- 1 Pod prąd uciekał przed policją (176 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (537 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (73 opinie)
- 4 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (150 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (508 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (306 opinii)
Południowa Obwodnica Gdańska. Potrzebują 7 mln zł, by zdążyć na Euro
Kłopot na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wykonawca musi przyspieszyć prace, by zakończyć inwestycję drogową przed Euro 2012. Potrzebuje na to jednak ok. 7 mln zł. To niewiele, przy całkowitym koszcie inwestycji wynoszącym ok. 1,4 mld zł. Trwają rozmowy z GDDKiA.
Harmonogram na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska stał się bardzo napięty. Z ustaleń portalu Trojmiasto.pl wynika, że wykonawca, by zdążyć z budową Południowej Obwodnicy Gdańska do Euro 2012, musi utworzyć drugie - dodatkowe - stanowisko nasuwania płyt żelbetowych. Chcąc nadrobić czas, należy m.in. wykonywać nasuwanie dwóch konstrukcji żelbetowych jednocześnie na moście, który powstaje nad Motławą w dzielnicy Olszynka .
Uruchomienie kolejnego stanowiska do nasuwania płyt może pochłonąć dodatkowo ok. 7 mln zł. Co się zawiera w tej kwocie? Największy koszt stanowi zakup rusztowania mocowanego na czole płyty (widać je na zdjęciu w kolorze żółtym). Pozwala ono podczas nasuwania uchronić żelbetową płytę przed złamaniem pod wpływem własnego ciężaru.
Inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Gdańska jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą przedsięwzięcia firma Bilfinger Berger Budownictwo S.A. jako lider, a partnerem jest spółka Wakoz z Luzina.
Władze inwestora, jak i generalnego wykonawcy uspokajają, ale nie mówią na razie o szczegółach sprawy. - Trwają aktualnie rozmowy. Sprawa jest delikatna. Robimy wszystko, by Południowa Obwodnica Gdańska była przejezdna do czasu Euro 2012 - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Niewiele więcej powiedział nam w sprawie dodatkowych kosztów rzecznik prasowy generalnego wykonawcy. - Zaznaczam, że nie jest to problem. Trwa dyskusja z inwestorem. Nic więcej nie mogę powiedzieć - mówi Mateusz Gdowski z firmy Bilifinger Berger.
Południowa Obwodnica Gdańska będzie wiodła od Koszwał przez gdańską Olszynkę, Lipce i Maćkowy do Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie liczyła ok. 17 km. Pochłonie ok. 1,133 mld zł. Łączna wartość projektu to 1,5 mld zł. To największa inwestycja na Pomorzu, realizowana przy udziale środków Programu Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (147) 5 zablokowanych
-
2011-05-16 19:49
zainteresowany
Czegoś nie kumam, przecież stając do przetargu w czasie realizacji projektu uwzględnia się pory roku?
- 7 0
-
2011-05-16 21:18
głowna przyczyna
to kompletny brak profesjonalnego nadzoru na tych wszystkich polskich budowach,
wszedzie oszukuja, głównie na technologii(stosuja za mało albo złe kruszywo), te drogi rozleca sie po 3-5 latach.- 4 0
-
2011-05-16 22:01
Kto Zna Inwestycje WAKOZU
które były ukonczone na czas?
- 1 1
-
2011-05-16 23:38
Nienawidze tego miastaaaaaaaaaa.............
Mam nadzieje że jakaś Asteroida przypie.........oli w nie
- 0 0
-
2011-05-17 00:09
Adaś jak ci zabraknie pieniędzy to możesz na nas liczyć
podnieś czynsz do 15 zł za metr my się nie obrazimy :D
- 0 0
-
2011-05-17 00:14
Mam nadzieje że kiedyś ktoś pozamiata w tym kraju.
Dyktator powie że budujemy to budujemy a jak nie to kula w łeb. A nie że jakieś 7 milionków to nie budujemy. pozdro dla tych co ich kapitalizm nie zjadł jeszczeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
- 0 0
-
2011-05-17 01:10
a ile kosztuje nas juz nasz stadion po dodaniu wszystkich "nieprzewidzianych" wydatkow?
bo najlepsze inetersy robi sie na rzeczach duzych i nikomu nie potrzebnych ...
- 0 0
-
2011-06-01 19:52
szkody przy tej robocie
a dlaczego portal www.trojmiasto.pl nie pisze o tym, że ludzie z Olszynki napisali list otwarty do premiera, bo Wakoz z Bilfingerem zasypali im rowy?
Jeżeli p. redaktor nie jest wystarczająco dociekliwy, to tu, na tym portalu jest forum na ten temat.
A dlaczego www.trojmiasto.pl nie pisze o płukaniu betoniarek na polach? Czy musi RMF o tym pisać?- 1 0
-
2011-06-03 12:51
i tak nie zdarzą
jasne można dorzucić te 7 mln a później następne 70 jak trzeba...a ja wam mówię, że Bilfinger Berger z Wakozem i tak nie zdążą prze EURO....mogę się nawet założyć o moją roczną wypłatę.....za mało ludzi , za mało sprzętu, za mało kasy- tak to jest jak przetargi wygrywają firmy za wszelką cenę - nie mając w dodatku nic poza bazą danych -podwykonawców (których jak trzeba to się zdusi)-ta ostatnia uwaga akurat nie dotyczy Wakozu ( który większość sprzętu ma ....w leasingu).... jedno wielkie szambo ( nie mylić z perfumerią)... pozdrowienia
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.