• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa

Robert Kiewlicz
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia.

Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.



Czym najczęściej podróżujesz?

Pod koniec grudnia wypowiedzenia otrzymały osoby zatrudnione jako personel pokładowy w Gdańsku. - Ja i około 15 innych osób z firmy otrzymaliśmy "na święta" wypowiedzenia umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska pracy - informuje jeden z pracowników firmy PolskiBus. - Na spotkaniu, gdzie wręczono nam wypowiedzenia, Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w spółce, stwierdził, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". W firmie już coraz bardziej otwarcie mówi się o tym, że zwalniani będą również kierowcy i kolejny personel. Oczywiście proces zwolnień jest podzielony w czasie, aby nie były one zakwalifikowane jako zwolnienia grupowe.

PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.

Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.

- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.

Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".

- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.

PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.

Miejsca

Opinie (442) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Oj tak teraz trudno o dobrą pracę i dobrze płatną a są tacy co pracują ,zarabiają w miarę możliwości a tego nie doceniają chodzą na zwolnienia , nie przykładają się ,olewają miejsce pracy obsługują z wielką łaską co niektóre a mimo takich trzymają i jak ma tu być dobrze a ci co się starają są zwalniani.

    • 0 1

    • Ha ha ha !!!!!!!!!

      • 0 0

  • kierowca

    Mi nie przedlużyli bez konkretnego powodu.Tak tu się traktuje zawodowych kierowców.

    • 0 0

  • kierowca

    Widzisz jak kierowców traktują nasza pseudo obsługa obija się chodzi na zwolnienia i pracują k

    • 0 0

  • kierowca

    Oj ta podlizuchuw trzymają .Firma psuje się coraz gorsza opinią.!!!!!!!

    • 0 0

  • NIE MIŁO (1)

    Miło ,tanio i komfortowo a tak na prawde nie zbyt miło ta cała obsługa jest do bani nie przyjemne co nie które są co się nie spytasz to brukną po przyjmowali mało laty chyba zeby sobie wycieczkę robiły do warszawy i z powrotem wiecznie śpią w czasie pracy a wasza firma za to płaci ,kierowcy widzą jak one pracują obsługują albo nie i ona wielce zmęczona śpi jedna przysneła została zwolniona a co z resztą śpiochów inaczej nie robuw po co ta cała pseudo obsługa wyspać się to w domu a nie przy kljjentach psują opinie firmy POLSKI BUS chcesz się czegoś spytać to ona śpi bo wielce zmęczona i to ma być dobrze są tacy że zależy im na pracy i tacy powinni zostać a śpiochy do domu zamontować kamery i zobaczyć jak naprawdę pracują ......................

    • 1 1

    • Patrz na siebie

      Jak czytam te posty to jak telewizji po-straszy pisem proponuje by kazdy z pasażerów patrzył tylko na siebie,przypominam że każdy płacie za przejazd a info jest w necie....Czy w samolocie co chwila ktos z pasazerów zawraca głowe stewardessie pytaniamy o któtej bedziemy lub wf mi nie działa to sa nie wiele znaczace w całej poduży.Pozdwawiam,sam jezdze w komunikacji i slysze te bzdury jak to zimno jak kierowca nie opuszcza autobusu na przyststanku oni lepiej wiedza jak powinien robic to kierowca.Moze przestaniecie sie w piepszać w nie swoje kompetęcje bo nikt z nas wam pasazerom uwagi nie zwraca jak macie trzymac swoje 4-ry litery na siedzeniu pozdrawiam

      • 0 0

  • Olsztyn

    Hej na naszej linii Olsztyn-Warszawa niema obsługi i pasażerów nie brakuje ,nikt nam się nie kręci i nie przeszkadza w pracy, współczuję kierowcom na trasie Ostróda-Warszawa z obsługą pracować słyszy się że nie miła atmosfera ,powinni znieść tą obsługę tak jak było na początku i fajnie się pracowało nie to co teraz jak one są jest tylko bałagan .Pozdrawiam

    • 0 1

  • czemu tak pużno (3)

    wreszcie ktoś z firmy kompetentny wziął się za personel pokładowy który za wykonywaną prace relaksowały się leniąc się,śpiąc w czasie nocnych zmian,nie dbając o dobro klijenta mam nadzieję ze zrozumniały swuj błąd na zasiłku docenią co straciły ,przez osoby kture nie nadają sie do pracy krzywdza kierowcuw kturzy cięszko pracują aby utrzymać rodziny

    • 0 3

    • hehe

      Przydalaby sie lekcja ortografii :)

      • 0 0

    • idz do szkoly osiolku

      ucz sie ortografi osiolku

      • 0 0

    • Chyba nie wiesz o czym mówisz. Praca w polskim busie to praca za praktycznie najniższą krajową a wykorzystują cię jak im się podoba. Nie jest to łatwa praca jak żadna z ludzmi i na pewno nie jest relaksem.

      • 0 0

  • oj tak za puzno

    Jaki spokój i cisza jak ich nie ma tylko o wiele za puzno ha ,ha !!!?

    • 0 0

  • chyba zadowolona z poczęstunku a nie z przejazdu POLSKIM BUSEM

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane