• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na bezpieczniejsze skrzyżowanie w Gdyni

Marcin
24 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.

Zdaniem kierowców skręt z al. Piłsudskiego w ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni powinien być ułatwiony poprzez dodatkowy sygnalizator. Urzędnicy odpowiadają, że wydłużyłby czas oczekiwania na przejazd, ale planują zmiany w obowiązującym obecnie cyklu.



Miewasz problemy ze skrętem w lewo na podobnych skrzyżowaniach z czterema wlotami?

Na problem zwrócił uwagę pan Marcin, opisując sytuację na wskazanym skrzyżowaniu i proponując jego rozwiązanie. Oto jego list:

***

Na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Legionów niebawem może dojść do tragedii. Już kolejny raz prawie doszło w tym miejscu do stłuczki z powodu dość przykrego rozwiązania świateł.

Jadąc aleją Piłsudskiego od strony Urzędu Miasta i chcąc skręcić w lewo w ulicę Legionów, mamy do dyspozycji pas skrętu w lewo. Natomiast światło nad tym pasem nie jest strzałką kierunkową, ale zwykłym sygnalizatorem, który nie upoważnia do lewoskrętu, jeśli z naprzeciwka jedzie samochód.

Wielu kierowców jadących od Urzędu Miasta i chcących skręcić w ulicę Legionów, gdy widzi zielone światło zakłada, że ma pierwszeństwo ruchu. Tym samym wymusza pierwszeństwo na kierowcach jadących od strony bulwaru.

Jest to oczywiście błąd kierowcy, ale gdyby rozwiązać to skrzyżowanie za pomocą strzałki i innej sekwencji świateł, byłoby o wiele bezpiecznej. Do czego urzędników chciałbym zachęcić.

Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni:

Na opisywanym przez czytelnika skrzyżowaniu sterowanie ruchem odbywa się z wykorzystaniem sygnalizatorów ogólnych. Wskazywane przez nie sygnały nie zwalniają kierowców z konieczności ustąpienia pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu - np. podczas skręcania w lewo należy ustąpić pojazdom jadącym z przeciwnego kierunku oraz pieszym przechodzącym w poprzek jezdni podporządkowanych.

Tego typu rozwiązanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami i powszechnie stosowane również na innych skrzyżowaniach znajdujących się poza głównymi ciągami komunikacyjnymi. Sposób stosowania się do wskazań sygnalizatorów stanowi jedną z podstawowych zasad zawartych w przepisach kodeksu drogowego.

Proponowane rozwiązanie w postaci zastosowania sygnalizatorów kierunkowych wiąże się z koniecznością stworzenia dodatkowych faz ruchu, umożliwiających obsługę tych relacji. Zwiększenie liczby faz ruchu na omawianym skrzyżowaniu spowodowałoby skrócenie czasów zielonego światła dla wszystkich relacji przy jednoczesnym wydłużeniu czasu oczekiwania na zmianę sygnału.

Efektem takiego rozwiązania byłoby pogorszenie warunków dla wszystkich uczestników ruchu. Warto także zauważyć, że ze względu na stosunkowo krótki pas do skrętu w lewo, kolejka pojazdów oczekujących na nim na otrzymanie sygnału zielonego mogłaby blokować ruch pojazdów w relacji na wprost.

W najbliższym czasie zostanie przygotowane dodatkowe rozwiązanie mające na celu usprawnienie skrętu w lewo z al. Piłsudskiego w ul. Legionów w postaci nieco wcześniejszego zakończenia wyświetlania sygnału zielonego na wlocie od strony bulwaru Nadmorskiego. Stworzy to możliwość wykonania pod koniec trwania fazy praktycznie bezkolizyjnego manewru skrętu w lewo bez konieczności stosowania sygnalizatorów kierunkowych.

Następnie na omawianym skrzyżowaniu będą prowadzone obserwacje funkcjonowania tego rozwiązania, co pozwoli ocenić jego skuteczność. Ponadto informujemy, że wraz z budową Parku Centralnego w Gdyni przewidziane jest również wprowadzenie pewnych zmian w układzie drogowym w otoczeniu parku. Obejmą one również analizowane skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ul. Legionów, w związku z czym sposób poruszania się w tym miejscu również może ulec zmianie.
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (149) 4 zablokowane

  • Serio? (1)

    a czy ktoś w ogóle przemyślał sprawę skrętu ze Świętojańskiej na Piłsudskiego w lewo ? kilka razy już miałam wrażenie, że jest tu jakiś problem. tam wiecznie auta nie wiedzą kto na który pas ma jechać.
    trzeba to jakoś ogarnąć na nowo.

    • 4 5

    • Oczywiście ze jest coś nie tak bo to rozwiązanie tymczasowe. Przy okazji budowy tzw. Parku Centralnego to skrzyzowanie bedzie przecież calkowicie przebudowane

      • 2 1

  • Oddać PJ

    Natychmiast! Musk, pracuj szybciej nad tym autopilotem.

    • 4 0

  • Przesiądźcie się na autobus lub na piechotę, jak problem ze skręcaniem macie.

    Podstawowa czynność skręcania w lewo. Na tym skrzyżowaniu w ogóle mogłoby nie być świateł.

    • 7 0

  • Żenada

    Kurcze nie jestem mistrzem kierownicy ale to są podstawy! Ludzie! Takie samo skrzyzowanie pokonuję codziennie (Kołobrzeska, Słupska w Gdansku w stronę biura na Arkonskiej) i nigdy mi nie przeszlo przez głowę, że to jest nieoczywiste....

    • 8 0

  • Co za gość!

    Przecież w Polsce jest mnóstwo takich skrzyżowań. I sposób zachowania na nich jest oczywisty.

    • 10 3

  • (1)

    Oni debatują nad sygnalizatorem za kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy a nam potrzeba:
    1. Nowej drogi dojazdowej do Chwarzna Wiczlina omijającej Witomino
    2. Tunelu na Puckiej
    3. SKM do Oksywia
    4. Odkorkowania Wiśniewskiego i Kwiatkowskiego

    i wielu innych

    • 39 3

    • Pozycje 2 i 3 dostaniesz

      1 i 4 nie dostaniesz - trzeba było myśleć, jak się mieszkanie kupowało.

      • 7 2

  • Kodeks drogowy

    Panie i Panowie! Oczywiscie, ze sa zasady ruchu drogowego. Natomiast jest dobra praktyka aby nawet najprostsze skrzyzowanie mialo i pas ruchu osobny do skretu w lewo wraz ze strzalka jak to ma miejsce w wiekszosci cywilizowanych krajach. Najwyrazniej nie w sercu europy. oczywiscie nie na drogach osiedlowych, ale arteriach miasta i jego dzielnic. Wg mojej opinii, w opisanym przypadku, az sie prosi o taki bezwarunkowy skret w lewo w obu kierunkach rzecz jasna. Nie chodzi znajomosc przepisow, chodzi o poprawe bezpieczenstwa! Natomiast, tam akurat to kosmetyka w przeciwienstwie do Al. Zwyciestwa ze Stryjska w Redlowie. skrzyzowanie smierci! Sadze, ze tu wszyscy maja podobne przemyslenia. Smutne, ale prawdziwe - lepiej malowac pasy/kontra pasy i takie tam inne.

    • 0 12

  • To są jaja jakieś? Kierowcy z uprawnieniami i po egzaminach nie wiedzą jak takie skrzyżowanie się pokonuje?

    parodia...

    • 16 0

  • bo wielu kierowców, to idioci

    w artykule czytelnik pisze:
    " Jadąc aleją Piłsudskiego od strony Urzędu Miasta i chcąc skręcić w lewo w ulicę Legionów, mamy do dyspozycji pas skrętu w lewo. Natomiast światło nad tym pasem nie jest strzałką kierunkową, ale zwykłym sygnalizatorem, który nie upoważnia do lewoskrętu, jeśli z naprzeciwka jedzie samochód.
    Wielu kierowców jadących od Urzędu Miasta i chcących skręcić w ulicę Legionów, gdy widzi zielone światło zakłada, że ma pierwszeństwo ruchu. Tym samym wymusza pierwszeństwo na kierowcach jadących od strony bulwaru."

    i właśnie tutaj wychodzi to, że wielu kierowców znalazło prawo jazdy w chipsach z Biedronki, nic nie upoważnia do takiego myślenia, widzi zielone światło i ma klapki na oczach, a przepisów nie zna. Tragedia

    • 25 0

  • Farbą nie można?

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane