- 1 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (57 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (110 opinii)
- 3 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (623 opinie)
- 4 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (52 opinie)
- 5 Radni zdecydują o miejscu do rekreacji (28 opinii)
- 6 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (373 opinie)
Ponad 430 mln zł oszczędności na budowie S7 z Gdańska do Warszawy
431 mln zł mogą zaoszczędzić drogowcy na budowie warmińskich odcinków drogi ekspresowej S7 z Trójmiasta do Warszawy. Na Pomorzu budowa ekspresowej S7 ma ruszyć w połowie tego roku.
Olsztyński oddział GDDKiA zaplanował budowę ekspresówki na dwóch odcinkach. Pierwszy wiedzie od Miłomłyna do Olsztynka wraz z obwodnicą Ostródy (39 km) i został podzielony na cztery zadania (A - 9,2 km, B - 9,7 km, C1 - 8,8 km, C2 - 11,3 km).
Drugi odcinek, od Nidzicy do granicy województwa mazowieckiego, składa się z dwóch zadań (D1 - 9,1 km i D2 - 13,6 km).
Obecnie znamy oferty cenowe na wszystkie sześć odcinków wokół Ostródy i Nidzicy. Największe oszczędności (procentowo) wygenerowało zadanie A. Firma Budimex złożyła tam o 19 proc. tańszą ofertę (wynosiła ona ok. 292 mln zł) od kosztorysu inwestorskiego, który opiewał na kwotę 362 mln zł.
Z kolei największą oszczędność w ujęciu kwotowym zapewnia propozycja firmy Budimex dla odcinka B. Tam oferta wykonawcy była o 134 mln zł niższa od kosztu inwestorskiego. To będzie najdroższy odcinek S7 na Warmii - jeden kilometr ekspresówki ma kosztować ponad 70 mln zł.
Skąd taka wysoka cena? Z powodu dużej liczby obiektów inżynieryjnych oraz trudnych warunków geologicznych, bowiem droga biegnie po podmokłym terenie. Ponadto powstanie węzeł zespolony z drogą krajową nr 16, która zostanie rozbudowana na dużym odcinku (wokół Ostródy) do dwóch jezdni.
Konsorcjum Salini, Impregilo i Todini chciało budować drogę za 995,9 mln zł. Ofertę jednak drogowcy odrzucili, ponieważ uznali ją za rażąco niską. Sprawa z odwołania konsorcjum trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, która jednak podtrzymała stanowisko drogowców. Następna w kolejności jest oferta Budimexu, która opiewa na 1,318 mld zł.
Sęk w tym, że włoskie konsorcjum odwołało się od decyzji KIO do Sądu Okręgowego w Warszawie. Ten uznał, że nie jest właściwy w sprawie i dokumentację przesłał do Sądu Okręgowego w Olsztynie. Z kolei sędziowie w Olsztynie uznali, że skoro centrala GDDKiA znajduje się w Warszawie, to tam powinien odbyć się proces. Pierwszą rozprawę wyznaczono na początek marca.
Pod koniec stycznia natomiast wybrano najkorzystniejsze oferty w przetargu na budowę odcinka S7 Ostróda - Olsztynek. Oferty złożyły firmy Strabag Infrastruktura Południe (dawniej Heilit+Woerner ) na zadanie C1 z kwotą 299,2 mln zł oraz Strabag na zadanie C2 z kwotą 388,5 mln zł.
Czytaj też: 8,7 mld zł na przebudowę drogi do Warszawy
Wykonawcy mają zrealizować swoje zadania w 20 miesięcy, oferują też 10 lat gwarancji. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.
- Po upływie czasu na wniesienie odwołań od rozstrzygnięcia przetargu oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy, a następnie rozpoczęcie prac - mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych tygodni.
Jeśli realizacja zadania B przypadnie firmie Budimex to budżet państwa zaoszczędzi w sumie 429 mln zł. Jeśli wygra spółka Salini oszczędności wzrosną o ok. 320 mln zł. Szczegółowe zestawienie kosztów za odcinki znajduje się poniżej.
- Nie jesteśmy dysponentem zaoszczędzonych pieniędzy. To raczej dobra informacja dla Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, a także rządu. To tam zapadną decyzję, co zrobić z tą kwotą - mówi Karol Głębocki.
Ministerialni urzędnicy na razie decyzji nie podjęli.
Tak będzie wyglądać droga S7 między Gdańskiem a Elblągiem
Kiedy ruszy budowa S7 na Żuławach?
Prace na 40-kilometrowym odcinku drogi na Żuławach - z Gdańska do Elbląga - ruszą w czerwcu. 30 grudnia w ręce drogowców trafiło wydane przez wojewodę zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla pierwszego odcinka, z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego. Kolejna decyzja, ale dla odcinka z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa, ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w lutym
Obecnie drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA zakończyli pierwszy etap postępowania przetargowego, w którym przyjmowali wnioski firm o dopuszczenie do zamówienia. Każdym z zadań zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Najpóźniej w tym miesiącu urzędnicy zaproszą je do składania ofert cenowych.
Wykonawca: Budimex;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 362,562 mln zł;
Oferta wykonawcy: 292,292 mln zł;
Różnica: 70,270 mln zł (19,38 proc.);
Odcinek: 9,2 km;
Koszt za jeden kilometr: 31,770 mln zł.
Zadanie B - odc. Ostróda Północ - Ostróda Południe
Wykonawca: Budimex (albo Salini);
Umowa: nie podpisana;
Kosztorys inwestora: 1 452,583 mln zł;
Oferta wykonawcy: 1 318,498 mln zł;
Różnica: 134,085 mln zł (9,23 proc.);
Odcinek: 18,4 km;
Koszt za jeden kilometr: 71,657 mln zł.
Zadanie C1 - odc. Ostróda Południe - Rychnowy
Wykonawca: Strabag Infrastruktura Południe;
Umowa: nie podpisana (przetarg rozstrzygnięty);
Kosztorys inwestora: 356,073 mln zł;
Oferta wykonawcy: 299,205 mln zł;
Różnica: 56,868 mln zł (15,97 proc.);
Odcinek: 8,8 km;
Koszt za jeden kilometr: 34 mln zł.
Zadanie C2 - odc. Rychnowy - Olsztynek
Wykonawca: Strabag;
Umowa: nie podpisana (przetarg rozstrzygnięty);
Kosztorys inwestora: 471,583 mln zł;
Oferta wykonawcy: 388,528 mln zł;
Różnica: 83,055 mln zł (17,61 proc.);
Odcinek: 11,3 km;
Koszt za jeden kilometr: 34,383 mln zł.
Zadanie D1 - odc. Nidzica Północ - Nidzica Południe
Wykonawca: Strabag;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 268,971 mln zł;
Oferta wykonawcy: 229,372 mln zł;
Różnica: 39,599 mln zł (14,72 proc.);
Odcinek: 9,1 km;
Koszt za jeden kilometr: 25,205 mln zł.
Zadanie D2 - odc. Nidzica Południe - Napierki
Wykonawca: Strabag Infrastruktura Południe;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 310,374 mln zł;
Oferta wykonawcy: 263,129 mln zł;
Różnica: 47,245 mln zł (15,22 proc.);
Odcinek: 13,6 km;
Koszt za jeden kilometr: 19,347 mln zł.
Suma
Łączny kosztorys inwestora: 3 222,146 mln zł;
Łączna oferta wykonawców: 2 791,024 mln zł;
Odcinek: 70,4 km;
Różnica: 431,122 mln zł (13,38 proc.);
Średni koszt za jeden kilometr: 39,645 mln zł.
Opinie (175) 6 zablokowanych
-
2015-02-13 06:33
Warunki techniczne - 100 % najniższa cena. (1)
- 42 5
-
2015-02-13 18:00
Oszczędności
które bokiem wyjdą jak zawsze ale ktoś za to kasiorę wziął !!!!!!
- 1 3
-
2015-02-13 08:56
rychnowy (2)
Są przecież pod człuchowem
- 2 3
-
2015-02-13 17:06
a jak miał napisać? (1)
- 0 0
-
2015-02-13 17:42
za olsztynkiem jest RYCHNOWO
ale tu sami niedzielni kierowcy piszą
- 2 0
-
2015-02-13 06:49
No i fajnie. Asfalt się zkoleinuje po roku, a po pół - zapadnie podbudowa i nasypy. (4)
Ale tanio to będzie ze ojej.
- 54 25
-
2015-02-13 17:36
3 miliardy za 70 km
To są tak abstrakcyjnie duże pieniądze,
że forumowi eksperci gotowi są nazwać to podejrzaną okazją.- 3 0
-
2015-02-13 11:18
wyższa cena nie gwarantuje jakości
lepsze są więc tańsze oferty
- 4 2
-
2015-02-13 10:05
(1)
Piszesz z wehikułu czasu, czy siedziby konkurencji?
- 8 4
-
2015-02-13 11:09
z doświadczenia.
- 5 3
-
2015-02-13 16:54
covec mówi wam to coś ? (1)
mój mechanik oszacował że naprawa mojego auta będzie kosztować 500 pln ale pan zdzisiek powiedział że naprawi za 200. I gdzie mam naprawiać auto ?
- 2 0
-
2015-02-13 17:06
u pana Wacka
- 1 0
-
2015-02-13 16:33
jest co dzielić
- 0 0
-
2015-02-13 15:35
Lepsze to niż wiadomość, iż Jarkowi K. uciekł kot. (1)
cała Warszawka go szuka..
- 3 1
-
2015-02-13 16:28
Jestem w Warszawie i dementuję. Tu jest dzień,jak codzień.
- 0 0
-
2015-02-13 13:38
jo jo (2)
Jo jo zaoszczędzone ?! A za rok nawierzchnia do wymiany!! To jedyna gwarancja oszczędności! Zobaczcie "berlinkę" "stoi" do dziś!!!
- 0 3
-
2015-02-13 15:19
I? Tak samo "autostrada" Warlubie-Skórcz ;)
- 0 0
-
2015-02-13 13:56
a o którą berlinkę ci chodzi ?
- 1 0
-
2015-02-13 08:51
Z Gdańska do Poznania kończy się A1 na Świeciu i dalej brauje nam trasy Expresowej!!!! (3)
Do Bydgoszczy od Świeca trzeba zbudować Expresówkę aż do Poznania.
- 5 2
-
2015-02-13 14:15
w sumie ma rację
- 2 1
-
2015-02-13 09:15
Poszukaj sobie info o tej budowie,a nie się ciśnieniujesz. Akurat budowa S5 ma się nieźle.
- 3 1
-
2015-02-13 08:58
piotrowi internet odblokowali
Aż się chłopak podniecił
- 3 1
-
2015-02-13 13:08
a ja mam jeszcze jeden powód by jechać siódemką (1)
Mam autko na gaz. Zbiorniczek jest nieduży, w miejscu zapasu.
Przy siódemce jest dużo stacji z tanim gazem.
A przy a1 stacji jest mało, są obkurwieńczo/nieproporcjonalnie drogie
i często nie maja gazu.
I każdy kto postoi parę godzin na bramkach
pomyśli 10x zanim wybierze autostradę.- 3 1
-
2015-02-13 13:15
Możesz jechać A1 - Łowicz - A2 np. Na autostradzie się nie tankuje.
- 1 1
-
2015-02-13 13:06
Mam wrażenie, że już kiedyś o tym czytałem
red. Naskręt do starych artykułów dodaje nowe cyferki
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.