- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (740 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (39 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (257 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (389 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (21 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (113 opinii)
Południowa Obwodnica Gdańska: drogowcy włączają piąty bieg
Dobre wieści płyną z Południowej Obwodnicy Gdańska. Drogowcy postanowili pracować na płycie estakady nawet wtedy, gdy ta będzie się przesuwać.
Południowa Obwodnica Gdańska to rekordowa inwestycja pod wieloma względami. W jej ciągu powstaje najdłuższa w Polsce - 2,8-kilometrowa - estakada, która połączy Żuławy z górnym tarasem Gdańska. Wykonywana jest z materiału, który pozwoli na jej 200-letnią eksploatację! Ponadto przedsięwzięcie pochłonie niebagatelną kwotę 1,43 mld zł (85 proc. tej kwoty sfinansuje Unia Europejska, a 15 proc. pochodzić będzie z budżetu państwa), co również jest rekordem, tyle że w skali północnej Polski.
Ta inwestycja jest unikatowa pod jeszcze jednym względem - technologii budowania. Jej wykonawca zdecydował się - w porozumieniu z inwestorem i po wykonaniu pomiarów geodezyjnych - że w czasie nasuwania płyt żelbetowych, po których w przyszłości pojadą samochody, będą prowadzone roboty drogowe.
Dlatego też drogowcy wykorzystają nasuwanie płyty do układania krawężników, gzymsów, chodników i przyszłych odwodnień jezdni.
Dlaczego zdecydowano się na takie przyspieszenie prac, skoro zarówno inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - jak i generalny wykonawca - Bilfinger Berger - zawsze zapewniali, że majowy termin oddania obwodnicy nie jest zagrożony?
- Obawiamy się zimy. Musimy nadrobić nieco czasu, aby nie martwić się o roboty, gdyby zaskoczyły nas mrozy. Wtedy bardzo trudno prowadzić jakiekolwiek prace - przyznaje Adam Nadolny.
Faktem jest, że na budowie POG pewne opóźnienia już są. Największe przy budowie mostu nad Motławą, w okolicy miejscowości Krępiec . Prace opóźnił mróz i konflikty z mieszkańcami. Gdy roboty można było wznowić, okazało się, że by nadrobić stracony czas, trzeba do tego dwóch stanowisk do nasuwania płyty, a nie tylko jednego. Sprawę opisywaliśmy w maju tego roku. Po trwających kilka tygodni negocjacjach gdański oddział GDDKiA zgodził się dołożyć 7 mln zł na drugie takie stanowisko i prace nabrały tempa.
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez gdańską Olszynkę. Generalnym wykonawcą jest konsorcjum firm Blifinger Berger i Wakoz. Za wykonanie drogi do maja 2012 r. otrzymają 1,133 mld zł.
Miejsca
Opinie (130) 6 zablokowanych
-
2011-07-28 17:44
200 lat?? (1)
Z naszymi przeładowanymi tirami wytrzyma góra 10 lat i będzie do remontu
- 2 0
-
2011-07-28 18:48
Niech
wytrzyma rok , to będzie wielki sukces Grabarza , polskiej gospodarki !!!!!!!
- 1 0
-
2011-07-28 19:47
Jestem ciekaw kiedy pojawią się tam pęknęcia asfaltu i inne niespodzianki znane z naszych dróg.
- 0 1
-
2011-07-28 19:58
Zgadza się, ja też słyszałem że ma być płatna.
- 0 0
-
2011-07-28 22:13
a po co aż 2,8 km puścili na moście? (1)
przecież na glebie byłoby duuużo taniej
- 0 4
-
2011-08-03 20:33
Jeteś pewien?
- 0 0
-
2011-07-28 22:29
Kto projektantem ? (1)
Projektantem calej obwodnicy łacznie z obiektami mostowymi jest TRANSPROJEKT GDAŃSKI ! Nieładnie przemycać półprawdy.
- 3 0
-
2011-08-03 20:45
Przecież poprawiono i w artykule jest napisane "opracowuje dla wykonawcy". Poza tym chyba lepiej nie poruszać tego tematu. :)
- 0 0
-
2011-08-01 14:41
SZACUNEK
Szacunek dla szeregowych pracownikow! To ich rękoma, ciężką wielogodzinną fizyczną pracą powstaje ta obwodnica! Wkurza mnie fakt że inni którzy nawet nie ubrudzili sobie rąk, spijają zawsze całą śmietankę!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.