)

        jak go wychował, tak ma.

        • 8 1

        • No właśnie, nie on ma. (1)

          Tak samo, jak psiarze kochają chodzić pod okna sąsiadów, żeby zrzucić ładunek, tak samo mają gdzieś, że zostawiony sam w mieszkaniu pies szczeka cały dzień.

          W końcu jak wrócą, już nie hałasuje, więc problemu nie ma...

          • 6 0

          • no właśnie że ma. Jak się ma swojego pupila w rzyci to tak jest. A potem wielki płacz że ojej bo on wyje i szczeka cały dzień. Sam nie przestanie. Trzeba się nim zająć najpierw. Jak nie jest nauczony, że ma być cicho to będzie szczekał, wył i co tam jeszcze. Wynika to głównie z braku zainteresowania. No bo jak Pan wyjdzie, to przecież Pan nie słyszy więc mu nie przeszkadza i ani myśli pomyśleć o innych osobach. Więc trzeba zacząć od siebie a nie obarczać wszystkich wokoło.

            • 1 0

    • Współczuje. Warto pomyćleć o środkach zaradczych

      • 3 0

    • Dobrze wiedzieć. Odwołujemy elektryfikacje

      • 27 1

    • Do organizacji ochrony zwierząt takich

      właścicieli psa. Siedzi samotnie sam i mu przykro. Tacy ludzie to egoiści

      • 9 0

    • Trzy korki.

      Dwa do uszu , jeden do tyłu.

      • 8 4

    • Mylisz się.

      Cały zarząd PKM debatował nad sprawą tego psa przez pół roku /stąd opóźnienie prac/. Zasięgał też opinii światowych ekspertów z dziedziny kynologii z Cezarem na czele. Wnioski były jednoznaczne. Albo urlop bezpłatny na pół roku jednego z domowników by w głośnych chwilach zatykał psu uszy, albo przeprowadzka w bardziej ustronne miejsce i tu zalecano okolice Szadółek. Jeżeli ci mieszkańcy i ich pies nie wyrażą zgody to oczywiście planuje się pozostawić te tory i wybudować od podstaw równoległą linię w innej jednak lokalizacji. Była też radykalna propozycja by zatrudnić hycla ale wniosek upadł.

      • 2 0

    • Twój kundel, twój problem!!

      • 0 0

  • Hałas na budowie? Kiedyś tego nie było.

    • 35 3

  • Wielkie cos

    Jak sie mieszka w miescie to zawsze bedzie hałas.

    • 13 6

  • Sygnał Pc2 na czole szynobusu. Prawidłowo.

    • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    bez przesady (2)

    słupy co 50 metrów. Jak tłukli stalowe blachy wzdłuż Raduni po dwóch stronach z Gdańska do Pruszcza to się świat nie zawalił.

    • 35 7

    • A mogli tłuc blachę z drewna (1)

      • 1 8

      • jest blacha miedziana, moze byc złota...... tak jak stalowa.

        czep się stolarki aluminiowej.

        • 4 0

  • Dziadowskie inwestycje samorządowe

    które mają utrudnić życie zwykłym ludziom. Na szczęście państwowe PLK dbają o Polaków i nie będą rozbudowywać linii Gdynia- Kościerzyna. Mieszkańcy wsi nie natrafią ani na hałas ani na utrudnienia w drodze swoim Golfem 2 do kościoła

    • 13 7

  • A kiedy będą ciągnąć druty ? (1)

    • 6 2

    • a czemu to nie jest zelektryfikowane od początku?

      teraz będą wbijać pale, a potem będzie afera jak się zaczną tory wykrzywiać, i znowu będzie remont... a my za to wszystko zapłacimy.

      • 0 4

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Jak ty robisz remont albo cos budujesz to robisz to zapewne cichutko! jeżeli jeszcze nie zauważyłeś gdziekolwiek jest remont czy budowa zawsze jest hałas, w USA również i w Japonii też, że nie wspomne o Wlk.Brytanii czy innych krajach zachodnich

    • 43 7

    • Szczerze? Tak. (2)

      Czasy wielkiej płyty i borowania godzinami minęły :)

      • 3 1

      • Niestety nie, ludzie dalej robią remonty po nocach i całymi dniami. (1)

        • 6 5

        • Bo są nienormalni

          Jak można po nocach robić głośne remonty? Gdzie tu jest szacunek dla sąsiada.

          • 4 0

    • Tu nie jest problemem hałas czy fatalny rozkład pociągów przez rok związany z pracami.

      Problem jest taki że to kasa w błoto a utrudnienia zmarnowane. PKP nigdy nie zelektryfikuje swojej części od Osowy do Gdyni, o Kościerzynie czy Kartuzach nawet nie myśląc. Druty skończą się w Rębiechowie i dalej będzie jeżdżenie pociągiem spalinowym ale już pod drutem. Prześledźcie co się dzieje w sprawie linii 201 - nic! Okazało się że na rozbudowę zgodnie z założeniami nie ma kasy, kosztorys 10 razy przekroczył plan! A więc rozbudowy pewnie nie będzie.

      • 3 4

    • Tak jest.

      Najgłośniesze remonty są w Szwajcarii.

      • 2 0

  • Po co (7)

    Po co elektryfikować część trasy jak nie można tego pociągnąć do Gdyni? Będą przesiadki czy co?

    • 5 8

    • Wystarczy zastosować jednostki trakcyjne z akumulatorami (jak trolejbusy w Gdyni), (2)

      które by się ładowały z trakcji we Wrzeszczu i Gdyni. Austria zakupiła 300 szt. takich i niczego nie elektryfikuje, podobnie Niemcy i Holandia

      • 3 1

      • A potem byś pisał, że po co akumulatory jako one są szkodliwe dla środowiska.

        • 2 2

      • To by miało sens

        Tyle, że chyba nawet takiego pomysłu nie biorą pod uwagę

        • 0 0

    • Po co to się nogi (2)

      No wiadomo, po co coś robić jako pierwszy, niech każdy siedzi i nie wychodzi przed szereg, a później płakanie, bo "ooooo brak inwestycji, dlaczego nikt się nie odważył zacząć" xddd

      • 3 0

      • Ale sensu nie ma (1)

        Jeżeli by planowano w przyszłości dalszą elektryfikację to owszem, ale to się nawet nie zapowiada. Chyba, że o czymś nie wiem.

        • 1 3

        • No nie wiesz

          Elektryfikacji ma być poddana cała linia z Kościerzyny do Gdyni. Tylko oczywiście jak zwykle PKP się leni i przez jakiś czas będziemy mieli "druty" tylko do Rębiechowa, moooże do Osowej.

          • 5 0

    • Zapytaj w pkp plk, dlaczego są tak opóźnieni z modernizacją i elektryfikacją linii Kościerzyna - Gdynia.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane