• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 60 mln zł za autobusy elektryczne dla Gdańska

Michał Brancewicz
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobus na wodór od kwietnia na ulicach Gdańska
Firma Solaris złożyła oferty zarówno na autobusy przegubowe, jak i standardowe. Firma Solaris złożyła oferty zarówno na autobusy przegubowe, jak i standardowe.

Oferty na 10 standardowych autobusów mieszczą się w budżecie wynoszącym 29,5 mln zł. Natomiast osiem przegubowców okazało się nieznacznie droższych od założeń GAiT, który chciał wydać na nie blisko 32 mln zł. Pojazdy elektryczne mają zostać dostarczone w 14 miesięcy.



Gdybyś miał(a) wybór, to autem na jaki napęd byś jeździł(a)?

Zakup został podzielony na dwie części:

Część 1: Dostawa 10 autobusów standardowych - budżet: 29 520 000 zł

  • długość 11,5 - 13,5 m
  • co najmniej 78 miejsc, w tym minimum 25 siedzących
  • minimalny przebieg 180 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów

Część 2: Dostawa 8 autobusów przegubowych - budżet: 31 980 000 zł

  • długość 17,50 m do 18,75 m
  • co najmniej 108 miejsc, w tym minimum 38 siedzących
  • minimalny przebieg 180 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów


Łączna kwota, jaką GAiT zamierza wydać, to 61,5 mln zł.

Trzy firmy chcą dostarczyć elektryczne autobusy dla Gdańska



Swoją ofertę na elektryczne autobusy złożyła też firma MAN. Swoją ofertę na elektryczne autobusy złożyła też firma MAN.

Gdybyś miał(a) wybór, to autem na jaki napęd byś jeździł(a)?

Oferty na dostawę autobusów:

  • Solaris Bus & Coach

    1. część 1 - 29 517 540 zł
    2. część 2 - 32 353 920 zł
  • EvoBus Polska (mercedesy)

    1. część 1 - brak oferty
    2. część 2 - 35 729 040 zł
  • MAN Truck & Bus Polska

    1. część 1 - 29 212 500 zł
    2. część 2 - 32 570 400 zł

W przypadku pierwszego zadania obie oferty mieszczą się w budżecie. W przypadku drugiej części wszystkie go przekraczają, ale dwie tylko nieznacznie.

Wybrana firma będzie musiała dostarczyć autobusy w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy.

Firma EvuBus, która jest przedstawicielem marki Mercedes, złożyła ofertę jedynie na pojazdy przegubowe. Firma EvuBus, która jest przedstawicielem marki Mercedes, złożyła ofertę jedynie na pojazdy przegubowe.
Czytaj też: Przegubowe elektrobusy już na ulicach Gdyni

Elektryczne autobusy dla Gdańska. Nie tylko cena się liczy



Warto jednak przypomnieć, że cena to niejedyne kryterium wyboru.

Kryteria wyboru ofert:

  • cena - maksymalnie 70 proc.
  • ocena techniczna - 30 proc. (podzielona na 10 kategorii), m.in.:

    1. teoretyczny zasięg pojazdu - maks. 20 pkt
    2. gwarantowany zasięg minimalny w okresie gwarancji baterii - maks. 20 pkt
    3. liczba miejsc pasażerskich - maks. 10 pkt.

Opinie (201) 4 zablokowane

  • Nie to sie nie dzieje normalnie ja chyba snie (1)

    Niech teraz podwyzke smieci zrobia o 100% Skandal Moze jeszcze dla urzednikow po meleksie

    • 13 5

    • Jesteś Łysa palą bo nic nie potrafisz!!

      • 0 0

  • Niesamowite.

    Firma nie ma pieniędzy na remonty torowiska, podwyżki, nawet na sprawność obecnego taboru. Codziennie awarie i niewykonane kursy. A teraz kupa milionów w autobusy o zasięgu 300 km i ładowane z prądu powstałego w elektrowni węglowej. Ot ekologia

    • 34 3

  • Porażka (2)

    Pseudo ekologiczny Gdańsk. Pieniądze znów wywalone w błoto.

    • 26 7

    • "ekspercie", proponuję zapoznać się z Ustawą o elektromobilności, a potem zabierać głos w temacie o którym nie masz pojęcia. (1)

      Szczególnie polecam art. 36 i 68 ustawy

      • 5 4

      • przekaz dnia ługinowców:

        plujemy na ruchy Gdańska wymuszone przez kolegów Kacpra

        • 0 0

  • Na pensje dla kierowcow nie ma ale kupia autobusy na wegiel i to ladowane tylko na bazie hahah

    • 19 1

  • Bzdura, pseudoekologiczna bzdura. (5)

    Ani eko, ani logiczna inwestycja.

    • 33 3

    • troll zawsze wie lepiej, nie? (4)

      • 2 4

      • Jak na trolla to jednak zgadza się z nim wielokrotnie więcej osób niż z oświeconym Tobą. (3)

        • 2 2

        • miliony much ma inne preferencje kulinarne, niż kilku degustatorów (1)

          taki jest poziom Twojego argumentu

          • 0 1

          • Jak nic oświecony, wie lepiej niż ekolodzy i ekonomiści

            którzy mówią, że autobus elektryczny przy obecnej technologii (ograniczenie zasięgu + koszt i energochłonność utylizacji baterii) oraz źródłach pozyskania prądu to nieporozumienie.

            • 0 0

        • Mentalność

          zawodnika z Familiady. Ankietowani myślą tak samo, więc mam rację.

          • 0 0

  • Ja budu za darmo jezdzic

    Stepan

    • 10 1

  • A kierowcy nadal nie maja toalet

    • 24 0

  • (3)

    A ile mln na Nową Świętokrzyską? Co nam po nowych autobusach jak i tak wszystko stoi?

    • 16 5

    • Świętokrzyska to nie cały Gdańsk

      • 3 2

    • (1)

      stoi bo tamtejsi mieszkańcy wsiadają po jednym do jednego auta i zdziwieni, że stoją w korku

      • 2 2

      • A co mają robić jak nie ma drogi dla rowerów ani nawet chodnika?

        • 2 2

  • Lisicki kręci jak może lajdak

    • 9 2

  • Na prąd to dobre są tramwaje albo trolejbusy i ma to sens. (2)

    A elektryczne autobusy u nas się nie sprawdzą. Zmarnowana kasa.

    • 24 4

    • ale niestety rząd napisał bubel - ustawę o elektromobilności

      z tego rozdania budżetowego możesz kupić albo autobus na wodór, albo na baterie.

      • 1 0

    • Ale wiesz, że to ustawa stworzona przez tę władzę tego wymaga

      Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych gmina czy powiat, w którym mieszka ponad 50 tys. mieszkańców, ma zapewnić lub zlecić usługę komunikacji miejskiej podmiotowi, którego udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów na terenie danej jednostki samorządowej wynosi co najmniej 30 proc. Próg ten ma zostać osiągnięty od 1 stycznia 2028 roku.
      Pytanie dlaczego nie wpisano do ustawy kompensacji jeśli miasto ma transport tramwajowy, trolejbusowy, kolejowy?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane