• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postępują prace przy budowie wiaduktu Biskupia Górka

Arnold Szymczewski
18 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pod koniec maja na wiadukcie zamontowano ostatni trzeci łuk. Pod koniec maja na wiadukcie zamontowano ostatni trzeci łuk.

Ukończona budowa nasypu drogowego wraz z podbudową i pierwszą warstwą bitumiczną, postęp prac przy skrzyżowaniu ul. Augustyńskiego i RzeźnickiejMapka, a także drugi etap montażu konstrukcji obiektu, jakim jest nowy parking kubaturowy. Prace przy budowie wiaduktu Biskupia GórkaMapka postępują i wszystko wskazuje na to, że zakończą się w IV kwartale br.



Miałe(a)ś już okazję jechać wiaduktem Biskupia Górka?

Nie tak dawno, bo pod koniec maja, byliśmy świadkami montażu trzeciego, ostatniego łuku konstrukcji stalowej wiaduktu Biskupia Górka. Następnie wykonano płytę ustroju nośnego estakady. Tym samym zakończył się kolejny etap budowy drugiej nitki wiaduktu nad torami kolejowymi. Aktualnie trwają prace przygotowawcze do układania izolacji wodochronnej i krawężników. Przejezdność na wiadukcie zostanie zapewniona w IV kwartale 2020 r.

Wiadukt Biskupia Górka może być gotowy już w październiku

- W ostatnich tygodniach dokończono również budowę nasypu drogowego, układanie warstw podbudowy i dolnych warstw bitumicznych jezdni północnej. Ponadto trwają roboty drogowe w rejonie skrzyżowania ul. Augustyńskiego z ul. Rzeźnicką oraz w rejonie skrzyżowania ul. Toruńskiej z ul. Okopową i ul. św. Trójcy - wylicza Aneta Niezgoda, specjalista ds. komunikacji Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  • Prace prowadzone są także na skrzyżowaniu ul. Augustyńskiego i Rzeźnickiej.
  • Aktualnie trwają prace przygotowawcze do układania izolacji wodochronnej i krawężników.

Drugi etap montażu konstrukcji parkingu kubaturowego



Równocześnie w ramach inwestycji obok wiaduktu powstaje nowy parking kubaturowy. Czterokondygnacyjny obiekt ma pomieścić 472 samochody i przyczynić się do poprawy sytuacji parkingowej w okolicy. Obecnie rozpoczęto już drugi etap montażu konstrukcji obiektu.

- Dodatkowo na poszczególnych poziomach parkingu wykonywane są roboty elektryczne i sanitarne. W najbliższym czasie planowane są roboty związane z wykonaniem posadzek. Parking realizowany przy wiadukcie to czterokondygnacyjny obiekt o kubaturze wynoszącej ponad 87 tys. m sześc. - kończy Aneta Niezgoda.
  • Czterokondygnacyjny obiekt ma pomieścić 472 samochody.
  • Na poszczególnych poziomach parkingu wykonywane są roboty elektryczne i sanitarne.
Łączny koszt budowy wiaduktu i parkingu wynosi ok. 163 mln złotych. Głównym wykonawcą wiaduktu Biskupia Górka jest firma Budimex SA, z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Cała inwestycja - według planów - zakończona zostanie w połowie 2021 roku. Natomiast przejezdność na wiadukcie zostanie zapewniona w IV kwartale 2020 r.

Miejsca

Opinie (167) 4 zablokowane

  • Gdansk sie super szybko rozwija. (17)

    I dostowywuje do nowych trendów. Nic dziwnego że miasto przyciaga dużą ilość pozamiejscowych (słoików) z małych peryferii gdzie wszystko stoi w miejscu. Dziekuje Bogu że urodziłem sie tutaj, w Gdańsku.

    • 124 93

    • (1)

      A ja dziękuje ze uciekłem z tej mafii deweloperskiej 5 lat temu i zacząłem
      Normalnie zyc

      • 12 30

      • kacperek a ty sie już nie boisz?

        • 7 8

    • Co za prostacki komentarz (1)

      Jeszcze pod postem o budowie antymiejskiego giganta praktycznie w zabytkowej części miasta. Wspaniałe nam się Gdansk rozwija, niedługo w centrum będzie jak na prawdziwej autostradzie pod Stolnem.

      • 17 24

      • Wbili sobie do głowy tan wiadukt i ani rusz, nie da się inaczej.

        • 2 2

    • I piesku z jezorem codziennie na 8 do um

      • 4 10

    • Przeskalowany wiadukt tuż przy zabytkowym Głównym mieście (4)

      i ten och7dny parkingowiec to wg ciebie osiągnięcia szybkiego rozwoju i dostosowanie do nowych trendów? To może były trendy ale 50 lat temu.

      • 16 12

      • Przepraszam (3)

        Ale to obecna władza wytyczyła trasę osiową? Jak inaczej tonsobie wyobrażasz? Że wiadukt będzie zmniejszony do 1 pasa? Czy może zrobić przejazd kolejowy, tak jak na Oruni.
        A propo parkingu: jeszcze wczoraj ludzie marudzili że w rejonie starego i głównego miasta brakuje parkingów a teraz lament że powstaje parking? Nic wam nie pasuje..m

        • 17 8

        • nie lament ale konsekwentne twierdzenie (2)

          że problemy z parkowaniem wywołuje nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości a nie niedobór miejsc do parkowania. Tam było bardzo dużo miejsc do parkowania za darmo: wszystkie zwykle niepotrzebnie zajęte przez urzędników. Teraz, jeśli "makabryła" będzie płatna, to też będzie stała pusta przez większą część dnia, a ulice obok będą zastawione zaparkowanymi na dziko samochodami. Tak wyobrażasz sobie miasto przyszłości? bez sensu.

          • 6 5

          • (1)

            Czyli w twojej wizji powinny być darmowe parkingi?
            Właśnie po to są płatne parkingi, by ludzie przemyśleli kilka razy czy jest sens się tłuc samochodem do centrum agrlomeracji. Niestety, w Polsce to nie działa w ogóle... Polski stereotypowy kierowca prędzej na drzewo autem wjedzie niż zapłaci za postój...

            Moim skromnym zdaniem, sprowadzanie problemu do kwesti parkingów to umniejszanie złożonością problemu.

            • 4 3

            • nie, akurat odwrotnie

              Parkingi powinny być płatne a liczba miejsc parkingowych w pobliżu historycznego centrum oraz w historycznej części miasta zwanej przez niektórych starówką powinna być sukcesywnie i konsekwentnie stopniowo zmniejszana w ramach wyraźnie i przystępnie komunikowanej mieszkańcom restrykcyjnej polityki parkingowej. Budowa tej wielopiętrowej makabryły nie powinna w ogóle mieć miejsca. W okolicy jest dość miejsc do parkowania, ten rejon miasta jest także dobrze obsługiwany transportem zbiorowym. Środki przeznaczone na wielopiętrowy parking powinny zostać przeznaczone na rozbudowę sieci i poprawę jakości połączeń kolejowych z Pruszczem i południowymi dzielnicami Gdańska, zgodnie z zapisami ważnych dokumentów strategicznych uchwalonych w ramach konsultacji z mieszkańcami już kilka lat temu.

              • 1 2

    • Burak jesteś (5)

      Sam buraku jesteś słoikiem i to śmierdzącym

      • 1 7

      • Uderz w stół... (2)

        I widac kogo odrazu boli określenie słoik:)

        • 5 2

        • (1)

          Uderz w stół i stół uderzy spowrotem...

          • 1 1

          • Z powrotem, nie spowrotem

            Jako ciekawostka, niegdyś określenie kobieta było słowem obraźliwym, opisującym osobę lekkich obyczajów. Obecnie normalne słowo opisujące płeć piękną. Analogicznie będzie ze słowem słoik: z każdym rokiem traci na mocy te słowo, obecnie zapewne większość osób nie jest w stanie powiedzieć skąd się wzięło i co znaczy, bo niestety nie określa/określało osoby przyjezdnej a specyficzny rodzaj migracji do Warszawy. Mianowicie osoby, które pomieszkiwały w Warszawie, ale nie korzystały z lokalnych usług czy sklepów a całość żywności przywozili w słoikach z rodzinnych wsi i miejscowości.
            Tak więc, określenie osób pracujących w Gdańsku a mieszkających poza nim jako słoiki mija się z sensem, analogicznie dla napływowych mieszkańców Trójmiasta.

            Sam przez wiele lat otrzymywałem łatkę słoika jako napływowy, mimo że rodziców odwiedzałem raz do roku i bez słojów do tego.
            Tak więc nie ma co się spinać i napinać.
            Pozdrawiam:)

            • 5 0

      • Jesteś z Warmii i Mazur (1)

        Tak podejrzewam NOS, NO, itd

        • 3 1

        • I to znaczy co?

          Że jest gorszy? Lepszy? Mądrzejszy? Głupszy?

          Bo jedyną głupotę jaką widzę, to oceniać kogoś na podstawie rejestracji samochodu czy miejsca pochodzenia.
          A Ty wiesz skąd pochodzisz? Czy może swoje kompleksy leczysz plując na innych?

          • 4 1

    • No po prostu super! Pozwolili, żeby most zaczął się sypać ze starości

      A teraz mamy być dumni z nowego. A kto zaniedbał remontu mostu od jego wybudowania?

      • 0 1

  • (2)

    Fajna ta baszta przy Rzeźnickiej...mogliby jakieś muzeum zrobić.

    • 46 14

    • Baszt u nas nie brakuje (1)

      Stągiewna, Słomiana, Łabędź, Jacek, Narożna....
      ale wszędzie muzea robić, to chyba nie najlepszy pomysł

      • 9 2

      • Baszty.

        I ruiny baszty Pod Zrębem.

        • 2 0

  • A ze dwa tygodnie temu (3)

    Nie było tu identycznego artykułu?

    • 22 43

    • (1)

      Nie dość że Janusz to jeszcze Ch!

      • 13 1

      • mało że Ch. to do tego pisior...

        • 3 1

    • Wytrzeźwiej w końcu

      • 4 0

  • ile ten wiadukt ma pasów? (4)

    tylko 2?
    to jest nowa ścieżka rowerowa?

    • 26 56

    • Majster ruchu (1)

      Dwa, albo jeden, bo teraz jest moda na uspokojenie ruchu.

      • 7 7

      • Przecież kiedyś też były po dwa i wystarczyło. Niech już lepiej zrobią te dwa pasy, ale nie kombinują nic więcej. Bo zacznie się psucie, jak na podwalu.

        • 2 1

    • 3 w kazdą strone

      • 0 4

    • 2 pasy + buspas

      • 2 2

  • Najważniejsze że budowa trwa w najlepsze (2)

    To że mogą pojawić się ewentualnie jakieś kilku miesięczne opóźnienia nie ma znaczenia bo fizycznie coś się dzieje a nie planowanie i malowanie farbą jak w jednym z miast w Trójmieście.

    • 53 14

    • Dobrze, że to nie robią jak drogi w Stogach

      • 4 2

    • powinni go chociaz pomalowac w kolorze cegly...

      • 1 1

  • (4)

    No ten parking kubatorowy w takiej formie to bez wątpienia wizytówka miasta. Naprawdę nie dało się tego zrobić porządnie?

    • 90 25

    • Najważniejsze, żeby urzędnicy mieli gdzie parkować. Dziwnym trafem jakoś gładko im poszło przepchnięcie tej budowy...

      • 24 9

    • lepiej zadać pytanie: czy budowa takiego szkaradztwa miała sens? (2)

      Ta makabryła znakomicie zakłóca panoramę Gdańska z Biskupiej Górki. i**otyczny projekt niezgodny z zapisami Strategii Gdańska 2030+ oraz innymi ważnymi dokumentami strategicznymi miasta.

      • 17 5

      • Przepraszam ale że co? (1)

        Panorama Gdańska z Biskupiej górki zakłócona przez parking niższy niż urząd Wojewódzki? Co następne, rower blokuje widok na morze?

        • 8 9

        • Tak, bo właśnie zasłania urząd i psuje odbiór panoramy jako całości. Myśl trochę szerzej - panoramicznie.

          • 3 3

  • Udrożnienie dojazdu do Gdańska (29)

    Oczywiście ta inwestycja ponownie polepszy dojazd do centrum dla mieszkańców południowej części miasta oraz tych z przedmieść. Ale w żaden sposób nie wpłynie to na rozwiązanie istniejących problemów z dojazdem i powrotem do domów tych z nas, którzy jako Gdańszczanie wracają czy jadą z południa miasta do pracy. W nowej inwestycji są dwa pasy w jedną stronę i taki układ był przed remontem. Ok, pojawi się bus pas. Ale tędy dziennie przejeżdża tysiące samochodów A nie tysiące autobusów. Aby udożnić dojazd dla mieszkańców Chełma, zOrunii, nowych osiedli, Kowal, Straszyna, Pruszcza, warto skierować trafik aut z Pruszcza, i jego okolic (każdy kto codziennie jeździ traktem wie, ile samochodów jedzie traktem do centrum z rejestracją GDA. Nie mają alternatywy. Wszyscy chcą dojechać i królują trakt. Wiadukt nie rozwiąże w żaden sposób problemu. Panie redaktorze, Panie Arnoldzie, proszę spojrzeć na mapę i przeanalizować czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie alternatywy dojazdu do miasta dla mieszkańców okolic i przedmieść, budując ok 2.5 km przedłużenia trasy Sucharskiego do Pruszcza Gdańskiego? Trafik rozłoży się, znaczna część aut skierowalaby się na tą trasę no i w ten sposób udrożnimy dojazd dla ok 40 tyś aut z południa miasta.
    Trasa jednojezdniowa, w obu kierunkach, odcinek ok 2-3 km, koszt ok 60-80mil. I super rozwiązanie dla.wielu tysięcy osób.
    Drodzy czytelnicy stojąc w korkach na południu sami zerknijcie na mapę i chwilę rozważnie takie rozwiązanie.
    Panie redaktorze, fajnie że opublikował Pan taki artykuł, ale to bardziej wygląda jak informacją o zakończeniu prac, co nie jest żadnym wyczynem że strony inwestora i wykonawcy, trzymają harmonogram. I tyle. Raczej proszę jeżeli to nie kłopot zwrócić uwagę poprzez danie konkretnych rozwiązań na problem który traci wszystkich i nie jest rozwiązywany. Myślę że to dobry i w miarę tanio sposób na rozładowanie korku na Trakcie i w centrum oraz realna pomoc mieszkańcom.

    • 66 26

    • Panie Piotrze, budowanie szerszej drogi wjazdowej to pomyłka (4)

      A jej konsekwencje będziemy ponosić przez lata. Jedynym mozliwym sposobem polepszenia komunikacji przedmieść jest wysokoprzepustowy transport szynowy, węzły P+R i zmniejszanie odległości dla pieszych w centrum miasta.

      • 6 13

      • (3)

        Przecież chłop ma dobry pomysł żeby odciążyć właśnie główne miasto.

        • 6 5

        • proponowane przez Piotra rozwiązanie sugeruje, że myśli tylko o samochodach (2)

          Trzeba myśleć o poprawie warunków korzystania z alternatyw samochodu, a nie tworzyć rozwiązania wpuszczające więcej tych terenochłonnych pojazdów do miasta. Trzeba tworzyć atrakcyjne rozwiązania komunikacji szynowej: SKM do Tczewa na osobnej parze torów i wiele innych rozwiązań. Ponadto niekoniecznie darmowe parkingi dla samochodów na stacjach: przede wszystkim poprawa warunków dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM. czyli Bike and Ride, niekoniecznie Park and Ride.

          • 3 6

          • (1)

            Oczywiście. SKM do Tczewa do doskonały pomysł. Niemniej jednak większość chce gdzieś pracować a nie wszyscy chcą mieszkać w centrum albo przy przystanku SKM. Aby wykorzystać potencjał pracowniczy trzeba było by jednak pójść w stronę parkingów przesiadkowych w większej skali niż jest to przy PKM. Dużo znajomych chce korzystać z takich parkingów przy PKM ale nie ma gdzie zaparkować więc jedzie do centrum samochodem.

            • 3 1

            • W okolicach stacji PKM należy zadbać o dobry (bezpieczny i komfortowy)

              dostęp dla pieszych i rowerzystów, a nie tworzyć tam darmowych miejsc do parkowania samochodów. Jestem przekonany, że w zasięgu 10 minutowego dojazdu rowerem mieszka wielu chcących dojeżdżać do tych stacji samochodem, ale z racji braku miejsc do parkowania mają wymówkę by jeździć do miasta całą drogę w samochodzie i domagać się poszerzania ulic i budowy darmowych parkingów takich jak ta makabryła przy Urzędzie Marszałkowskim.

              • 1 0

    • To nie temat dla Gdańska, tylko dla Pruszcza i innych z południa. Sąsiadowi też łazienkę remontujesz? (5)

      Pełno jest inwestycji w trójmieście z których wszyscy korzystają, nie tylko miejscowi.
      Chcecie łatwiejszego dojazdu z GDA i ościennych, zapłaćcie i wykonajcie.

      • 7 12

      • jak dla mnie to mogę stać swoim tdi pod twoim oknem w korku

        • 5 4

      • Drogi analfabeto ekonomiczny (3)

        Jeżeli przyjeżdżają do Gdańska pracować, znaczyć że już dokładają swoją cegiełkę do budżetu miasta. Co prawda, prywatny podatek dochodowy zostawiają poza Gdańskiem ale pracują na rzecz gdańskiej firmy.

        • 6 5

        • W samo sedno. Pewnie przedmówca woli pracowników z ukrainy gnieżdżących się po kilku w 17m2 kawalerce w falowcu.

          • 2 3

        • Pytanie tylko czy ta cegiełka którą dokładacie pokrywa chociaż koszty jakie generujecie, rozjeżdżając miasto samochodami? (1)

          W wielu zachodnich aglomeracjach policzono, że jednak nie pokrywa, no i wjazd samochodów do miasta jest tam ograniczany.

          Jeśli już mówimy o ekonomii to przecież od rozbudowy układu drogowego dużo efektywniejsza jest inwestycja w alternatywne środki transportu, jak komunikacja miejska, węzły przesiadkowe na obrzeżach itp.

          Aby pracować na rzecz miasta, nie trzeba przyjechać do niego samochodem!

          • 2 2

          • Uwielbiam myśleniem my vs oni. Powiedziałeś jedną prawdę: miastom nieopłacalne jest zwiększanie infrastruktury drogowej. Bo pompuje dodatkowe auta, wymaga kolejnych inwestycji i tak w koło. Nie ma tu mowy o poza miejskich vs lokalni. Więc nie wiem po co takie ataki ad Pruszcz. A, i nie dojeżdżam do Gdańska pracować, chciałem tylko pokazać absurdalność twierdzenia.

            • 1 1

    • A ja mieszkam w Gdańsku i nie mam zamiaru dopłacać do wygodnego dojazdu dla samochodów z rejestracją GDA czy GKA! (6)

      • 8 12

      • (4)

        a więc tkwij dalej w korkach i marudź że 2 kilometry jedziesz godzinę

        • 10 4

        • nie tkwię w korkach (3)

          wybieram rower lub rower+ SKM. Czekam na MEVO.

          • 2 6

          • rower dla biedaków (1)

            • 4 2

            • w dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni jeżdżą do pracy rowerem, chodzą pieszo lub korzystają z komunikacji publicznej

              w źle zarządzanych miastach ludzie biedni jeżdżą do pracy samochodami.

              • 0 1

          • Nie czekaj

            Mevo zdechło, od początku był to przewał na kasie.

            • 4 4

      • Podaj proszę nr blach

        Przypomnę ci jak wyjedziesz poza Gdańsk ontwojej wypowiedzi i spytam, jakim prawem korzystasz z infrastruktury innych miast?
        Na giełdę czy kabaret do Faktori to tłumy Wojciechem walą, ale wndruga stronę to już wara...

        • 4 3

    • Gmina Pruszcz Gdański (2)

      Ale kto ma zapłacić za przedłużenie Trasy Sucharskiego? To jest już poza granicami miasta Gdańska! Czy gmina i miasto Pruszcz Gdański są na tyle bogate, żeby udźwignąć ciężar finansowy budowy takiej drogi?

      • 9 3

      • 40 baniek (1)

        kosztowało skrzyżowanie Podwale Przedmiejskie/Chmielna, całość skrzyżowań ponad 200mln, spoko by starczyło na tą drogę.

        • 3 4

        • I bardzo dobrze, że to skrzyżowanie powstało. A że nie da się za darmo wybudować, no cóż...

          • 2 1

    • nic nie udrożni, przecież będa światła po obydwu stronach tego wiaduktu

      Jeszcze dodatkowo znając życie to jak na Gdańsk przystało światła będą podlączone do tristara i zsynchronizowane z niczym

      • 7 6

    • (1)

      Pociągów z Pruszcza nie ma ;)

      • 3 2

      • SKM kiedyś była

        Pruszcz więcej dokładał do SKM niż ta biedna Gdynia. Ale to było kiedyś, dawno temu.

        • 10 1

    • (1)

      Bo sloiki maja sie przesiasc na komunikacje, a nie dzien w dzien tworsyc korki giganty i pytac "czemu stoimy"

      • 3 2

      • Nie słoiki

        A znaczna część ruchu powinna sie przesiąść na komunikację zbiorową

        • 3 0

    • Skąd Pan wziął te 60-80 milionów? Same wykup działek to byłoby sporo więcej. Poza tym, że ten teren administracyjnie nie jest nawet w granicach Gdańska - więc pytanie kto miałby to budować.

      Poza tym, występujące obecnie korki się trochę rozładują, jak Chełm przestanie jeździć przez Małomiejską, tylko będzie wjeżdżać przez Zaroślak.

      • 2 0

    • Tysiące samochodów - właśnie dlatego jest mniej autobusów, bo autbus przewozi "nieco" więcej osób niż samochód.

      • 3 0

    • Trafik ? A na Grunwaldzką mówisz avenju ?

      • 0 0

  • szkoda tylko że.. (15)

    .. budujemy korzystając z niemieckiego sprzętu i niemiecki materiałów ( vide foto). A taki partyjotyczny mamy rząd.

    • 20 68

    • Dobrze, że korzystamy z porządnego sprzętu (nieważne czy niemiecki, francuski itd.)

      a nie na siłę próbujemy przepychać inny tylko dlatego, ze jest polski.

      • 23 7

    • To nie jest inwestycja rządowa

      • 13 3

    • Służba zdrowia jest polska, skorzystaj

      • 14 1

    • Polski łopaty i kilofy są bardzo nowoczesne, wypróbuj je.

      • 10 1

    • (1)

      I wszyscy powinniśmy używać polskich telefonów i samochodów

      • 10 2

      • Wojna i 80 lat złodziejstwa i głąbów przy korytach

        Zablokowało rozwój kraju

        • 4 1

    • Pretensje miej do naszego Rządu (każdego) że wyprzedał polski majątek i firmy (7)

      Dlaczego na świecie nie ma wszędzie koparek Waryński? Dlaczego po polach na Ziemi nie jeżdzą ciągniki Ursus? Dlaczego nikt na świecie masowo nie używa sprzętu elektronicznego Radmor czy Unitra?
      Tak wiele pytań a tak mało odpowiedzi.

      • 4 6

      • Jaki majątek? Fabryki pozostawione po komunie w latach 90-tych (2)

        dysponował technologia z lat 70-tych. Jak chciałbyś czymś takim konkurować? A na nowe technologie kasy nie było. Może jesteś młody i nie pamiętasz. Jedyną ich wartosc to byli pracownicy i marki.

        Myśmy jeszcze Żuki i Polonezy w latach 90-tych produkowali na litość boską. Konstrukcje sprzed kilku epok.

        • 9 3

        • Celuloza w kwidzynie (1)

          Najnowoczesniejsza w świecie sprzedana za ułamek wartości. Społem, ruch , krajowe firmy zaorane przez złodziei. Wielki kraj a nie ma swojej sieci handlowej.

          • 3 2

          • Dino jest polskie, na przykład

            A jak marzysz o kolejnym "Społem" czy "Centrali Rybnej" to zapisz się do PiS, oni tęsknią do PRL-u i zaraz będą wdrażać kolejne chore pomysły, mam nadzieję że rękami Sasina, speca od wszystkiego.

            • 0 0

      • Gpec zbiera kasę od prawie całego miasta (3)

        A zysk zasila lipsk. To nam zrobił były po-wiec wywalony z partii.

        • 5 2

        • miasto ma 49% udziału w spółce. oczywiście "zapomniales" o tym wspomnieć. (2)

          • 3 2

          • Powinien mieć 100

            Ale za stołek w radzie nadzorczej można wszystko.

            • 2 2

          • No i po co kłamiesz?
            Stadtwerke Leipzig GmbH 82,86%
            Gmina Miasta Gdańska 17,14%

            • 1 1

    • Oczywiście jesteś geniuszem , oświeconym wyborcą PO-KO. Rząd powinien prywatnej firmie wybierać sprzęt , na którym pracuje ... co jeszcze wg. ciebie postępowy Europejczyku powinien zrobić rząd? Nauczyć ciebie samodzielnie myśleć jest już ewidentnie za późno ale rząd może jeszcze zdąży nauczyć ciebie pisać po polsku miernoto.

      • 1 2

  • (2)

    Tak oczywiście będziemy mieli super wizytówkę miasta jak będą turyści wjeżdżać ale potem zderza się z cenami w smażalniach ryb czy śmietnikiem na starówce lub jakością dróg koło plaz

    • 29 17

    • Trzeba leczyć kompleksy niższości, wiesz?

      Zjeździłem kawałek Europy i świata, inmusse powiedzieć, że w Polsce nienjest tak źle... Zarówno pod kątem cen i porządku. Wręcz bym powiedział że mamy jedne z czystszych miast. Fakt, smażalnie drą na rybach na potęgę ale to kwestia lokalizacji turystycznych: jak świat szeroki i długi, ceny rosną w górę wraz ze wzrostem turystów na km2. Nasi biznesmeni nie są tu wyjątkiem.
      Tak więc, nie dołuj i nie deprymuj się tak, bo nie mamy najgorzej, mogło być lepiej, jasne, ale od jojczenia się nie poprawi

      • 7 0

    • I co z tego, że są takie ceny? To wasza wina, bo kupujecie

      • 3 1

  • Sonda (1)

    Dzisiaj z całą rodziną wybiorę się na przejażdżkę po tym wiadukcie. Przejedziemy w obie strony, takie to uniosłe wydarzenie. Wówczas usiądę i na spokojnie odpowiem na zamieszczoną tu sondę.

    • 32 10

    • Edek, kup paczkę kredek i namaluj ładnie co do oka wpadnie :)

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane