• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowa Obwodnica Gdańska. Potrzebują 7 mln zł, by zdążyć na Euro

Maciej Naskręt
16 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Budowa największej - 2,8-kilometrowej - estakady w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska metodą nasuwania podłużnego. Budowa największej - 2,8-kilometrowej - estakady w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska metodą nasuwania podłużnego.

Kłopot na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wykonawca musi przyspieszyć prace, by zakończyć inwestycję drogową przed Euro 2012. Potrzebuje na to jednak ok. 7 mln zł. To niewiele, przy całkowitym koszcie inwestycji wynoszącym ok. 1,4 mld zł. Trwają rozmowy z GDDKiA.



Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska. Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska.
Harmonogram na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska stał się bardzo napięty. Z ustaleń portalu Trojmiasto.pl wynika, że wykonawca, by zdążyć z budową Południowej Obwodnicy Gdańska do Euro 2012, musi utworzyć drugie - dodatkowe - stanowisko nasuwania płyt żelbetowych. Chcąc nadrobić czas, należy m.in. wykonywać nasuwanie dwóch konstrukcji żelbetowych jednocześnie na moście, który powstaje nad Motławą w dzielnicy Olszynka zobacz na mapie Gdańska.

Uruchomienie kolejnego stanowiska do nasuwania płyt może pochłonąć dodatkowo ok. 7 mln zł. Co się zawiera w tej kwocie? Największy koszt stanowi zakup rusztowania mocowanego na czole płyty (widać je na zdjęciu w kolorze żółtym). Pozwala ono podczas nasuwania uchronić żelbetową płytę przed złamaniem pod wpływem własnego ciężaru.

Kto powinien zapłacić za dodatkowe stanowisko nasuwania płyt?

Do napiętego harmonogramu prac przyczyniła się przede wszystkim tegoroczna sroga zima - czynnik niezależny od inwestora i wykonawcy. Wiele czasu stracono też na negocjacje z dwiema rodzinami, które mieszkały w domach przy budowanej Południowej Obwodnicy Gdańska. Wtedy m.in. budowlańcy wbijający kafarami betonowe słupy musieli odstąpić od pracy. O sprawie pisaliśmy w połowie czerwca ubiegłego roku. Rodziny domagały się wykupu nieruchomości.

Inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Gdańska jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą przedsięwzięcia firma Bilfinger Berger Budownictwo S.A. jako lider, a partnerem jest spółka Wakoz z Luzina.

Władze inwestora, jak i generalnego wykonawcy uspokajają, ale nie mówią na razie o szczegółach sprawy. - Trwają aktualnie rozmowy. Sprawa jest delikatna. Robimy wszystko, by Południowa Obwodnica Gdańska była przejezdna do czasu Euro 2012 - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niewiele więcej powiedział nam w sprawie dodatkowych kosztów rzecznik prasowy generalnego wykonawcy. - Zaznaczam, że nie jest to problem. Trwa dyskusja z inwestorem. Nic więcej nie mogę powiedzieć - mówi Mateusz Gdowski z firmy Bilifinger Berger.

Południowa Obwodnica Gdańska będzie wiodła od Koszwał przez gdańską Olszynkę, Lipce i Maćkowy do Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie liczyła ok. 17 km. Pochłonie ok. 1,133 mld zł. Łączna wartość projektu to 1,5 mld zł. To największa inwestycja na Pomorzu, realizowana przy udziale środków Programu Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (147) 5 zablokowanych

  • zainteresowany

    Czegoś nie kumam, przecież stając do przetargu w czasie realizacji projektu uwzględnia się pory roku?

    • 7 0

  • głowna przyczyna

    to kompletny brak profesjonalnego nadzoru na tych wszystkich polskich budowach,
    wszedzie oszukuja, głównie na technologii(stosuja za mało albo złe kruszywo), te drogi rozleca sie po 3-5 latach.

    • 4 0

  • Kto Zna Inwestycje WAKOZU

    które były ukonczone na czas?

    • 1 1

  • Nienawidze tego miastaaaaaaaaaa.............

    Mam nadzieje że jakaś Asteroida przypie.........oli w nie

    • 0 0

  • Adaś jak ci zabraknie pieniędzy to możesz na nas liczyć

    podnieś czynsz do 15 zł za metr my się nie obrazimy :D

    • 0 0

  • Mam nadzieje że kiedyś ktoś pozamiata w tym kraju.

    Dyktator powie że budujemy to budujemy a jak nie to kula w łeb. A nie że jakieś 7 milionków to nie budujemy. pozdro dla tych co ich kapitalizm nie zjadł jeszczeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • 0 0

  • a ile kosztuje nas juz nasz stadion po dodaniu wszystkich "nieprzewidzianych" wydatkow?

    bo najlepsze inetersy robi sie na rzeczach duzych i nikomu nie potrzebnych ...

    • 0 0

  • szkody przy tej robocie

    a dlaczego portal www.trojmiasto.pl nie pisze o tym, że ludzie z Olszynki napisali list otwarty do premiera, bo Wakoz z Bilfingerem zasypali im rowy?

    Jeżeli p. redaktor nie jest wystarczająco dociekliwy, to tu, na tym portalu jest forum na ten temat.

    A dlaczego www.trojmiasto.pl nie pisze o płukaniu betoniarek na polach? Czy musi RMF o tym pisać?

    • 1 0

  • i tak nie zdarzą

    jasne można dorzucić te 7 mln a później następne 70 jak trzeba...a ja wam mówię, że Bilfinger Berger z Wakozem i tak nie zdążą prze EURO....mogę się nawet założyć o moją roczną wypłatę.....za mało ludzi , za mało sprzętu, za mało kasy- tak to jest jak przetargi wygrywają firmy za wszelką cenę - nie mając w dodatku nic poza bazą danych -podwykonawców (których jak trzeba to się zdusi)-ta ostatnia uwaga akurat nie dotyczy Wakozu ( który większość sprzętu ma ....w leasingu).... jedno wielkie szambo ( nie mylić z perfumerią)... pozdrowienia

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane