- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (95 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (85 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (61 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany na marszałka (63 opinie)
- 5 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (417 opinii)
- 6 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (955 opinii)
Powstanie naziemne przejście przy dworcu w centrum Gdańska
Przed dworcem głównym PKP w centrum Gdańska powstanie przejście naziemne przez ul. Podwale Grodzkie. Choć pojawi się dopiero za kilka lat i na razie nie wiadomo dokładnie gdzie, jedno jest pewne: piesi nie będą już spychani do tunelu podziemnego.
O konieczności budowy w tym miejscu naziemnego przejścia dla pieszych mówi się od dawna. Po raz pierwszy pisaliśmy o tym już przy okazji budowy Forum Gdańsk, która wymusza wykonanie dodatkowego skrzyżowania na Podwalu Grodzkim, tuż obok budynku dawnej przychodni - dzisiaj Hotelu Central. Niezbędna w tym miejscu nowa sygnalizacja świetlna sprawi, że dodatkowe przejście dla pieszych nie spowolni dodatkowo ruchu aut.
Obecnie rozważane są dwa-trzy warianty lokalizacji przejścia.
Pierwsze zakłada jego usytuowanie w rejonie baru KFC. Nie wiadomo jednak, gdzie dokładnie pojawi się przejście: obok przystanku, czy przebiegnie przez jego perony. Zaletą tego rozwiązania byłby jednak szybszy ruch tramwajów, gdyż światła przed planowanym przejściem wystarczyłoby skoordynować z tymi przed Zieleniakiem, czyli stworzyć zieloną falę.
Przejście w tym miejscu byłoby atrakcyjniejsze dla pieszych wychodzących z SKM-ki i kierujących się w stronę Stoczni Gdańskiej i ECS.
Drugi wariant mówi o lokalizacji przejścia dla pieszych na przeciwległym krańcu przystanków tramwajowych. Minusem tego rozwiązanie byłyby opóźnione odjazdy tramwajów. Dlaczego? Motorniczy musiałby pokonać sygnalizację przed pasami, a następnie na skrzyżowaniu Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich.
Z tak zlokalizowanego przejścia najchętniej korzystaliby idący od strony lub w kierunku ul. Rajskiej i centrum handlowego Madison, a także kierujący się w stronę ul. Garncarskiej.
Na decyzję w sprawie lokalizacji przejścia trzeba czekać.
- Inwestycja prowadzona jest na styku terenu miejskiego i kolejowego. Obecnie trwają uzgodnienia magistratu z kolejarzami. W obecnej chwili nie możemy przesądzić co do ostatecznej lokalizacji wspomnianych przejść. Ponadto zarządca dworca chce prowadzić jeszcze własną inwestycję - rozbudowę dworca - mówi Aleksandra Dulkiewicz zastępca prezydenta Gdańska.
Inżynierowie ruchu, przyznają że trudno im ocenić na tę chwile skutki wyznaczenia przejścia.
- Na razie trudno w obecnej sytuacji cokolwiek przesądzić. Analizujemy wykonanie przejść - ucina Tomasz Wawrzonek.
Na tę chwilę pewne jest, że na realizację "zebry" w rejonie dworca miasto będzie miało jeszcze trzy pół roku. Środki udzielone z RPO na ten cel muszą być wykorzystane do końca 2020 r.
Warto jednak zauważyć że duże miasta coraz bardziej rozumieją, że muszą ułatwiać życie pieszym, przez lata traktowanym jako zło konieczne. Warszawa już zdecydowała, że na swoim najważniejszym skrzyżowaniu w Śródmieściu, a więc na rondzie łączącym Aleje Jerozolimskie i ul. Marszałkowską wytyczone zostaną naziemne przejścia dla pieszych. Dziś muszą oni schodzić do przejścia podziemnego i wędrować kilkusetmetrowym korytarzem wokół ronda.
Opinie (680) ponad 10 zablokowanych
-
2017-06-03 09:53
nietrafione pomysł
Właściwsze byłoby zajęcia się Huciskiem bo tam korkuje się cały ruch. Przejście naziemne w okolicy dworca to tylko wyrzucona kasa w błoto. Więcej zdrowego rozsądku życzę.
- 1 0
-
2017-06-03 09:18
Jakiś debil kombinuje z tymi przejśiami. (1)
Mówienie o likwidacji tuneli na Podwalu mógł wymyśleć tylko ktoś niepełnosprawny umysłowo.
- 2 1
-
2017-06-03 09:48
A kto Ci mówił o likwidacji tunelu? Przejście to opcja dodatkowa
- 0 0
-
2017-06-02 14:46
obywatel
Faktycznie, dobre, Gdańsk cofa się do Średniowiecza???
- 2 0
-
2017-06-02 10:59
ZROBIC DEPTAK OD BOGUSLAWSKIEGO DO ZIELENIAK I PO KLOPOCIE
Kierowcy sobie znajda inne ulice . autobusom porobić petle uliczne i po klopocie
- 1 1
-
2017-06-02 08:17
Poczekaj aż skończysz 70 lat
- 1 1
-
2017-06-02 06:24
Kompletny idiotyzm
Bzdura - tunel to doskonałe rozwiązanie. W jakim celu przejście?
Szukamy nowych rozwiązań - to puśćmy ruch pojazdów pod ziemią a nie komplikujmy ruchu naziemnego- 4 1
-
2017-06-01 23:33
Tunel...
Co to za bzdura !? A moze tak wziac przykład z Sopotu, który x lat temu zrezygnowal z przejscia dla pieszych na dole Monciaka i zrobil tunel dla aut ? Bedzie duzo wiecej potracen pieszych bo ludzie beda chcieli zdazyc. Teraz przebiegaja niechetnie przez barierki, ale to sie zmieni. Moje miasto takie mądre.
- 3 1
-
2017-06-01 23:12
Pan naskręt tego pewnie nie rozumie
Ale wypychanie samochodów z miasta oznacza wypychanie ludzi z miasta bo trzeba naskrętowi i innym powskim ideologom wytłumaczyc że samochodami jeżdżą ludzie. Jeśli utrudni im się przyjazd do środmieścia czy na dworzec główny znajdą sobie alternatywę - na zakupy czy spacer czy na stację pojadą gdzie indziej. Straci miasto.
- 1 2
-
2017-06-01 09:52
(1)
Hej Pruszczanie,co was tak interesuje te przejście,wracajcie do domów przez 3 maja i po sprawie
- 2 4
-
2017-06-01 23:02
To przejście a nie "te" przejście
Pozdrawiam patrycjat gdański
- 0 0
-
2017-06-01 08:16
i bardzo dobrze (1)
a jak smierdziela z ich wrakow co maja po 20 lat cos nie pasuje to niech sie wyprowadza z gdanska
- 2 4
-
2017-06-01 22:56
Ja już się wyprowadziłem
Już 6 lat temu. najlepsza decyzja w życiu. Mieszkam teraz w sąsiedniej gminie zielono, przyjaźnie, bez większych korków, wszystko na miejscu i nie muszę mieć oszalałego Adamowicza za prezydenta. W weekendzik czasmi podskoczymy do Oliwy Gdyni albo do Wrzeszcza na spacer albo do lepszych sklepow. Z życzliwym uśmiechem patrzymy na sfrustrowane twarze wyborców Budynia.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.