- 1 Setki wniosków o wycinkę drzew (82 opinie)
- 2 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (315 opinii)
- 3 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (255 opinii)
- 4 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1119 opinii)
- 5 Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni (45 opinii)
- 6 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (134 opinie)
Ponad 430 mln zł oszczędności na budowie S7 z Gdańska do Warszawy
431 mln zł mogą zaoszczędzić drogowcy na budowie warmińskich odcinków drogi ekspresowej S7 z Trójmiasta do Warszawy. Na Pomorzu budowa ekspresowej S7 ma ruszyć w połowie tego roku.
Olsztyński oddział GDDKiA zaplanował budowę ekspresówki na dwóch odcinkach. Pierwszy wiedzie od Miłomłyna do Olsztynka wraz z obwodnicą Ostródy (39 km) i został podzielony na cztery zadania (A - 9,2 km, B - 9,7 km, C1 - 8,8 km, C2 - 11,3 km).
Drugi odcinek, od Nidzicy do granicy województwa mazowieckiego, składa się z dwóch zadań (D1 - 9,1 km i D2 - 13,6 km).
Obecnie znamy oferty cenowe na wszystkie sześć odcinków wokół Ostródy i Nidzicy. Największe oszczędności (procentowo) wygenerowało zadanie A. Firma Budimex złożyła tam o 19 proc. tańszą ofertę (wynosiła ona ok. 292 mln zł) od kosztorysu inwestorskiego, który opiewał na kwotę 362 mln zł.
Z kolei największą oszczędność w ujęciu kwotowym zapewnia propozycja firmy Budimex dla odcinka B. Tam oferta wykonawcy była o 134 mln zł niższa od kosztu inwestorskiego. To będzie najdroższy odcinek S7 na Warmii - jeden kilometr ekspresówki ma kosztować ponad 70 mln zł.
Skąd taka wysoka cena? Z powodu dużej liczby obiektów inżynieryjnych oraz trudnych warunków geologicznych, bowiem droga biegnie po podmokłym terenie. Ponadto powstanie węzeł zespolony z drogą krajową nr 16, która zostanie rozbudowana na dużym odcinku (wokół Ostródy) do dwóch jezdni.
Konsorcjum Salini, Impregilo i Todini chciało budować drogę za 995,9 mln zł. Ofertę jednak drogowcy odrzucili, ponieważ uznali ją za rażąco niską. Sprawa z odwołania konsorcjum trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, która jednak podtrzymała stanowisko drogowców. Następna w kolejności jest oferta Budimexu, która opiewa na 1,318 mld zł.
Sęk w tym, że włoskie konsorcjum odwołało się od decyzji KIO do Sądu Okręgowego w Warszawie. Ten uznał, że nie jest właściwy w sprawie i dokumentację przesłał do Sądu Okręgowego w Olsztynie. Z kolei sędziowie w Olsztynie uznali, że skoro centrala GDDKiA znajduje się w Warszawie, to tam powinien odbyć się proces. Pierwszą rozprawę wyznaczono na początek marca.
Pod koniec stycznia natomiast wybrano najkorzystniejsze oferty w przetargu na budowę odcinka S7 Ostróda - Olsztynek. Oferty złożyły firmy Strabag Infrastruktura Południe (dawniej Heilit+Woerner ) na zadanie C1 z kwotą 299,2 mln zł oraz Strabag na zadanie C2 z kwotą 388,5 mln zł.
Czytaj też: 8,7 mld zł na przebudowę drogi do Warszawy
Wykonawcy mają zrealizować swoje zadania w 20 miesięcy, oferują też 10 lat gwarancji. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.
- Po upływie czasu na wniesienie odwołań od rozstrzygnięcia przetargu oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy, a następnie rozpoczęcie prac - mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych tygodni.
Jeśli realizacja zadania B przypadnie firmie Budimex to budżet państwa zaoszczędzi w sumie 429 mln zł. Jeśli wygra spółka Salini oszczędności wzrosną o ok. 320 mln zł. Szczegółowe zestawienie kosztów za odcinki znajduje się poniżej.
- Nie jesteśmy dysponentem zaoszczędzonych pieniędzy. To raczej dobra informacja dla Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, a także rządu. To tam zapadną decyzję, co zrobić z tą kwotą - mówi Karol Głębocki.
Ministerialni urzędnicy na razie decyzji nie podjęli.
Tak będzie wyglądać droga S7 między Gdańskiem a Elblągiem
Kiedy ruszy budowa S7 na Żuławach?
Prace na 40-kilometrowym odcinku drogi na Żuławach - z Gdańska do Elbląga - ruszą w czerwcu. 30 grudnia w ręce drogowców trafiło wydane przez wojewodę zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla pierwszego odcinka, z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego. Kolejna decyzja, ale dla odcinka z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa, ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w lutym
Obecnie drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA zakończyli pierwszy etap postępowania przetargowego, w którym przyjmowali wnioski firm o dopuszczenie do zamówienia. Każdym z zadań zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Najpóźniej w tym miesiącu urzędnicy zaproszą je do składania ofert cenowych.
Wykonawca: Budimex;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 362,562 mln zł;
Oferta wykonawcy: 292,292 mln zł;
Różnica: 70,270 mln zł (19,38 proc.);
Odcinek: 9,2 km;
Koszt za jeden kilometr: 31,770 mln zł.
Zadanie B - odc. Ostróda Północ - Ostróda Południe
Wykonawca: Budimex (albo Salini);
Umowa: nie podpisana;
Kosztorys inwestora: 1 452,583 mln zł;
Oferta wykonawcy: 1 318,498 mln zł;
Różnica: 134,085 mln zł (9,23 proc.);
Odcinek: 18,4 km;
Koszt za jeden kilometr: 71,657 mln zł.
Zadanie C1 - odc. Ostróda Południe - Rychnowy
Wykonawca: Strabag Infrastruktura Południe;
Umowa: nie podpisana (przetarg rozstrzygnięty);
Kosztorys inwestora: 356,073 mln zł;
Oferta wykonawcy: 299,205 mln zł;
Różnica: 56,868 mln zł (15,97 proc.);
Odcinek: 8,8 km;
Koszt za jeden kilometr: 34 mln zł.
Zadanie C2 - odc. Rychnowy - Olsztynek
Wykonawca: Strabag;
Umowa: nie podpisana (przetarg rozstrzygnięty);
Kosztorys inwestora: 471,583 mln zł;
Oferta wykonawcy: 388,528 mln zł;
Różnica: 83,055 mln zł (17,61 proc.);
Odcinek: 11,3 km;
Koszt za jeden kilometr: 34,383 mln zł.
Zadanie D1 - odc. Nidzica Północ - Nidzica Południe
Wykonawca: Strabag;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 268,971 mln zł;
Oferta wykonawcy: 229,372 mln zł;
Różnica: 39,599 mln zł (14,72 proc.);
Odcinek: 9,1 km;
Koszt za jeden kilometr: 25,205 mln zł.
Zadanie D2 - odc. Nidzica Południe - Napierki
Wykonawca: Strabag Infrastruktura Południe;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 310,374 mln zł;
Oferta wykonawcy: 263,129 mln zł;
Różnica: 47,245 mln zł (15,22 proc.);
Odcinek: 13,6 km;
Koszt za jeden kilometr: 19,347 mln zł.
Suma
Łączny kosztorys inwestora: 3 222,146 mln zł;
Łączna oferta wykonawców: 2 791,024 mln zł;
Odcinek: 70,4 km;
Różnica: 431,122 mln zł (13,38 proc.);
Średni koszt za jeden kilometr: 39,645 mln zł.
Opinie (175) 6 zablokowanych
-
2015-02-14 11:02
Winna jest Platforma - jak zwykle.
nic dodać nic ująć - Polacy to jednak dziwny naród, nie potrafią się z niczego cieszyć. A jak nie daj Boże przyjdzie nasze słoneczko - Dziadosław, to będzie w Polsce "jeszcze lepiej".
- 0 2
-
2015-02-14 10:57
Bardzo się cieszę z tego powodu.
jest OK
- 0 0
-
2015-02-14 09:50
znów
za te zaniżone ceny zapłacą podwykonawcy których z torbami puszczą generalni wykonawcy ?
- 1 0
-
2015-02-13 06:29
(5)
No to świetnie. Potrzeb jest bród. Będzie na co wykorzystać. Byle nie na kolejne ekrany.
- 68 6
-
2015-02-13 06:35
zamiast ekranow proponuje banery... (4)
klola eulopy, budynia, klamacz, rokosowskiego, walec, niesiola, najmanka, misia kaminskiego...i tak dlugo mozna...starczy na cala "siudemke"
- 8 29
-
2015-02-13 08:10
"siudemke" ? (2)
Nowoczesny patriotyzm a prehistorycznych ortografia - nie obrażając człekokształtnych :-)
- 7 7
-
2015-02-13 09:36
(1)
Bystry jestes.
Na polityke idź!- 4 4
-
2015-02-14 08:39
siudemka pisze sie tak samo jak bul
no przynajmniej raz udało mi się napisać cos poprawnie....hohohohoooo
- 1 3
-
2015-02-13 07:24
...
A jak chcę pomniki jedynego prawdziwego wodza na kasztance, na przemian z papieżem, co 1 kilometr.
- 12 14
-
2015-02-13 06:23
S7 (12)
Budować, nie gadać. To i tak o 30 lat spóźniona inwestycja.
- 167 9
-
2015-02-13 10:52
może nie o 30 lat (3)
ale na pewno o 10-15 lat. Najważniejsze, że ta inwestycja odciąży autostrade A 1 , gdyż będziesz miał ekspesdówkę w standardzie autostrady krótszą i jeszcze za darmo.
- 8 0
-
2015-02-13 18:37
O 30. (2)
Jak byłem 18-latkiem po tej drodze jeszcze się śmigało.
Jak byłem 25 latkiem, już się wlokło 70-tką w porywach wśród sznura tirów i traktorów.
jak byłem 15 latkiem, już powinny być zaczęte procedury administracyjne celem budowy tej drogi, żeby spokojnie w 10-12 lat bez środków unijnych ją zbudować.- 3 0
-
2015-02-13 18:58
(1)
30 lat temu był rok 1985. Ty chyba niewiele pamiętasz z tamtych czasów, skoro ci się wydaje,że wtedy by były pieniądze "na budowę dróg w 10-12 lat". Polska wtedy była w najpoważniejszej zapaści gospodarczej czasu pokoju w historii, a stan finansów publicznych niech zilustruje dowcip jeszcze z lat 90.,że policjant, gdy odda strzał ostrzegawczy w powietrze,to już nie ma nabojów...
- 3 0
-
2015-02-13 23:42
mowa jest o tym, że ta droga była potrzebna już 20-30 lat temu
i była równie ważna, a może i ważniejsza niż Gierkówka.
A jakie są przyczyny że nie powstała, to wszyscy wiedzą.- 0 0
-
2015-02-13 07:05
Hej mlody junaku (4)
Porzuc smutek zal, juz za 30 lat jasna dluga prosta!
- 16 5
-
2015-02-13 08:49
(3)
A tego nie rozumiem A dlaczego być może?
No być może, bo on jeszcze nie wie
Dlaczego nie wie? No jak to nie wie? Ty popatrz, bracie! No? Młody człowiek chłopak, tak? Na warszawskim brzegu i dookoła pracują jego koledzy. Ty widzisz to? ()
Przecież na tym piachu za 30 lat,
Przebiegnie, Z PEWNOŚCIĄ, jasna, długa, prosta- 21 1
-
2015-02-13 11:51
Panowie ja wam wszystko wyśpiewam (2)
- 3 0
-
2015-02-13 13:14
(1)
powinni wpuszczać tylko w krawatach (siooooorb)
- 4 0
-
2015-02-13 13:42
Ja tu mięso mam
- 4 1
-
2015-02-13 11:11
kierowco
jedz, a nie gadaj
- 1 0
-
2015-02-13 08:35
Tak samo jak S6 - nie wiem czemu te procedury tak długo trwaja. Jakaś masakra. (1)
- 6 2
-
2015-02-13 09:34
Papiery :)
- 3 0
-
2015-02-13 06:41
A ile z tych oszczędności pójdzie na konto.... (3)
- 36 20
-
2015-02-13 22:56
dlaczego nie można dać odpowiedzi pod komentarzem ?
- 0 2
-
2015-02-13 22:55
Pójdzie - ale nie na Twoje :)
he he he
- 2 0
-
2015-02-13 07:17
twój tok myślenia jest symptomatyczny ....
- 5 4
-
2015-02-13 22:38
Głupszej sondy nie udało się wymyślić?
- 1 1
-
2015-02-13 20:58
ma byc gotowe za 2 lata? to mamy 2009? (1)
Słonce Peru OBIECAŁ nam S& na Euro2012 a jako że Donald zawsze Słowa Dotrzymuje... to mamy teraz rok 2009 :)
- 1 3
-
2015-02-13 22:29
A Kaczy obiecał obwodnicę Augustowa i oto jest! I nawet nie kończy się w lesie, jak ostatnio! Chwalmy Kaczego!
- 0 0
-
2015-02-13 07:52
Dlaczego wybieram 7 zamiast autostrady ? (7)
1. Krócej !
2. Na odcinku między Autostradą a Płońskiem radar za radarem i radar na radarze !
3.Autostrada jest nudna. Stara 7 to było coś!
4.Przy 7 jest więcej , dużo więcej a właściwie to przy drodze z autostradą nie ma prawie wogóle miejsc z jedzeniem ! a przy 7 jest kilka super jedzenio dajni ! : p
5.Przy 7 są miejsca , które warto odwiedzić.
6. Mam wspomnienia z prawie każdego fragmentu 7.
7. Czas upływa na 7 szybciej bo ciekawsza trasa i trzeba większej koncentracji.
8. Więcj stacji z paliwem.
9.Na 7 w przypadku awarii w promieniu kilku-nastu kilometrów znajdziesz warsztat.
