- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (446 opinii)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (106 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (63 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (295 opinii)
- 5 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (94 opinie)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (131 opinii)
Południowa Obwodnica Gdańska. Potrzebują 7 mln zł, by zdążyć na Euro
Kłopot na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wykonawca musi przyspieszyć prace, by zakończyć inwestycję drogową przed Euro 2012. Potrzebuje na to jednak ok. 7 mln zł. To niewiele, przy całkowitym koszcie inwestycji wynoszącym ok. 1,4 mld zł. Trwają rozmowy z GDDKiA.
Harmonogram na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska stał się bardzo napięty. Z ustaleń portalu Trojmiasto.pl wynika, że wykonawca, by zdążyć z budową Południowej Obwodnicy Gdańska do Euro 2012, musi utworzyć drugie - dodatkowe - stanowisko nasuwania płyt żelbetowych. Chcąc nadrobić czas, należy m.in. wykonywać nasuwanie dwóch konstrukcji żelbetowych jednocześnie na moście, który powstaje nad Motławą w dzielnicy Olszynka .
Uruchomienie kolejnego stanowiska do nasuwania płyt może pochłonąć dodatkowo ok. 7 mln zł. Co się zawiera w tej kwocie? Największy koszt stanowi zakup rusztowania mocowanego na czole płyty (widać je na zdjęciu w kolorze żółtym). Pozwala ono podczas nasuwania uchronić żelbetową płytę przed złamaniem pod wpływem własnego ciężaru.
Inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Gdańska jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą przedsięwzięcia firma Bilfinger Berger Budownictwo S.A. jako lider, a partnerem jest spółka Wakoz z Luzina.
Władze inwestora, jak i generalnego wykonawcy uspokajają, ale nie mówią na razie o szczegółach sprawy. - Trwają aktualnie rozmowy. Sprawa jest delikatna. Robimy wszystko, by Południowa Obwodnica Gdańska była przejezdna do czasu Euro 2012 - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Niewiele więcej powiedział nam w sprawie dodatkowych kosztów rzecznik prasowy generalnego wykonawcy. - Zaznaczam, że nie jest to problem. Trwa dyskusja z inwestorem. Nic więcej nie mogę powiedzieć - mówi Mateusz Gdowski z firmy Bilifinger Berger.
Południowa Obwodnica Gdańska będzie wiodła od Koszwał przez gdańską Olszynkę, Lipce i Maćkowy do Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie liczyła ok. 17 km. Pochłonie ok. 1,133 mld zł. Łączna wartość projektu to 1,5 mld zł. To największa inwestycja na Pomorzu, realizowana przy udziale środków Programu Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (147) 5 zablokowanych
-
2011-05-16 09:49
opóźnienie
Proponuje aby piszący taki artykuł solidniej się przyłożył do tematu, w tej inwestycji jest dużo więcej problemów o których się nie mówi głośno, a największym jest chyba nasza najwspanialsza wszystkomogąca firma WAKOZ która jak się popatrzy w około to robi wszędzie tylko nie tam gdzie potrzeba.
Obwodnica gdańska, trasa S7 pod Nidzicą, Trasa Słowackiego, Pruszcz Raciborskiego i parę mniejszych zadań które są rozgrzebane. Nie wspomnę o wykonawstwie wcześniejszych zadań które zakończyły pół roku po terminie jak choćby Powstańców Warszawskich i nie zakończona od Października Raciborskiego w Pruszczu (podobno zima ich zaskoczyła w październiku)
Resztę możecie sobie sami dośpiewać- 11 3
-
2011-05-16 09:59
co za durna ankieta - skoro wykonawca mieści się we wcześniej ustalonych terminach, to jakim prawem ma pokrywać jakiekowliek (1)
koszty? co innego, gdyby wynikało to z jego niekompetencji itp. w
- 7 0
-
2011-05-16 11:32
Dokładnie! To inwestorowi zależy na oddaniu "przejezdności" na Euro
i tyle w temacie.
- 0 0
-
2011-05-16 10:10
zaczynając robote mogli przeliczyc koszty ,wystartowa ostro a jak bliżej końco to szukają dziur i naciagają na nowe koszty bo termin zakończenia blisko to władza dołoży taki sam problem wyniknie naweżle karczemki i innych bubowach .Brakujeim ludzi do pracy to szukają sztucznych problemow
- 4 0
-
2011-05-16 10:15
ECS - lek na wszystkie brakujące miliony.
.
- 12 2
-
2011-05-16 10:33
jakby DONEK PRZESTAL WOZIC swoj tylek samolotem specjalnym co weekend do Gdanska (1)
to by i byla kasa na obwodnice!!!!
- 9 6
-
2011-05-16 14:07
podawali,ze co weekend lata nie samolotem rejsowym,a "SWOIM" tlyko dla niego!
slonce peru, pazerne!
- 1 0
-
2011-05-16 11:04
To wina kibiców (1)
Zamknąć ich w więzieniach i nałożyć zakazy stadionowe i wszystko wtedy w Polsce będzie się udawać!
- 7 0
-
2011-05-16 11:07
i wszystko zarosnie trawa i SPELNIA SIE OBIETNICE WYBORCZE TUSKA-bedziemy zielona wyspa!
ale biedy i nedzy, a tego juz nie doda...
- 2 1
-
2011-05-16 11:08
(1)
WAKOZ to kolos na glinianych nogach!!!
- 8 1
-
2011-05-16 14:44
FAK-OZ ;)
- 2 0
-
2011-05-16 11:37
Co mnie EURO obchodzi...
jak skończą miesiąc poźniej też będzie dobrze, nie mam zamiaru wrzucać 7 mln jak psu pod ogon tylko po to, żeby ładnie wyglądalo na pare dni jak przyjedzie kilku chłopa od kopania kulki. najłatwiej wydawac nie swoje.
Gospodarność przede wszystkim!- 3 1
-
2011-05-16 11:48
po co się spieszyć przecież i tak wiadomo że to euro będzie najgorszą z możliwych imprez piłkarskich od lat co z tego że powstaną 4 stadiony skoro nie będzie tam jak dojechać tory kolejowe w Trójmieście na trasie Chylonia-Pruszcz Gd. jakiś bezmózg rozkopie na samo Euro drogi będą w stanie prowizorki (zapewniona przejezdność autostrad co to za bzdura?albo coś jest zrobione albo nie jest) albo nie powstaną w ogóle dworce nie będą gotowe albo w ogóle nie będą remontowane przespane 4 lata i teraz żadne 7 mln nic nie zmieni żeby odmienić obraz totalnego chaosu zaniechań opóźnień do tego dodajmy totalnie beznadziejny poziom polskich kopaczy i widzimy jak to g.. euro nam bokiem wyjdzie
- 2 3
-
2011-05-16 11:54
Prokuratura - weźcie sie za Wakoz wujki jedne a nie ścigajcie kibiców
ruszcie swoje zasiedziałe d...y w teren i sprawdźcie im finanse, zarząd dawno powinien siedzieć z bliźniakami n czele
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.