- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (92 opinie)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (128 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (676 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (57 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Elektryfikacja PKM: pojawiły się słupy trakcyjne na Matarni
Materiał partnera PKM
Mija właśnie pięć miesięcy od rozpoczęcia prac przy elektryfikacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dotychczas udało się wykonać już większość fundamentów palowych oraz słupów trakcyjnych na odcinkach Brętowo-Kiełpinek oraz Kiełpinek-Rębiechowo. Z ziemi wyrasta także nowy przystanek Gdańsk "Firoga" usytuowany między Matarnią a Portem Lotniczym w rejonie siedziby firmy Intel. - W styczniu 2022 r. nasz wykonawca planuje przenieść się z pracami na najtrudniejszy odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty potrwają około pół roku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.
Elektryfikacja PKM obejmuje linie:
- nr 248 Gdańsk na odcinku Wrzeszcz - Osowa o długości 16,978 km (tor 1) i 16,556 km (tor 2);
- nr 253 na odcinku Gdańsk-Rębiechowo - Osowa o długości 1,356 km.
- Do tej pory wykonana została już większość fundamentów palowych oraz słupów trakcyjnych na odcinkach Brętowo - Kiełpinek (tor nr 1 i 2) oraz Kiełpinek - Rębiechowo (tor nr 1), a obecnie trwają prace na odcinku Kiełpinek - Rębiechowo przy torze nr 2 - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W nasypy i skarpy wzdłuż linii PKM wbitych zostało około 524 sztuk fundamentów palowych oraz zamontowanych zostało 495 słupów trakcyjnych (na ok. 1150 planowanych).
- Prace związane z elektryfikacją linii PKM obecnie prowadzone są na odcinku od rozjazdu za przystankiem Gdańsk-Kiełpinek w kierunku lotniska (km 9,450 linii PKM) do rozjazdu przy stacji Gdańsk-Rębiechowo (km 16,180) - dodaje Tomasz Konopacki.
Przystanek Gdańsk "Firoga" wyrasta z ziemi
Jednocześnie - w trakcie prac związanych z elektryfikacją PKM - trwa budową nowego przystanku Gdańsk "Firoga". Przystanek będzie zlokalizowany między Matarnią a Portem Lotniczym. Skorzystają z niego głównie pracownicy licznych firm branży IT, których siedziby są zlokalizowane w tym rejonie.
- Wykonano już adaptację przejścia podziemnego od strony północnej na potrzeby przyszłego peronu w postaci projektowanego szybu windowego oraz pomieszczeń socjalnych. Widać też już zarys przyszłego peronu nr 1 (dla pociągów jadących w kierunku Portu Lotniczego) oraz fundamenty, na których stać będzie konstrukcja charakterystycznej czerwonej wiaty. Prowadzone są też prace przy budowie ścianki peronowej, wzdłuż zamkniętego w związku z tymi pracami toru nr 2 dla pociągów jadących w kierunku Gdańska-Wrzeszcza - wylicza Tomasz Konopacki.
W styczniu 2022 r. wykonawca przeniesie się z pracami na najtrudniejszy odcinek Brętowo - Strzyża.
Jak mówi Tomasz Konopacki, w styczniu 2022 r. wykonawca robót przeniesie się z pracami na najtrudniejszy odcinek, którym jest Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.
- Ze względu na występujące tam strome i trudno dostępne nasypy oraz bliskość budynków mieszkalnych w niektórych lokalizacjach prace przy palowaniu mogą być nie tylko cięższe w wykonaniu, ale także bardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców. Dlatego będziemy z odpowiednim wyprzedzeniem o nich informować i za wszystkie utrudnienia związane z naszą inwestycją już teraz przepraszamy - kończy Tomasz Konopacki.
Za wszystkie prace związane z elektryfikacją linii PKM odpowiada firma Torpol, która wygrała ogłoszony przez PKM przetarg na realizację tej inwestycji, a wcześniej zrealizowała między innymi projekt i budowę dworca Łódź Fabryczna, a także trasy tramwajowe na terenie Poznania, Gdańska, Olsztyna oraz Bergen i Oslo w Norwegii. Koszt elektryfikacji linii PKM wraz z budową dodatkowego przystanku Gdańsk Firoga to 48,85 mln zł.
Miejsca
Opinie (198) 3 zablokowane
-
2021-11-28 17:13
A jak choćby jedno drzewko na tą linię spadnie? (2)
to kto będzie wtedy pasażerów z lasu do roboty woził po zakorkowanych drogach przez morenę i słowackiego?
- 4 11
-
2021-11-28 19:18
(1)
A gdyby tam wasza matka była?
- 2 2
-
2021-11-29 08:26
a gdybyś rozum spotkał po drodze?
- 1 0
-
2021-11-28 17:32
Elektryczne pociągi będą jeździć "od słupka do słupka"
A dalej - spalinki i cała ta elektryfikacja potrzebna jak przekop na Mierzei.
Elektryfikacja Kartuz oraz Kościerzyny - a więc tam gdzie jeździ PKM - to lata świetlne...
Co będzie jeździć pod zawieszonym drutem? EN57 Turbo czy z popychem?
A krajobraz oszpecony zostanie, efekty ekonomiczne - żadne!- 7 6
-
2021-11-28 17:32
Karczemki
po raz kolejny apeluję o przystanek PKM na osiedlu Karczemki , bo tam komunikacja publiczna to prawdziwa udręka, już tyle wykonane , co to za koszt zrobić tam peron
- 10 1
-
2021-11-28 17:39
Już widzą jak korposzczurki dymają 1,5 km przez pole do IT-pracy (1)
z nowego przystanku w lesie, czytaj - Firoga, zwłaszcza jesienną i zimową porą przy wietrze i minus osiem...
- 7 5
-
2021-11-29 08:24
Nieeee, jadą dizlem o 6 rano na budowę do miasta
- 0 0
-
2021-11-28 18:34
szkoda że prze elyktryfikacje w Gdyni Głównej można być o 7.15 albo 8.11... pozdrawiam wszystkuch co zaczynają pracę/szkołę o 8....
- 6 1
-
2021-11-28 18:42
Samorządy myślą strategicznie
PKM jest tego przykładem - nie dało się przewidzieć konieczności elektryfikacji? Czy dało się przewidzieć, że tak będzie drożej więc korzystniej?
- 3 6
-
2021-11-28 19:22
Czytam te wypociny młodocianych malkontentów i dziwię się. (2)
Co z wami młodymi się dzieje,czy wy nie umiecie myśleć pozytywnie?Czy całe wasze roczniki są do niczego?
- 10 3
-
2021-11-28 20:20
A skąd ty wiesz że to młodociani piszą?
Ta grupa raczej naparza się w fejs-zbokach i innych tik-tokach
a brak pozytywnego myślenia wykazują jedynie wyprane bezmózgowe korposzczurki targetujące w niewiadomym kierunku- 2 0
-
2021-11-29 08:25
Mylisz się. To trolle opłacane z partii. Chodzi o zochydzenie dobrych wiadomości.
I nakierowanie na inne źródło informacji. Tak już od kilku ładnych lat.
- 0 0
-
2021-11-28 19:50
PKM a Gdańsk Gł.
Czy ta PKM jeździ wreszcie do Gdańska GŁ.,czy tylko do Wrzeszcza
- 5 5
-
2021-11-28 21:18
Dlaczego Gdańsk przywłaszczył sobie PKM jako swoją wewnętrzną linię kolejową? Teraz PKM to wewnętrzna linia Gdańska?? A gdzie połączenie z Gdynią i Karwinami nie wspomnę o Kościerzynie i Kartuzach. A może Szczurek odpuścił PKM bo tak zadłużył Gdynię ?? Gdzie połączenie z Gdynią Północ???
- 4 7
-
2021-11-28 21:41
Wybrano opinie płatnych trolli..
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.