10. Na 7 nie płacę i tutaj pewne spostrzeżenie: jak to jest , że niby MAMY , WYBUDOWALIŚMY X autostrad skoro musimy za nie płacić i należą do prywatnych firm ?? To może i należy pisać o tym , że Polacy mają np. 10.000 dużych nowych obiektów handlowych , albo , że Polacy mają prawie 3.000 Biedronek... ??
aha i pkt. 11 Na 7 pobiłem rekord prędkości do W-wy. - 2h.30 minut ,ale to było z 8-10 lat temu. "Normalny" czas zamykałem poniżej 3h. A intercity latał w przeszłości 3h.20 minut do Warszawy... z tym , że Intercity... Kanar brał 10 zł i wagony świeciły pustkami... 90% jeździło za 10 zł - kontrol mogła wsiąść tylko w Działdowie... ale po co? Skoro ludzie zgłosili się do konduktora i każdy czekał na wypisanie biletu... Takie to były czasy.
Ludzie na dole dostali ochłapy i byli cicho gdy na górze razkradali miliardy.- 11 13
-
2015-02-13 09:55
(2)
Eh, Dariuszku, bajeczki opowiadasz... Za darmo to mogłeś IC pojechać Gdynia-Gdańsk, no, max. do Tczewa, bo zawsze była kontrola,to nie SKM,żeby "może kanar wsiadał". A ludzi jeździło wtedy więcej,niż teraz, fakt, że większość służbowo.
Do "rewelacyjnych" czasów przejazdu i narażania siebie i innych na zatłoczonej jednopasmówce DK7 nawet się nie odniosę, bo nie warto.
Napisz jeszcze coś,lubię z rana poczytać fantastykę...- 5 3
-
2015-02-13 22:08
Czytaj ze zrozumieniem. (1)
Między Gdańskiem a Warszawa Wschodnia był tylko jeden przystanek - Działdowo.I tylko tam mogli wsiąść rewizorzy... a wtedy każdy czekał na konduktora , który ma przecież dopiero wypisać bilet...
Pomijam pytanie o uczciwość samych rewizorów... Nigdy nikt z moich znajomych ich nie spotkał. Jeśli chcesz wiedzieć to całe wagony jechały puste a wizyta obsługi z wóżkiem i poczęstunkiem była obowiązkowa... Kawka Herbatka ciasteczka kanapeczki...- 0 0
-
2015-02-13 22:25
W Działdowie to stawały ekspresy,a nie IC, a i to nie wszystkie. IC dawniej leciały non-stop Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, potem zaczęli do tego dokładać przy różnych okazjach Tczew, Malbork, Iławę, lub kombinację powyższych. A między Gdańskiem a Warszawą zawsze przychodził konduktor i trzeba było kupić bilet,ale fakt faktem, w odróżnieniu od np. pośpiechów była cywilizacja i Europa,nikomu nie trzeba było się "zgłaszać" i nikt nie robił "dymu", tylko wypisywali a grzecznie bilet. Także nie wiem, kiedy i jakimi pociągami jeździłeś z przystankiem w Działdowie,gdzie wsiadali "rewizorzy", ale nie Intercity w ciągu ostatnich 10 lat :) Może za króla Gierka ;)
- 0 0
-
2015-02-13 07:55
Służbowo do Warszawy jeżdżę A1 i A2. (3)
Trasa 100km dłuższa, ale komfort jazdy większy, zmęczenie mniejsze... Po prostu wygodniej.
- 9 2
-
2015-02-13 10:07
Służbowo to sobie można - mocne auto, cudze paliwo i zwrocik za rachunki z GTC... Prywatnie lepiej jechać S7.
- 7 1
-
2015-02-13 08:00
różne są... (1)
gatunki ptaków...
- 2 0
-
2015-02-13 08:26
Prawdaż :)
Nikt nikogo nie zmusza....
Chociaż bar "Pod sosnami" przy 7-ce, gdzie za kilka zeta można zjeść grochówkę na trasie za kilka złotych... :)
Coś za coś :)- 5 0
-
2015-02-13 07:11
Wybory, obietnice, kilometry dróg. (3)
Panie Naskręt cóż za piękna propaganda. Partia będzie dumna.
- 54 40
-
2015-02-13 19:30
podaj swój adres - wyślę medal "trolla tygodnia" (1)
Będzie budowany KOLEJNY odcinek drogi a ty wyskakujesz o wyborach i propagandzie.
- 4 1
-
2015-02-13 20:56
Ty swój też podaj
Wyślę Tobie wibrator,poczujesz jak kolejne rządy rżną cię w anusa.
- 2 3
-
2015-02-13 18:02
Panie
Skręt pan jest wielki partyjny picer !!!!
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.