• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 20 mln za kontrolę biletów w Gdańsku

Michał Brancewicz
3 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
W ciągu najbliższych trzech lat liczba kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć. W ciągu najbliższych trzech lat liczba kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć.

Renoma i konsorcjum siedmiu spółek walczą o trzyletni kontrakt na kontrolę biletów w gdańskiej komunikacji. Pierwsza wyceniła swoje usługi na blisko 20,3 mln zł, druga na niewiele ponad 24 mln zł, co faworyzuje dotychczasowego wykonawcę. Częstotliwość kontroli ma być większa niż dotychczas.



Czy chciał(a)byś pracować jako kontroler biletów?

Umowa na kontrolę biletów obejmuje okres od początku 2018 do końca 2020 roku. Potem przez kolejny rok trwać jeszcze będzie windykacja należności, które nazbierały się przez trzy lata.

Do przetargu stanęły dwa podmioty:

Pierwszym jest dobrze znana sopocka firma Renoma, która od dawna sprawdza bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej i przez lata wyłapywała gapowiczów podróżujących Szybką Koleją Miejską.

Spółka wyceniła każdą kontrolę na 55 zł (netto) co - przy maksymalnie 300 tys. kontroli w ciągu trzech lat - daje kwotę 20 mln 295 tys. zł brutto (w tym zawiera się także koszt udzielenia licencji - 615 tys. zł).

Na czele drugiego z oferentów, jako lider konsorcjum, stoi spółka RR Security Grupa z Warszawy, ale pośród sześciu pozostałych członków można znaleźć również gdyńską firmę Rewizor, która w 2015 roku zastąpiła Renomę w kontrolowaniu biletów w SKM (obecnie SKM robi to na własną rękę).

Konsorcjum zaproponowało, że pojedynczą kontrolę jest w stanie wykonać za 65,13 zł, co w ciągu trzech lat kosztować będzie 24 mln 32 tys. zł (w tym koszt udzielenia licencji - 602,7 tys. zł).

W kasie ZTM Gdańsk jest na ten cel przeznaczone ponad 21,5 mln zł.

Kolejnym kryterium wyboru jest wysokość prowizji z tytułu opłat dodatkowych (m.in. mandatów). W tym przypadku obaj oferenci zaproponowali, że za każdą ściągniętą złotówkę zainkasują 1 grosz.

W czasie trwania nowej umowy częstotliwość kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć, mimo że ich liczba spadnie w skali roku z 200 do 100 tys. Jak to możliwe?

- Zmieniamy definicję kontroli. Obecnie jest tak, że jeśli do jednego pojazdu wejdzie grupa czterech czy pięciu kontrolerów, to uznawane jest jako wykonanie 4-5 kontroli. Od przyszłego roku ta grupa kontrolerów wsiadająca do jednego pojazdu będzie liczona jako jedna kontrola - tłumaczył dwa miesiące temu Sebastian Zomkowski, wicedyrektor ZTM Gdańsk. - To oznacza, że wykonawcy bardziej będzie się opłacało wysyłać mniejsze grupy kontrolerów, ale liczące nie mniej niż dwie osoby, za to w wiele miejsc.

Miejsca

Opinie (241) 7 zablokowanych

  • ZTM żal

    ZTM patrzy tylko żeby im się opłacało a bezpieczeństwo i zdrowie kontrolerów mają gdzieś nie liczy się człowiek tylko kasa taka prawda!!! może niech w pojedynkę kontrolują bilety i może za psie pieniądze całe te ZTM to jakaś porażka

    • 2 0

  • ale strata KASY

    za ktora moznaby kupic kilka nowych autobusów..

    hmm, ilosc róznych kanarów na Gdańsk łażących po tramwajach i autobusach wynosi ile? 40-50 panów? Myślę ze zarabiają nie wiecej niż te 3500zł za mieś, więc 3500zł x50 chłopa x 12 miesiecy x 3 lata, daje ok 6mln zł na wypłaty. No to nieźle właściciel Renomy sobie musi żyć. Zarabiając ok 3mln rocznie z samego tylko Gdańska! (odliczając ta licencję za 600 koła) Pewnie już jezdzi S klasa i ma wielką willę xd

    • 2 0

  • Gdyby zatrudnic bezrobotnych wyszło by 5 razy taniej.MZK powinno ich zatrudniac !!

    Ale trzeba dawa zarabiac kolesiom!

    • 1 0

  • zrezygnowalem z ztm

    zrezygnowalem z jazdy tylko przez p... kontrole biletowa i brak mozliwosci wykupienia biletu miesiecznego na na x miesiecy biletu miesiecznego.
    Skm od dawna ma ta mozliwosc.
    Prywatny transport jest 100 razy lepszy, tanszy, wygodniejszy, milszy i szybszy. W gdansku sie tego boją. Ciekawe czemu ;)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane