- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (195 opinii)
- 2 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (45 opinii)
- 3 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (123 opinie)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (197 opinii)
- 5 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (31 opinii)
- 6 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (382 opinie)
Poprawią przyczepność ul. Słowackiego w Gdańsku
W tym roku drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo na leśnym odcinku Słowackiego. Po uszorstnieniu ul. Spacerowej, Świętokrzyskiej i jezdni Słowackiego w kierunku Wrzeszcza tym razem "śrutowanie" przewidziano na trasie między Niedźwiednikiem a Matarnią.
Po tym, jak na trasie poprawiono stan nawierzchni, zastanawiano się, czy nie skłoni to kierowców do szybszej jazdy. Okazało się inaczej. Policyjne statystyki kolizji i wypadków diametralnie spadły.
Drogowcy poszli więc za ciosem i w kolejnych latach poprawili wyślizganą i wyeksploatowaną nawierzchnię na dwóch kolejnych newralgicznych trasach: Spacerowej i Świętokrzyskiej.
Teraz znów wracają na Słowackiego, ale tym razem na leśny odcinek w kierunku Matarni.
- Prace chcemy przeprowadzić w tym roku - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Obecnie analizujemy, na jak długo wystarcza uszorstnienie nawierzchni na już zrealizowanych odcinkach. Jesteśmy zadowoleni z efektów, bo radykalnie spadła liczba zdarzeń drogowych w tych miejscach. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie odcinki nadają się do tego typu zabiegów. Wszystko zależy od tego, z jakich kruszyw wykonana jest masa bitumiczna.
W ubiegłych latach na leśnym odcinku Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią doszło do kilku groźnych wypadków.
Przetarg na wykonanie prac ma zostać ogłoszony na przełomie maja i czerwca. W budżecie na ten cel zabezpieczono środki w wysokości 400 tys. zł. Na razie nie zapadła decyzja, które trasy lub odcinki będą przewidziane do śrutowania w kolejnych latach.
Na czym polega śrutowanie?
To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
Wideo archiwalne
Opinie (185) 5 zablokowanych
-
2020-03-06 20:12
Na odcinku w dół max 50 km/h
Po co te 70 km/h, które prowokuje szybką jazdę i wypadki !?
- 0 4
-
2020-03-06 20:34
Kolejny wał Świętego
Miasto Gdańsk odkopało projekt z BPBK z lat 70 -tych żeby było taniej i zmodernizowało ul. Słowackiego. Dla niobytych i słoików BPBK to Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego na ul Miszewskiego.
- 0 0
-
2020-03-06 21:18
Będą tak śrutować, aż do warstw podkładowych
- 1 0
-
2020-03-06 21:22
Chore jest to polskie totalniackie podejście -zakazać, karać i regulować - patologia tego narodu
Boli Cię, że ktoś ma sprzęt i umiejętności, żeby jechać tam szybciej? Jak przesadzi to rozwali auto i poniesie konsekwencje. Proces śrutowania powinien być wykonywany cyklicznie na wszystkich jezdniach - nie robią tego bo nie ma na to kasy. Jak nie chcesz/nie umiesz/nie możesz jechać delikatnie szybciej to na prawy pas i wszyscy będą zadowoleni :)
P.S. Jak twierdzisz, że te 70 km/h to astronomiczna prędkość to zobacz sobie z jaką prędkością poruszał się tam kierowca podczas testu pomiaru prędkości na tym odcinku i wtedy się wypowiadaj :)))- 3 3
-
2020-03-06 22:09
please no !!!
symetrical awd
- 0 0
-
2020-03-06 22:10
Zarzad drog i zieleni na drzewo
A kiedy to dziadostwo z dróg i zieleni wpadnie na pomysł dokończenia inwestycji Havla i A.K. i wybuduje wiaduk bezkolizyjnego skrzyżowania???
- 0 0
-
2020-03-06 22:39
w czasie budowy pisałem "profil jest zły'
każdy to widzi i tylko dla odbierających budowę nie było sprawy profil !!!!
- 3 1
-
2020-03-06 23:01
slowackiego odcinek lesny (1)
pod gore jade 100 w dol na 5tym biegu bez gazu 80. nigdy nie mialem problemu z przyczepnoscia. auto: insignia szerokie opony i rozstaw kol. raz zjezdzalem 60 w obawie przed lodem. w dol lepiej sie nie rozpedzac bo w godz rannych nagminnie zdarza sie ze nagle za zakretem stoja auta (korek). a noca mozna natrafic na spacerujace dziki a te odblaskowych kamizelek nie nosza. podsumowujac: slowackiego nie jest niebezpieczne ale trzeba jezdzic z glowa czyli byc przygotowanym na zagrozenia. to nie jest odcinek na trzymanie nosa w smartfonie albo w
nawigacji liczy sie kazda sekunda na reakcje.- 6 1
-
2020-03-07 12:02
Dokladnie
Popieram:inne auto ale podobne podejście.Normalny samochod z niezależnym zawieszeniem na każdym kole a nie budżetową belką z tylu i mcphersonem na sprężynie z rzadkim zwojem z przodu plus prześwit jak w terenówce.Opona w normalnym rozmiarze a nie ciut szersza od rowerowej.I można normalnie tam jeździć.Tylko gdy paniusia w suvie,który ma wysoko srodek ciężkości i gumowate zawieszenie myśląc o zakupach nagle zarzuci kierą na serpentynie lub kierowczyk w skodowce albo seacie na rowerowych oponkach z beleczką z tylu pędzi do szefa to się potem bulwersują jaki to Słowak złe wyprofilowany.
- 1 0
-
2020-03-07 00:13
Wystarczy na Słowackiego nie wpuszczać kierowców BMW E46, kobiet i głąbów. Kierowca sobie poradzi.
- 1 1
-
2020-03-07 00:19
Kierowca
A może problemem jest stan opon ?
Jeżdżę tą drogą co drugi dzień i nie mam żadnych problemów, nie miałem ich nigdy, ani nie widzę żeby ktoś w ciągu dnia jechał z jakąś ogromną prędkością, myślę że tu leży problem, w świadomości kierowców czym jadą- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.