• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaną dodatkowe tory kolejowe do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa

Krzysztof Koprowski
22 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Obecnie odcinek między Gdańskiem a Tczewem jest "wąskim gardłem" kolejowym na Pomorzu. Nz. tylko dwa tory na wysokości Oruni, z których korzystają zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Obecnie odcinek między Gdańskiem a Tczewem jest "wąskim gardłem" kolejowym na Pomorzu. Nz. tylko dwa tory na wysokości Oruni, z których korzystają zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne.

Nie tylko samorząd województwa planuje poprawę dostępności kolejowej Pomorza w najbliższych latach. PKP PLK podpisały właśnie umowę na wykonanie dokumentacji dla budowy dodatkowych torów między Gdańskiem a Tczewem, dzięki czemu odcinek ten będzie mogło pokonywać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.



W jaki sposób najczęściej pokonujesz odcinek między Gdańskiem Głównym a Tczewem?

W poniedziałek pisaliśmy o planach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w zakresie rozwoju kolei do 2025 r. oraz planach rządowych realizacji w ciągu najbliższych dwóch dekad zupełnie nowej trasy do Elbląga.

Okazuje się, że także PKP Polskie Linie Kolejowe mają ambitne plany rozbudowy sieci kolejowej w naszym regionie, które po części pokrywają się z koncepcjami z 2014 oraz 2017 r. wydłużenia na południe trasy Szybkiej Kolei Miejskiej.

Zgodnie z zamierzeniami kolejarzy, w ciągu najbliższych kilku lat między Gdańskiem Głównym zobacz na mapie Gdańska a Tczewem mają powstać dodatkowe tory dla potrzeb ruchu towarowego i pasażerskiego. Ponadto przebudowie poddana będzie stacja towarowa Zajączkowo Tczewskie.

- Już teraz myślimy o przyszłości i przygotowujemy się do kolejnej perspektywy finansowej [w ramach Krajowego Programu Kolejowego - dop. red.]. Projekt dobudowy torów z Tczewa do Gdańska usprawni dojazdy w aglomeracji, a także poprawi dostępność portów morskich, do których dojedzie koleją jeszcze więcej towarów - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dokumentacja przedprojektowa do III kw. 2019 r.



Do realizacji tego przedsięwzięcia zbliżyć ma podpisana w poniedziałek umowa na przygotowanie do III kw. 2019 r. dokumentacji przedprojektowej. Wskaże ona zakres prac budowlanych oraz harmonogram robót.

Prace przedprojektowe będą podzielone na dwa odcinki: Pszczółki - Pruszcz Gdański oraz Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Ich opracowaniem zajmie się wyłoniona w przetargu firma WYG International, która otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 3 mln zł.

Rezerwy pod rozbudowę układu torowego



Przypomnijmy, że rozbudowę układu torowego przewidziano w najnowszym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, zmieniając jednocześnie węzeł Most Czerwony w jeden z kilku przystanków osobowych. Rezerwę pod dodatkową parę torów pozostawiono także w tunelu pod centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj również: Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Materiał archiwalny

Przystanek Gdańsk Lipce na trasie z Gdańska do Tczewa

Opinie (115) 2 zablokowane

  • wystarczy tory dobudować do dawnego przystanku Św Wojciech (5)

    tam zaś połączyć z istniejącą linią do Portu Pólnocnego

    • 8 4

    • Trochę tak, a trochę nie, po linii towarowej i potencjalnej nowej łącznicy przy Wschodniej to można puścić niektóre pociągi dalekobieżne do Głównego, ale nie ruch SKM.

      • 1 0

    • A co potem? (3)

      Od Pruszcza do Pszczółek są tylko 3 tory.

      • 6 0

      • (2)

        ile razy dziennie jest używany tor od Pszczółek do Pruszcza Gd? Bez problemu wystarczą trzy tory.

        • 2 6

        • typowy wpis janusza, ignoranta.

          • 5 0

        • Większej głupoty nie słyszałem!

          Właśnie ten odcinek jest najbardziej obciążony na wylocie z Gdańska! W Pruszczu wpina się linia z Portu Północnego i Lotosu, dochodzi więc duży i powolny ruch towarowy, który wciąż rośnie. Większość towarów w Pszczółkach zjeżdża na Zajączkowo i od Pszczółek robi się trochę luźniej.

          • 7 0

  • tery jo

    Te diabły szybko maja obudzone

    • 3 4

  • Najpierw powinni inwestowac wkolej apotem dla blachosmrodów jak cos z kasy zostanie

    • 2 4

  • winny być te tory dodatkowe, bo blokujecie pruszcz, tczefiacy swoimi furmankami jadąc do gdańska

    • 2 3

  • Przekop Mierzei Wiślanej

    Na przekop pójdzie jeden miliar.albo i więcej..Czy jest SENS..??Jak widać..pieniądze są....
    Ale czy rozum PIS ma..??? Gróbarczyk w sobote mówił że przekop zapewni nam obronę Zalewu przed ruskomi.... Od dawna mówię..że SKM do Tczewa jest niezbędna..W tym kierunku powstanie nowe miasto rzędu 100 000 mieszkańców. Tory do Elbląga wykażą bezsens przekopu. Przekop spowoduje obniżenie poziomu wody w Zalewie.. Przewiezienie niewielkiej ilości kontenerów do Elbląga nie uzasadnia budowy przekopu.

    • 3 5

  • (6)

    Super. A kiedy tramwaj ze świętokrzyskiej przez małomiejską - nową chmielną - toruńską i do centrum?

    • 38 19

    • Tramwaj na Kowale, Osową, Kokoszki i Matarnię powinien powstać jako pierwszy.

      Kretyńska ekipa Pawła A. utworzyła wpierw dzielnice pod obwodnicą, uzależniając tysiące mieszkańców od auta a o komunikacji nie pomyślała. Totalny paraliż komunikacyjny wisi na włosku, już teraz ledwo idzie się przecisnąć w godzinach szczytu w tym mieście...

      • 3 2

    • miejmy nadzieje że nigdy (3)

      siec tramwajowa w gdansku jest już i tak rozciągnięta do tego stopnia, ze nie sa w stanie zapewnić jakiejkolwiek jakości usługi. tam trzeba dodatkowej odnogi SKM, ale gdansk od 20 lat ma focha na SKM. moze zmiana prezydenta pomoże

      • 11 13

      • Kacperku, niezła próba (1)

        ale Gdańsk najwięcej kasy utopił w SKM a i tak pakiet kontrolny mają cały czas Twoi...

        • 8 6

        • Gdańsk czy inwestor molocha??

          • 0 4

      • Przecież to Gdańsk zapłacił za budowę przystanku na śródmieściu nie skm. SKM woli do Wejherowa budować niż na południe od centrum Gdańska

        • 6 3

    • Nigdy. Bo nie ma na niego miejsca.

      • 2 4

  • Dokumentacja PRZEDPROJEKTOWA

    1. Nie wiadomo czy te tory ujęte w tytule powstaną. Podpisano umowę na dokumentację przedprojektową, czyli jakie warianty można rozważyć. Dziennikarstwo schodzi na psy.

    • 4 2

  • Wszystko pięknie, ładnie (2)

    Ale co to da skoro SKM nie jeździ do Pruszcza czy Tczewa?

    • 14 12

    • Jak będzie miało dodatkowe tory, to zacznie jeździć. (1)

      Po to właśnie mają powstać dodatkowe tory...

      • 13 1

      • I znowu się okaże, że nikt nie chce jeździć skmką, bo rozkład jazdy beznadziejny wymyślą?

        • 4 4

  • Bravo PiS (3)

    Konkretne działania, a nie platformowskie gdybania

    • 15 28

    • Jak do tej pory to pokazują wizualizacje stworzone za PO (1)

      • 7 3

      • Taa PO zostawiło po sobie sam dobrobyt.Większych debilizmów ni czytałem.

        • 3 6

    • Rzeczywiście konkret...3 miliony na 3.koncepcję....

      • 11 1

  • prawo i sprawiedliwość wstrzymało inwestycje na pomorzu:)))) (4)

    będę na was głosowała.

    • 11 17

    • Na koncepcje to PiS zawsze znajdzie pieniądze. Tym chętniej im mniejszą ochotę ma je realizować. (2)

      • 5 4

      • (1)

        "obiecanki cacanki a głupiemu radość"

        • 3 3

        • To było za Tuska i już nie wróci.

          • 2 4

    • na razie pisuar nic nie zrobil

      • 11 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane