- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (55 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (320 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (784 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (436 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (28 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Po naszym poniedziałkowym artykule, w którym przeanalizowaliśmy pomysły gdańskich drogowców na zmniejszenie korków na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką i al. Havla, od naszych czytelników otrzymaliśmy kolejne pomysły na usprawnienie ruchu w tym miejscu. Spośród nadesłanych propozycji postanowiliśmy wybrać kilka, które naszym zdaniem zasługują na uwagę planistów i inżynierów ruchu z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W ostatnich latach dynamiczny rozwój południowych dzielnic oraz otwarcie nowych tras sprawiły, że aby zamortyzować rosnące korki - konieczna jest mniejsza lub większa ingerencja w układ drogowy.
Pomysł nr 1: wystarczy 50 metrów nowej jezdni
Autorem pomysłu jest pan Bartosz. Jego zdaniem, aby usprawnić ruch w kierunku obwodnicy przed skrzyżowaniem Armii Krajowej z Łostowicką, wystarczy dobudować ok. 50-metrowy odcinek lewoskrętu, a następnie przemalować oznakowanie poziome.
- Jezdnię w kierunku obwodnicy w miejscu, gdzie kończą się trzy pasy, wystarczy przedłużyć o zaledwie 50 metrów. Następnie tak przemalować oznakowanie poziome, by prawy pas w kierunku obwodnicy zakończył się przejściem w prawoskręt w Łostowicką, lewy - po wygięciu w prawo zostanie poprowadzony prosto po obecnym prawym pasie, a ten nowy 50-metrowy odcinek przejdzie najpierw w lewy pas, a potem w lewoskręt. Przed samym skrzyżowaniem do jazdy na wprost wróciłyby dwa pasy - tłumaczy nasz czytelnik.
Pomysł nr 2: Wydłużyć skrajne pasy, poprowadzić jezdnię między nasypami
Zdaniem innego z naszych czytelników - także pana Bartosza - korki na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką (w kierunku centrum) można ograniczyć w dość łatwy sposób. Np. poprzez wydłużenie prawo- i lewoskrętów.
- Jakiekolwiek rozwiązanie nie zostałoby wprowadzone, to korki i tak nie znikną - zastrzega pan Bartosz. - Przy coraz większej liczbie samochodów oraz coraz większej mobilności ludzi po prostu nie ma takiej możliwości. Niemniej wydaje się, że skrzyżowanie ma jeszcze spore możliwości do optymalizacji rozwiązań. W kierunku centrum tamowanie ruchu w dużej mierze wynika z tego, że samochody nie mieszczą się na obecnych pasach do skrętów, zarówno w kierunku Havla, jak i cmentarza. Wydłużenie pasów do skrętów (a być może i poszerzenie do dwóch pasów) znacznie zniwelowałoby ten problem. Zwłaszcza na powiększenie pasa do skrętu w lewo jest dość miejsca w obrębie skrzyżowania.
Nieco bardziej skomplikowana jest sytuacja na jezdni w kierunku obwodnicy. Jak przyznaje nasz czytelnik, postawienie estakad byłoby kosztowne i mocno kontrowersyjne. Podkreśla, że rację mają władze miasta, aby nie przekreślać szans na ich budowę w przyszłości.
- W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje się wydłużenie (a być może i poszerzenie) pasa do lewoskrętu. Warto przeanalizować możliwość poprowadzenia tego lewoskrętu pomiędzy nasypami. Zdaje się, że to raptem 400 metrów drogi - ale 400 metrów, które mogą odkorkować Armii Krajowej. Obecny skrajny lewy (trzeci) pas Trasy W-Z mógłby odbić w lewo pomiędzy nasypy, a następnie tuż za nimi skręcałby w prawo. Chodzi oczywiście o to, żeby włączenie w skrzyżowanie było jak najbliżej głównej jezdni AK w kierunku obwodnicy, aby nie zmniejszać przepustowości z kierunku al. Havla. Przy takim rozwiązaniu nasyp pozostaje jako rezerwa, a dobudowany fragment jezdni zapewne zmieści dwa pasy, dzięki czemu będzie miał bardzo dużą pojemność. W efekcie za węzłem Sikorskiego nastąpiłaby separacja ruchu w kierunku obwodnicy i Havla, co daje nadzieję na znaczące zmniejszenie zatorów w tym kierunku.
Zdaniem pana Bartosza władze miasta powinny też pochylić się nad uruchomieniem w ciągu Trasy W-Z tzw. szybkich autobusów łączących centrum miasta z Jasieniem, Kiełpinkiem, Kokoszkami czy Szadółkami.
Pomysł nr 3: Potrzebne zmiany na wyjeździe z Chełmu
Z jeszcze innego założenia wyszedł pan Jan. Jego zdaniem problemy z korkami na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką można zmniejszyć, wprowadzając zmiany w organizacji ruchu na wcześniejszym skrzyżowaniu Trasy W-Z z Sikorskiego.
Według niego wyjazd z Chełmu w kierunku obwodnicy w czasie popołudniowego szczytu utrudniają pojazdy jadące w tym kierunku nie dołem (dwoma pasami pod estakadą), lecz górą.
- Ten problem można rozwiązać na kilka sposobów. I to niewielkim nakładem. Np. zmienić pierwszeństwo na tej krzyżówce - znak stop zatrzymywałby kierowców od strony Armii Krajowej, a dawał pierwszeństwo jazdy w kierunku obwodnicy. Można też w tym miejscu postawić sygnalizację świetlną, ewentualnie - uniemożliwić kierowcom jazdę na wprost i np. oznakowaniem zmuszać kierowców do skrętu w lewo w kierunku Chełmu. Z drugiej strony można umożliwić jazdę "na wprost" oboma pasami - wówczas zjeżdżając z Chełmu, nie będzie trzeba się wpinać w prawy pas. Można dużo wcześniej - np. przy skrzyżowaniu z ul. Na Zboczu - zwęzić górną jezdnię w kierunku obwodnicy do jednego pasa.
Opinie (332) 10 zablokowanych
-
2020-02-04 07:13
Nie da się !!! (1)
GZDiZ
- 11 11
-
2020-02-04 11:42
da się rowerem wspomaganym elektrycznie - korki dla niego nie istnieją na odległość 30 km dziennie
można też pociągiem SKM lub kombinacją tych opcji już od wielu lat dostępnych w naszym mieście
- 0 1
-
2020-02-04 07:11
juz towarzysze przygotowali nasypy (2)
tylko zrobić dwa wiadukty nad ul.Łostowicka ( metoda taka jak przy Galerii Bałtyckiej ) i skrzyzowanie jest odkorkowane
- 46 5
-
2020-02-04 11:42
tja, przy Galerii Bałtyckiej nie ma korków
to się nazywa "odklejenie od rzeczywistości". Skąd się biorą korki od strony Zaspy? od nadmiaru samochodów. To samo dotyczy dzielnic tzw. Gdańska Południe.
- 2 3
-
2020-02-04 08:17
Wtedy jeszcze wiecej osob przesiadzie sie do samochodow
I będzie jeszcze gorzej
- 4 12
-
2020-02-04 07:49
Ja odkorkowuje (1)
Korkociagiem
- 2 3
-
2020-02-04 11:40
w mieście korkociągiem jest rower
na dalsze odległości rower plus SKM co 5 minut
- 1 1
-
2020-02-04 10:28
zawracanie kijem Wisły (1)
Jedynie wiadukt usprawni ruch. W Warszawie na Al. Jerozolimskich w stronę Pruszkowa wybudowano 2 wiadukty, dlaczego u nas nie można chcociaż jednego wybudować? Al. Jerozolimskie prowadzą do samego centrum Warszawy, podobnie Al. Armi Krajowej. Ludzie po co wyważać otwarte drzwi, znowu jakies pokrętne zastępcze rozwiązania, czy w Gdańsku nie może być normalnie
tutaj link:
http://www.siskom.waw.pl/jerozolimskie.htm- 22 4
-
2020-02-04 11:36
i co - korki w Warszawie zniknęły?
przypomnij sobie jazdę od strony Łomianek do WIsłostrady. 30 km z Legionowa do centrum Warszawy rano - 2 godziny jazdy samochodem (15 km/h to prędkość rowerzystki). Po co wyrzucać pieniądze w błoto na rozwiązania kosztowne, nie przynoszące poprawy?
- 0 4
-
2020-02-04 09:16
Wiadukt (2)
wystarczy wiadukt nad Łostowicką w obydwu kierunkach w ciągu Armii Krajowej i po problemie , zawsze zastanawiałem się czemu kolejne remonty i przebudowy tego skrzyżowania nie przewidywały tak prostego rozwiązania
- 25 5
-
2020-02-04 09:49
(1)
Ma sens tylko w stronę obwodnicy!
- 3 4
-
2020-02-04 11:33
Właśnie nie
- 1 1
-
2020-02-04 11:31
Moim zdaniem lepiej wydać na wiadukty , przecież 40 mln to nie jest dużo dla miasta. A tak wydadza 20 mln na prowizorki i będzie to trwało latami
- 11 2
-
2020-02-04 09:12
Zmiana toku myślenia (1)
Żadna z propozycji nic nie pomoże, liczba samochodów zwiększa się z roku na rok i będzie coraz gorzej.Tylko komunikacja zbiorowa ma szanse w przyszłości , P&R przy obwodnicy a do centrum autobusem albo PKM
- 11 5
-
2020-02-04 11:31
rower i hulajnoga wspomagana elektrycznie to też przyszłość
w powiązaniu z sensownie funkcjonującą zelektryfikowaną koleją również na większe odległości
- 1 1
-
2020-02-04 11:19
Prowadzić zakaz pojazdom spalinowym
Udrożni i ludzie konno zaczną zmigac.
- 3 3
-
2020-02-04 11:15
Wariant nr 1
Tylko nie 50m a przynajmniej 250m
- 1 2
-
2020-02-04 11:02
Dziwny pomysł
Dziwne to jest aby laicy mieli podpowiadać zawodowcom. Nie znajac uwarunkowań technicznych instalacji podziemnych istniejących i planowanych, zasad budowy dróg i mostów! To jest typowa proba kanalizowania niezadowolenia spolecznego. Oczekuję pilnego przedstawienia wariantów rozwiązania problemu przez specjalistow.
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.