- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (31 opinii)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (339 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (80 opinii)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Pomysł hybrydowego biletu na komunikację. Co na to urzędnicy?
Pandemia koronawirusa i konieczność pracy w systemie zdalnym lub mieszanym sprawiła, że dla wielu osób korzystających z transportu publicznego nieopłacalne stało się odnawianie biletów okresowych. Nasz czytelnik proponuje, by samorządy pochyliły się nad pomysłem nowego hybrydowego biletu, ważnego np. tylko przez pół miesiąca. Przedstawiciele Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej do idei naszego czytelnika odnoszą się jednak z rezerwą.
- Od stycznia firma w której pracuje przeszła na hybrydowy system pracy. Pracownicy zostali podzieli na grupy i rotacyjnie pracują raz w domu - raz w biurze. Stacjonarnie pojawiamy się w pracy np. w pierwszym i trzecim tygodniu miesiąca, a pozostali w drugim i czwartym tygodniu. Z rozmów ze znajomymi wiem, że podobne rozwiązania stosuje coraz więcej firm, bo przecież nie wszystkie wróciły już do normalności, ale też nie wszystkie na zawsze pozostaną przy systemie pracy zdalnej. Pandemia pokazała, że potrzeba w tym względzie większej elastyczności, co kłóci się z dotychczasową polityką sprzedaży biletów na komunikację. Po wykupieniu miesięcznego biletu przy takim trybie pracy połowa z niego trafia do kosza. Z kolei codzienne kasowanie jednorazowych biletów też jest nieopłacalne i bardzo uciążliwe.
Pomysł naszego czytelnika zakłada, by w ofercie pojawiły się bardziej elastyczne bilety "połówkowe" - ważne nie przez cały miesiąc, ale przez jego połowę (albo przez dwa tygodnie ciągiem, albo w przedziale pierwszy/trzeci tydzień lub drugi/czwarty).
- Zdaję sobie sprawę, że w kontekście integracji biletowej i prac nad wspólnym biletem "Fala" nowa taryfa nie uprościłaby i tak już mocno skomplikowanej i rozrośniętej oferty kilkudziesięciu różnych biletów w Trójmieście, ale może warto się nad nią zastanowić? Nie wiemy przecież, czy pandemia potrwa jeszcze kilka lub kilkanaście miesięcy, a może jej wygaszenie to perspektywa nawet kilku lat? - zastanawia się pan Piotr.
O odniesienie się do pomysłu naszego czytelnika poprosiliśmy przewodniczącego zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.
- Nie widzę uzasadnienia dla wprowadzenia tego rozwiązania co najmniej z trzech powodów - mówi Kamil Bujak, przewodniczący zarządu MZKZG. - Po pierwsze, zgodnie z naszą polityką zachęcamy do korzystania z transportu zbiorowego nie tylko przy okazji realizacji podróży obligatoryjnych, związanych z dojazdami do miejsc pracy i nauki, ale również przejazdów fakultatywnych. Stopniowe luzowanie wprowadzonych przez rząd obostrzeń, polegające na otwieraniu punktów handlowych, obiektów sportowych i kulturalnych, sprzyja częstszym wyjściom z domu. Po drugie, obejmowanie coraz większej części społeczeństwa szczepieniami daje nam podstawę, aby z optymizmem patrzyć w przyszłość i mieć nadzieję, że pandemia będzie powoli wygasać. Wraz z tym należy się spodziewać, że docelowo większość firm, jeśli nie zrezygnuje z "home office", to przynajmniej go ograniczy do jednego-dwóch dni w tygodniu. Po trzecie, należy też mieć świadomość, że wcielenie pomysłu w życie spowoduje zmiany w strukturze obecnie sprzedawanych biletów, skutkujące koniecznością zwiększenia dopłat z budżetów gmin do funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego.
Miejsca
Opinie (242) 7 zablokowanych
-
2021-02-14 17:04
Bilet tygodniowy
Albo wprowadzić bilet tygodniowy, sama zastanawiam się jak to zrobić, bo w pracy również mam hybrydę i przez 2 tygodnie bilet się marnuje.
- 2 0
-
2021-02-14 17:10
Wystarczy otworzyć jedną ze stron z innego kraju - tam są gotowe rozwiązania (3)
Działają!
Bilety: dzienne, 2,3,4,5,6 - dniowe, tygodniowe, dwutygodniowe, trzy, miesięczne.
To działa, nie trzeba do tego super techniki. Wystarczą cienkie karty plastikowe, na których sprzedawca "koduje" okres biletu lub - co ma miejsce coraz częściej - aplikacja, w której każdy wybiera to na co ma ochotę. Tylko ktoś musi wprowadzić takie bilety.
Niestety wprowadzanie wspólnego biletu wraz z urządzeniami skończy się tym że nikt z tego nie będzie korzystał, każdy będzie miał już dawno bilety w telefonie..- 5 0
-
2021-02-15 09:17
Nie trzeba szukać w innym kraju. Warszawa, Kraków, Łódź... A we Wrocławiu nawet bilet jednorazowy może być wgrany na kartę płatniczą - nie trzeba specjalnych kart itd., robisz to w autobusie czy tramwaju.
- 2 0
-
2021-02-15 10:13
Wystarczyłoby też wprowadzenie możliwości wyboru ilości dni - od 1 do 31 dni, bez podziału na okresy. Wprowadzanie okresowych "połówek" będzie dyskryminowało osoby chcące wykupić bilet np. 15-dniowy (a ktoś taki zapewne się znajdzie, żeby nie było za dobrze).
- 0 0
-
2021-02-15 11:42
"każdy będzie miał już dawno bilety w telefonie"
ktory musi działać,
który musi mieć zasilanie,
który musi mieć dostęp do sieci,
który trzeba kupić i otrzymywać za niebagatelny "piniond"
...
...- 0 0
-
2021-02-14 17:32
(1)
Nie pij Piotrek...
- 0 0
-
2021-02-14 17:39
A Piotrek na to szczerze...
- 0 0
-
2021-02-14 17:43
cudujta dalej
- 2 0
-
2021-02-14 17:50
Trójmiasto
Zlikwidować lokalnych władców i zrobić metropolie trójmiejską pod jednym zarządem, wtedy się da lepiej zarządzać.
- 6 0
-
2021-02-14 18:02
Warszawa 280 PLN za kwartał
Słucham pomysłów szczególnie Kucyka
- 10 0
-
2021-02-14 18:31
(1)
Miesięczny trójmiejski kosztuje 136 pln. Czy w korpo tak mało płacą że nie stać na bilet? Rozumiem po co płacić za coś co się nie korzysta ale może MZKZG przekształci bilety imienne na okaziciela co byłoby optymalnym rozwiązaniem.
- 3 7
-
2021-02-15 09:19
Raczej 230 zł
- 2 0
-
2021-02-14 18:32
Po co hybrydowy. Wystarczy jeden bilet na wszystko i wszedzie w trojmiescie za 100 zl.
- 9 0
-
2021-02-14 18:50
Pan Bujak
Czy Pan Bujak nie był specjalistą od Mevo?
- 5 0
-
2021-02-14 19:07
wymyślanki komplikacje zaplątanie
nam jest potrzebny 1 bilet na tramwaj autobus pkm skm od lat o tym marzymy ! co nas obchodzi kogoś plan pracy hybrydy dyby czy inne gdyby
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.