• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 20 mln za kontrolę biletów w Gdańsku

Michał Brancewicz
3 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
W ciągu najbliższych trzech lat liczba kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć. W ciągu najbliższych trzech lat liczba kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć.

Renoma i konsorcjum siedmiu spółek walczą o trzyletni kontrakt na kontrolę biletów w gdańskiej komunikacji. Pierwsza wyceniła swoje usługi na blisko 20,3 mln zł, druga na niewiele ponad 24 mln zł, co faworyzuje dotychczasowego wykonawcę. Częstotliwość kontroli ma być większa niż dotychczas.



Czy chciał(a)byś pracować jako kontroler biletów?

Umowa na kontrolę biletów obejmuje okres od początku 2018 do końca 2020 roku. Potem przez kolejny rok trwać jeszcze będzie windykacja należności, które nazbierały się przez trzy lata.

Do przetargu stanęły dwa podmioty:

Pierwszym jest dobrze znana sopocka firma Renoma, która od dawna sprawdza bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej i przez lata wyłapywała gapowiczów podróżujących Szybką Koleją Miejską.

Spółka wyceniła każdą kontrolę na 55 zł (netto) co - przy maksymalnie 300 tys. kontroli w ciągu trzech lat - daje kwotę 20 mln 295 tys. zł brutto (w tym zawiera się także koszt udzielenia licencji - 615 tys. zł).

Na czele drugiego z oferentów, jako lider konsorcjum, stoi spółka RR Security Grupa z Warszawy, ale pośród sześciu pozostałych członków można znaleźć również gdyńską firmę Rewizor, która w 2015 roku zastąpiła Renomę w kontrolowaniu biletów w SKM (obecnie SKM robi to na własną rękę).

Konsorcjum zaproponowało, że pojedynczą kontrolę jest w stanie wykonać za 65,13 zł, co w ciągu trzech lat kosztować będzie 24 mln 32 tys. zł (w tym koszt udzielenia licencji - 602,7 tys. zł).

W kasie ZTM Gdańsk jest na ten cel przeznaczone ponad 21,5 mln zł.

Kolejnym kryterium wyboru jest wysokość prowizji z tytułu opłat dodatkowych (m.in. mandatów). W tym przypadku obaj oferenci zaproponowali, że za każdą ściągniętą złotówkę zainkasują 1 grosz.

W czasie trwania nowej umowy częstotliwość kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć, mimo że ich liczba spadnie w skali roku z 200 do 100 tys. Jak to możliwe?

- Zmieniamy definicję kontroli. Obecnie jest tak, że jeśli do jednego pojazdu wejdzie grupa czterech czy pięciu kontrolerów, to uznawane jest jako wykonanie 4-5 kontroli. Od przyszłego roku ta grupa kontrolerów wsiadająca do jednego pojazdu będzie liczona jako jedna kontrola - tłumaczył dwa miesiące temu Sebastian Zomkowski, wicedyrektor ZTM Gdańsk. - To oznacza, że wykonawcy bardziej będzie się opłacało wysyłać mniejsze grupy kontrolerów, ale liczące nie mniej niż dwie osoby, za to w wiele miejsc.

Miejsca

Opinie (241) 7 zablokowanych

  • 20mln złotych za 3 lata sprawdzania biletów. To skandal ! (1)

    20000000- tak właśnie wygląda 20 mln złotych.
    Może za tę kwotę dopisaną do działalności RENOMY da się obniżyć ceny biletów miesięcznych i jednorazowych? Wtedy gapowicze znikną sami. SKM ma własnych kontrolerów.
    ZTM też powinien mieć własnych, a nie zatrudniać firmę zewnętrzną.

    • 6 0

    • 20 mln zł/500 mln pasażerów przez 3 lata

      to daje 4 grosze na każdym przejeździe rabatu dla pasażera. Po miesiącu może za to bułkę kupisz...

      • 1 0

  • Kolejny wał 19 tys zł dziennie ludzie !!!

    12 kontrolerów dziennie po 12 h - niech każdy kosztuje 200zł dziennie + biuro 4 pracowników dziennie 200zł - 3000zł dziennie do tego utrzymanie biura 500zł dziennie (15000zł miesięcznie)

    3500zł dziennie i to założenie że 16 ludzi pracuje i zarabia ok. 3000zł na rękę.

    Gdzie reszta kasy ???? hahahaha wałek na miliony !

    • 5 0

  • ok 10mln zł pójdzie do właściciela firmy renoma jak co roku..... (1)

    firma która dała wyższą kwotę napewno dostała w łapę bańkę reszta to utrzymanie biura i 12 jełopów którzy będą robili kasę na prezesa hahaha nie kosztuje to więcej niż 10 mln zł przez 3 lata . Policzcie przy założeniu biuro 15 tys zł miesięcznie + pracownik 3000zł miesięcznie + obsługa biura 2500zł miesięcznie. Pewnie znowu Adamowicz maczał w tym palce.

    • 4 0

    • Tyle króliczku, że jełopów jest 50 a nie 12

      a twój rachunek się wtedy na ryj wali

      • 1 0

  • 20 melonów dla budynia dobry biznes

    Na kolejne mieszkanie zarobi baaaardzo szybciutko

    • 3 0

  • jeszcze więcej kontroli... już mam dość

    Jeszcze więcej kontroli biletów... a może by tak zainwestować w rozpadające się autobusy. Przykład sprzed 2 tygodni na trasie od Oliwy do Galerii Bałtyckiej byłam 3x kontrolowana, przez 3 różne ekipy. Dosłownie jena ekipa wyszła, weszła kolejna na tym samym przystanku, wyszli za 2 przystanki kolejni weszli. Było mało osób w tramwaju, a pan podczas 3 kontroli stwierdził, że nie wie czy były już kontrole a ja mam obowiązek pokazać bilet. Mam bilet miesięczny, ale po wczorajszym powrocie z pracy zastanawiam się nad stałymi dojazdami samochodem. W godzinach szczytu 167 co 20 minut, ale jeden nie przyjechał, kolejny zatłoczony, gasł co chwila aż na wysokości Cmentarza Łostowickiego stanął na amen, więc szturm na kolejny który przyjechał, tym razem 168. Myślałam, że zatruję się spalinami, które było czuć w tylnej części autobusu. A teraz czytam, że ani wspólnego biletu, ani lepszej komunikacji nie będzie, bo miasto wydaje na kontrolę biletów, których uważam i tak jest dużo.

    • 5 0

  • kontrola goni kontrolę

    31.10. jechałam tramwajem - Chełm - przy Sikorskiego wsiadło 3 kontrolerów posprawdzali bilety i wysiedli na Cieszyńskiego, na tym samym przystanku wsiadło znowu ich 3 kolegów i zaczęli kontrolować tych samych pasażerów - mijali się w drzwiach - chyba się nie znali!?
    Zabawne!?

    • 3 0

  • (2)

    Jeśli kasowniki nie są zablokowane kontrola powinna być nie ważna. Potem się wmawia ludzią za wolno kasowaliście bilety. Mimo ważnego biletu wymuszają zastraszają ludzi wypisując kary mimo skasowanego biletu to jest jakiś absurd, jak ktoś ma bilet to na jakiej podstawa kara, gorsze przekręty niż przekręt na wnuczka na osobach chorych i starszych.

    • 4 2

    • A mało to jeździ cwaniuli z biletem w łapie?

      Najlepsze są płacze tych bidoków, co jechali ze złotej Karczmy i do Potokowej biletu nie są w stanie skasować

      • 1 0

    • Właśnie jak są zablokowane to powinna być nie ważna, bo blokują tak że nie da się nijak skasować.

      • 1 0

  • Czubki płacą jakiejś Renomie ponad 20 baniek, zamiast swoich ludzi zatrudnić do kontroli... (1)

    ot urwa polityka "firmy"

    • 4 0

    • A zapłacisz im urwa z miejskich za L4 i kasowanie za nieróbstwo?

      Jak myślisz, dlaczego gdyńska komunikacja z takim umocowaniem kanarów na ryj pada? Bo są tam linie, które kanarów od lat nie widziały!!!!

      • 0 1

  • nie chce mi sie kupowac tych bilecikow

    A miesieczny nie potrzebuje. Najlepszy bylby tygodniowy. Jest taki w ofercie - nie- ale w kazdym innym europejskim miescie jest> budyn ty gamoniu idz juz do tuska _ znaczy w>j

    • 0 1

  • PO

    Jeszcze się nie obkradło?

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane